Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şan, İsmail" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 14 / 14
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    10. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Öğrencilerin Başarılarına, Tutumlarına ve Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
    (2023) Uyar, Ahmet; Şan, İsmail; Karsak, Hanife Gülhan Orhan
    Çalışmanın amacı 10. sınıf matematik dersi öğretim programının değerlendirilmesidir. Çalışmada açıklayıcı karma desen kullanılmıştır. Çalışmada; 1. dönem başarı testi için 552 öğrenci, 2. dönem başarı testi için 575 öğrenci, tutum ölçeği için 583 öğrenci yer almıştır. Çalışmada 41 öğrenci ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, Baykul (1990) tarafından geliştirilen matematik dersine yönelik tutum ölçeğinin yanı sıra araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada verilerin analizinde ortalama, yüzde, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada 10. sınıf öğrencilerinin başarı düzeylerinin orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin öğretim yılının başındaki başarılarının yılın sonunda arttığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarının ise yılın sonunda yılın başına göre azaldığı belirlenmiştir. Öğrenciler matematik dersindeki başarı ve tutumun derse olan ilgiye bağlı olarak değiştiğini belirtmiştir. Çalışmada öğrencilerin derse yönelik tutum ve başarılarını artıracak faaliyetlere yönelik önerilerde bulunulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    10. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
    (2023) Uyar, Ahmet; Şan, İsmail; Karsak, H. Gülhan Orhan
    Çalışmanın amacı 10. sınıf matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmada 20 öğretmenle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada öğretmenler öğretim programının; okulun imkânlarına uygun olduğunu, meslek edindirmeye katkı sağladığını, toplumun beklenti ve ihtiyaçlarını karşıladığını, uzaktan eğitime uygun olduğunu, programda yer alan birçok beceri ve değerleri kazandırdığını ifade etmiştir. Ayrıca öğretmenler; programdaki kazanım ve içeriğe yönelik güncellemelerin olumlu olduğunu, kazanımlara ayrılan sürelerin programda belirtilen süreler ile uyumsuz ve yetersiz olduğunu, öğretim programının uygulanmasında ders kitabı, içerik, okul, öğrenci, öğretmen ve politika kaynaklı sorunlar olduğunu belirtmiştir. Öğretmenler programın daha etkili uygulanabilmesi için bazı önerilerde bulunmuştur. Çalışma sonuçlarına göre program geliştiricilere ve program değerlendirme yapacak araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    7. sınıf matematik dersi olasılık ve istatistik öğrenme alanının öğretiminde "Sınav yoluyla öğrenme yöntemi"nin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve sınav kaygısına etkisi
    (İnönü Üniversitesi, 2014) Şan, İsmail
    Bu çalışmanın amacı, 7.sınıf Olasılık ve İstatistik Öğrenme Alanının öğretiminde Sınav Yoluyla Öğrenme Yöntemi'nin öğrencilerin akademik başarı, matematik dersine yönelik tutum ve matematik sınavı kaygısına etkisini araştırmaktır.Araştırma Malatya İl merkezindeki Sümer Ortaokulunda biri deney grubu (30), biri de kontrol grubu (30) olmak üzere toplam 60 öğrenciden oluşan iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deneysel işlem süresince deney grubunda sınav yoluyla öğrenme yöntemi uygulanmış, kontrol grubunda ise mevcut öğretime devam edilmiştir. Uygulama öncesinde, ders öğretmeni Sınav Yoluyla Öğrenme Yönteminin etkin kullanımı konusunda bilgilendirilmiştir. Her iki gruba da araştırmacı tarafından hazırlanan Olasılık ve İstatistik Başarı Testi ve Matematik Sınavı Kaygısı Ölçeği ile birlikte Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği deneysel işlemden önce ön-test, öğretimden sonra da son-test olarak uygulanmıştır. Olasılık ve İstatistik başarı testi aynı zamanda kalıcılık testi olarak da kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde tek-örneklem t-testi, bağımlı örneklemler t-testi ve bağımsız örneklemler t-testi, ki-kare uyum iyiliği testi, Mann-Whitney u testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testinden yararlanılmıştır. Ayrıca öğretim uygulamasının sonunda deney grubundaki öğrencilere Sınav Yoluyla Öğrenme Yöntemi Değerlendirme Ölçeği uygulanmıştır. Deney grubu öğrencileriyle yapılan uygulamalar hakkında görüşmeler de yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınav yoluyla öğrenme yöntemi matematik öğretim programında önerilen öğretim yöntemlerine göre akademik başarıyı daha fazla yükseltmektedir. Diğer taraftan hem deney hem de kontrol gruplarında, zaman ilerledikçe öğrenilenlerin kalıcılık düzeyinin azaldığı; kalıcılık konusunda, sınav yoluyla öğrenme yöntemi ile kontrol grubunda uygulanan yöntemler arasında fark olmadığı görülmüştür. Matematik dersine yönelik tutum açısından yapılan değerlendirmede deney grubunun anlamlı derecede artış gösterdiği, diğer taraftan kontrol grubunda anlamlı derecede düştüğü; matematik dersine yönelik tutumu geliştirme konusunda sınav yoluyla öğrenme yönteminin kontrol grubunda uygulanan yöntemlerden daha etkili olduğu bulgusu da araştırmada elde edilen diğer bir bulgudur.Araştırmada sınav yoluyla öğrenme yönteminin etkisinin incelendiği bir diğer bağımlı değişken matematik sınavı kaygısıdır. Buna göre deneysel işlem öncesine göre kontrol grubu öğrencilerinin matematik sınavı kaygılarının düzeyi artış gösterirken, deney grubunun düzeyinde azalma olduğu; sınav yoluyla öğrenme yönteminin kontrol grubunda uygulanan yöntemlere göre, matematik sınavı kaygısını azaltma konusunda daha etkili olduğu görülmüştür. Deney grubundaki öğrencilerin sınav yoluyla öğrenme yöntemi ile ilgili olumlu görüşler bildirdikleri, diğer konular için de uygulanmasını istedikleri, bu yöntemle işlenen derslerde başarılarının daha yüksek olacağını; diğer taraftan da sınıf içi disiplini olumsuz etkilediğini düşündükleri görülmüştür. Elde edilen bulgular ışığında olasılık ve istatistik öğrenme alanının öğretiminde akademik başarının yükseltilmesi için, matematik dersi öğretim programında kullanılmakta olan öğretim yöntemlerinin yerine sınav yoluyla öğrenme yönteminin kullanılabileceği; öğrenilenlerin kalıcılığının sağlanması amacıyla sınav yoluyla öğrenme yönteminin yanı sıra, farklı yöntemlerin sürece eklenebileceği önerileri getirilmiştir. Bir diğer öneri, matematik dersine yönelik tutumun geliştirilmesi gereken sınıflarda ve matematik sınavı kaygısı yaşayan öğrenci gruplarına bu yöntemin uygulanabileceği, böylece hem derse yönelik tutumların olumluya dönüştürülebileceği, hem de matematik sınavı kaygısının azaltılabileceği düşünülmektedir. Öğrencilerin sınav yoluyla öğrenme yöntemi ile ilgili görüşlerinden yola çıkılarak, bu yöntemin etkili kullanılabilmesi için, yönteme alışkın olmayan gruplarda, öğrenilmesi kolay olan birkaç konunun öğretiminde bu yöntem kullandıktan sonra kavram yanılgısının yüksek olduğu konularda tercih edilebilir. Disiplin probleminin daha az olduğu öğrenci gruplarında bu yöntemin uygulanmasının, daha yararlı olacağı söylenebilir.Sınav yoluyla öğrenme yöntemi ile ilgili çalışma yapmayı düşünen araştırmacıların öncelikle, öğrencilerin yönteme alışmalarını sağlamak amacıyla temel düzeydeki konuların işlenmesinde bu yöntemi kullanmaları yararlı olabilir. Bu yöntem farklı akademik başarı gruplarında kullanılarak, hangi öğrenci grubunda daha etkili olduğu araştırılabilir. Anahtar Sözcükler: Matematik dersi, sınav yoluyla öğrenme yöntemi, akademik başarı,matematik dersine yönelik tutum, matematik sınavı kaygısı,olasılık ve istatistik öğrenme alanı.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Assessment of Being Trained in the Turkish Education System in Terms of Progressive and Traditional Understandings and Practices (Case of Malatya)
    (2013) Duruhan, Kemal; Gürbüztürk, Oğuz; Şan, İsmail
    Abstract: The aim of this study is to make an assessment of being trained in the Turkish education system in terms of progressive and traditional understandings and practices. The study sample is formed by 43 faculty members working in Inonu University, Department of Education and 51 elementary school teachers and 47 secondary school teachers working in the municipality of Malatya City Center that are selected randomly. In the study a questionnaire consisting of 56 items that are prepared based on expert opinion was used as data collection tool based. The questionnaire forms were applied to sample group by the researchers. In the analysis of the data, about each item, the frequency and percentages of the opinions of teaching staff and the teachers are given in the table. Kay-square (?2) test was used to determine whether there is a significant difference between the opinions of the teaching staff and teachers according to their education level and seniority. At the result of the study, it is found that the individuals grown through school education should be useful for themselves and the society, but the one within the education system cannot log out of the system as a quality product, theoretical and practical knowledge should be made the students acquired in school education and training activities, however, in these processes, there are problems in reaching high-level learning (analysis, synthesis, and evaluation), although a student-centered teacher training is aimed, the methods and techniques in which the teachers are active in the practices are not usually given up, there is a significant difference between the opinions of lecturers and teachers in the 25 items of the questionnaire due to their level of education and there is no significant difference between the opinions of lecturers and teachers according to their seniority in general but there is a significant difference in the six items of the questionnaire
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Farklılaştırılmış Öğretimin İngilizce Dersinde Akademik Başarıya Etkisi
    (2021) Şan, İsmail; Çoban, Türegün
    Öz: Bu çalışmanın amacı, yedinci sınıf İngilizce dersinde farklılaştırılmış öğretimin akademik başarı üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, yedinci sınıf altıncı ünite olan Celebrations (Kutlamalar) teması ve temaya ait kazanımlara için farklılaştırılmış öğretim uyarınca ders planları hazırlanmıştır. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Öğretimin farklılaştırılmasından önce, öğrencilerin öğrenme profilleri incelenmiştir. Deneysel işlem süresince, farklılaştırılmış öğretimin uygulandığı grupta içerik, süreç ve ürün ögeleri farklılaştırılırken, müdahale edilmeyen programın uygulandığı grupta ise mevcut öğretime devam edilmiştir. Araştırmanın farklılaştırılmış öğretim uygulanan deney grubunu ve müdahale edilmeyen öğretim programının uygulandığı kontrol grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılı Malatya ili Pütürge ilçesinde bulunan ve benzer özelliklerdeki ortaokullara devam eden 54 öğrenci oluşturmaktadır. Her iki gruba da Celebrations teması başarı testi deneysel işlemden önce ön-test, öğretimden sonra da son-test olarak uygulanmıştır. Araştırmada hem deney hem kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarılarında son test lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. İki grubun son test puanları arasında da anlamlı bir fark vardır. Buna göre, her iki öğretim de akademik başarı artırmada etkili iken farklılaştırılmış öğretim müdahale edilmeyen öğretim programından daha etkili olmuştur. Elde edilen bu sonuçlardan dolayı, Celebrations teması öğretiminde akademik başarının artırılması için farklılaştırılmış öğretimin kullanılabileceği önerisi getirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Investigation of University Students' Internet Addiction in Terms of Several Variables (Inonu University Sample)
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2014) Akdağ, Mustafa; Şahan, Birsen Yılmaz; Özhan, Uğur; Şan, İsmail
    Öz:Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte internet yalnızca bilgisayarlarla ve internet kafelerde erişilebilecek ayrıcalıklı bir hizmet olmaktan çıkmış olup, hayatımızın her alanına yayılmıştır. Ancak, bilgisayar başında geçirilen zamanın ayarlanamaması ve bireyin internet kullanma konusunda kendisini kontrol edememesi gibi nedenler internet bağımlılığının oluşmasına yol açmaktadır. İnternet bağımlısı bireyler fiziksel sorunların yanı sıra psikolojik, sosyal ve akademik yaşamlarında da sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ve bunların çeşitli değişkenlere göre farklılaşma durumları incelenmiştir. İnternet Bağımlılık Ölçeği ile elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Kruskal Wallis H-testi ve Mann Whitney U-testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğrencilerin büyük çoğunluğunun internet bağımlılıklarının düşük düzeyde olduğu görülmüştür. İnternet bağımlılıklarında cinsiyet, akademik başarılarını algılayışları, derslere devam durumu, günlük internet kullanım süresi, internete bağlanılan yer, internete telefonla bağlanma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar görülürken; öğretim türü ve ailelerin gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Investigation of University Students' Internet Addiction in Terms of Several Variables (Inonu University Sample)
    (2014) Akdağ, Mustafa; Şahan, Birsen Yılmaz; Özhan, Uğur; Şan, İsmail
    Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte internet yalnızca bilgisayarlarla ve internet kafelerde erişilebilecekayrıcalıklı bir hizmet olmaktan çıkmış olup, hayatımızın her alanına yayılmıştır. Ancak, bilgisayar başındageçirilen zamanın ayarlanamaması ve bireyin internet kullanma konusunda kendisini kontrol edememesi gibinedenler internet bağımlılığının oluşmasına yol açmaktadır. İnternet bağımlısı bireyler fiziksel sorunların yanısıra psikolojik, sosyal ve akademik yaşamlarında da sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu çalışmada, üniversiteöğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ve bunların çeşitli değişkenlere göre farklılaşma durumlarıincelenmiştir. İnternet Bağımlılık Ölçeği ile elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Kruskal Wallis H-testive Mann Whitney U-testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğrencilerin büyük çoğunluğunun internetbağımlılıklarının düşük düzeyde olduğu görülmüştür. İnternet bağımlılıklarında cinsiyet, akademikbaşarılarını algılayışları, derslere devam durumu, günlük internet kullanım süresi, internete bağlanılan yer,internete telefonla bağlanma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar görülürken; öğretim türü ve ailelerin gelirdüzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Matematik öğretmenlerinin sınıf geçmeye ilişkin ilköğretim yönetmeliği hakkındaki görüşleri
    (2015) Şan, İsmail
    Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe okullarında görev yapan matematik dersi öğretmenlerinin ilköğretim kurumları sınıf geçme yönetmeliği ile ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği ile açık uçlu yazılı anket tekniği bir arada kullanılmıştır. Araştırma varolan durumu ortaya koyuyor olması nedeniyle betimsel nitelikli bir çalışmadır. Çalışmada öğretmenlerle görüşülme yolu tercih edilmiş, ancak görüşme sırasında ses kayıt cihazının kullanımından kaygı duyan öğretmenlere açık uçlu yazılı anket uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler nvivo9 paket programına girilmiş, görüşmelere ilişkin analizlere ulaşılmıştır. Ulaşılan analiz sonuçlarına göre, görüşlerine başvurulan öğretmenlerin ilköğretim kurumları sınıf geçme yönetmeliğinin sınırlılıkları hakkında görüş bildirdiği, yönetmeliğin faydalarına değinen 4 tane öğretmen olduğu ve mevcut durumun iyileştirilmesi için öneriler getirildiği görülmüştür. Mevcut yönetmeliğin sınırlılıkları arasında en fazla öğrencilerden kaynaklanan sorunlara referans olunduğu, öğretmenlerden kaynaklanan sorunlara ve yönetmeliğin son halinden kaynaklanan sorunlara da sıkça yer verildiği görülmüştür. Bu veriler doğrultusunda, mevcut durumun iyileştirilmesi için işevuruk öneriler sıralanmaya çalışılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Mathematics Examination Anxiety Scale for Middle School Students: A Scale Development Study
    (2017) Şan, İsmail; Akdağ, Mustafa
    Abstract: – The purpose of this study is to develop a scale to determine middle school students' math test anxiety. For this purpose, the trial form prepared was presented to experts to receive feedback on the validity of the items. In line with the feedback from the experts, the content, structure and appearance validity of the items have been increased. Substances below .80 for content validity were not used in the study. 32-item trial form prepared was applied to 592 students from 8 different middle school that enrolled in the 7th grade. The Obtained data was analyzed. As a result of the exploratory factor analysis, a structure with 22 items and 3 factors, namely "Tension", "Affection" and "Delusion" has been reached. Then, by analyzing the relations between subscales of the scale, it was determined that the factors are in a positive and meaningful relationship with each other. By the analysis it was seen that subscales were the dimensions of a structure named Mathematical Test Anxiety. The Confirmatory factor analysis results of the model, in which the compliance goodness index scores were high, showed consistency with the exploratory factor analysis results. The internal consistency coefficient obtained for the whole scale was calculated as .848
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin STEM Öz-Yeterlik Algı Düzeyi
    (2023) Tekin, Özlem Gökçe; Şan, İsmail; Karsak, Hanife Gülhan Orhan
    Bu araştırmada ortaokul ve lise öğrencilerinin STEM öz-yeterlik algılarının cinsiyetlerine, okul kademelerine, anne-babalarının eğitim düzeyine, akademik başarı düzeylerine ve çevrelerindeki rol modellerin varlığına göre değişip değişmediği incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Elazığ’da öğrenim gören 8. ve 12. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin STEM öz-yeterlik algılarını ölçmek için “STEM Öz-yeterlik Algı Ölçeği (STEM-ÖAÖ)” kullanılmıştır. Araştırmada ortaokul ve lise öğrencilerinin genel olarak STEM öz-yeterlik algı düzeyinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin STEM öz-yeterlik algıları cinsiyetleri, okul kademeleri, babalarının eğitim düzeyi, akademik başarı düzeyleri ve çevrelerindeki rol modellerin varlığı açısından anlamlı farklılık göstermiştir. Öğrencilerin STEM öz-yeterlik algıları annelerinin eğitim düzeyi açısından farklılaşmamıştır. Araştırma sonuçlarına bağlı olarak ortaokul öğrencilerinin STEM öz-yeterlik algılarının lise öğrencilerinden yüksek olmasından hareketle lisede STEM alanlarına ilişkin çeşitli faaliyetlere yer verilebilir. Kız öğrencilerin STEM öz-yeterlik algılarının erkek öğrencilerden düşük olması sonucunun araştırılması için kız öğrencilerle ayrıntılı görüşmeler yapılabilir. Çevresinde rol model olan öğrencilerin STEM öz-yeterlik algılarının yüksek olması sonucu dikkate alınarak okulda ya da okul dışında bilim adamlarına ait biyografik filmlerle, bilim adamlarıyla söyleşilerle vb. öğrencilerin öz-yeterlik algıları artırılabilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Scientific Attitude Levels of Gifted Students (A Case from Malatya)
    (2013) Şan, İsmail; Boran, Ali İhsan
    Abstract: Bu araştırmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel tutum düzeylerini belirlemek, öğrencilerin bilimsel tutum düzeylerinin demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmaktır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini Malatya Bilim ve Sanat Merkezine (BİLSEM) kayıtlı 12-16 yaşlarında 147 üstün yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin tamamına ölçek uygulanmıştır. Araştırmada veriler, Battal ve Gürgan (1998) tarafından hazırlanan Likert tipi "Bilimsel Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliği için yapılan Cronbach alpha güvenirlik analizinde güvenirlik, 0.708 olarak tespit edilmiştir. Toplanan verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans tabloları, t testi, ANOVA ve Ki-kare'den yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular, üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel tutum düzeylerine yaş, okul türü, cinsiyet, ailenin ortalama aylık geliri, anne-baba eğitim durumu ve anne meslek durumunun anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Maddeler, üzerinde yapılan Ki-kare testi sonuçlarına göre değerlendirilmiştir. Üstün yetenekli bireylerin bilimsel tutum düzeylerini yükseltmek için üstün yetenekli öğrencilere ve BİLSEM öğretmenlerine önerilerde bulunulmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    SEVİYE BELİRLEME SINAVLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLARA ETKİSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
    (Turkish Studies (Elektronik), 2013) Şan, İsmail
    Öz: Bu çalışmanın amacı, seviye belirleme sınavlarının matematik öğretiminde ne tür sorunlara yol açtığına dair öğretmen görüşlerinin neler olduğunu tespit etmektir. Bu amaçla bağlantılı olarak 21 maddelik bir açık uçlu yazılı anket formu araştırmacı tarafından hazırlanmış ve araştırmacının ulaşabildiği matematik öğretmenlerinden 17 tanesi ankete cevap vermiş olup bu anketler değerlendirmeye alınmıştır. Güvenirlik için araştırmacı ve alan uzmanı tarafından yapılan kodlamalar üzerinde iki kodlayıcı arasında uyuşum yüzdesi % 82 olarak hesaplanmıştır. Bu oran veri analizi açısından güvenirliğin sağlandığını göstermektedir. Elde edilen bulgular ışığında genel başarı düzeyinde düşüş, kazanımlara ulaşma düzeyinde azalma, disiplin sorunlarında artış, olumlu ders katılımında azalma temalarıyla ilişkili olmak üzere sorunların frekansının 45 olduğu, en fazla başarı düzeyindeki düşüşün atıf aldığı bununla birlikte kazanımlara ulaşma düzeyinde düşüş olduğu, disiplin sorunlarının arttığı ve derse olumlu katılımda azalma olduğuna öğrencilerdeki stres düzeyini artırdığı, matematik okur yazarı geliştirmenin sınav nedeniyle zorlaştığı, davranış bozukluklarının artması ve öğrencilerin programda yer alan konuları sınavda çıkan ve çıkmayan şeklide gruplama ve sınavda çıkmayan konulara çalışmama eğilimi gösterdikleri görülmüştür. Bulgulardan elde edilen sonuçlara dayalı olarak SBS kaldırılana kadar öğrencilerin "Sınav Yoluyla Öğrenme"ye tabi tutulması, matematik öğreticilerinin matematik okuryazarlığı konusunda hizmet içi eğitime tabi tutulması ve uygulamalı matematikçilerle matematik eğitimcilerinin sınav sorularını hazırlama konusunda işbirliği içinde çalışması önerileri geliştirilmiştir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    STEM Merkezindeki Öğretmenlerin ve Öğrencilerin STEM Eğitimi Hakkındaki Görüşleri: PayaSTEM Merkezi Örneği
    (2021) Uyar, Ahmet; Canpolat, Murat; Şan, İsmail
    Öz: Bu çalışmanın amacı STEM merkezindeki öğretmenlerin ve öğrencilerin STEM eğitimi hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu Hatay ili Payas ilçesinde bulunan PayaSTEM merkezinde görev yapan yedi öğretmen ve eğitim gören sekiz öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veriler görüşme yoluyla elde edilmiştir. Görüşmeden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda öğretmenler; STEM eğitiminin öğrencilere 21.yüzyıl becerileri başta olmak üzere bilişsel ve duyuşsal alanda birçok katkısının olduğunu vurgulamışlardır. Bunun yanı sıra STEM eğitiminde okulda teknolojik araç-gereç, öğrencide ilgi ve hazırbulunuşluk, öğretmende ilgi ve yeniliğe açık olma gibi özelliklerin olması gerektiğini ifade etmişlerdir. Öğrenciler ise; STEM’in uygulama ağırlıklı, işbirliğine dayalı ve kalıcı öğrenme sağlayan bir eğitim yaklaşımı olduğunu, akademik başarı, ufuk açma ve ifade etme becerisi gibi becerileri geliştirdiğini ifade etmişlerdir. STEM’in daha iyi hale getirilmesine yönelik bina kapasitesinin ve STEM merkezi sayısının artırılması gerektiğini vurgulamışlardır. Bulgulardan hareketle hizmet içi eğitimlerle öğretmenlere STEM’e yönelik eğitimler verilebileceği, STEM merkezlerindeki çalışmalardan hareket edilerek STEM yaklaşımının eğitim programlarına entegre edilmesi gerektiği, STEM merkezlerindeki uygulamalara yönelik gözlemler yapılarak daha detaylı veriler elde edilebileceği önerilerinde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türk eğitim sistemi içinde eğitilmiş olmanın, ilerlemeci ve geleneksel anlayışlar ile uygulamalar yönünden değerlendirilmesi (Malatya ili örneği)
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2013) Duruhan, Kemal; Gürbüztürk, Oğuz; Şan, İsmail; Pepeler, Ezlam
    The aim of this study is to make an assessment of being trained in the Turkish education system in terms of progressive and traditional understandings and practices. The study sample is formed by 43 faculty members working in Inonu University, Department of Education and 51 elementary school teachers and 47 secondary school teachers working in the municipality of Malatya City Center that are selected randomly. In the study a questionnaire consisting of 56 items that are prepared based on expert opinion was used as data collection tool based. The questionnaire forms were applied to sample group by the researchers. In the analysis of the data, about each item, the frequency and percentages of the opinions of teaching staff and the teachers are given in the table. Kay-square (χ2) test was used to determine whether there is a significant difference between the opinions of the teaching staff and teachers according to their education level and seniority. At the result of the study, it is found that the individuals grown through school education should be useful for themselves and the society, but the one within the education system cannot log out of the system as a quality product, theoretical and practical knowledge should be made the students acquired in school education and training activities, however, in these processes, there are problems in reaching high-level learning (analysis, synthesis, and evaluation), although a student-centered teacher training is aimed, the methods and techniques in which the teachers are active in the practices are not usually given up, there is a significant difference between the opinions of lecturers and teachers in the 25 items of the questionnaire due to their level of education and there is no significant difference between the opinions of lecturers and teachers according to their seniority in general but there is a significant difference in the six items of the questionnaire.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim