Yazar "Diri, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Investigation of Prospective Mathematics Teachers' Adoption Levels based on Diffusion of Innovations Theory(Dergipark Akad, 2020) Acikgul, Kubra; Diri, EsraThe aim of this study is to determine the mobile learning decision phases of the prospective mathematics teachers, their decision types, innovativeness properties and mobile learning adoption levels based on Rogers' Diffusion of Innovations Theory. In addition, it is investigated whether the prospective teachers mobile learning readiness levels predicted their mobile learning adoption levels. The research was carried out using survey model. The participants consisted of 247 prospective mathematics teachers. In the study, Mobile Learning Adoption Scale and Mobile Learning Readiness Scale were used as data collection tools. As a result of the research, it was found that there were more prospective teachers in the implementation or confirmation decision phases, own will decision type, early majority innovativeness property. In the study, it was determined that the prospective mathematics teachers adoption levels are partially high. In addition, mobile learning readiness levels of prospective mathematics teachers were observed to be a significant predictor of mobile learning adoption levels.Öğe Lise öğrencilerinin matematik öğrenmede mobil teknoloji kabul düzeylerinin Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli-2 çerçevesinde incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2021) Diri, Esra; Açıkgül, KübraBu araştırmanın amacı Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli-2 (TKKBM-2) çerçevesinde lise öğrencilerinin matematik öğrenmede mobil teknoloji kabul düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın diğer bir amacı lise öğrencilerinin matematik öğrenmede mobil teknoloji kabul düzeylerini cinsiyet, okul türü, yaş, internet erişimine sahip olma, mobil teknolojileri kullanma deneyimi, mobil teknoloji kullanma yeterliliği, matematiği öğrenmede mobil teknolojileri kullanma deneyimi, matematiği öğrenmede mobil teknolojileri kullanma sıklığı değişkenleri açısından incelemektir. Ayrıca, araştırmada lise öğrencilerinin mobil öğrenme araçlarını kullanma konusundaki öz-yeterlilik algı düzeylerinin matematik öğrenmede mobil teknoloji kabul düzeylerini yordama durumunu incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen liselerde öğrenim gören 1050 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Matematik Öğrenmede Mobil Teknoloji Kabul Ölçeği ve Mobil Öğrenme Araçlarını Kullanma Öz-Yeterliği Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistiklerden frekans (f), aritmetik ortalama (X) ve standart sapma (s) değerleri hesaplanırken öğrencilerin söz konusu değişkenler açısından kabul düzeylerinin farklılaşma durumunu belirlemek amacıyla F testi yapılmıştır. Ayrıca lise öğrencilerinin mobil öğrenme araçlarını kullanma konusundaki öz-yeterlilik algı düzeylerinin matematik öğrenmede mobil teknoloji kabul düzeylerini yordama durumu basit doğrusal regresyon analizi ile araştırılmıştır. Yapılan betimsel analiz sonucunda lise öğrencilerinin matematik öğrenmede mobil teknoloji kabul düzeylerinin orta seviyede olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca lise öğrencilerinin matematik öğrenmede mobil teknoloji kabul düzeylerinin internet erişimine sahip olma, mobil teknoloji kullanma deneyimi ve yeterliliği, matematik öğrenirken mobil teknoloji kullanma deneyimi ve sıklığı değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı belirlenmiştir. Basit doğrusal regresyon analizi sonucunda ise mobil öğrenme araçlarını kullanma konusundaki öz-yeterlilik algı puanlarının (?= ,236) matematik öğrenmede mobil teknoloji kabul puanlarına ait varyansın %5.7'sini açıkladığı gözlemlenmiştir. Açıklanan varyans oranı düşük olmakla birlikte öz-yeterlilik algısının lise öğrencilerinin matematik öğrenmede mobil teknoloji kabul düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bağlı olarak akademik alana ve matematik öğretimi alanına ilişkin birtakım önerilerde bulunulmuştur.Öğe Matematik Öğretmen Adaylarının Mobil Öğrenmeyi Benimseme Düzeylerinin Yeniliğin Yayılması Teorisi Çerçevesinde İncelenmesi(2020) Açıkgül, Kübra; Diri, EsraÖz: Bu araştırmanın amacı Rogers’ın Yeniliğin Yayılımı Teorisi çerçevesinde matematik öğretmen adaylarının mobil öğrenme karar aşamalarını, karar türlerini, yenilikçilik özelliklerini ve mobil öğrenme benimseme düzeylerini belirlemektir. Ayrıca araştırmada öğretmen adaylarının mobil öğrenme hazırbulunuşluk düzeylerinin mobil öğrenme benimseme düzeylerini yordama durumu da araştırılmıştır. Araştırma tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 247 matematik öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Mobil Öğrenmeyi Benimseme Ölçeği ve Mobil Öğrenme Hazırbulunuşluk ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, “uygulama” veya “doğrulama” karar aşamalarında; “kendi” isteği ile karar türünde; “erken çoğunluk” yenilikçilik özelliğinde olan öğretmen adayı sayısının daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada matematik öğretmen adaylarının mobil öğrenmeyi benimseme düzeylerinin kısmen yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, matematik öğretmen adaylarının mobil öğrenme hazırbulunuşluk düzeylerinin mobil öğrenme benimseme düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür.