Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Doğan, Derya Gümüş" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Assessment of behavioral feeding difficulties in young children
    (2019) Kıvılcım, Meltem; Doğan, Derya Gümüş; Kortay Canaloğlu, Sinem; Varol, Fatma İlknur; Selimoğlu, Mukadder Ayşe
    Abstract: Aim: Feeding difficulties are common in typically developing children and the prevalence ranges from 25% to 45%. Although using an assessment tool is the best approach when planning an intervention, assessment of feeding disorders is mostly accomplished by informal parent interviews in clinical practice. This study was designed to assess the mealtime behaviours of young children with ‘Feeding Difficulties’ (FD) by an instrument and to compare the results with ‘Typically Developing’ (TD) children. Material and Methods: A total of 61 children with FDs and 63 TD children aged 6-42 months were included. The Behavioral Pediatric Feeding Assessment Scale (BPFAS) was completed to describe the child’s feeding behaviors and the parents’ mealtime strategies. Results: FD group had higher scores than TD group in all BPFAS subtests’ scores. The mean ‘Total Frequency Score’ was 104.6 in FD group whereas 72.9 in TD group (p=0.0001). The FD group had more problematic feeding behaviours in comparison to TD group. The mean ‘Total Problem Score’ of TD group was 6.1 whereas 20.1 in children with FD (p=0.0001). Conclusion: This study supports the BPFAS to be a useful and practical feeding assessment tool and also has the advantage of incorporating parents’ feelings about child’s feeding behaviors.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Determining the maternal attitude in supporting infant development
    (2023) Büyükavcı, Mehmet Akif; Canaloğlu, Sinem Kortay; Doğan, Derya Gümüş; Yenilmez, Meltem; Arslan, Feyzullah Necati
    Aim: The positive contribution of parental support to children’s cognitive, emotional and social development in early infancy is well known. The aim of this study was to learn the attitudes and opinions of mothers of newborns about supporting development, shared reading, playing games and watching television and to evaluate the factors that may affect these predictions. Materials and Methods: The study was conducted with 154 mothers who applied to İnönü University Faculty of Medicine Developmental Paediatrics outpatient clinic using the "Maternal Attitude Interview Form Regarding Supporting Infant Development". Results: Findings revealed that 136 (88.3%) of mothers planned to reading together, but 88 (57.1%) of them didn’t plan to start before the age of 1 year. There were no baby books in 45.5% and no toys in 30.5% of the houses. A total of 20.1% of the mothers believed that watching television would have a positive impact on development, while 37% planned to allow their children to watch television before the age of 2 years. According to the regression analysis, it was determined that the most significant factor influencing mothers’ intention to begin reading books with their babies before the age of 1 year was higher level of education (p<0.001). Conclusion: The rate of those who don’t plan to read in the early period and those who don’t have baby books and toys in their homes are at a considerable level. Nevertheless, it is promising that the most important factor affecting reading together in the early period is maternal education. It is of great importance that families are informed from pregnancy onwards about the contribution of reading and playing together to development and the negative effects of media tools in early childhood. Increasing the sensitivity of physicians who will follow the mother and the child will ensure the spread of preventive guidance services.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ergenlerin sigara içmesini etkileyen faktörler ve sigara karşıtı iki eğitim modelinin etkinliği
    (2010) Ulukol, Betül; Doğan, Derya Gümüş
    Amaç: İlköğretim öğrencileri arasında sigara kullanımının sıklığını saptamak, sigara kullanımına yol açan sosyokültürel faktörler ile öğrencilerin bu konudaki tutumlarını belirlemek, sigaranın sağlığa zararları ile ilgili bilgi düzeylerini ölçmek ve çocuk hekimi ve öğrencilerin katıldığı sigara karşıtı farklı eğitim modellerinin etkinliğini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Bireyler ve Yöntem: Araştırmaya 7., 8. ve lise 1. sınıf okuyan 391 öğrenci alınmıştır. İlk önce sigara içme deneyimi ve sıklığı belirlenmiştir. Ek olarak sosyodemografik faktörlerin ve öğrencilerin sigara içmesini etkileyeceği düşünülen faktörlerin incelenmesi için durum saptama anketi yapılmıştır. Daha sonra müdahale olarak sigara karşıtı eğitim amacıyla iki farklı program uygulanmıştır. İlk olarak çocuk doktoru tarafından sigaranın zararları ile ilgili seminer verilmiş ve ardından ergenler arasında gönüllüler belirlenerek sigaranın zararları ve kullanımının engellenmesi konusunda akran eğitimi yapılmıştır. Müdahalelerin etkisinin değerlendirilebilmesi için her iki program sonrasında öğrencilerin bilgi ve tutumlarını saptamak üzere anketler uygulanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %7,7’si sigara içmektedir ve %12,8’i en az bir kez sigara içmeyi denemiştir. Yaşla birlikte sigara içme sıklığı da artmaktadır. Sigara içen öğrencilerde alkol kullanma sıklığı daha fazladır. Eğitim modelleri uygulanmadan önce sigara içtiğini belirten 30 öğrenciden üçü (%10) eğitim semineri sonunda, dördü de (%14,8) akran eğitimi sonunda sigara içmeyi bırakmıştır. Akran eğitimi sürecinde öğrencilerin bilgi düzeylerinin arttığı ve sigaranın sağlık üzerine etkisi konusunda daha çok bilinçlendiği görülmüştür. Sonuç: Halen okullardaki eğitim programları kapsamında verilen eğitim seminerlerine ek olarak akran eğitimi uygulaması ve okullarda sigara karşıtı ekiplerin oluşturulması her iki programın da etkinliğini artıracaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ergenlerin Sigara İçmesini Etkileyen Faktörler ve Sigara Karşıtı İki Eğitim Modelinin Etkinliği
    (İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2010) Doğan, Derya Gümüş; Ulukol, Betül
    İlköğretim öğrencileri arasında sigara kullanımının sıklığını saptamak, sigara kullanımına yol açan sosyokültürel faktörler ile öğrencilerin bu konudaki tutumlarını belirlemek, sigaranın sağlığa zararları ile ilgili bilgi düzeylerini ölçmek ve çocuk hekimi ve öğrencilerin katıldığı sigara karşıtı farklı eğitim modellerinin etkinliğini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Bireyler ve Yöntem: Araştırmaya 7., 8. ve lise 1. sınıfta okuyan 391 öğrenci alınmıştır. İlk önce sigara içme deneyimi ve sıklığı belirlenmiştir. Ek olarak sosyodemografik faktörlerin ve öğrencilerin sigara içmesini etkileyeceği düşünülen faktörlerin incelenmesi için durum saptama anketi yapılmıştır. Daha sonra müdahale olarak sigara karşıtı eğitim amacıyla iki farklı program uygulanmıştır. İlk olarak çocuk doktoru tarafından sigaranın zararları ile ilgili seminer verilmiş ve ardından ergenler arasında gönüllüler belirlenerek sigaranın zararları ve kullanımının engellenmesi konusunda akran eğitimi yapılmıştır. Müdahalelerin etkisinin değerlendirilebilmesi için her iki program sonrasında öğrencilerin bilgi ve tutumlarını saptamak üzere anketler uygulanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %7,7’si sigara içmektedir ve %12,8’i en az bir kez sigara içmeyi denemiştir. Yaşla birlikte sigara içme sıklığı da artmaktadır. Sigara içen öğrencilerde alkol kullanma sıklığı daha fazladır. Eğitim modelleri uygulanmadan önce sigara içtiğini belirten 30 öğrenciden üçü (%10) eğitim semineri sonunda, dördü de (%14,8) akran eğitimi sonunda sigara içmeyi bırakmıştır. Akran eğitimi sürecinde öğrencilerin bilgi düzeylerinin arttığı ve sigaranın sağlık üzerine etkisi konusunda daha çok bilinçlendiği görülmüştür. Sonuç: Halen okullardaki eğitim programları kapsamında verilen eğitim seminerlerine ek olarak akran eğitimi uygulaması ve okullarda sigara karşıtı ekiplerin oluşturulması her iki programın da etkinliğini artıracaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Pelizaeus-Merzbacher Hastalığı ve MR-Spektroskopi Bulguları: Vaka Sunumu
    (İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2009) Aslan, Mehmet; Doğan, Metin; Doğan, Derya Gümüş; Yakıncı, Cengiz; Alkan, Alpay
    Pelizaeus-Merzbacher hastalığı (PMH) SSS’nin nadir görülen bir dismiyelinizan bozukluğu olup, miyelinin temel komponentlerinden biri olan proteolipit protein-1 üretimindeki anormallik sonucu oluşur. Rotatuar nistagmus, kas hipotonisi, baş sallama, ataksi, spastisite ve zeka geriliği ile karakterizedir. Tanı klinik, genetik ve manyetik rezonans görüntüleme (MRG) bulguları ile birlikte konulur. MR spektroskopi bulguları ise farklılık göstermektedir. Ancak PMH’nin tanı ve ayırıcı tanısında manyetik rezonans spektroskopi (MRS) yardımcı bir tanı yöntemi olarak kullanılabilir. Bu makalede PMH’li bir vaka ve MRS bulguları literatür bilgileri ışığında sunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ülkemizde Yeni Bir Bilim Dalı: Gelişimsel Pediatri
    (İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2013) Doğan, Derya Gümüş
    Tıp alanındaki ilerlemeler yeni bilim dallarının kurulmasına ve gelişmesine olanak sağlamıştır. Bu yazıda Gelişimsel Pediatri yan dalının dünyada ve ülkemizdeki tarihçesi, içeriği ve görevlerinden bahsetmeye çalışacağım.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ülkemizde Yeni Bir Bilim Dalı: Gelişimsel Pediatri
    (İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı, Gelişimsel Pediatri Bilim Dalı, MALATYA, 2013) Doğan, Derya Gümüş
    [Abstract Not Acailable]
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üstün Yetenekli Çocuğa Pediatrik Yaklaşım
    (İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2009) Doğan, Derya Gümüş; Aslan, Mehmet
    Üstün yeteneklilik, içinde bir sürü karmaşıklığı barındıran gelişimsel ve davranışsal bir bozukluktur. Bilişsel alanda üstün yetenekleri olan çocuklar ve aileleri, çocuk hekimlerine zor ve kafa karıştırıcı sorunlarla başvurabilmektedir. Üstün yetenekli çocukları erken yaşta tanımak, ailelerin ve çocuklarının karşılaşabilecekleri sorunları bilmek ve çözüm bulmak çocuk hekiminin görevleri arasındadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yaygın kapiller hemanjiom ve tetik parmak görülen bir Klippel-Trenaunay sendromu
    (İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2010) Şener, Serpil; Şaşmaz, Sezai; Doğan, Derya Gümüş; Karabiber, Hamza; Çoban, Yusuf Kenan; Güler, Ekrem
    Yıl: 2010Cilt: 17Sayı: 4ISSN: 1300-1744Sayfa Aralığı: 379 - 381 Metin Dili: Türkçe Öz: Klippel-Trenaunay Sendromu (KTS), derin ven anormallikleri, yüzeyel varisler, hemanjiyomlar, kemik ve yumuşak dokunun hipertrofisi ile karakterize nadir görülen bir sendromdur. Bildirimizde yaygın kapiller hemanjiom, sol ayak sırtında ödem ve sağ el iki, üç ve dördüncü parmaklarda şişlik ve tetik parmak deformitesi bulunan 2,5 yaşında KTS u olan bir kız olgu sunulmaktadır. Başlık (İngilizce): A Klippel-Trenaunay syndrome with generalized capillary hemangioma and trigger finger Öz (İngilizce): Klippel-Trenaunay Syndrome (KTS) is a rare disorder characterized by deep venous abnormalities, superficial varices, hemangiomas as well as hypertrophy of the soft tissue and the bone. We report a two and half year old girl diagnosed as KTS presenting with generalised capillary hemangiomas, dorsal edema on left foot , hipertrophy and trigger finger deformity of right second, third and forth fingers.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim