Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ağaoğlu, Ayşenur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Investigation of the Relationship between Digital Game Addiction and English Listening Skills among University Students
    (2020) Ağaoğlu, Ayşenur; Şad, Süleyman Nihat
    The main aim of this study is to investigate the relationship between digital game addiction and English listening skills among university students. This quantitative associational research was conducted with 198 university students during the spring semester of 2018-2019 academic year. The data were collected using “Digital Game Addiction Scale” and “English Listening Skills Test". The results suggested that action, puzzle, and strategy games are the game categories most commonly played by the participants. Furthermore, it was found that 54% of the participants (n=101) primarily played English games and they played 132.75 minutes per day on average. Participants' were moderately (x=̄17.38/35; s=6.91) to digital games. Their digital game addiction scores differed significantly by variables of gender and major. The mean score of the participants on the English listening skill test was 54.75/100. When the relationship among participants' level of digital game addiction, English listening skill, and average time (min.) to play English digital games a day was examined, it was found that as the daily time to play English digital games increased, the level of digital game addiction and English listening skills also increased.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Uzaktan eğitimde oyunlaştırma uygulamalarının üniversite öğrencilerinin İngilizce derslerindeki akademik başarı ve motivasyonlarına etkisi
    (İnönü Üniversitesi, 2020) Ağaoğlu, Ayşenur
    Bu çalışmanın amacı, uzaktan İngilizce derslerinde kullanılan oyunlaştırma uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonları üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma iç içe geçmiş karma araştırma desenine göre tasarlanmıştır. Bu amaçla sontest kontrol gruplu deneysel desene uygun olarak yürütülen araştırmanın nicel aşamasından elde edilen bulgular, nitel durum çalışması kapsamında deney grubundaki öğrencilerle yapılan odak grup görüşmeleriyle elde edilen bulgularla desteklenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Havacılık Yönetimi programında öğrenim gören 40 öğrenciden oluşmuştur. Çalışma kapsamında kullanılan veri toplama araçları "İngilizce Başarı Testi", "İngilizce Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği" ve "Odak Grup Görüşme Formu"ndan oluşmaktadır. Yapılan analizler sonucunda sontest puanlarına göre uzaktan İngilizce derslerinde kullanılan oyunlaştırma uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarını istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde artırdığı görülmüştür. Son test puanları itibariyle oyunlaştırma uygulamaları öğrencilerin genel motivasyonlarında anlamlı düzeyde bir fark yaratmazken motivasyon ölçeğinin alt faktörlerinden yetenek faktörü açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlemlenmiştir. Kalıcılık testinden elde edilen sonuçlara göre oyunlaştırma uygulamalarının kullanıldığı deney grubunun akademik başarı ve motivasyon puanları kontrol grubundan anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca, odak grup görüşmelerinden elde edilen bulgulara göre deneysel süreçte kullanılan oyunlaştırmaya dayalı alıştırma ve dönüt uygulamarının öğrenciler üzerinde genel olarak olumlu bir etkiye sahip olduğu gözlemlenmiştir. Fakat, oyunlaştırma uygulamalarında yer alan rekabet ortamı ve süre kısıtlaması gibi özelliklerin öğrenciler tarafından olumsuz karşılandığı gözlemlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Uzaktan İngilizce eğitim, oyunlaştırma, akademik başarı, motivasyon

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim