Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bozak, Ahmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    An alternative method for professional development of teachers: Peer observation
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011) Bozak, Ahmet; Yıldırım, M. Cevat; Demirtaş, Hasan
    Öz: Bu araştırmanın amacı, meslektaş gözlemine ilişkin bir betimleme ve değerlendirme yapmaktır. Bu kapsamda meslektaş gözleminin tanımı, meslektaş koçluğu, meslektaş danışmanlığı, meslektaş denetimi, mentorlük gibi kavramlarla ilişkisi, aşamaları, faydaları ve sınırlılıkları tartışılmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, meslektaş gözlemi, ön görüşme, gözlem ve gözlem sonrası görüşme aşamalarından oluşan gönüllülüğe dayalı bir süreçtir. Bu süreç, öğretmenler arasındaki işbirliğinin artmasına, öğretmenlerin mesleki gelişimine, özgüvenlerinin ve özfarkındalıklarının artmasına katkı sağlamaktadır. Meslektaş gözleminin, açık ve yapıcı bir ortam içerisinde yeterince tartışma yapılamaması, kişilerin eleştiriye karşı hassas ve kırılgan olması, çok az sayıda kişinin bu süreç için gerekli yeterliklere sahip olması gibi sınırlılıkları vardır. Bu sınırlıklara rağmen meslektaş gözlemi Türkiye’de öğretmen yetiştirmeye yönelik yeni bir yaklaşım olarak uygulanmalıdır. Ayrıca bu yöntemin etkili olması için öğretmenlere gözlem, iletişim, yapıcı eleştiri gibi konularda nitelikli eğitimler verilmelidir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM PROGRAMLARINA KATILMIŞ MAARİF MÜFETTİŞLERİ, OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN BU PROGRAMLARIN ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
    (2016) Konan, Necdet; Bozak, Ahmet; Özdemir, Talip
    Öz: Avrupa Birliği Eğitim Programları kapsamında çok sayıda maarif müfettişi, okul yöneticisi ve öğretmen son yıllarda AB Ülkelerini ziyaret etmekte, bu ülkelerden çeşitli deneyimler elde ederek geri dönmektedir. Bu araştırmanın temel amacı AB Eğitim Programlarına katılmış olan kişilerin programlarına ilişkin bilgi düzeyleri ile katılma amaçlarının belirlenerek, katılımcıların kişisel ve mesleki gelişimlerine olan etkilerinin belirlemesidir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmış, veri toplama sürecindeyse yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Araştırmada, analiz tekniklerinden betimsel analiz uygulanmıştır. Betimsel analiz içerisinde yer alan frekans analizi ile çözümlemeler yapılmıştır. Müfettiş, yönetici ve öğretmenlerin verdiği cevaplar sınıflandırılmaya çalışılmıştır. Cevapların sıklığına göre, ortak görüşlere dayalı başlıklar altında bir sınıflama ve bu sınıflamaya bağlı olarak frekans sıklığı ve çalışma grubunun sayısı tablolar halinde verilmiş ve katılımcılardan doğrudan alıntılarla desteklenmek suretiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Şanlıurfa ilinde AB Eğitim programlarına katılmış olan 8 maarif müfettişi, 9 okul yöneticisi ve 19 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda maarif müfettişleri, okul yöneticileri ve öğretmenler AB Eğitim programlarına genel olarak, yeni yerler görmek, farklı ülkeleri ve kültürlerini yakından tanımak için katıldıklarını; bu ziyaretlerin AB ülkelerindeki eğitim uygulamalarını tanıma ve Türkiye ile karşılaştırma olanağı sağladığını; ziyaretlerden sonra, AB hakkındaki görüşlerinin olumlu yönde değiştiğini belirtmişlerdir. Katılımcıların tamamı, bu tür çalışmalara, bilgi düzeylerini artırıp, mesleki gelişimlerine olumlu katkılar sağladığı için tekrar katılmak istediklerini belirtmişlerdir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim denetmenliğinde kadın olmak: Mesleğe ilişkin düşünceler ve sorunlar
    (Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2013) Canlı, Suzan; Demirtaş, Hasan; Bozak, Ahmet; Doruk, Serpil
    Öz: Bu araştırmanın temel amacı, kadın eğitim denetmenlerinin eğitim denetmenliği mesleğine ilişkin düşüncelerini ve sorunlarını belirlemektir. Araştırmada genel tarama modeline dayalı betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma verileri nitel araştırma yöntemiyle elde edilmiş olup, nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseniyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda kadın eğitim denetmenlerinin eğitim denetmenliği mesleğine ilişkin düşüncelerini ve sorunlarını belirlemek amacıyla cevaplayacakları 6 soru yer almıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Türkiye’de 2011-2012 eğitim-öğretim yılında toplam 142 kadın eğitim denetmeni görev yapmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemine göre, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tekniği ile belirlenmiştir. Çalışma grubunu, görüşmeyi kabul eden 23 kadın eğitim denetmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda; kadın eğitim denetmenlerinin eğitim denetmenliğine yönelmelerinde farklı etkenler olmakla birlikte en sık vurgulanan etkenin “Öğretmenlik mesleğine ilişkin olumsuz tutum” olduğu belirlenmiştir. Kadın eğitim denetmenlerinin çoğu eğitim denetmenliğine giriş aşamasında herhangi bir olumsuzluk yaşamadığını ifade ederken, bazıları cinsiyete dayalı mesleki ayrımcılığa maruz kaldığını belirtmiştir. Araştırmada kadın eğitim denetmenlerinin çoğunun günlük mesleki çalışmalar sırasında sorunlar yaşadıkları ve en sık vurgulanan sorunun “Denetlenenlerin olumsuz tutum ve davranışları” olduğu belirlenmiştir. Kadın eğitim denetmenlerinin çoğu öğretmen denetiminde herhangi bir sorun yaşamadıklarını ve kadın eğitim denetmeni olmanın herhangi bir avantaj sağlamadığını belirtmişlerdir. Yine kadın eğitim denetmenlerinin çoğu mesleklerinden memnun olduklarını belirtmişlerdir. Diğer yandan kadın eğitim denetmenlerinin en sık vurguladıkları etkenlerin, mesleki memnuniyet açısından “Faydalı olmak”, memnuniyetsizlik açısından ise “Maddi yetersizlik” olduğu belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Meslektaş rehberliği yöntemi'nin uygulanabilirliğine ve etkililiğine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2014) Bozak, Ahmet
    Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilk ve orta okullarda görevli öğretmenlere meslektaş rehberliği kavramını ve bu süreçte uygulanacak olan ders gözlemi yöntemini tanıtarak, öğretmenlerin meslektaş rehberliğinin uygulanabilirliğine ve etkililiğine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla yapılan çalışmada, karma araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada nicel yöntemlerle elde edilen verilerin, nitel ve deneysel verilerle desteklenerek daha ayrıntılı bir şekilde ortaya konması; yeni bir uygulama olduğu düşünülen meslektaş rehberliğinin güçlü ve zayıf yönlerine, yöntemin uygulanabilirliğine ve etkililiğine yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenebilmesi amacıyla, birbirini tamamlayıcı 3 farklı yöntem birlikte kullanılmıştır. Araştırmada nicel yöntemin yanı sıra, nitel yöntemler ve tek gruplu öntest-sontest deney öncesi modeli birlikte kullanılarak karma bir araştırma modeli oluşturulmuştur. Araştırmanın nicel boyutunda; yöntemin uygulanabilirliğine ilişkin bir anket geliştirilerek, ilk ve orta okullarda görevli 357 sınıf ve branş öğretmenlerine uygulanmıştır. Araştırmanın deneysel boyutunda; tek gruplu öntest-sontest deney öncesi modeli kullanılmıştır. Sınıf Öğretmenliği, İngilizce, Fen Bilgisi, Türkçe ve Matematik branşlarında görev yapmakta olan 16 öğretmen araştırmaya gönüllük esasına dayalı olarak katılmış ve yöntemi, bizzat karşılıklı ders gözlemi yaparak, uygulamışlardır. Katılımcıların yönteme ilişkin görüşlerinin, uygulama öncesinde ve sonunda farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla, öntest ve sontest uygulaması yapılmıştır. Gönüllü katılımcılarla uygulama sonunda, yöntemin etkililiğine ilişkin olarak, yarı yapılandırılmış yazılı görüşme ve odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, araştırmanın nicel, deneysel ve nitel boyutlarında; meslektaş rehberliğinin özellikle öğretmenlerin mesleki yeterliliklerine, öğretim konulara ilişkin uygulama becerilerine ve meslektaşlar arası ilişkilerin geliştirilmesine olumlu katkılar sağlayacak bir yöntem olduğu; meslektaş rehberliğinin olumlu yönlerinin yanında, öğretmenlerin sınıflarında gözlenmek istememelerinden ve eleştiriye karşı hassas ve kırılgan olmalarından kaynaklanan bir takım sınırlılıklarının da olduğu; erkek katılımcıların yönteme ilişkin bayan meslektaşlarına oranla daha olumlu bir yaklaşım sergiledikleri, yöntemi bizzat ders gözlemi yaparak uygulamış olan katılımcıların, meslektaş rehberliği yöntemini, mevcut rehberlik çalışmalarına kıyasla, daha fazla tercih ettikleri yönünde bulgular elde edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmenlerin mesleki gelişimi için alternatif bir yöntem: meslektaş gözlemi
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2011) Bozak, Ahmet; Demirtaş, Hasan; Yıldırım, M. Cevat
    Bu araştırmanın amacı, meslektaş gözlemine ilişkin bir betimleme ve değerlendirme yapmaktır. Bu kapsamda meslektaş gözleminin tanımı, meslektaş koçluğu, meslektaş danışmanlığı, meslektaş denetimi, mentorlük gibi kavramlarla ilişkisi, aşamaları, faydaları ve sınırlılıkları tartışılmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, meslektaş gözlemi, ön görüşme, gözlem ve gözlem sonrası görüşme aşamalarından oluşan gönüllülüğe dayalı bir süreçtir. Bu süreç, öğretmenler arasındaki işbirliğinin artmasına, öğretmenlerin mesleki gelişimine, özgüvenlerinin ve özfarkındalıklarının artmasına katkı sağlamaktadır. Meslektaş gözleminin, açık ve yapıcı bir ortam içerisinde yeterince tartışma yapılamaması, kişilerin eleştiriye karşı hassas ve kırılgan olması, çok az sayıda kişinin bu süreç için gerekli yeterliklere sahip olması gibi sınırlılıkları vardır. Bu sınırlıklara rağmen meslektaş gözlemi Türkiye’de öğretmen yetiştirmeye yönelik yeni bir yaklaşım olarak uygulanmalıdır. Ayrıca bu yöntemin etkili olması için öğretmenlere gözlem, iletişim, yapıcı eleştiri gibi konularda nitelikli eğitimler verilmelidir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim