Yazar "Derindağ, Ömer Faruk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Do Indices Matter? The Influence of Exchange Volatility on Turkish Export Index (TIMEX)(2020) Çanakcı, Mehmet; Derindağ, Ömer FarukAbstract: This study examines the effects of daily US dollar returns on the short-term spill of TEA (Turkish Exporters Assembly) export index (TIMEX) returns. The uniqueness of this empirical paper is investigating the influence of indices of that are specifically designed for exporting companies. First, we concluded that there is no asymmetric spread using the modified general autoregressive conditional heteroscedasticity (GARCH) (1,1)-M model. Then, the existence of asymmetric spread was investigated with GJR-GARCH (1,1)-M model and we obtained strong evidence that there is an asymmetric spread from dollar returns to TEA export index returns.Öğe Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bağlamında COVID-19 Pandemisi: Küresel ve Ulusal Öngörüler(2020) Derindağ, Ömer Faruk; Altay, HüseyinCOVID-19 pandemisi 1929 Dünya ekonomik buhranından beri yaşanmış ekonomik kriz ve darboğazlardan gerek oluşturduğu eko-nomik küçülmenin boyutu gerekse ortaya çıkış ve yayılış şekli açısın-dan benzersiz ve çok boyutlu (sağlıksal, ekonomik, ticari) bir bozul-maya neden olmuştur. Küresel ekonomik göstergelerin seyri ve tahmi-nianlamında aşırı bir belirsizlik ortamı söz konusudur. Bu belirsizlik, arz ve talebin dengeye kavuşup kavuşmadığı, parasal genişlemenin etkin sonuçlar doğurup doğurmadığı, tüketici ve üreteci güveninin yeniden tesis edilip edilmediği ve daha birçok değişkenin birlikte düzelme eğilimi içine girme ihtimalin daha zayıf görülmesinden dola-yı olumsuz senaryoların daha baskın ve muhtemel bir görünüm ka-zanmasına neden olmaktadır. COVID-19’un etki analizlerinin litera-türde az sayıda çalışma ile yapıldığı ve geleceğedönük öngörü ve önerilere daha da az yer verildiği görülmektedir. Bu çalışmada özellik-le ekonomik ve ticari anlamda tüm bu olasılıklar farklı yönleriyle de-ğerlendirilmiş ve önerilere etraflıca yer verilerek kamu otoritesi, şirket-ler ve uluslararası ticaret profesyonelleri nezdinde farkındalık yaratıl-maya çalışılmıştır.