DSpace@İnönü

Yapısalcılık kuramının fen bilgisi öğretimine uygulanması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sarıgöz, Okan
dc.date.accessioned 2019-03-12T06:59:46Z
dc.date.available 2019-03-12T06:59:46Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Sarıgöz, O. (2008).Yapısalcılık kuramının fen bilgisi öğretimine uygulanması. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9641
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu arastırmanın amacı, ilkögretim 7. sınıflarda Fen Bilgisi derslerine Yapısalcılık yaklasımına göre bir programın ögrenci basarısına etkisini belirlemektir. Arastırmanın ilk çalısma grubu Osmaniye 7 Ocak ilkögretim Okulu 7. sınıfta ögrenim gören 60 ögrenciden olusmaktadır. Arastırmanın ikinci grubu ise Osmaniye Atatürk ilkögretim okulu 7. sınıfta ögrenim gören 60 ögrenciden olusmaktadır. Arastırmanın her ikisinde de deney ve kontrol ön gruplu ön-test, son-test deseni kullanılmıstır. Önceden madde analizi yapılan ve güvenirligi belirlenen 30 soruluk basarı testi ön-test olarak ögrencilere uygulanmıstır. Deneysel degisken olan yapılandırmacı yaklasıma dayalı olarak olusturulan program ile geleneksel ögretim yaklasımına dayalı olarak olusturulan program çerçevesinde haftada 2 ders saati (2 x 40 dk.) olmak üzere toplam 4 hafta süreyle ilkögretim 7. sınıflara ilk çalısmada ?Katı, Sıvı ve Gazlarda Basınç? anlatılmıs. ikinci çalısmada ?Elektrik? konusu, deney ve kontrol gruplarına anlatılmıstır. Deney sürecinin sonunda ögrencilere sontest uygulanmıstır. Ön-test ile son-test sonuçlarının istatistiksel analizi Windows SPSS 12 paket programı ile yapılmıstır. Verilerin çözümlenmesinde bagımlı ve bagımsız gruplar için t ? testi kullanılmıstır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to assign the effect of the program to student?s success according to the constructivism approach in the science lesson at primary school 7th class. The first working group of the research comprise 60 students who are in 7 th class at Osmaniye 7 Ocak Primary School and the second group of the research comprise 60 students who are in 7 th class at Osmaniye Atatürk Primary School. In both research, test and control with primary group before-test and last-test formula was used. With 30 questions success test which was done substance analize beforehand and was assigned its reliability was applied to the students as a beforetest. With the program that formed as a construction approach which is experimental changes, and in the environment that is constructed based on as a traditional teaching approach, it was tought the subject ?solid, liquid and pressure in the gas? to the primary 7. classes test and control groups 2 lesson duration time in a week (2x40 min.) and totally 6 week durations. At the second work electric subject was tought to the experiment and control groups. At the end of the test duration, last-test was used to the students. Statistical analysis of the test results of the before-test and last-test was done with the SPSS 12 packet program. For solving of the data, t-test was used for dependent and independent groups. Key words: Constructivist Theory, Primary Education Science Lesson, Cognitive field, Primary education program. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Yapısalcılık kuramının fen bilgisi öğretimine uygulanması tr_TR
dc.title.alternative Adoptation the science lesson to the constructivistic approach tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster