Yazar "Aydemir, Hasan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim Fakültesi öğrencilerinin demokratik tutumlarının bazı değişkenlerle ilişkisi: malatya örneği(Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010) Aydemir, Hasan; Aksoy, Numan DurakÖz: Bu çalışmanın amacı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin demokratik tutumlarının bazı değişkenlerle ilişkisini belirlemektir. Bunun için öğrencilerin; Okudukları Program / Bölümleri, Cinsiyetleri, Mezun Oldukları Lise Türü, Mezun Oldukları Lisenin Bulunduğu Yer ve Bölgenin, Annesinin Eğitim Durumu ve Mesleği, Babasının Eğitim Durumu ve Mesleği, Kardeş Sayısı, Aile Yapısı, Girişteki Puan Türü ve Ailelerinin Aylık Gelir Durumu öğrencilerin demokratik tutumlarıyla ilişkili olup olmadığına bakılmıştır. Çalışmamız sonucunda, elde edilen veriler ışığında yaptığımız analizlerde, öğrencilerin demokratik tutumları; cinsiyete, annelerinin mesleklerine, mezun olduğu lise türüne, programa girişteki puan türüne ve okuduğu programlara göre farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır. Sosyal bilimler kapsamında okuyan öğrencilerin demokratik tutumlara sahiplik oranı, sayısal nitelikli programlarda okuyan öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bunun için sayısal nitelikli programlarda demokratik tutum/davranışlar içerikli daha etkin bir program uygulanmalıdır.Öğe Fen Bilimlerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme; Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2023) Palancıoğlu, Ömer Varol; Karalı, Yalçın; Aydemir, HasanBu araştırmanın amacı, 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri tutumlarını tespit etmeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Bu amaçla araştırma, nicel araştırma yöntemi desenlerinden tarama desenine göre tasarlanmıştır. Araştırmada etik kurul onayı ve İl Milli Eğitim Müdürlüğünden uygulama izni alınmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Malatya ili Yeşilyurt ve Battalgazi ilçelerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi (AFA) aşamasında 369, doğrulayıcı faktör analizi (DFA) için ise AFA’da alınan örneklemden farklı olarak 683 öğrenci olmak üzere toplam 1052 öğrenci örnekleme dahil edilmiştir. Araştırmada öncelikle araştırmanın amacına uygun olarak madde havuzu oluşturulmuş ve kapsam geçerliği için uzman görüşü alınmıştır. Uzman görüşlerine göre düzenlenen ölçek üçlü Likert tipinde hazırlanarak uygulama yapılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek için AFA ve DFA yapılmıştır. Yapılan AFA sonucunda ölçek 12 maddeden ve 3 alt boyuttan oluşmuştur. DFA ile ölçeğin model uyum indeks değerlerini karşıladığı ve AFA’yı doğruladığı görülmüştür. Ölçeğin alt boyutları “Sevgi”, “Ders Dışı Fen” ve “İlgi” olarak adlandırılmıştır. Bu üç alt boyut toplam varyansın %51,39’unu açıklamaktadır. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik katsayılarının “Sevgi” alt boyutunda .68, “Ders Dışı Fen” alt boyutunda .71, İlgi” boyutunda .61 ve ölçek genelinde ise .73 olduğu görülmektedir. Sonuç olarak ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine ilişkin tutumlarını belirlemeye yönelik alanyazına katkı sağlayacak geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği elde edilmiştir.Öğe Grasha-Reichmann Ölçeğine Göre Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesi(Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2016) Aydemir, Hasan; Koçoğlu, Erol; Karalı, YalçınÖz: Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğrenme stillerini ve öğrenme stillerinin alt boyutlarına dağılımlarının ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesinde öğrenim gören 479 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Sarıtaş ve Süral (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan Grasha-Reichmann Öğrenme Stili Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20. istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının öğrenme stillerine dağılımını belirlemek için tek örneklem kay-kare testi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ölçeğinin alt ölçeklerinden aldıkları puanlara bağlı olarak rekabetçi öğrenme stili yüksek düzeyde bulunurken; bağımsız, bağımlı, katılımcı, çekingen ve işbirlikli öğrenme stilleri orta düzeyde bulunmuşturÖğe İlkokul Öğrencilerinin Sosyal Medyada Türkçe Kullanımına İlişkin Bir İnceleme(2021) Karalı, Yalçın; Aydemir, Hasan; Şen, Mert; Şahin, Tuğrul GökmenÖz: Dil, bir ulusun devamlılığının sağlanması, toplum fertlerinin birbirine bağlanması ve ortak değerlerin geliştirmesi açısından en önemli araçlardan biridir. Konuşma ve yazı dilinin, belirtilen bu işlevleri uygun biçimde yerine getirebilmesi için doğru kullanılması gerekmektedir. Çağlar boyunca haberleşmeden diplomasiye, bilimden edebiyata, formal ya da informal birçok farklı kullanım alanı olan yazı dili, günümüzde sosyal medya platformlarında da kendisine yer edinmiştir. Çünkü son yıllarda milyonlarca kullanıcıya ulaşan sosyal medya platformları, büyük oranda yazı dili yoluyla bireylere, kendilerini farklı ortamlarda ifade edebilme imkânı sağlamıştır. Teknolojik alt yapıların gelişimiyle bu imkânların artması, küçük yaşlardaki kullanıcılara da sosyal medya platformlarda yazı dilini kullanarak kendilerini yazılı olarak ifade etme olanağı tanımıştır. Bunun doğal sonucu olarak toplumun her kesimi ve yaş grubundan kullanıcısı bulunan sosyal medya platformlarında yazı dilinin kurallara uygun biçimde doğru kullanımı, incelenmesi gereken önemli bir konu haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, YouTube platformu üzerinden yapılan yorumlardaki yazım yanlışlarını incelemektir. Çalışma, nitel araştırma yönteminden durum çalışmasıdır. Çalışmada veriler doküman incelemesi yoluyla incelenmiştir. İncelenecek dokümanlar, YouTube’da bulunan, 4. Sınıf Türkçe Dersi Konu Anlatım videolarının yorumlarından oluşmaktadır. Çalışmada, 3 videoya ait 90 yorum incelenmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmada ele alınan yazım yanlışları, Türkçe Dersi Öğretim Programı (2018)’da yer alan, ilkokul düzeyindeki yazım yanlışları kazanımlarından belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları incelendiğinde, yorumların büyük çoğunluğunda yazım yanlışları tespit edilmiştir. Noktalama işaretleri, harf hataları, büyük harf kullanımı, devrik cümle yüksek frekansa sahip yazım yanlışlarıdır. Kısaltmalar, soru eki, argo kullanımı ve pekiştirmeli sözcük kullanımı düşük frekansa sahip yazım yanlışlarıdır. Sonuç olarak, YouTube platformundaki yorumlarda, yazım yanlışlarının sık görüldüğü söylenebilirÖğe İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN İLKOKUL MATEMATİK DERSİNE VE MATEMATİĞE KARŞI TUTUMA ETKİSİ(2020) Karalı, Yalçın; Aydemir, HasanÖz: Bu araştırmanın amacı; ilkokul dördüncü sınıf matematik dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin akademik başarı ve matematiğe karşı tutuma etkisiniortaya çıkarmak ve işbirliğine dayalı yöntem hakkındaki düşüncelerini belirlemektir. Araştırmada tek grup öntest-sontest desen kullanılmıştır. Araştırmada 4. sınıf matematik programının “Çevre Uzunluklarını Hesaplama” ünitesinde yer alan kazanımlar deney grubunda 23 ders saati boyunca işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının “Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri” ve “Takım Oyun Turnuva” tekniklerinin bir arada uygulanmasını içeren “Takım Oyun Turnuva Destekli Öğrenci Takımları ve Başarı Bölümleri” tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016 öğretim yılının II. döneminde MillîEğitim Bakanlığına bağlı Malatya Battalgazi ilçesinde 4. sınıfta öğrenim gören 10 kız, 10 erkek öğrenci olmak üzere 20 öğrencilerden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak Baykul(1990)tarafından geliştirilen matematik tutum ölçeği, araştırmacı tarafındangeliştirilen matematik başarı testi ve işbirliğine dayalı öğrenme yöntemini değerlendirme anketi uygulanmıştır. Verilerin analizinde öğrencilerin öntest ve sontest puanları arasındaki fark hesaplanıp, ilerleme puan dizileri oluşturulmuş, daha sonra çalışma grubunun süreçteki akademik başarı ve tutuma ilişkin ilerlemelerinin göstergesi olan bu fark puan ortalamaları normal dağılım gösterdiğinden ilişkisiz örneklemler için t-test ile karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi ile ilgili düşüncelerinin analiz edilerek değerlendirilmesinde ise frekans ve yüzde değerlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda işbirliğine dayalı öğrenme yöntemindekitekniklerinin birleşimi deney grubunda öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin matematik dersindeki akademik başarıları ve tutumları üzerinde cinsiyet açısından anlamlı bir farklılaşmaya neden olmamıştır. Öğrenciler işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi ile ilgili genel olarak olumlu görüş belirtmiştir.Öğe Malatya merkez ilköğretim okulları ile özel ilköğretim okullarında din kültürü ve ahlak bilgisi dersi program uygulamalarında karşılaşılan sorunlar(İnönü Üniversitesi, 1998) Aydemir, Hasan[Abtsract Not Available]Öğe Öğretmen Adaylarının Konuşma Kaygılarının İncelenmesi: İnönü Üniversitesi Örneği(2021) Karalı, Yalçın; Şahin, Tuğrul Gökmen; Şen, Mert; Aydemir, Hasanİnsanların duygu, düşünce ve isteklerini ifade ederken kullandıkları dil, konuşma için temel unsurlardandır. Konuşma becerisi ise içerisinde fiziksel, fizyolojik ve psikolojik unsurları barındıran karmaşık bir yapıya sahiptir. Ayrıca iyi bir konuşma için konuşmacının bazı becerilere sahip olması gerekmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı öğretmen adaylarının, konuşma kaygılarına ilişkin yeterliklerinin bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu doğrultuda ilgili literatürün incelenmesi ile öğretmen adaylarının belirlenen ölçekleri verdikleri yanıtlarla araştırmanın amacı gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının bazı değişkenler açısından incelendiği bu çalışmada, verileri elde etmek amacıyla ilişkisel tarama modelinde; nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 4. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Sonuç olarak, elde edilen bulgulara dayanarak araştırmadaki öğretmen adaylarının konuşmayla ilgili öğretmenlik durumlarını etkileyecek bir kaygı yaşamadıkları söylenebilir. Çalışmanın sonuçları ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur.Öğe Self-efficacy of teacher candidates intended teaching profession(Elsevier Science Bv, 2014) Aydemir, Hasan; Duran, Munise; Kapidere, Metin; Kaleci, Devkan; Aksoy, Numan DurakThis research purposes to determine self-efficacy perceptions of teacher candidates studying in Inonu University, Faculty of Education and associate self-efficacy perceptions with gender and section type variables. Research has been done on 387 teacher candidates totally, which are studying in 4th grade of Inonu University Faculty of Education, in Departments of Classroom Teaching, Preschool Teaching, Computer Teaching and Education and Training of the Mentally Retarded. In this research the data obtained from Teachers' Self Efficacy Scale (Ogretmen Ozyeterlik olcegi), which developed by Tcshannen-Moran and Woolfolk-Hoy (2001) and Turkish validity and reliability study done by Capa, Cakiroglu and Sarikaya (2005). In data solving average (X-), t-test and One-Way Variance Analyse (ANOVA) test was provided. At the result of research, based approached findings, determined that the teacher candidates' self-efficacy subscales differentiated significantly according to gender and education type variables, but according to total score it wasn't differentiated significantly. (C) 2014 The Authors. Published by Elsevier Ltd.Öğe Study of secondary school students' multiple intelligence areas (Malatya case)(Elsevier Science Bv, 2014) Aydemir, Hasan; Karali, YalcinGeneral Purpose of this research is to identify dominant intelligence areas of students according to Multiple Intelligences Theory, and to look for the elements that may have impact on distribution of students to these intelligence areas. Research universe consists of 7th grade students studying at Malatya Central District secondary schools. Sample consists of 1198 7. Grade student selected via random selection method from above mentioned schools. Research is done by using screening pattern. Cepni's (2010) CokluZekaKuramiDegerlendirmeOlcegi, which was designed by utilizing Armstrong's (2009) self-assessment scale in his Multiple Intelligence in the Classroom book, has been used in data collection. According to the outcomes of the research distribution of students' area of intelligence is naturalistic intelligence at a significant level. Low-Mid level of significant correlation is identified between distribution of students' areas of intelligence and gender, educational status of father and family's monthly total income. It is concluded that there is no significant correlation between intelligence areas and mother's educational status, place of birth, number of siblings and profession of parents. Outcomes of the research are analyzed by using SPSS 20.0 for Windows. Since the parameters used in research are categorical, Chi-Squared test for single sample is used in identifying significant deviation between observed and expected values of intelligence area categories. On the other hand, Chi-Squared test for two variables is used in order to identify according to which independent variables the intelligence areas differentiate. (C) 2014 The Authors. Published by Elsevier Ltd.Öğe TÜRKÇE DERSİNDE KULLANILAN KİTAPLARIN DEĞERLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(2017) Aydemir, Hasan; Özel, AslıhanÖz: Son yıllarda bireylerde görülen olumsuz davranışlardaki artış, birçok ülkede değerler eğitimine verilen önemin artmasına sebep olmuştur. Eğitim kurumları, küçük yaşlardan itibaren verdiği eğitimin içine değerler eğitimini de alarak, bireylerin sağlam karakterler oluşturmalarına yardımcı olmaya çalışmaktadır. Haftalık ders programında her derse ayrılan ders saati farklıdır. Türkçe dersinin haftalık ders sayısı diğer derslerden daha fazla olması, derste değerlerin öğrencilere daha fazla iletimine olanak sağlamaktadır. Türkçe dersinin işlenişinde önemli bir yere sahip olan metinler, değerlerin öğrencilere kazandırılmasında oynamaktadır. İlkokul, ortaokul ve liseye ait ders kitapları Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın onayı alındıktan sonra Tebliğler Dergisi'nde yayınlanmaktadır. 2014-2015 Eğitim Öğretim yılında dördüncü sınıf Türkçe dersinde okutulmak üzere belirlenen yirmi yayın evine ait Türkçe ders kitabı Ocak 2014'te 2676 Sayılı Tebliğler Dergisi'nde yayınlanmıştır. Bu kitaplardan Milli Eğitim Yayınlarına ait olanı Ankara, Adana, Afyon, İzmir, Uşak, Gaziantep, Aydın, Manisa, Konya, Osmaniye ve Şanlıurfa olmak üzere on bir ilde; Cem Veb Ofset Yayınlarına ait Türkçe ders kitabının ise diğer yetmiş ilde okutulmasına karar verilmiştir. Çalışmada bu iki yayınevine ait dördüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğretmen kılavuzu ve öğrenci çalışma kitaplarında yer alan metinlerde bulunan değerler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan kitaplarda değerler tespit edilirken, eğitimde bütünlük ilkesinden yola çıkarak Sosyal Bilgiler Dersi (4-7.sınıflar) Öğretim Programı'nda yer alan 20 değer esas alınmıştır. Bu değerler '' adil olma, aile birliğine önem verme, bağımsızlık, barış, bilimsellik, çalışkanlık, dayanışma, dürüstlük, duyarlılık, hoşgörü, estetik, misafirperverlik, özgürlük, sağlıklı olmaya önem verme, saygı, sevgi, sorumluluk, temizlik, vatanseverlik, yardımlaşma'' dır. Araştırma doküman incelemesine dayalı nitel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre belirlenen kitaplarda bulunan metinlerde en çok duyarlılık, bilimsellik, sağlıklı olmaya önem verme, çalışkanlık, sevgi, hoşgörü ve vatanseverlik değerleri, en az ise temizlik, yardımlaşma, bağımsızlık, misafirperverlik ve özgürlük değerlerinin yer aldığı görülmüştür. Belirlenen değerlerden metinlerde yer almayan değer bulunmamaktadırÖğe Türkiye ve Singapur İlkokul Fen Bilimleri Öğretim Programlarının Karşılaştırılması(2021) Karalı, Yalçın; Palancıoğlu, Ömer Varol; Aydemir, HasanTeknolojik ve bilimsel gelişmeler büyük bir hızla meydana gelmekte ve küresel ölçekte yayılmaktadır. Değişen toplumsal ihtiyaçların karşılanması amacıyla yaşamın diğer alanlarında olduğu gibi eğitimde de değişimler meydana gelmektedir. Ülkeler bu gelişmelere ayak uydurmak için eğitim sistemlerini ve öğretim programlarını çağın gereksinimlerine göre yeniden düzenlemektedirler. Günümüzün gerektirdiği bilimsel bilgiyi ve teknolojiyi anlayan ve etkin şekilde kullanabilen bireyler yetiştirilmesinde fen bilimleri dersi önemli bir yer tutmaktadır. Bu bağlamda Türkiye Fen Öğretim Programı 2018 yılında yenilenerek uygulanmaya başlanmıştır. Ülkelerin öğretim programlarının karşılaştırılması, öğretim programlarının geliştirilmesi ve iyileştirmesi bakımından büyük önem arz etmektedir. Bu araştırmada 2018 yılında uygulamaya konulan Türkiye Fen Öğretim Programı ile fen bilimleri alanında uluslararası sınavlarda üst sıralarda yer alan Singapur’un İlkokul Fen Öğretim Programı karşılaştırılarak, benzerlik ve farklılıkların ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel bir araştırma yöntemi olan “doküman incelemesi” kullanılmıştır. Ülkelerin fen öğretim programları amaç, içerik, değerler, beceri ve süreçler, öğrenme- öğretme süreçleri, ölçme ve değerlendirme başlıkları altında incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğretim programlarında amaçlar, beceri ve süreçler, ölçme ve değerlendirme yaklaşımı bakımından benzerlikler, değerler ve içerik bakımından ise farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.Öğe YETİŞKİNLERE YÖNELİK MOBİL OKURYAZARLIK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME; GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI(2023) Tabakan, Gülin; Avcı, Orçun; Karalı, Yalçın; Aydemir, Hasan; Şen, Mert; Kaya, FatıhBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin mobil okuryazarlıklarını ölçmeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Bu amaçla araştırma, nicel araştırma yöntemi desenlerinden tarama desenine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesinde öğrenim gören lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi (AFA) aşamasında 536, doğrulayıcı faktör analizi (DFA) için ise AFA’da alınan örneklemden farklı olarak 627 öğrenci olmak üzere toplam 1163 öğrenci örnekleme dahil edilmiştir. Araştırmada öncelikle araştırmanın amacına uygun olarak madde havuzu oluşturulmuş ve kapsam geçerliği için uzman görüşü alınmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek için öncelikle AFA ve ardından DFA yapılmıştır. Yapılan AFA sonucunda ölçek 20 maddeden ve iki alt boyuttan oluşmuştur. DFA ile ölçeğin model uyum indeks değerlerini karşıladığı ve açımlayıcı faktör analizini doğruladığı görülmüştür. Ölçeğin alt boyutları “İleri düzey beceriler” ve “Temel beceriler” olarak adlandırılmıştır. Bu iki alt boyut toplam varyansın %51,18’ini açıklamaktadır. Ölçeğin Croanbach Alfa güvenirlik katsayılarının “ileri düzey beceriler” alt boyutunda .90, “temel beceriler” alt boyutunda .87 ve ölçek genelinde ise .92 olduğu görülmektedir. Sonuç olarak lisans öğrencilerinin mobil okuryazarlıklarını belirlemeye yönelik alan yazına katkı sağlayacak geçerli ve güvenilir bir ölçek elde edilmiştir.