Yazar "Bozer Ertem, Ceyda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim fakülteleri müzik öğretmenliği lisans proğramı öğrencilerinin sınav ya da konserde yaşadıkları heyacan probleminin değerlendirilmesi(2007) Bozer Ertem, CeydaÖz:Bu arastırma, Egitim Fakülteleri Müzik Ögretmenligi Lisans Programı ögrencilerinin, performans becerilerine yönelik duygusal tepkimelerinin degerlendirilmesi, sınav ya da konser gibi topluluk önünde yapılan seslendirme sırasında yasanan heyecanın olumsuz etkilerinin nedenlerinin incelenmesi ve çözüm önerileri getirilmesi amacıyla hazırlanmıstır. Arastırma için elde edilen veriler, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Egitim Fakültesi, Pamukkale Üniversitesi Egitim Fakültesi, Nigde Üniversitesi Egitim Fakültesi ve Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Egitim Fakültesi olmak üzere toplam dört üniversitenin birinci ve dördüncü sınıf ögrencilerine uygulanan anketlerden saglanmıstır. Bu çalısma için açık uçlu, çoktan seçmeli ve öncelik sıralamalı sorulardan olusan 34 soruluk anketten 4 soru seçilmis, elde edilen veriler degerlendirilerek, ögrencilerin yasadıkları heyecan problemi ile ilgili bulgular yorumlanmıstır. Arastırmanın sonucunda, topluluk önünde çalmanın getirdigi baskı, yanlıs çalma korkusu, komisyon üyelerinin sınav sırasındaki olumsuz tutumları, ögrencilerin seslendirecekleri eserden emin olamamaları, çalgılarına tam olarak hakim olamamaları gibi nedenlerden dolayı ögrencilerin sınav ya da konserlerde heyecan problemi yasadıkları ve bu heyecan probleminin basarıyı olumsuz yönde etkiledigi sonucuna ulasılmıstır. Elde edilen sonuçlar dogrultusunda çözüm önerileri getirilmistir.