Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özmen, Mustafa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Anne baba tutumlarının özgecilik ile olan ilişkisinde empatinin aracılık rolü
    (İnönü Üniversitesi, 2019) Özmen, Mustafa
    Bu çalışmada, lise öğrencilerinde anne baba tutumları, empati ve özgecilik arasındaki ilişkilere dair kurulan model test edilmiştir. Çalışma, Elazığ ilinde çeşitli Anadolu Liselerinde öğrenim görmekte olan 401 [224'ü (% 55.9) kız ve 177'si (%44.1) erkek, Yaşranjı = 14-20, Yaşort = 16.46] öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracı olarak; "Kişisel Bilgi Formu", "Empati Eğilim Ölçeği", "Anne Baba Tutumları Ölçeği" ve "Özgecilik Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışmanın verileri, yapısal eşitlik modeliyle (YEM) analiz edilmiştir. Ayrıca dolaylı etkinin anlamlılığını test etmek için bootstrapping işlemi kullanılmıştır. Yapısal eşitlik modeli kapsamında iki model belirlenmiştir. Empatinin; lise öğrencilerinin anne baba tutumlarından demokratik ile kısmi, koruyucu-istekçi ve otoriter anne baba tutumu ile özgecilik arasında tam aracı role sahip olduğunu belirten modelin en iyi model olduğu saptanmıştır. Bootstrapping işlemi sonrasında da dolaylı etkilerin anlamlı olduğu sonucu görülmüştür. Bulgular ilgili alanyazında tartışılmış ve gelecekte yapılacak olan çalışmalara ilişkin araştırmacılara ve eğitimcilere önerilerde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Mediation Role Of Empathy In The Relationship Between Parents’ Attitudes And Altruism
    (2021) Özmen, Mustafa; Atli, Abdullah
    Purpose: This study aims to test the models established for the mediating role of empathy in the relationship between parentalattitudes and altruism in high school students. Design/Methodology/Approach: The study was carried out with 401 participants [224 (55.9%) girls and 177 (44.1%) boys, age range: = 14-20, Mage = 16.46 years] who are students from various Anatolian/Science High Schools in Elazığ. As a measurementtool, the “Empathy Tendency Scale,” “Parenting Attitude Scale,” and “Altruism Scale” were used. The data of the study wereanalyzed with structural equation modeling (SEM). In addition, the bootstrapping process was used to test the significance of the indirect effect.Findings: Two models were determined within the framework of the structural equation model. It is determined that themodel which states empathy as the partial mediation role between democratic, full mediation role between protective,authoritarian, attitudes of parents and altruism is the best model. After bootstrapping process, the indirect effects were seenas significant. The findings were discussed in the related literature, and suggestions were made for future researchers andeducators.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türkiye'deki Suriyeli üniversite öğrencilerinde ırksal mikroagresyonun kültürleşme üzerindeki etkisi: Azınlık stresi ve psikolojik sıkıntının seri aracılığı
    (İnönü Üniversitesi, 2024) Özmen, Mustafa; Atli, Abdullah
    Bu çalışmada, Suriyeli üniversite öğrencileri örnekleminde, ırksal mikroagresyonun kültürleşmeyle olan ilişkisinde azınlık stresi ve psikolojik sıkıntının hem bağımsız hem de seri aracılık etkisinin olup olmadığı incelenmiştir. Kesitsel bir tasarım kullanılarak 506 Suriyeli öğrenciye (Ortyaş = 22.05); demografik bilgiler, ırksal mikroagresyon, azınlık stresi, psikolojik sıkıntı ve kültürleşme ölçümlerini içeren çevrimiçi bir ölçme aracı uygulanmıştır. Sonuçlar, ırksal mikroagresyon ile kültürleşme arasındaki ilişkide azınlık stresinin aracı bir etkiye sahip olduğuna, ancak psikolojik sıkıntının aracı bir etkiye sahip olmadığına işaret etmiştir. Ayrıca, ırksal mikroagresyon ile kültürleşme arasındaki ilişkide, (sırasıyla) azınlık stresi ve psikolojik sıkıntının seri bir aracı etkiye sahip olduğu görülmüştür. Bulgular, araştırmacıların mikroagresyona bağlı kültürleşme süreçlerinde etkili olabilecek psikososyal dinamikleri araştırarak etnik azınlık gruplarına ilişkin literatüre katkıda bulunabileceğini göstermiştir. Klinik bir çıkarım olarak danışmanlar, Suriyeli öğrencilere ulaşarak ruh sağlığı hizmetleri bağlamında koruyucu ve farkındalığı arttırıcı ek incelikli yollar önerebilirler.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim