Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özhan, Uğur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Analysis of computer and ınstructional technologies students’ academic success in ınternet-based programming course in terms of their learning styles
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2017) Kaleci, Devkan; Özhan, Uğur
    Bu çalışmada Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin İnternet Tabanlı programlama dersinden aldıkları notlar ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki ve öğrenme stillerine göre değerlendirme sınavlarının türünden (uygulamalı - klasik) aldıkları puanlar incelenmiştir. Araştırma 2012-2013 ve 2013- 2014 yılında İnternet tabanlı programlama dersini almış 60 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri (Versiyon 3.0) kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve tek yönlü varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre en öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stilleri çoktan aza doğru sırasıyla ayrıştıran (% 41,7), özümseyen (% 35), değiştiren (%13,3), yerleştiren (%10) şeklinde bulunmuştur. Öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stillerine göre vize, final ve ortalama not puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Vize sınavında öğrencilerin öğrenme stillerine göre not ortalamaları çoktan aza doğru sırasıyla ayrıştıran, özümseyen, yerleştiren, değiştiren şeklinde iken final sınavında yerleştiren, ayrıştıran, özümseyen ve değiştiren şeklinde olmuştur
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİ İLE DERSLERİNDEKİ ETKİLEŞİMLİ TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
    (2023) Özhan, Uğur; Türel, Yalın Kılıç
    Bu araştırmada öğrencilerin, derslerinde etkileşimli tahta kullanımına yönelik görüşleri, sahip oldukları öğrenme stillerinin dağılımı ve derslerinde etkileşimli tahta kullanımına yönelik görüşlerinin öğrenme stiline, cinsiyete ve sınıf düzeyine göre değişimi incelenmiştir. İlişkisel tarama modelinde yürütülen araştırmanın örneklemini Doğu Anadolu bölgesindeki bir şehirde etkileşimli tahta ile eğitim yapılan ilköğretim okullarının 5., 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören 467 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri; “Kişisel Bilgi Formu”, “Etkileşimli Tahta Öğrenci Ölçeği (ETÖÖ), “Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri-Versiyon III (KÖSE-III)” formları ile toplanmıştır. Değişkenler arasındaki farklılıkların incelenmesinde t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Öğrencilerin, etkileşimli tahtaların öğrenmelerini kolaylaştıran etkili ve faydalı cihazlar olduğu görüşünde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıştırma öğrenme stiline sahip öğrenciler en büyük grubu oluşturmakla beraber ayrıştırma, yerleştirme ve değiştirme öğrenme stiline sahip öğrencilerin sayıları birbirlerine yakındır. Özümseme öğrenme stiline sahip öğrenciler ise en küçük grubu oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre cinsiyet, sınıf düzeyi ve sahip olunan öğrenme stili ile ETÖÖ puanları arasında anlamlı ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Derslerde etkileşimli tahtalar kullanıldığında, etkileşimli tahtalar dersleri farklı öğrenme stillerindeki öğrenciler için uygun hale getirmekte ve öğrencilerin derse olan motivasyonlarını arttırmaktadır. Etkileşimli tahtaların, farklı öğrenme stilindeki öğrencilerin öğrenmelerine duyarlı olduğu ve farklı öğrenme stilindeki öğrenciler için uygun öğrenme ortamı sağladığı kanısına varılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Investigation of University Students' Internet Addiction in Terms of Several Variables (Inonu University Sample)
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2014) Akdağ, Mustafa; Şahan, Birsen Yılmaz; Özhan, Uğur; Şan, İsmail
    Öz:Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte internet yalnızca bilgisayarlarla ve internet kafelerde erişilebilecek ayrıcalıklı bir hizmet olmaktan çıkmış olup, hayatımızın her alanına yayılmıştır. Ancak, bilgisayar başında geçirilen zamanın ayarlanamaması ve bireyin internet kullanma konusunda kendisini kontrol edememesi gibi nedenler internet bağımlılığının oluşmasına yol açmaktadır. İnternet bağımlısı bireyler fiziksel sorunların yanı sıra psikolojik, sosyal ve akademik yaşamlarında da sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ve bunların çeşitli değişkenlere göre farklılaşma durumları incelenmiştir. İnternet Bağımlılık Ölçeği ile elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Kruskal Wallis H-testi ve Mann Whitney U-testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğrencilerin büyük çoğunluğunun internet bağımlılıklarının düşük düzeyde olduğu görülmüştür. İnternet bağımlılıklarında cinsiyet, akademik başarılarını algılayışları, derslere devam durumu, günlük internet kullanım süresi, internete bağlanılan yer, internete telefonla bağlanma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar görülürken; öğretim türü ve ailelerin gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Investigation of University Students' Internet Addiction in Terms of Several Variables (Inonu University Sample)
    (2014) Akdağ, Mustafa; Şahan, Birsen Yılmaz; Özhan, Uğur; Şan, İsmail
    Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte internet yalnızca bilgisayarlarla ve internet kafelerde erişilebilecekayrıcalıklı bir hizmet olmaktan çıkmış olup, hayatımızın her alanına yayılmıştır. Ancak, bilgisayar başındageçirilen zamanın ayarlanamaması ve bireyin internet kullanma konusunda kendisini kontrol edememesi gibinedenler internet bağımlılığının oluşmasına yol açmaktadır. İnternet bağımlısı bireyler fiziksel sorunların yanısıra psikolojik, sosyal ve akademik yaşamlarında da sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu çalışmada, üniversiteöğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ve bunların çeşitli değişkenlere göre farklılaşma durumlarıincelenmiştir. İnternet Bağımlılık Ölçeği ile elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Kruskal Wallis H-testive Mann Whitney U-testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğrencilerin büyük çoğunluğunun internetbağımlılıklarının düşük düzeyde olduğu görülmüştür. İnternet bağımlılıklarında cinsiyet, akademikbaşarılarını algılayışları, derslere devam durumu, günlük internet kullanım süresi, internete bağlanılan yer,internete telefonla bağlanma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar görülürken; öğretim türü ve ailelerin gelirdüzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Matematik ve geometri eğitiminde artırılmış gerçeklik uygulamaları
    (2017) Akkuş, İlyas; Özhan, Uğur
    Amaç: Bu çalışmada matematik ve geometri eğitiminde geliştirilmiş akademik ve ticari artırılmış gerçeklik (AG) uygulamaları araştırılmıştır. Bu amaçla; matematik ve geometri alanında geliştirilen/kullanılan ticari AG uygulamaları ve bu uygulamaların özellikleri nelerdir? ve matematik ve geometri alanında akademik çalışmalar kapsamında geliştirilen AG uygulamaları, uygulamaların özellikleri ve çalışma sonuçları nelerdir? sorularına cevap aranmıştır. Yöntem: Bu çalışma, matematik ve geometri eğitimi alanında AG teknolojisi kullanımını ve buna yönelik geliştirilen uygulamaları ortaya çıkarmak amacıyla yürütülmüş bir literatür taramasıdır. Çalışmanın örneklemini, uygulama mağazalarında bulunan 6 adet AG uygulaması ve araştırmaya uygun 12 adet akademik yayın oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında bulunan bu veriler için betimsel analizi yapılmıştır. Bulgular: Araştırmada uygulama mağazalarında bulunan AG uygulamalarının daha çok geometri üzerine geliştirildiği, işaretçi tabanlı olduğu ve mobil cihazlar üzerinden görüntülenmesinin sağlandığı görülmüştür. Akademik olarak geliştirilen AG uygulamalarının daha çok matematik alanına yönelik geliştirildiği, işaretçi tabanlı uygulamaların fazla olduğu, değişken olarak uzamsal zekâ gelişimi ve akademik başarının kullanıldığı ve birçok çalışmanın sonuçlarının olumlu olduğu görülmüştür. Araştırma kapsamında bulunan AG uygulamalarının etkileşim açısından zayıf olduğu görülmüştür. Sonuçlar ve Öneriler: Çalışma sonucunda matematik ve geometri eğitiminde yaygın olarak kullanılan AG uygulamalarının, incelenen çalışmalarda daha çok uzamsal zekâ gelişimi üzerine geliştirildiği görülmüştür. Çoğunlukla işaretçi tabanlı uygulamaların ve mobil görüntüleme cihazlarının kullanıldığı uygulamalarda, etkileşim eksikliği olduğu görülmüştür. Çalışmalarda akademik yayınlarda kullanılan AG uygulamalarının örneklemde ölçülen değişkenler üzerinde genel olarak olumlu sonuçlar ortaya çıkardığı görülmüştür. Giyilebilir teknolojilerin gelişimi ve bununla birlikte optik tabanlı akıllı gözlüklerin ortaya çıkması ile yenilikçi ve etkileşimli uygulamaların ortaya çıkabileceği ve buna yönelik daha farklı değişkenlerin kullanılabileceği önerilmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin Instagram Bağımlılıkları ile Akademik Ertelemecilik Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (2023) Tankız, Kübra Dilek; Özhan, Uğur
    Instagram, ülkemizde gençler arasında en çok kullanılan sosyal ağ uygulamaları arasında yer almaktadır. Instagram kullanıcılarının gün içerisinde önemli bir süreyi intagram kullanarak geçirdikleri bilinmektedir. Kimi instagram kullanıcıları instagrama karşı bağımlılık geliştirebilmektedir. Bu durum, kullanıcıların akademik yaşantılarını olumsuz etkileyebilmekte ve akademik sorumluluklarını ertelemelerine sebep olabilmektedir. Bu araştırmada İnönü Üniversitesi Müzik Öğretmenliği programı öğrencilerinin, instagram bağımlılıkları durumu ile akademik ertelemecilik davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu İnönü Üniversitesi’nde öğrenim gören 104 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri demografik bilgiler formu, instagram bağımlılığı ölçeği ve akademik ertelemecilik ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama değerleri incelenmiş ve basit doğrusal korelasyon testi yapılmıştır. Katılımcıların %91.35’inin instagram kullanıcısı olduğu görülmüştür. Katılımcıların günlük yaşantılarında önemli bir süreyi instagram kullanarak geçirdikleri, %29,5’inin ise instagram bağımlısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların akademik ertelemecilik davranış puanları orta düzeydedir. Instagram bağımlılığı ile akademik ertelemecilik ve genel akademik başarı not ortalaması (GANO) arasında anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaokul Öğrencileri için Kodlamaya Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    (İlköğretim Online (elektronik), 2019) Akkuş, İlyas; Özhan, Uğur; Kan, Adnan
    Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin kodlamaya yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla bir tutum ölçeği geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda öncelikle ilgili alan yazın incelenmiş, 10 öğrenci ve alan uzmanı iki öğretmen ile görüşmeler yapılmış ve maddeler oluşturulmuştur. Oluşturulan maddelerin kapsam geçerliliği ve uzman görüşü için dört öğretmen ve iki öğretim üyesi ile bir dil uzmanından değerlendirme alınmıştır. 20 maddeden oluşan ölçeğin son haliyle Malatya il merkezinde kodlama eğitimi veren iki farklı ortaokulunda 6. ve 7. sınıflarda öğrenim gören 292 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden ölçeğin yapı geçerliğini sağlamak amacıyla açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda 10 maddeden oluşan tek faktörlü ölçek elde edilmiştir. Ölçekte yer alan 10 maddenin tamamı birlikte varyansın %55.352’ini açıklamaktadır. Doğrulayıcı faktör analizinde ise uyum indisleri incelenmiş ve yeterli düzeyde olduğu görülmüştür. Sonuç olarak geliştirilen kodlama ölçeğinin iç tutarlılık güvenirlik katsayısı olan Cronbach Alfa değeri, ölçeğin tamamı için .90 olarak bulunmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Student Views on the Use of Online Student Response Systems: The Kahoot! Case
    (2021) Akkuş, İlyas; Özhan, Uğur; Çakır, Hasan
    Abstract: Student response systems effectively collect and collate students' responses, allowing teachers to provide immediate feedback to learners, thereby preventing a decline in students’ attention and motivation. In this study, a student response system instrument called Kahoot! was used. The study was conducted as a 4-week case study in an undergraduate course and a quiz consisting of 10 questions was created each week. Student views and recommendations were collected with an open-ended interview form. The obtained data were analyzed by content analysis, one of the qualitative analysis methods. The study findings were grouped under different codes, and it was determined that the majority of the students were of the view that the Kahoot! application improved course attendance, provided repetition of the learned topics, increased the motivation and attention. Furthermore, they stated as pre-service teachers that the Kahoot! Application should be used at the end of theoretical lectures and courses in the classroom and the number of questions should be increased.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tablet Bilgisayarların Eğitsel Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    (2020) Özhan, Uğur; Güzel, Yasin; Akkuş, İlyas
    Öz Amaç: Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ülke kapsamında FATİH projesi yürütülmektedir. Proje sürecinde öğrencilere dağıtılan tablet bilgisayarların eğitsel kabul düzeyi ve eğitim ortamına entegrasyonu merak konusu olmuştur. Bu çalışmada lise öğrencilerinin tablet bilgisayarların eğitsel kullanımına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla veriler toplanarak bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Yöntem: 11 maddelik pilot ölçek formu ile 3 farklı lisede toplam 256 öğrenciden veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde ilk olarak gerekli normallik varsayımları test edilmiş ve normal dağıldığı görüldükten sonra yapı geçerliliği kapsamında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Güvenilirlik çalışmaları kapsamında madde toplam korelasyonları ve Cronbach alfa iç tutarlılık katsayıları incelenmiştir. Bulgular: Ölçekte varimax döndürme tekniği uygulanmış 4 madde ölçekten çıkarılmıştır. Açımlayıcı faktör analizinde özdeğeri 1’in üzerinde 2 faktör ortaya çıkmıştır. Toplam 7 maddeden ve 2 faktörden oluşan ölçeğin, açıkladığı toplam varyansın %74.994 çıktığı görülmüştür. Ölçek için yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ise uyum indis değerlerinin mükemmel ve kabul edilebilir olduğu ve 7 faktörlü modelin doğrulandığı ortaya çıkmıştır. Ölçekte birinci faktörün Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı .885, ikinci faktörünün Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı ise .835’dir. Ölçeğin maddelerinin düzeltilmiş madde-toplam korelasyonlarının .808 ile .642 arasında değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar ve Öneriler: Analizler sonucunda geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Beşli likert tipi bir yapıya sahip olan ölçekten alınabilecek en düşük puan 7, en yüksek puan ise 35’tir. Ölçekten alınan puan yükseldikçe tablet bilgisayarların eğitsel kullanımına yönelik sahip olunan tutum olumlu yönde artmaktadır. Ölçeğe ilişkin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları farklı örneklem gruplarında ve diğer eğitim kademelerinde tekrarlanabilir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim