Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Beycioğlu, Kadir" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 15 / 15
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The development, validity and reliability study of distributed leadership scale
    (İlköğretim Online (elektronik), 2013) Özer, Niyazi; Beycioğlu, Kadir
    Öz: Bu çalışma ile ilköğretim okullarında paylaşılan liderliğin ne düzeyde sergilendiğine yönelik öğretmen algılarını betimlemeyi amaçlayan, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri, Adıyaman ili merkez ilçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan toplam 157 öğretmenden toplanmıştır. Araştırmada geçerlilik çalışmaları kapsamında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve madde-toplam korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Güvenirlik çalışmaları kapsamında ise Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayıları ve test-tekrar test korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin on maddeden oluşan tek faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach-Alpha iç tutarlılık katsayısı “.92”olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin zaman karşı tutarlılığını belirlemek üzere dokuz gün ara ile yapılan iki farklı uygulama arasındaki test-tekrar test korelasyon katsayısı ise “.82” olarak hesaplanmıştır. Yapılan geçerlik ve güvenirlik analizleri sonrasında ölçeğin mevcut haliyle ilköğretim okullarında paylaşılan liderliğine ilişkin öğretmen algılarının betimlenmesinde kullanılabileceği görülmüştür. Başlık (İngilizce): Paylaşılan liderlik ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Öz (İngilizce): This study aimed to develop a valid and reliable scale to reveal teachers’ perceptions on distributed leadership in primary schools. For that reason, a survey with 31 items was administered to 157 teachers who were working for state primary schools in Adıyaman city centre. For validity studies, content analysis, and exploratory and confirmatory factor analysis were carried out, and also item-total correlations were estimated. For reliability studies, Cronbach Alpha and test-retest correlation coefficients were estimated using the relevant software.Results showed that, Distributed Leadership Scale – DLS, has a single factor structure including 10 items. The Cronbach- Alpha and test-retest coefficients of the scale estimated as “.92” and “.82”, respectively. Considering the results obtained from the validity and realiability studies, it can be asserted that Distributed Leadership Scale can be used to measure teachers’ views on distributed leadership practices in primary schools.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim denetimini yeniden düşünmek
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009) Beycioğlu, Kadir; Dönmez, Burhanettin
    The history of educational (school) supervision has been influenced by the history of the interaction of intellectual movements in politics, society, philosophy and industrial movements. The purpose of this conceptual and theoretical study is to have a brief look at the concept of educational supervision with related historical developments in the field. The paper also intends to see the terms and issues critically, and to conceptualize some issues associated with educational supervision in practice. In the paper, the issues are discussed and a number of suggestions are addressed for debate.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri ile empatik eğilim düzeylerinin incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2012) Uğurlu, C. Teyyar; Yıldırım, M. Cevat; Sincar, Mehmet; Özer, Niyazi; Beycioğlu, Kadir
    In this study, empathetic tendencies and communication skills of education supervisors was investigated. It was also aimed to explore the relation between supervises’ communication skills and empathetic tendencies. The study group of this descriptive study was 306 supervisors chosen through cluster sampling method. In the analysis of data, ANOVA, t test, and regression analysis were used. Results showed that there was no meaningful difference in terms of participating supervisors’ gender, branch and seniority. According to the satisfaction with job variable, however, a meaningful difference was observed in support of the supervisors satisfied with their jobs. Results also showed that communication skills of supervisors predict their empathetic tendencies. As communication skill and empathetic tendency levels are evaluated together, it can be said that supervisors’ perceptions of empathetic tendencies are lower. It can be asserted that workshops and seminars aiming to increase city education supervisors’ both communication skills and empathetic tendencies will affect their behaviors positively.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim Denetmenlerinin İletişim Becerileri ile Empatik Eğilim Düzeylerinin İncelenmesi
    (2012) Uğurlu, Celal Teyyar; Yıldırım, M. Cevat; Sincar, Mehmet; Özer, Niyazi; Beycioğlu, Kadir
    Öz: Bu araştırmada il eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri ve empatik eğilim düzeyleri ve iletişim becerileri ile empatik eğilimleri arasındaki ilişki betimlenmiştir. Araştırma, ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu oransız küme örnekleme yöntemiyle belirlenen 306 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, t testi, ANOVA ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada il eğitim denetmenlerinin cinsiyet, branş ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık görülmemiştir. İşten memnun olma değişkenine göre, il eğitim denetmenlerinden "evet" cevabı verenlerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmektedir. İl eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri, empatik eğilimlerini yordamaktadır. İletişim beceri puanları ile empatik eğilim puanları birlikte değerlendirildiğinde, denetmenlerin empatik eğilim algılarının daha düşük olduğu söylenebilir. İl eğitim denetmelerinin hem iletişim becerilerinin niteliği hem de empatik eğilimlerinin niteliğini artırıcı çalıştay ve seminerler, il eğitim denetmenlerinin davranışlarını olumlu yönde etkileyecektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının öğretmen yetiştirmeye ilişkin görüşleri
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2015) Şahin, İdris; Beycioğlu, Kadir
    This study aimed to find out the environment in which prospective teachers were being taught and the quality of prospective teachers. The descriptive study was conducted to reveal faculty members’ views on teacher preparation in Buca Faculty of Education, İzmir, Turkey. The data was gathered through interviews, analyzed using qualitative descriptive techniques. According to the results; one third of the participants were satisfied with the courses and curricula to train qualified teachers, and yet, two third of them were not satisfied with it. Of the twenty one participants, only three thought that the teaching progress worked well, the courses reached their aims; five of them generally agreed the quality of prospective teachers, they expressed that some courses did not actually reach the aims. Most of the participants agreed that prospective teachers did not live the enthusiasm of being a teacher at all or they did up to a limited extent. In addition they affirmed that the faculty itself did not have sufficient classrooms, ateliers, laboratories and libraries, and the Internet facilities provided in the buildings were needed to be fixed up. Last and most importantly the participants speculated that teaching practices were not successful and did not achieve the aim of the teacher development programs.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaştıkları sorunlar
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2012) Yıldırım, M. Cevat; Beycioğlu, Kadir; Uğurlu, C. Teyyar; Sincar, Mehmet
    Bu çalışmanın amacı, eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaşılan sorunları eğitim müfettişlerinin görüşlerine göre tespit etmektir. Bu çalışmada, durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin her ilinden 2’er eğitim müfettişi olmak üzere toplam 16 eğitim müfettişinin görüşü alınmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucuna göre, eğitim müfettişlerinin dört görev alanıyla ilgili çeşitli sorunların olduğu, özellikle sorunların birçoğunun eğitim müfettişliği sisteminin yapısından kaynaklandığı belirlenmiştir. Bunlara bağlı olarak, eğitim müfettişliği sisteminin yapısının yeniden gözden geçirilmesi ve bazı yapısal değişiklerin yapılmasının bir zorunluluk olduğu söylenebilir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Eğitim Yönetiminde Kuramsal Bilginin Üretimine ve Uygulamasına İlişkin Bir Değerlendirme
    (Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2006) Beycioğlu, Kadir; Dönmez, Burhanettin
    Öz: Eğitim yönetimi, geride bıraktığımız yüzyılın ikinci yarısında kendi kimliğini oluşturma sürecine girmiş ve ayrı bir çalışma alanı olarak değerlendirilmeye başlanmıştır. Eğitim yönetimi, bu özgünleşme döneminde çeşitli alanlarda gözlenen kuramsal gelişmelerden ve bu kuramların yönetim alanına yansımalarından etkilenmiştir. Bu çalışmanın amacı, eğitim yönetimi alanında görülen kuramsal bilgi üretimi ve uygulama sürecine biraz daha yakından bakmaktır. Bu doğrultuda, kuramsal bilgi elde etmede ve uygulamada gözlenen sorunları daha iyi anlayabilmek bakımından, kuram, kuramsal bilgi, kuram-uygulama ilişkisi ve eğitim yönetimini etkileyen kuramsal dönemler kısaca incelenmiş, kuramsal bilgi üretimi sürecinde karşılaşılan yaygın sorunlara değinilmiş ve bazı öneriler tartışmaya açılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim okullarında öğretmenlerin sergiledikleri liderlik rollerine ilişkin bir değerlendirme (Hatay ili örneği)
    (İnönü Üniversitesi, 2009) Beycioğlu, Kadir
    Bu çalışma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin sergiledikleri liderlik rollerine ilişkin yöneticilerin ve öğretmenlerin algı ve beklentilerinin ne düzeyde olduğunu ortaya çıkarabilmeyi amaçlamıştır. Araştırmada, analiz tekniği olarak hem nicel hem nitel boyutları içeren karma yöntemler kullanılmıştır. Çalışma, nicel verilerin elde edilmesinden sonra, nitel verilerle tamamlanmıştır. Nicel boyutta anket tekniği, nitel boyutta ise odak grup görüşmesi tekniği kullanılmıştır. Öğretmen evreninden örneklem alınırken, öğretmen sayısı 20 ve üzerinde bulunan okullardan oranlı küme örnekleme yapılmıştır. Yönetici örneklemi belirlenmesinde ise evrende 20 ve üzerinde öğretmen sayısına sahip olan okullarda bulunan tüm yöneticilere ulaşılmıştır. Yansızlık ilkesine uygun olarak, Hatay ili merkez ilçe sınırları içerisinde bulunan 2833 öğretmen ve 271 yöneticinin görev yaptığı 146 ilköğretim okulu arasından, öğretmen sayısı 20-30 arası, 31-50 arası ve 51 ve üzeri sayıda öğretmen bulunan 16 resmi ilköğretim okulu, evrendeki 3 özel ilköğretim okulu ve bu okulların her birinde görev yapan sınıf öğretmeni ve branş öğretmenlerinin tamamı örnekleme alınmıştır. Evrende bulunan 3 özel ilköğretim okulu da örnekleme doğrudan alınmıştır. Verilerin analizi 721 veri toplama aracı ile gerçekleştirilmiştir. 656 (%91,0) katılımcı, resmi ilköğretim okullarında ve 65 (%9,0) katılımcı da özel ilköğretim okullarında görev yapmaktadırlar. Nitel boyutta, 18 öğretmen ve 12 yöneticiden oluşan toplam 30 kişi ile altışarlı gruplarla gerçekleştirilen ve 5 odak grup oturumunu içeren yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Nicel araştırma tekniklerine göre, öğretmen liderliğine ilişkin öğretmen ve yöneticilerin algı ve beklentilerini belirlemek amacıyla ?Öğretmen Liderliğine İlişkin Algı ve Beklenti Belirleme Ölçeği-ÖLAB? geliştirilmiş ve çalışmada kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış odak grup görüşmelerinde, katılımcılara araştırma ölçme aracından dönüştürülerek oluşturulan 3 soru ve sonda sorular yöneltilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi amacıyla, aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde, t-testi, ve Tek Yönlü Varyans Analizi testleri yapılmıştır. Nitel boyutta ise görüşmelerde kaydedilen sesler ve yazılı metinler deşifre edilmiş ve metinler üzerinde kodlama çalışması yapılmıştır. Katılımcıların aritmetik ortalamaları incelendiğinde, tüm boyutlar ve ölçeğin toplamından alınan puanlar açısından, beklenti puan ortalamalarının algı puanlarından farklı olduğu görülmektedir. Katılımcıların öğretmen liderlik rollerine ilişkin beklentilerine ait aritmetik ortalama 110,99 (Her zaman) iken, öğretmen liderlik rollerine ilişkin algılarına ait aritmetik ortalama 96.66'dır (Sık sık). Kurumsal gelişme, mesleki gelişim ve meslektaşlarla işbirliği boyutlarında hem öğretmenlerin hem de yöneticilerin çoğunluğu okullarında belirli bir düzeyde öğretmen liderliğinin var olduğunu gösteren davranışlar sergilendiği sonucunu destekler doğrultuda görüşler ifade etmişlerdir. Katılımcılarla gerçekleştirilen görüşmelere dayalı olarak, öğretmen liderliğine ilişkin beklentilerinin, algı düzeyine göre yüksek olduğu söylenebilir. Buna göre, nicel olarak elde edilen veriler, nitel olarak elde edilen veriler tarafından da desteklenmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim okullarında yenileşme gereksinimi
    (İnönü Üniversitesi, 2004) Beycioğlu, Kadir
    82 BOLUM V ÖZET, SONUÇ VE ÖNERİLER Bu bölümde, araştırmanın özeti, elde edilen bulgular ışığında ortaya çıkan sonuçlar değerlendirilmekte ve bunlara ilişkin öneriler yer almaktadır. ÖZET Çağın yenilikleri değişimleri de beraberinde getirmektedir. Değişimler tüm toplumsal alanları ve bu alanın belirgin unsurlarından olan örgütleri de etkilemekte; değişim ve dönüşüm süreçlerinin sarmalında yenileşmeler kaçınılmaz olmaktadır. Toplumsal dönüşümün en önemli Örgütü olan okul da gelişen teknoloji, farklılaşan toplumsal, siyasal ve ekonomik yapı nedeniyle değişimle yüz yüze kalmaktadır. Bu araştırma, bir eğitim örgütün olan ilköğretim okullarında yenileşme gereksinmeleri olup olmadığını, varsa örgütün hangi boyutlarında ve ne düzeyde bir gereksinimin olduğunu ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Tarama modeline dayalı betimsel bir çalışma olan bu araştırmanın evrenini, 2003- 2004 öğretim yılında Malatya il merkezinde bulunan 72 resmi ilköğretim okulunda görevli olan 122 yönetici ve 2397 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklemde ise 34 yönetici ve araştırmanın ikinci katılımcı grubunu oluşturan 302 öğretmen yer almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Inandı'nın (1999: 60-61) geliştirdiği ve araştırmacı tarafından bu araştırmanın amacına uygun olarak işlevselleştirilen bir anket kullanılmıştır. 83 İnandı 'nın anketi araştırmanın amacına yönelik olarak yeniden değerlendirilmiştir. Uzman görüşleri doğrultusunda yapılan değerlendirmeler sonucunda bazı sorular çıkarılmış, bazı eklemeler yapılmış ve yenileşme gereksinimini dört boyutta ele alan 40 soruluk ankete son şekli verilmiştir. ilk bölümde araştırmaya katılanlara yönelik çalışılan okul türü, okuldaki konum, mezun olunan okul türü, branş ve kıdem ile ilgili sorular yer almıştır. İkinci bölümde ise örgütsel yenileşme gereksinimini yapı, amaç, demokrasi ve okul-çevre ilişkileri boyutlarında irdeleyen 40 soru yer almıştır. Örgütsel yapı boyutuna yönelik 12 soru, amaç boyutuna yönelik 1 1 soru, demokrasi boyutuna yönelik 7 soru ve okul-çevre ilişkileri boyutuna yönelik 10 sorunun bulunduğu beşli likert tipi dereceleme ölçeğinde yanıtlar, deneklerin örgütsel yenileşmeye olan gereksinim derecelerini Çok (5), Oldukça (4), Orta (3), Az (2), Hiç yok (1) olarak belirtebilecekleri şekilde düzenlenmiştir. SPSS paket programında anketin tümü için Alpha güvenirliği r= 0.94 olarak bulunmuştur. Alt boyutlara ilişkin güvenirlik katsayıları ise, yapı boyutu için r= 0.84, amaç boyutu için r= 0.82, demokrasi boyutu için r= 0.85 ve okul-çevre boyutu için r= 0.90 olarak bulunmuştur. Çalışma sonucu anket sorularının işleyişinde herhangi bir sorunla karşılaşılmamıştır. Anket uygulanması, gerekli izinler alındıktan sonra (Ek-III) araştırmacı tarafından okul rehberlik servisleri aracılığı ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde, yönetici ve öğretmenlerin hem genel, hem de dört boyutta boyutlandırılmış olarak örgütsel yenileşme gereksinimi duyup duymadıklarına bakmak için frekans, yüzde dağılımları belirlenmiş; yönetici ve öğretmen görüşleri arasında fark olup 84 olmadığım görmek için de t-test uygulanmıştır. Çalışılan okul (MLO ve diğer) ve konuma (öğretmen-yönetici) göre yenileşme gereksiniminde farklılık aramak için t-testi, branş ve kıdemle ilişkilendirilebilecek farklar için varyans analizi uygulanmıştır. SONUÇ Araştırmada alt problem sırasına göre şu sonuçlar elde edilmiştir: 1. Katılımcıların yenileşme gereksinimine ilişkin aritmetik ortalaması (X=3.67) olarak görülmüştür. Bu veriler, okullarda yenileşme gereksiniminin "oldukça" yüksek bir düzeyde duyumsandığını göstermektedir. 2. İlköğretim okul yönetici ve öğretmenlerinin örgütsel yenileşme gereksinimine ilişkin görüşleri arasındaki farka bakmak için t-testi uygulanmıştır. Yöneticiler için X= 3.63 ve öğretmenler için X= 3.68 olarak bulunmuştur. Bu ortalamalar arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı değildir. 3. Yönetici ve öğretmenler, örgütün "yapı" boyutunda "oldukça" yüksek düzeyde yenileşme gereksinimi duymaktadırlar (X=3.55). 4. İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin örgütsel yapı boyutunda yenileşme gereksinimine ilişkin görüşleri arasındaki farka bakmak için t-testi uygulanmıştır. Yöneticiler için aritmetik ortalama X= 3.67 ve öğretmenler için aritmetik ortalama X= 3.54 olarak bulunmuştur. Bu ortalamalar arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı değildir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Müdürlerin Okul Liderliği Davranışları: Öğretimsel Destek, İlişki ve Açıklık Düzeyleri
    (2017) Köybaşı Şemin, Fatma; Beycioğlu, Kadir; Uğurlu, Celal Teyyar; Özer, Niyazi
    Öz: Okul müdürlerinin öğretimsel davranış, iletişim ve açıklık düzeylerinin betimlenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu araştırmada, veri toplama tekniği olarak nicel ve nitel yöntemlerin bir arada yer aldığı karma yöntem kullanılmıştır. Çalışma, nicel verilerin elde edilmesinden sonra, nitel verilerle desteklenmiştir. Araştırmanın nicel boyuttaki çalışma grubu, 2014-2015 eğitim yılı Sivas ili merkez ilçe sınırlarında bulunan ilkokul ve ortaokullarda çalışan toplam 410 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlerin okul liderliğine ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla okul liderliği ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutundaki çalışma grubu nicel verilerin toplandığı okullardan 5 ilköğretim okulunda çalışan 15 öğretmenden oluşmaktadır. Nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Ölçekte yer alan üç boyuta paralel oluşturulan analizlerde, her boyuta ilişkin görüşler olumlu olumsuz temalara ayrılmıştır ve bu temalar altında okul müdürlerinin liderlik davranışlarına ilişkin görüşler kodlanmıştır. Okul liderliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin branş, kıdem, okuldaki öğretmen sayısı, mezun olunan fakülte değişkenine göre farklılaştığı fakat cinsiyet değişkenine göre farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda okul yöneticilerinin okul liderliği boyutlarından en çok öğretimsel, sonra iletişim ve en son açıklık boyutuna yönelik uygulamaların ağırlık kazandığı sonucuna varılmıştır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmen liderliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
    (İlköğretim Online (elektronik), 2010) Beycioğlu, Kadir; Aslan, Battal
    Öz: Bu çalısma ile ilköğretim okullarında öğretmen liderliği rollerinin ne düzeyde sergilendiğine yönelik algıların ve öğretmen liderliğine iliskin beklentilerin ne düzeyde olduğuna iliskin, geçerliği ve güvenirlik çalısmaları yapılmıs bir ölçek gelistirilmesi amaçlanmıstır. Arastırmanın geçerlik ve güvenirlik çalısmaları, Hatay ili merkez ilçesinde (Antakya) görev yapan 296’sı öğretmen ve 21’i yönetici olmak üzere toplam 317 kisiden toplanan veriler üzerinden yapılmıstır. Elde edilen veriler üzerinde yapılan islemler sonunda, ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu belirlenmistir. Açımlayıcı faktör analizi, ölçeğin üç faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmistir. Bu boyutlar “Kurumsal Gelisme”, “Mesleki Gelisim” ve “Meslektaslarla İsbirliği” olarak adlandırılmıstır. Güvenirlik düzeyini belirlemek amacıyla elde edilen veriler üzerinden hesaplanan Cronbachalpha iç tutarlık katsayısı beklenti için “.93” algı için ise “.95”olarak hesaplanmıstır. Test-tekrar test analizlerinde, Pearson korelasyon katsayısı beklenti boyutu için “r=.80”, algı boyutu için ise “r=.87” olarak hesaplanmıstır. Ölçeğin mevcut haliyle ilköğretim okullarında öğretmen liderliğine iliskin algı ve beklenti ölçümlerinde kullanılabileceği görülmüstür. Başlık (İngilizce): Teacher eadership scale: A validity and reliability study Öz (İngilizce): This study aimed to develop a scale to reveal teachers and administrators’ perceptions and expectations on teacher leadership behaviors. For that reason, a survey with 29 items was administered to 317 teachers and administrators who were working for state elementary schools in Hatay city centre. The evaluation results showed that a 25 items five scale Likert type scale was formed, The Teacher Leadership Scale – TLS. Factor analysis revealed that there are 3 subscales both in Perception and Expectation part in the scale. In the “Institutional Improvement” subscale, there are 9 items, the “Professional Improvement” subscale has 11 items, and 5 items are in the “Collaboration among Colleagues” subscale.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions
    (2012) Yıldırım, M. Cevat; Beycioğlu, Kadir; Uğurlu, Celal Teyyar; Sincar, Mehmet
    Abstract:Bu çalışmanın amacı, eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaşılan sorunları eğitim müfettişlerinin görüşlerine göre tespit etmektir. Bu çalışmada, durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin her ilinden 2’er eğitim müfettişi olmak üzere toplam 16 eğitim müfettişinin görüşü alınmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucuna göre, eğitim müfettişlerinin dört görev alanıyla ilgili çeşitli sorunların olduğu, özellikle sorunların birçoğunun eğitim müfettişliği sisteminin yapısından kaynaklandığı belirlenmiştir. Bunlara bağlı olarak, eğitim müfettişliği sisteminin yapısının yeniden gözden geçirilmesi ve bazı yapısal değişiklerin yapılmasının bir zorunluluk olduğu söylenebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Rethinking educational supervision
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009) Beycioğlu, Kadir; Dönmez, Burhanettin
    Öz: Eğitim ve eğitim sistemleri hızla kabuk değiştirmekte ve yenileşmektedir. Eğitim etkinliklerinin geliştirilmesinde en önemli araçlardan olan denetimin de bu değişimden etkilenmesi kaçınılmazdır. Bu çalışmanın amacı, eğitim denetimi ve eğitim denetçisi kavramlarına, tarihsel gelişimi içinde, sınadığı kuramsal dönemleri de ele alarak, kısaca bakabilmek ve eğitim denetimi birikimindeki kavramsal olguları ve sorunları daha yakından görebilmektir. Bu çalışma kapsamında öncelikle eğitim denetimi ve eğitim denetçisi kavramlarına bakılmış, alana ilişkin tarihsel gelişim süreci ve kuramsal dönemler ele alınmış, günümüz eğitim denetimi alan yazınında tartışılan sorunlara kısaca değinilmiş ve geliştirilen öneriler tartışmaya açılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    YAŞAM BOYU ÖĞRENME VE AVRUPA EĞİTİM POLİTİKALARI
    (Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 2008) Beycioğlu, Kadir; Konan, Necdet
    Öz: Yaşam boyu öğrenme sadece Avrupa Birliği’nin değil dünyanın da ilgi gösterdiği oldukça geniş kapsamlı bir eğitim yaklaşımıdır. 1970’li yıllardan itibaren eğitimcilerin gündeminde yer almaktadır. Çok çeşitli bağlamlarda kullanılmasına ve güncelliği olmasına rağmen anlamı ve içeriği açık olmayan yaşam boyu öğrenme kavramı, henüz yaygın biçimde uygulanmamakta ve sonuçları görülememektedir. Bir çok açıdan eleştirilse de, güncelliğinden pek bir şey kaybetmeyen kavram çoğunlukla formal eğitim süreçleri dışında sürdürülen eğitim etkinlikleriyle ilişkilendirilse de anlamı ve içeriği konusunda henüz tam bir fikir birliği olduğu söylenemez. Bu çalışmanın amacı, Avrupa Birliği ve üye ülkelerde yaşam boyu öğrenme kavramının eğitim politikalarına yansımasını ele almaktır. Bu doğrultuda, alan yazında çokta net olmayan bir kavram olarak değerlendirilen yaşam boyu öğrenme olgusu tarihsel gelişimi içinde ele alınmış, diğer benzer kavramlara ilişkisi tartışılmış, Avrupa’nın birliğe dönüşme süreci içinde, bu kavramı eğitim politikalarına işleyişine bakılmış ve Birlik üye ülkelerinden mevcut uygulama örneklerine yer verilmiştir. Bu kavrama dönük uygulamaların cesaretlendirilmesi, artırılması, çeşitlendirilmesi ve sonuçlarının net biçimde değerlendirilmesi, azalan nüfusuyla Avrupa Birliği için kaçınılmazdır. Birlik üyesi ülkelerdeki nüfus artış hızındaki azalma ve yetişkinlerin, formal eğitim süreçleri sonrasında, sürekli güncellenen bilgi, teknoloji ve bilgi teknolojilerini takip edebilmeleri bakımından, yaşam boyu öğrenme, eğitim politikalarına doğrudan yansıtılması, açık olarak tanımlanması, desteklenmesi ve uygulama örneklerinin artırılması gereken bir olgudur. Başlık (İngilizce): LIFELONG LEARNING AND EDUCATION POLICIES OF THE EUROPEAN UNION Öz (İngilizce): This conceptual paper intends to examine what the concept of lifelong learning is; to see how the European Union member states reflect the concept into their educational policies, and make some implications. In this respect, the concept which is a much debated question for being an unclear term is argued out in its historical development considering its differences from other close concepts. Also, during its process of establishing a union, the European Union’s lifelong learning theories and practicing the concept are discussed with some examples from member states.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Z Kuramı ve Okul Yöntemine Uygulanabilirliği Açısından Değerlendirilmesi
    (Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2007) Beycioğlu, Kadir
    Öz: Sürekli olarak değişimlerin yaşandığı dünyamızda, disiplinlerin değişimlerle başa çıkabilmek ve bu süreci sağlıklı yönetebilmek için, kendilerini geliştirerek yenilemeleri ve geliştirdikleri kuramlarla farklı alanları etkilemeleri beklenen bir durumdur. Diğer alanlarda geliştirilmiş yönetim kuram ve süreçlerinden etkilenen eğitim yönetiminin de, yalıtılmış bir yörüngede kalmasını ummak çok gerçekçi görünmemektedir. Bu çalışmanın amacı, eğitim yönetimini de etkileyen değişim süreçlerinde, yakın dönem kuramlar arasında yer alan ve William Ouchi tarafından geliştirilen Z Kuramını incelemek ve Türkiye’deki okulların yönetiminde olası uygulanabilirliğini tartışarak, önerilerde bulunmaktır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim