DSpace@İnönü

Ters Yüz Öğrenme Modeline dayalı gitar eğitimi ve eşlikleme dersinin motivasyona, tutuma ve eşliklemeye etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author YILMAZ, HÜSEYİN
dc.date.accessioned 2024-03-08T10:43:08Z
dc.date.available 2024-03-08T10:43:08Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation YILMAZ, H.(2021). Ters Yüz Öğrenme Modeline dayalı gitar eğitimi ve eşlikleme dersinin motivasyona, tutuma ve eşliklemeye etkisi, İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88168
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; ters-yüz öğrenme modeli'ne dayalı gitar eğitimi ve eşlikleme dersinde öğrenim gören öğrencilerin, motivasyon, tutum ve eşliklemeye etkisini tespit etmektir. Bu araştırmada hem nicel hem de nitel yöntemlerden oluşan karma yöntem çeşitlerinden açımlayıcı sıralı yöntem kullanılmıştır. Bu çalışmanın nitel boyutu ters yüz öğrenme modeli'ne dayalı gitar eğitiminin öğrencilerin eşliklemelerine, çalgı motivasyonlarına ve tutumlarına ne gibi etkilerde bulunduğu ortaya çıkarmayı amaçladığı için durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 2020-2021 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören ve derse devam eden 26 öğrenci oluşturmuştur. 3. sınıf gitar eğitimi ve eşlikleme dersine düzenli bir şekilde devam eden 14 öğrenci deney grubuna, 12 öğrenci kontrol grubuna seçkisiz örneklem yöntemi ile rastlantısal olarak seçilmiştir. Araştırmanın nicel boyutu için; Girgin (2015) tarafından hazırlanan "Çalgı Motivasyon Ölçeği", Topoğlu ve Erden (2012) tarafından geliştirilen "Çalgıya Yönelik Tutum Ölçeği" ve araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak geliştirilen "Gitar Eşlikleme Değerlendirme Formu" ölçme araçları kullanılmıştır. Bu ölçme araçları ön test – son teste dayalı kontrol gruplu deneysel desen yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda ise bağımsız değişkenin etkilerini ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak hazırlanmış açık uçlu sorulardan elde edilen yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Deney grubuna Ters-Yüz Öğrenme Modeli, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarında çalışılacak eserler, şarkılar ve teorik bilgiler 2020-2021 eğitim öğretim yılı gitar eğitimi ve eşlikleme dersi için, Milli Eğitim Bakanlığınca ilk, orta ve lise müzik eğitimi ders için belirlenen repertuar içerisinden uzman görüşleri alınarak seçilmiştir. Seçilen eşlik şarkılarının ve teorik bilgilerin öğretimi, hazırlanan öğretim programı doğrultusunda gitar eğitimi ve eşlikleme ders çalışma saatinde bir saat kontrol grubuyla bir saatte deney grubuyla on iki hafta boyunca çalışılmıştır. Derslerin uygulanması araştırmacı tarafından yapılmıştır. Ders saatlerinde video kayıtları alınmıştır. On iki haftalık uygulama sürecinden sonra, son test olarak deney ve kontrol gruplarına "Bireysel Çalgı Dersi Motivasyon Ölçeği", "Gitar Eşlikleme Değerlendirme Formu", "Çalgıya Yönelik Tutum Ölçeği", uygulanmış ve testin sonuçları öğrenci videoları da izletilerek alan uzmanları tarafından değerlendirilmiştir. Uzmanlar arasındaki puan uyumu için Kendall'ın Uyum Katsayısı uygulanmış ve puanlayıcılar arası uyumun anlamlı olduğu (p<0.05) saptanmıştır. Araştırmanın nitel verilerini elde etmek için, araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, deney grubu öğrencilerinin eşlikleme başarısı kontrol grubuna kıyasla anlamlı bir şekilde yüksek çıkmıştır. Gitar eğitimi ve eşlikleme eğitimi alan çalışma grubuna uygulanan Ters Yüz Öğrenme Modeli'nin geleneksel öğrenime göre daha etkili olduğu sonucu elde edilmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencileri Ters Yüz Öğrenme Modeli ile ilgili olumlu görüş belirterek bu öğrenme modelinin kendilerini çalgı icrası konusunda motive ettiğini ve daha hızlı öğrenme imkânı tanıdığını ifade etmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Ters Yüz Öğrenme, Cevrilmiş Öğrenme, Ters Yüz Sınıf, Gitar, Eşlikleme, Çalgı Motivasyon ve Tutum en_US
dc.description.abstract The purpose of this research is to determine the effect of students studying in guitar education and accompaniment lesson based on flipped learning model on motivation, attitude and accompaniment. In this research, the exploratory sequential method, one of the mixed methods consisting of both quantitative and qualitative methods, was used. The qualitative dimension of this study was designed as a case study as it aims to reveal the effects of guitar education based on flipped learning model on students' accompaniment, instrument motivation and attitudes. The study group of this research consisted of 26 students who were studying at the Atatürk University Fine Arts Education Music Teaching Department in the 2020-2021 academic year. 14 students who regularly attend the 3rd grade guitar education and accompaniment lesson were selected randomly from the experimental group and 12 students from the control group by random sampling method. In the quantitative dimension of the research; more than one scale was used to deeply examine the guitar training based on the flipped learning model. In this study, measurement tools such as "Instrument Motivation Scale" prepared by Girgin (2015), "Attitude Scale towards the Instrument" developed by Topoğlu and Erden (2012), and "Guitar Accompaniment Evaluation Form" developed by the researcher by taking expert opinions were used according to the purpose of the research. These measurement tools were analyzed according to control group experimental design method based on pretest-posttest. In the qualitative aspect of the research, a semi-structured interview form was created, which was prepared by the researcher by taking expert opinions, in order to measure the effects of the independent variable. Participants were randomly assigned to the experimental and control groups using the random sampling method. The flipped learning model was applied to the experimental group, and the traditional teaching method was applied to the control group. The works, songs and theoretical information to be studied in the experimental and control groups were prepared for the 2020-2021 academic year guitar education and accompaniment course, by taking expert opinions from the repertoire in the primary, secondary and high school music education course in the Ministry of National Education. Teaching process of the selected accompaniment songs and theoretical knowledge, guitar training and accompaniment was done in line with the prepared curriculum. These practices were studied for one hour with the control group and one hour with the experimental group for twelve weeks. The implementation of the lessons was done by the researcher. Video recordings were taken during class hours. After the twelve-week implementation process, the "Individual Instrument Lesson Motivation Scale", "Guitar Accompaniment Evaluation Form", "Attitude Scale Towards the Instrument" were applied to the experimental and control groups as a post-test, and the results of the test were evaluated by the field experts by watching the student videos. Kendall's Coefficient of Concordance was applied for the score concordance among the experts and it was determined as a result of the analysis that the concordance between the raters was significant (p<0.05). In order to obtain the qualitative data of the research, a semi-structured interview form student opinion questionnaire consisting of open-ended questions created by the researcher by taking expert opinions was used. According to the results of the study, the success of accompanying students in the experimental group was significantly higher than the control group. It was concluded that the flipped learning model program applied to the study group who received guitar training and accompaniment training was a more effective program than traditional learning. They expressed a positive opinion about the flipped learning model of the experimental group. Students stated that the learning model motivates them to play an instrument and allows them to learn faster. Keywords: Flipped Learning Model, Flipped Learning, Invented Learning, Flipped Classroom, Guitar, Accompaniment, Instrument Motivation and Attitude en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ters Yüz Öğrenme Modeline dayalı gitar eğitimi ve eşlikleme dersinin motivasyona, tutuma ve eşliklemeye etkisi en_US
dc.title.alternative The effect on accompanying and attitude, motivation of guitar education and accompanying lesson based on Flipped Learning Model en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster