DSpace@İnönü

12-15 yaş ergenlerin resimlerinde görme biçimleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Geçen, Fahrettin
dc.date.accessioned 2019-01-15T12:20:32Z
dc.date.available 2019-01-15T12:20:32Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Geçen, F. 12-15 yaş ergenlerin resimlerinde görme biçimleri. İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Resim Bölümü / Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı / Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı. 2009 247 s. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9342
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Resim Bölümü / Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı / Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırma beş ana bölümden meydana gelmektedir. Bu araştırmanın birinci bölümünde; problem durumu, problem cümlesi, alt problemler, varsayımlar, sınırlılıklar, araştırmanın amacı ve önemi başlıkları yer almaktadır. İkinci bölümde sanat eğitimi, yaratıcılık, ergenlik, çocuğun çizgisel gelişimi konuları yer almaktadır. Sanat eğitimi bölümünde görme biçimleri, sanatsal öğrenme, sanat nedir, sanat sorunu, sanatçı kimdir, sanatçı sorunu, sanat eseri sorunu, sanat eleştirisi gibi konular ele alınmıştır. Yaratıcılık bölümünde ise altı alt başlık halinde incelenmiştir. Ergenlik konusunda ergenliğin tanımı, ergenlikte biyolojik, bedensel, cinsel, zihinsel, toplumsal değişimler ele alınmıştır. Çocuğun çizgisel gelişiminde ise çocuğun çizgisel gelişimini kapsayan tüm evrelere değinilmiştir. Katalogda ise 12-15 yaş aralığındaki ergenlere yaptırılan resimler analiz edilmiştir. Üçüncü bölümde ise yöntem bölümü yer almakta, yöntemde genel bilgilendirmenin yanında araştırmanın modeli, çalışma grubu, verilerin analizi, evren ve örneklem yer almaktadır. Dördüncü bölümde ise öğrencilere yaptırılan resimlerin yani katalogların yer aldığı bulgular ve yorumlar bulunmaktadır. Beşinci bölümde ise değerlendirme, sonuç ve öneriler yer almaktadır. Bu bölümde işlenen konular ve yaptırılan ergen resimleri ile ilgili bir değerlendirme yapılmış, değerlendirme sonucunda bu yaştaki ergenlerde meydana gelen değişimlerin resimsel açıdan önemi ve yansıması üzerine önemli sonuçlar elde edilmiş, sonuçlara dayanarak öneriler ortaya konulmuştur. Araştırmanın sonunda ergenlerde meydana gelen özellikle bilişsel (gerçekçilik, soyut düşünme gibi), bedensel, biyolojik ve toplumsal değişimlerin ergenin resimsel gelişiminde ve değişiminde önemli yer tuttuğu görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Ergen, resim, yaratıcılık, imge, sanat tr_TR
dc.description.abstract This thesis consists of three main chapters. In the first chapter; some topics take place like aspect of problem, education of art, creativity, adolescense, linear development of child, the word of problem, assumptions, sub-problems, limitations, goal and importance of the research. In the education of art part these subjects are discussed: remark forms, artistic learning, what is art, art problem, who is the artist , problem of artist, artistic work problem and art criticism. Creativity part is analysed in six subtitles. In adolescense; definition of adolescense, biological, physical, sexual, mental, social changes are handled up. In the linear development of child, all the linear development phases are mentioned. Pictures that are made by adolescents in 12-15 years inetrval are analysed in the catalague.In the second chapter; management unit takes place.Besides general information; research model, working group, analyse of data, universe and sampling take place. Evaluation, conclusion and suggestions are in the third part. There is an evaluation about adolescent pictures and topics that are discussed in this part. So it is seen that changes in adolescents have a pictorial importance and on its reflection and there have been suggestions according to this conclusion. At the end of this work it is seen that ? especially- cognitive (realism and abstract thinking), physical, biological and social changes have a very great place in the pictorial development of adolescent. Keywords: Adolescent, picture, creativity, image, art. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Creativity tr_TR
dc.subject Yaratıcılık tr_TR
dc.subject İmge tr_TR
dc.title 12-15 yaş ergenlerin resimlerinde görme biçimleri tr_TR
dc.title.alternative Remark forms in the pictures of 12-15 years old adolescents (sample of Malatya) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster