DSpace Repository

Türk havacılık tarihine eleştirel yaklaşım

Show simple item record

dc.contributor.author Taşkesen, Gökhan
dc.date.accessioned 2019-03-21T08:40:24Z
dc.date.available 2019-03-21T08:40:24Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Taşkesen, G. (2006). Türk havacılık tarihine eleştirel yaklaşım. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9689
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Yönetimi Anabilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Efsaneler ile başlayan havacılık tarihi Orta Çağda Rönesans'ın ve insanlık dünyasının büyük dehalarından, bilim adamı, ressam, fizikçi, Leonardo da Vinci'nin kuşların uçuşuna dair ilk bilimsel ve teknik araştırmayı ve bunun ışığı altında mekanik araçlarla uçuşun taklit edilme olanaklarını eserlerinde incelemesiyle daha somut hal almıştır. Bunu 1783 yılında ilk balonunun uçuşu ve 1903 yılında ilk uçağın uçuşu takip etmiştir. İkinci Dünya Savaşı havacılık konusunda yeni teknolojilerin uygulandığı bir dönem olmuştur. Çok geçmeden insanoğlu uzayda yerini almıştır. Türk havacılığı ise Atatürk döneminde büyük bir ivme kazanmıştır. İlk uçak yapım çalışmaları, uçak fabrikasının açılması, Türk Hava Kurumu ve Türk Kuşu'nun kuruluşu bu döneme rastlamaktadır. Ancak İkinci Dünya Savaşı'nın bitimiyle beliren Rus tehdidini bertaraf edebilmek maksadıyla ekonomik ve askeri alanda başlatılan dış yardımlar ile birlikte dışa bağımlılık süreci başlamıştır. Bu her alanda olduğu gibi havacılık alanında da dışa bağımlılığı gündeme getirmiştir. Bu nedenle Türkiye'nin Atatürk döneminden sonra almaya başladığı dış yardımlar üzerinde önemle durulmuştur. Araştırmanın anahtar kavramları şunlardır: - Cumhuriyet Tarihi - Havacılık - Türk Havacılığı - Uzay Havacılığı tr_TR
dc.description.abstract After having been told merely in legends for centuries, ?aviation? became a concrete advancement of the humanity after Leonardo da Vinci, the genius scientist, artist and the physicist of the Renaissance, started his first scientific and technical research on the flight of birds and went further to analyze the possibilities of the simulation of flight by mechanical vehicles. The studies on this field followed by the introduction of the first balloon 1783 and the first plane in 1903. The Second World War emerged as a period of implementation of the new aviation technologies. It did not take much for the first human being to penetrate the atmosphere and to step further into the space. On the other hand, Turkish aviation industry gained a momentum during the Atatürk era. The construction of the first Turkish plane, the opening of the first plane factory, and the establishment of Turkish Aviation Institution and ?Türk Kuşu? (?Turkish Bird?) coincide with this period. Due to the Soviet threat, which emerged with the end of Second World War, however, Turkey became more dependant on foreign assistance in the fields of military and economy. This process also affected negatively Turkish Aviation Industry. Therefore, the foreign assistance that Turkey received after Atatürk era has been significantly emphasized in this dissertation. Key Words: - History of Turkish Republic - Aviation - Turkish Aviation - Space Aviation tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kamu Yönetimi tr_TR
dc.subject Public Administration tr_TR
dc.title Türk havacılık tarihine eleştirel yaklaşım tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record