DSpace@İnönü

Keman orta seviye metotlarının çalım teknikleri açısından içerik çözümlemesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Haner, Ozan
dc.date.accessioned 2019-02-15T08:02:38Z
dc.date.available 2019-02-15T08:02:38Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Haner, O. (2008). Keman orta seviye metotlarının çalım teknikleri açısından içerik çözümlemesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9553
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı / Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada; ?Fiorillo 36 Etudes?, ?Kreutzer Etudes?, ?Rode 24 Caprices?, ?Mazas Brillant Studies? ve ?Dont Studies and Caprices? keman metotları içerdikleri çalım teknikleri açısından incelenmiş ve ?Fiorillo 36 Etudes? ve ?Kreutzer Etudes? metotları ülkemizdeki üniversitelerin Devlet Konservatuarları ve Müzik Öğretmenliği Programlarındaki kullanımları açısından örnek olarak seçilerek incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmada, etütlerin her biri incelenerek içerdikleri ve üzerinde durdukları çalım teknikleri saptanmış, uygulanan anket ile uzman görüşüne başvurulmuş, anket sonuçları sayısal verilerle ölçülmüş ve bulgular haline getirilerek yorumlanmıştır. Bulguların yorumlanmasından sonra araştırma probleminin sonuçları saptanmış ve bu sonuçlar içerisinden keman çalım tekniklerinin bu çalgının öğretmenleri tarafından örnek olarak seçilen ?Fiorillo 36 Etudes? ve ?Kreutzer Etudes? metotları kullanılarak öğrencilerine hangi etüt sıralamasıyla aktarıldığı ortaya çıkarılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda ?Fiorillo 36 Etudes?, ?Kreutzer Etudes?, ?Rode 24 Caprices?, ?Mazas Brillant Studies? ve ?Dont Studies and Caprices? metotlarının içerdiği etütlerin işlediği çalım teknikleri ortaya çıkarılarak seviyelendirilmesine yönelik çözüm önerileri getirilmiştir. ANAHTAR KELİMELER: Eğitim, Keman Eğitimi, Metot, Teknik tr_TR
dc.description.abstract In this dissertation, the violin studies "Fiorillo 36 Etudes", "Kreutzer 42 Etudes", "Rode 24 Caprices", "Mazas Brillant Studies" and "Dont Studies and Caprices" are examined in terms of their technical content. Moreover "Fiorillo 36 Etudes" and "Kreutzer 42 Etudes" are evaluated for potential applicability in the State Conservatories and Music Instructor Education Programs of universities in Turkey. In this research, every etude is individually examined, opinions of the experts are collected through questionnaires and data from these questionnaires are boiled down into findings to be further discussed. Following a thorough analysis of these findings the results of the research problem is observed. Based on these results the order of etudes in "Fiorillo 36 Etudes" and "Kreutzer 42 Etudes" used by violin instructors to pass the violin playing techniques onto their students is uncovered. As a result of this research, we propose solutions and ideas towards the optimal ordering by the proficiency levels of the techniques involved in the etudes of the methods "Fiorillo 36 Etudes", "Kreutzer 42 Etudes", "Rode 24 Caprices", "Mazas Brillant Studies" and "Dont Studies and Caprices". KEYWORDS : Education, Violin education, Method, Technique tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Müzik tr_TR
dc.subject Music tr_TR
dc.title Keman orta seviye metotlarının çalım teknikleri açısından içerik çözümlemesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluation of intermediate level violin studies in terms of their technical contents tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster