Yazar "Anar, Suat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul İklimi ve Akademik Başarı İlişkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016) Karadağ, Engin; İşçi, Sabiha; Öztekin, Özge; Anar, SuatÖz:Bu meta-analiz çalışmasında, okul ikliminin öğrencilerin akademik başarısına etkisinin ortalama etki büyüklüğünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılan taramada, 62 tanesi meta-analize dâhil edilebilen 153 araştırmaya ulaşılmıştır. Bu çalışmayla 62 araştırma bir araya getirilerek 81.233 kişilik örneklem grubu elde edilmiştir. Rassal etkiler modeli kullanılarak yapılan analiz sonuçları, okul ikliminin öğrencilerin akademik başarısını orta düzeyde (Cohen, 1988) etkilediğini göstermiştir. Çalışmada belirlenen ders başarısı, örneklem grubu, yayım türü ve yayım yılı moderatörlerinden sadece yayım yılının moderatör değişken olduğu saptanmıştır. Bulgular okul ikliminin öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen önemli değişkenlerden biri olduğunu göstermiştirÖğe The relationship between school climate and students’ academic achievement: a meta-analysis study(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017) Karadağ, Engin; İşçi, Sabiha; Öztekin, Özge; Anar, SuatIn this meta-analysis the effect of school climate considered as an academic achievement was tested. In the literature review, 153 studies were found and 62 of them were included in this meta-analysis. With this study, 62 studies, independent from each other, were brought together and 81.233 study subjects were included in the sample group. The results of the analyses performed with random effects model revealed that school climate has a moderate effect on students’ academic achievement. It was found that only the year of publication was a moderator variable from all the moderators of lesson, sample group, type of publication and year of publication. According to the results obtained from this study, school climate is a significant variable for academic achievement.











