Yazar "Şahin, Kübra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI AKADEMİK RİSK ALMA DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN ALGILARININ CİNSİYET, SINIF DÜZEYİ, ÜSTBİLİŞ VE TUTUM DEĞİŞKENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ(2019) Açıkgül, Kübra; Şahin, KübraBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin matematik odaklı akademik risk alma davranışlarına ilişkin algı düzeylerini belirlemek ve cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelemektir. Ayrıca öğrencilerin matematiksel metabilişsel farkındalık ve matematik tutum düzeylerinin matematik odaklı akademik risk alma davranışlarına ilişkin algı düzeylerini ne derece yordadığı araştırılmıştır. Bu araştırma, betimsel tarama ve ilişkisel modeller (nedensel karşılaştırma ve korelasyonel) kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırma grubu 380 ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Matematiksel Üst Biliş Farkındalık Ölçeği, Matematiğe Karşı Tutum Ölçeği ve Matematik Odaklı Akademik Risk Alma Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca, sonuçlar öğrencilerin matematiksel üstbilişsel farkındalık puanları ve matematik puanlarına yönelik tutumlarının akademik risk alma davranışına ilişkin algı puanlarının anlamlı yordayıcıları olduğunu göstermiştir.Öğe Ortaokul öğrencilerinin matematik odaklı akademik risk alma davranışlarına etki eden faktörlerin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2020) Şahin, KübraBu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin cinsiyetleri, sınıf düzeyleri, matematiğe karşı tutum (MKT) düzeyleri ve matematiksel üstbiliş farkındalık (MÜF) düzeylerinin birbirleri ve matematik odaklı akademik risk alma (MOARA) davranış düzeyi üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın hedef evrenini Malatya ilinde bulunan ortaokullar, ulaşılabilir evrenini ise Malatya ili Battalgazi ve Yeşilyurt merkez ilçelerinde bulunan ortaokullar oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2018-2019 eğitim öğretim yılında ulaşılabilir evrende yer alan okullardan uygun örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 895 ortaokul (6, 7 ve 8.sınıf) öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak MÜF Ölçeği, MKT Ölçeği ve MOARA Ölçeği kullanılmıştır. İlişkisel araştırma modelinin kullanıldığı araştırmada elde edilen veriler Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) ile analiz edilmiştir. YEM analizi sonucunda araştırma kapsamında kuramsal bilgilere dayalı olarak geliştirilen 9 hipotezden 4'ü kabul edilmiş 5'i ise reddedilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre cinsiyet, MKT ve MÜF değişkenleri ile MOARA arasında doğrudan ve/veya dolaylı ilişkiler olduğu gözlemlenmektedir. Cinsiyet değişkeninin MÜF düzeyini doğrudan; MOARA düzeyini dolaylı etkilediği görülmüştür. MKT düzeyinin, MÜF düzeyini doğrudan, MOARA düzeyini doğrudan ve dolaylı etkilediği görülmüştür. Ayrıca MÜF düzeyinin, MOARA düzeyini doğrudan etkilediği sonucuna da ulaşılmıştır. Cinsiyet ve MKT değişkenleri MÜF değişkenine ilişkin varyansın yaklaşık %49'unu açıklamaktadır. Ayrıca cinsiyet, MKT ve MÜF değişkenleri MOARA değişkenine ilişkin varyansın yaklaşık %68'ini açıklamaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bağlı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Akademik risk alma, Üstbiliş farkındalık, Tutum, Cinsiyet, Sınıf düzeyi, Yapısal eşitlik modellemesiÖğe Spor tesislerinin ve eğitim kurumlarının erişilebilirlik standartlarına göre incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2022) Şahin, KübraAmaç: Bu araştırmanın amacı spor tesislerinin ve eğitim kurumlarının engelliler açısından erişilebilirlik standartlarına uygunluğunun incelenmesidir. Materyal ve metot: Araştırma, tekil tarama modeli kullanılarak, kesit alma yaklaşımından faydalanılarak tasarlandı. Araştırmanın evrenini Malatya ilinin Yeşilyurt ilçesi sınırları içerisindeki eğitim kurumları ve spor tesisleridir. Araştırmanın örneklemi bu evrende ki 39 İlkokul, 17 Ortaokul, 4 Lise ve 4 Spor tesisi dahil edilerek oluşturuldu. Tesis ve eğitim kurumlarının uygunluğu Engelliler İçin Evrensel Standartlar Kılavuzu'na göre değerlendirildi. Elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programı kullanılarak analiz edildi. Bulgular: Engelliler için binaların uygunluk durumuna göre yapılan incelemede bazı ilkokul ve ortaokulların uygun olmadığı belirlendi. Binalarda görme engelliler için hissedilebilir yüzey, merdivenlerde tutunma küpeştesi ve asansör olup olmaması üzerine yapılan incelemede liselerin uygun olmadığı belirlendi. Binalardaki zeminin ve derslik kapılarının engeliler için uygunluğu üzerine yapılan incelemede tüm lise, ortaokul ve spor tesislerinin uygun olduğu ancak zeminin 2 ilkokulda dersliklerinde 1 ilkokulda uygun olmadığı belirlendi. Binalardaki masa ve sıraların engeliler için uygunluğuna göre yapılan incelemede sadece spor tesislerinin %100 oranla uygun olduğu belirlendi. Binalarda engelli tuvaleti olup olmaması durumuna göre yapılan incelemede okullardan 7'sinde, spor tesislerinde 2'sinde uygun olmadığı belirlendi. Son olarak aydınlatmaların uygunluğu üzerine inceleme sonrasında tüm binaların uygun olduğu belirlendi. Sonuç: İncelenen spor tesislerinden ve eğitim kurumlarından bazıları engellilerin, kullanımı açısından yetersizdir. Özellikle ilkokul düzeyinde eğitim verilen binaların birçoğunun lise ve spor tesislerine oranla daha yetersiz bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Engelli Bireyler, Erişebilirlik, Engelliler İçin Eğitim