Yazar "Abdurrezzak, Seyfettin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Algılanan Müdür Yönetim Tarzı ve İçsel Motivasyonun Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığına Etkisi(2020) Üstüner, Mehmet; Abdurrezzak, SeyfettinBu çalışmanın amacı, öğretmen algılarına göre müdür yönetimtarzı ve içsel motivasyonun örgütsel bağlılık ile ilişkisinibetimlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 öğretimyılı Edirne ili Uzunköprü ilçesinde yer alan 26 resmi okulda görevli480 öğretmen oluşturmuştur. Veri toplama aracında “AlgılananMüdür Yönetim Tarzı Ölçeği”, “İçsel Motivasyon Ölçeği” ve“Öğretmenler için Örgütsel Bağlılık Ölçeği” yer almıştır.Araştırmada öğretmenlerin işbirlikli müdür yönetim tarzı algıdüzeyinin oldukça yüksek, otoriter müdür yönetim tarzı düşük,ilgisiz ve karşı koyucu müdür yönetim tarzı algı düzeyinin iseoldukça düşük, içsel motivasyon algı düzeyinin oldukça yüksek veörgütsel bağlılık algı düzeyinin yüksek olduğu görülmüştür.Araştırmada cinsiyet ve branş değişkenine göre anlamlı farklılıkolduğu, kıdem değişkenine göre anlamlı farklılık olmadığı,algılanan işbirlikli, otoriter, ilgisiz, karşı koyucu müdür yönetimtarzı ve içsel motivasyonun örgütsel bağlılığının anlamlı biryordayıcısı olduğu belirlenmiştir.Öğe Etkili okul ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019) Abdurrezzak, Seyfettin; Uğurlu, Celal TeyyarBu çalışmada okul etkililiğini belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizi çalışmaları yapılmıştır. Araştırmanın geçerliğini belirlemek amacıyla açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi; güvenirliğini kestirmek amacıyla Cronbach’s Alpha iç tutarlılık katsayısı hesaplanmıştır. Verilerin istatistiki işlemlerinde SPSS 18.00 ve LISREL 8.7 paket programları kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında Erzincan ili merkez ilçesindeki toplam 33 ortaokulda görevli öğretmenlerin tamamı oluşturmuştur. Kapsam geçerliği uzman görüşüyle sağlanan taslak ölçek, açımlayıcı faktör analizi çalışması için 239 öğretmene uygulanmış ve analiz sonucunda açıklanan toplam varyans %66.27 olarak tespit edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi aynı evrenden alınan 377 öğretmen üzerinden yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda ölçeğin kabul edilebilir uyum değerleri verdiği görülmüş (x²/sd (817.72/421=1.94, RMSEA=0.05, GIF=0.88, AGFI=0.86, RMR=0.084, CFI=0.98, NNFI=0.98) ve beş faktörlü bir yapıya sahip olduğu doğrulanmıştır. Ölçekte yer alan alt boyutlar “yönetici”, “öğretmenler”, “okul ortamı ve eğitim süreci”, “öğrenciler” ve “okul çevresi ve veliler” şeklinde adlandırılmıştır. Güvenirlik analizinde ölçeğin Cronbach’s Alpha değeri 0.95 olarak hesaplanmıştır. Analiz sonuçları, Etkili Okul Ölçeği’nin 5 boyut ve 31 maddeden oluşan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymaktadır.Öğe ÖĞRETMENLERİN İDEAL ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ(2021) Üstüner, Mehmet; Abdurrezzak, Seyfettin; Yıldızbaş, Yalçın VarolBu çalışmada, ideal öğretmenin özeliklerine ilişkin öğretmenlerin görüşleri incelenmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çalışmasıdesenine göre yapılmıştır. 2017–2018 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilen buaraştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir örnekleme ile belirlenen; Erzincan ili merkez ilçesinde ve Van ili Merkez Tuşba ilçesinde yer alan ilkokul ve ortaokullarda görevli 70 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracıolarak öğretmenlerin görüşlerinin alındığı standartlaştırılmış açık uçlu görüşmeformu kullanılmıştır. Öğretmenlerle ön görüşme yapıldıktan sonra dört adet açıkuçlu soru sorulmuş ve doldurulan formlar daha sonra toplanmıştır. Verilerin yorumlanması sürecinde içerik analizi ve sürekli karşılaştırma tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin, ideal öğretmenin özelliklerine ilişkingörüşleri, kendilerini ideal öğretmene yakın ve uzak gördükleri özellikleri veyaşantılarındaki en iyi/en kötü öğretmen olarak nitelendirdikleri öğretmenlerin özellikleri olmak üzere üç tema ortaya çıkmıştır. İdeal öğretmenin özellikleriteması altında 18 kategori, öğretmenlerin kendilerini ideallerindeki öğretmeneyakın ve uzak gördükleri özellikleri teması altında 20 kategori, tanımlanan eniyi/en kötü öğretmen özellikleri teması altında ise 26 kategori elde edilmiştir.Öğe Okul Geliştirme Yaklaşımları ve uygulama Süreçlerinin Değerlendirilmesi(2022) Abdurrezzak, Seyfettin; Üstüner, MehmetBu çalışmanın genel amacı, okul geliştirme yaklaşımları ve uygulamalarının kuramsal gelişim sürecinin sistematik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırmada okul geliştirmenin tarihsel gelişim süreci dönemler halinde incelenmiş ve bu dönemlerdeki okul geliştirme yaklaşımları ve uygulamalarında ‘neyin/nelerin etkili olduğunun’ ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma modeli doküman incelemesi yöntemine göre kurgulanmıştır. Araştırma kapsamında dokümanlar google scholar, ERIC, ProQuest, EBSCO, Dergipark, YÖK Tez Tarama gibi veri tabanlarında ve akademik yayın dijital ortamlarında taranmıştır. Araştırmada 25 tek yazarlı kitap, 48 editörlü kitap bölümü, 56 doktora tezi, 171 makale ve 28 rapor olmak üzere toplam 328 doküman incelenmiştir. Her bir araştırma problemi temelinde dokümanlarda betimsel analiz ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırmada 9 tema 14 kategori elde edilmiştir. Sonuç olarak okul geliştirmede kabul gören ve süreçte etkili olduğu düşünülen yaklaşım ve uygulamaların sırasıyla şunlar olduğu görülmüştür: (1) okulda olumlu ve destekleyici okul kültürü ve ikliminin geliştirilmesi (2) okul müdürünün liderlik rollerinin tanımlanması, (3) öğretmenlerin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi, (4) öğretim uygulamaları ve öğrenci öğrenme sonuçlarının geliştirilmesi, (5) öğretmenler arası işbirliği ve yardımlaşmanın teşvik edilmesi, (6) okul öz değerlendirmesi ve veriye dayalı karar verme uygulamalarına yer verilmesi, (7) okul hesap verebilirliğinin sağlanması, (8) okula uzman desteğinin verilmesi, (9) müfredatın değişimi (10) planlı okul gelişimi yaklaşımının benimsenmesi, (11) aile ve toplum desteğinin alınması ve (12) uygulamalarda sürdürülebilirliğin sağlanmasıdır.