DSpace@İnönü

Görsel sanatlar dersinde çoklu zeka kuramına dayalı öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin başarısına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi (Malatya ili Fatih İlköğretim okulu)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kanat, Sevtap
dc.date.accessioned 2019-02-12T06:41:38Z
dc.date.available 2019-02-12T06:41:38Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Kanat, S. (2008). Görsel sanatlar dersinde çoklu zeka kuramına dayalı öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin başarısına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi (Malatya ili Fatih İlköğretim okulu). Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9520
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı / Resim Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Çoklu zeka kuramına dayalı öğretim yönteminin kullanılmasının İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Görsel sanatlar dersi öğrenimine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2007-2008 öğretim yılında Malatya Fatih İlköğretim okulu 7. sınıfına devam eden 60 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada, deney ve kontrol gruplu öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Öntest-sontest formu olarak öğrencilere 10 sorudan oluşan bir basarı testi verilmiştir. Haftada bir ders saati (1 x 45 dk.) olmak üzere toplam altı hafta boyunca süren deneysel sürecin ardından verilen sontest formundan ve beş hafta sonra yapılan kalıcılık testinden elde edilen puanlar SPSS paket programı yardımıyla gruplarda t-testi ve ANCOVA analizine tabi tutulmuştur. Çoklu zeka kuramına dayalı öğretim yönteminin etkisinin anlamlılığı 0.05 düzeyinde sorgulanmıştır. Çoklu zeka kuramına göre öğretimin yapıldığı ders ile geleneksel öğretimin uygulandığı derste öğrencilerin son test akademik başarı puanları karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Çoklu zeka kuramına göre öğretimin yapıldığı ders ile geleneksel öğretimin uygulandığı derste öğrenmenin kalıcılığının karşılaştırılması sonucunda farklılıklar ortaya çıkmıştır. Çoklu zeka kuramına göre öğretimin yapıldığı ders ile geleneksel öğretimin uygulandığı derste öğrencilerin son test puanları kontrol edilerek, öğrenmenin kalıcılığının karşılaştırıldığında da önemli farklılıklar ortaya çıkmıştır. Yapılan t-testi sonucunda Çoklu zeka kuramına dayalı öğretim yönteminin 0.05 düzeyinde istatistiksel açıdan anlamlı bir fark yarattığı bulunmuştur. Anahtar Sözcükler : Çoklu Zeka Kuramı , Zeka, Görsel Sanatlar Öğretimi, Geleneksel Öğretim. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the effect of teaching method based on Multiple Intelligence Theory on 7th grade primary school students in visual art lessons. The study group consists of 60 7th grade students from Malatya Fatih Primary School. In the study, pre-test post-test experiment and post-test pattern was used. A success test consisting of 10 questions in the form of pre-test and post-test was given to the students. The grades from the post-test at the end of the 6 weeks experimental period one-lesson (1 x 45) hour each week were analyzed by SPPS-package program in groups by t-test and ANCOVA. The level of significance of the teaching method based on multiple intelligence theory was found to be 0.05. When the last test academic success grades of students compared between the lectures carried out according to multiple intelligence theory and the lecture carried out in traditional method; a significant difference was found out. When the retainment of the knowledge compared between environments applying multiple intelligence theory and traditional methods; there was also difference. When the retainment of the knowledge compared with respect to the last test grades of the students between multiple intelligence theory and traditional methods; there was also a significant difference. In the end of the conducted t-test it was found out that the teaching method based on multiple intelligence theory has statistically significant at the level of 0.05. Key words: Multiple Intelligence Theory, Intelligence, Visual Art Training, Traditional Training. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Güzel Sanatlar tr_TR
dc.subject Fine Arts tr_TR
dc.title Görsel sanatlar dersinde çoklu zeka kuramına dayalı öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin başarısına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi (Malatya ili Fatih İlköğretim okulu) tr_TR
dc.title.alternative The effect of teaching method depending on the multiple intelligence theory in visual art lessons on the success and the sustainability of the learnt information of the 7th grade students tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster