Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Arak, Ramazan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Okul öncesi öğretmenlerinin eğitsel oyun oynatma becerilerinin incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2023) Arak, Ramazan; Akçınar, Üyesı? Serpı?l
    Amaç: Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin eğitsel oyun oynatma beceri düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2022-2023 eğitim-öğretim yılı Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi anasınıfı ve anaokullarında görev yapan 61 okul öncesi öğretmeni ile tamamlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ''Eğitsel Oyun Oynatma Beceri Gözlem Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırmanın yapılabilmesi için etik kurulu onayı ile kurum izinleri alınmıştır. Toplanan veriler SPSS istatistik programı ile değerlendirilmiştir. Analizler için Independent Samples T-Test, One Way Anova ve anlamlı sonuçlarda farkın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek amacıyla Post-Hoc testlerinden LSD testi uygulanmıştır. Bulgular: Okul öncesi öğretmenlerinin eğitsel oyun oynatma beceri düzeylerinin (x? =100.47) yeterli düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Gözlem ölçeği temalarında okul öncesi öğretmenlerinin hazırlık evresi (x?=3.60) ve oyun oynatma evresindeki (x?=3.41) becerileri çok iyi düzeyinde çıkarken değerlendirme evresindeki becerileri (x?=2.66) yeterli düzeyde çıkmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyetlerine ve eğitim durumuna göre oyun beceri düzeyleri arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır (p>0.05). Okul öncesi öğretmenlerinin hizmet yılına göre hazırlık evresi, oyun evresi ve alt boyutları ve değerlendirme evrelerindeki beceri düzeylerindeki anlamlı fark 21-31 yıl arasındaki hizmet yılına sahip katılımcılardan kaynaklanmaktadır (p<0.05). Sonuç: Okul öncesi öğretmenlerinin eğitsel oyun oynatma becerileri yeterli düzeydedir. "Hazırlık evresi" ve "oyun oynatma evresi" çok iyi düzeyde olmasına karşın "değerlendirme evresi" yeterli düzeydedir. Anahtar Kelimeler: Beceri, Eğitsel Oyun Oynatma, Gözlem Ölçeği, Okul Öncesi Öğretmeni

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim