DSpace@İnönü

Örgün ve yaygın eğitimin girişimciler üzerindeki etkileri (Malatyalı girişimciler üzerine bir uygulama)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kuvan, Hakan
dc.date.accessioned 2019-02-21T11:09:55Z
dc.date.available 2019-02-21T11:09:55Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Kuvan, H. (2008). Örgün ve yaygın eğitimin girişimciler üzerindeki etkileri (Malatyalı girişimciler üzerine bir uygulama). Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9588
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Girişimciliğin yaygınlaştırılabilmesi için toplumsal olarak girişimcilik olgusunun incelenmesi gerekmektedir. Toplum içerisindeki girişimcilerin üzerindeki bireysel ve toplumsal etki boyutları irdelenerek, girişimciliğin gelişimini hızlandıracak eğitimsel yaklaşımların ortaya çıkmasına yardımcı olacak ilişkilerin tespiti, ülke ekonomisinin gelişimine büyük avantaj sağlayacaktır. Bu nedenlerden dolayı bu çalışmada tezin konusu ?Örgün ve yaygın eğitimin girişimciler üzerindeki etkileri-Malatyalı girişimciler Üzerine Bir Uygulama? olarak belirlenmiştir. Türk insanındaki girişimsel özelliklerin oluşumunda, içinde bulunduğu doğal, ekonomik ve sosyo-kültürel faktörlerden sürekli olarak etkilemektedir. Girişimciliğin toplum içerisinde oluşabilmesi ve yaygınlaşabilmesi için mevcut olan eğitimin temel ilişki boyutlarının ortaya konulabilmesi ve bu sonuçlara göre girişimcilik eğitimi politikalarının oluşturulması en önemli sorunlardan biri olarak ortaya çıkmaktadır. Tezin ilk üç bölümünde konunun teorik zemini oluşturulmaya çalışılmıştır. Giriş bölümünde problem durumu, araştırmanın amacı, alt problemler, tanımlar ve ilgili araştırmalar irdelenmiştir. İkinci Bölümde eğitim ve ekonomi ilişkilendirilerek, girişimcilik detaylı olarak açıklanmıştır. Üçüncü Bölümde uygulamanın yöntemi, sınırlılıkları, sayıltıları, modeli,evreni, örneklem ve bilgi toplama ile ilgili açıklamalar yapılmıştır. Dördüncü Bölümde ise, girişimcilerin demografik özelliklerine ilişkin bulgular ve bu bulguların örgün ve yaygın eğitim üzerindeki etkileri, örgün ve yaygın eğitimin de girişimci özellikleri üzerindeki etkisini belirten bulgu ve ilişkiler incelenmiştir. Çalışmanın beşinci bölümünde Malatyalı girişimcilerin demografik özelliklerinin, girişimcilik özelliklerinin, eğitimsel özelliklerinin neler olduğu, girişimci özelliklerinin oluşumunda demografik ve eğitim yönünden etkili unsurlar tespit edilerek, örgün ve yaygın eğitimin girişimciler üzerindeki etkileri incelenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In order to widespread enterprising we need to search the enterprising fact ın a social way. By investigating(researching) the individual and social influence dimensions on the enterpreneurs in societies, the fixing of the relations which are going to help to appearing of the educational approaches that will accelarate the developing of enterprising is going to provide a great advantage for developing of the country economy. For this reason, in this study, the subject of the thesis is determined as the ?The Effects of Formal and Informal Education on Entrepreneurs?. During the forming of enterprising characteristics, Turkish people are continously influenced from the natural, economic and socia-cultural factors which they are living in for the purpose of widwspreading and forming the enterprising in a society, one of the most important issue is to examine the dimensions of the basic relations and according to these reasons forming the enterprising politics. In the fırst three sections of the thesis, a theoretical background of the topic is established. In introduction section, the problem situation, purpose, sub-problems, definitions and related research are examined. In the second section, eduaction and economy are related and enterpreneurship is explained detailly. In the third section, life and working values are examined. In the fourth section, explanation of the method of the application, limitations, assumptions, the model, the environment, examplory and knowledge collection is given. In the forth section inventions which are related to demographic properties of the enterpreneurs; the effects of demographic properties on enterpreneur properties, formal and informal education; the effect of formal and informal education on enterpreneur properties are investigated. In the application part of the research, the answers of what demographic, enterpreneur and educational properties of enterpreneurs in Malatya are given and the effects of formal and informal education on enterpreneurs in Malatya are investigated by pointing out the demographic and educational elements that form enterpreneur properties. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Örgün ve yaygın eğitimin girişimciler üzerindeki etkileri (Malatyalı girişimciler üzerine bir uygulama) tr_TR
dc.title.alternative The effects of formal and informal education on entrepreneurs an application on entrepreneurs in Malatya tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster