Yazar "Doğan, Uğur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Alevi uyanışı bağlamında âşıklık geleneği ve bir uyanış önderi: Ozan Rehberî(İnönü Üniversitesi, 2023) Doğan, Uğur; Çakır, Mehmet SerkanSözlü kültür geleneğinin başlıca unsurlarından âşıklık geleneğini Alevi Uyanışı bağlamında inceleyen bu çalışma, âşıklık geleneği temsilcilerinden ve Alevi Uyanış önderlerinden Ozan Rehberî'nin yaşamı, sanatı ve eserlerinin derlenerek literatüre kazandırılması amacıyla hazırlanmıştır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada alan araştırması, etnografik araştırma, fenomenolojik araştırma ve durum çalışması yöntemleri model alınmıştır. Çalışmada öncelikle literatür taraması yöntemiyle edinilen bilgiler doğrultusunda kavramsal-kuramsal çerçeve oluşturulmuştur. Ardından nitel araştırmanın alan araştırması yöntemi ve bu yönteme ait görüşme tekniği ile birlikte veri toplama yöntemlerinden doküman analizi ve betimsel analiz yöntemlerinden yararlanılmıştır. Bu bağlamda alan araştırmalarından edinilen bilgilerin içerik analizi yapılarak İslamiyet tarihinde Aleviliğin ortaya çıkışından Alevi Uyanışına kadar uzanan süreç hakkında etnografik açıdan geniş kapsamlı bir görünüm sunulmuştur. Sonrasında geleneksel Türk halk müziğinin usta isimlerinden Arif Sağ, Musa Eroğlu, Yavuz Top ve Muharrem Temiz ile etik yaklaşım çerçevesinde görüşmeler gerçekleştirilerek Alevi Uyanışı olgusu fenomenolojik açıdan incelenmiş, âşıklık geleneğinin Alevi Uyanışı üzerinde nasıl bir etkisi olduğu açıklığa kavuşturulmaya çalışılmıştır. Tezin ana eksenini oluşturan Ozan Rehberî hakkında bilgi edinebilmek için ailesinden ve yakın çevresinden beş kişi ile etik yaklaşım çerçevesinde görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ozan Rehberî hakkında ulaşılan yazılı, görsel, işitsel, elektronik tüm belgeler doküman analizi yöntemiyle tasnif edilmiş, incelenmiş ve yorumlanmıştır. Bu bağlamda tüm yönleriyle geniş kapsamlı bir şekilde incelenen Ozan Rehberî'nin âşıklık geleneği ve Alevi Uyanışı içerisindeki konumu hakkında çeşitli değerlendirmelerde bulunulmuştur. Âşıklık geleneğini ve Alevi Uyanışını farklı bir perspektifle değerlendiren ve özgün nitelikli bir araştırma olduğu öngörülen bu çalışmanın, herhangi bir akademik çalışmada yer almamış önemli bir âşıklık geleneği temsilcisini ve eserlerini literatüre kazandırması bakımından önemli olacağı öngörülmektedir. Anahtar Kelimeler: Geleneksel Türk Halk Müziği, Âşıklık Geleneği, Alevi Uyanışı, Uyanış Önderi, Ozan Rehberî.Öğe Treatment of gastric gastrointestinal stromal tumor by laparoscopic sleeve gastrectomy in a morbidly obese patient(2018) Tosun Yildirim, Hulya; Sakar, Alkan; Yardımcı, Erdem Can; Öner, Osman Zekai; Oruç, Mehmet Tahir; Doğan, UğurÖğe The Turkish Adaptation of Student Attitudes and Beliefs about Authorship Scale: The Validity and Reliability Study(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020) Deniz, Sabahattin; Doğan, UğurÖz Bu çalışmanın amacı Cheung, Stupple ve Elander (2017) tarafından geliştirilen Yazarlığa İlişkin Öğrenci Tutum ve İnançlar Ölçeğinin Türkçe versiyonun geçerlik ve güvenirlik analizini yapmaktır. Ölçeğin uyarlama çalışması için Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde öğrenimine devam eden 472 üniversite öğrencisinden veri toplanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği için Birinci Düzey Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA), güvenirliğini belirlemek için ise McDonald’s ω iç tutarlılık katsayısına bakılmıştır. Birinci Düzey DFA sonucuna göre ölçeğin üç faktörlü yapısı (Yazar güveni, Yazıya verilen değer, Yazarlıkla özdeşleşme) doğrulanmış ve analize ilişkin uyum indekslerinin mükemmel sonuç verdiği görülmüştür (χ2=439, df=114, χ2/df=3,85; RMSEA=0,077; CFI=0,97; TLI= 0,89; SRMR= 0,51). Bunun yanında güvenirlik analizinde McDonald’s ω iç tutarlılık katsayısı bütün ölçek için .91, yazar güveni için .86, yazıya verilen değer için .77 ve yazarlıkla özdeşleşme için .77 bulunmuştur. Yapılan analiz sonuçlarına göre üniversite öğrencileri için geliştirilen Yazarlığa İlişkin Öğrenci Tutum ve İnançlar Ölçeğinin Türkçe uyarlama çalışmasının seçilen örneklemde iyi sonuçlar verdiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Akademik yazım, doğrulayıcı faktör analizi, geçerlik ve güvenirlikÖğe Yazarlığa İlişkin Öğrenci Tutum ve İnançlar Ölçeğinin Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2020) Deniz, Sabahattin; Doğan, UğurÖz:Bu çalışmanın amacı Cheung, Stupple ve Elander (2017) tarafından geliştirilen Yazarlığa İlişkin Öğrenci Tutum ve İnançlar Ölçeğinin Türkçe versiyonun geçerlik ve güvenirlik analizini yapmaktır. Ölçeğin uyarlama çalışması için Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde öğrenimine devam eden 472 üniversite öğrencisinden veri toplanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği için Birinci Düzey Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA), güvenirliğini belirlemek için ise McDonald’s ω iç tutarlılık katsayısına bakılmıştır. Birinci Düzey DFA sonucuna göre ölçeğin üç faktörlü yapısı (Yazar güveni, Yazıya verilen değer, Yazarlıkla özdeşleşme) doğrulanmış ve analize ilişkin uyum indekslerinin mükemmel sonuç verdiği görülmüştür (χ2=439, df=114, χ2/df=3,85; RMSEA=0,077; CFI=0,97; TLI= 0,89; SRMR= 0,51). Bunun yanında güvenirlik analizinde McDonald’s ω iç tutarlılık katsayısı bütün ölçek için .91, yazar güveni için .86, yazıya verilen değer için .77 ve yazarlıkla özdeşleşme için .77 bulunmuştur. Yapılan analiz sonuçlarına göre üniversite öğrencileri için geliştirilen Yazarlığa İlişkin Öğrenci Tutum ve İnançlar Ölçeğinin Türkçe uyarlama çalışmasının seçilen örneklemde iyi sonuçlar verdiği görülmüştür.