Yazar "Duran, Munise" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Duyuşsal Davranış Eğitimi Programının Erinlik Dönemi Çocuklarının Sosyal Beceri Düzeylerine Etkisi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü, Okul Öncesi Öğretmenliği Programı, 2015) Duran, Munise; Saban, AhmetÖz: Bu araştırmada, Duyuşsal Davranış Eğitimi Programı'nın erinlik dönemi çocuklarının sosyal beceri düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, nicel araştırma geleneği içinde yer alan öntest-sontest kontrol gruplu bir çalışmadır. Araştırmanın bağımlı değişkeni "çocukların sosyal becerileri", bağımsız değişkeni ise "duyuşsal davranış eğitimi programı" olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Begüm Kartal Ortaokulunda okuyan altıncı sınıf öğrencilerinden amaçlı örnekleme yöntemlerinden "ölçüt örnekleme" ile belirlenmiştir. Çalışma grubunu; 14 deney ve 14 kontrol grubunda olmak üzere toplam 28 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılara 8,5 haftalık duyuşsal davranış eğitimi programı uygulanmıştır. Araştırmanın verileri "Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme (MÇSBD)" ölçeği ile toplanmıştır. Matson, Rotatory ve Hessel tarafından 1983 yılında geliştirilen bu ölçeğin Türkçeye uyarlaması Bacanlı ve Erdoğan (2003) tarafından yapılmıştır. Ölçek, öğrencilere deney öncesi ve sonrasında uygulanmıştır. Sosyal becerileri değerlendirme ölçeğinden elde edilen verilerin analizinde Bağımsız T-Testi, Bağımlı T-Testi ve ANCOVA testleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre: Araştırma sonunda uygulamaya katılan öğrencilerin olumlu sosyal becerilerinin arttığı saptanmıştır. Duyuşsal Davranış Eğitimi Programı öğrencilerde sosyal becerilere ilişkin bir farkındalık oluşturmuştur; program öğrencilerin duygularını ifade etme, öfke kontrolünü sağlayabilme, empati kurabilme, yardımlaşma becerisi, paylaşma becerisi, hoşgörülü olabilme gibi sosyal becerilerinde bir gelişime neden olmuştur. Sonuç olarak, çalışmada uygulanan Duyuşsal Davranış Eğitimi Programı, çocukların sosyal beceri gelişimini desteklemiştirÖğe ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DİL GELİŞİMİ ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ(2020) Duran, Munise; Kenanoğlu, DilanÖz: Bu araştırmada, erken çocukluk döneminde dil gelişimini konu alan ULAKBİM ve SSCI veri tabanları tarafından dizinlenen makalelerin yanı sıra YÖK Ulusal Tez Merkezinde indekslenen yüksek lisans ve doktora tezleri çeşitli değişkenlere göre sistemli bir şekilde incelenmiştir. Verilerin toplanmasında; tezler için “Yök Dökümantasyon Sistemi”, makaleler için ise ‘‘ULAKBİM Sosyal Bilimler veri tabanı ve SSCI veri tabanı’’ kullanılmıştır. İncelenen araştırmalar (n: 77); doktora tezi (n: 7), yüksek lisans tezi (n: 46) ve makalelerden (n: 24) oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda yapılan çalışmaların en çok %40,1’i deneysel modelde yapıldığı, çalışma grubunun %61’ni ise çocukların oluşturduğu görülmüştür. Dil alanında en çok incelenen çalışma konusunu %15,2 oranıyla yabancı dil oluştururken Peabody Resim Kelime Testi %20 oranıyla araştırmalarda en çok kullanılan veri toplama aracı olmuştur. Ayrıca veri analiz yöntemi olarak T-Testi %26,4, Anova %18,2 ve Mann Whitney U %10,9 oranında kullanılmıştır. En fazla araştırmanın yapıldığı il Ankara olurken bu alanda yapılan çalışmaları en çok bayan akademisyenler yapmıştır. Bunun yanı sıra dil gelişimi ile ilgili çalışmaların son yıllarda artış gösterdiği görülmektedir. Erken çocukluk döneminde uygulanan eğitim programlarından çoklu zekâ kuramını temel alan öğretimin, oyun temelli eğitim programının, öğretim teknolojileri ve materyal destekli öğretimin, High Scope programının ve DMOEP’nin çocukların dil gelişimine pozitif yönde katkı sağladığı saptanmıştır.Öğe Finlandiya Erken Çocukluk Eğitimi(2020) Duran, Munise; Taştekin, Ayşe NazeninErken çocukluk eğitimi tüm dünyada üzerinde önemle durulan eğitimbasamaklarından biridir. Ülkelerin bu konuda birbirlerini etkilemeleriprogramların geliştirilmesi açısından vazgeçilmez bir unsurdur. Finlandiya’nınson yıllarda eğitimdeki başarısı eğitim programları için örnek teşkil etmektedir.Bu bağlamda bu araştırmanın amacı Finlandiya erken çocukluk eğitimini çeşitlideğişkenler (amacı, dili, süresi, kapsamı vb.) açısından incelemektir. Nitelaraştırma yöntemlerinden doküman analizinin kullanıldığı bu çalışmadaFinlandiya erken çocukluk eğitimi derinlemesine incelenmiştir. Araştırmadanelde edilen bulguların sonuçlarına göre; Finlandiya’da erken çocukluk eğitimiyerel yönetimlerin sorumluluğunda ebeveynlerin yükümlülüğüne bırakılmıştır.Erken çocukluk eğitimi anaokullarında verilen okul öncesi eğitim, gündüz bakımve aile gündüz bakım evlerinde gerçekleştirilen etkinlikler ve açık havada ya dauygun mekânlarda yapılan aktivitelerle gerçekleşmektedir. Okul öncesi eğitimzorunlu eğitime başlanmadan bir önceki yıl Fince, İsveççe ve Sami dillerindeücretsiz olarak yürütülmektedir. Programın temel hedefi aile ile iş birliği içinde,çocuğun büyüme, gelişme ve öğrenme koşullarını iyileştirmek, oyun ve olumluöğrenme deneyimleri ile çocukların sosyal becerilerini geliştirerek olumlu benlikalgısını güçlendirmektir. Bu amaçla müzikal, güzel sanatlar, el sanatları, sözlü vefiziksel anlatım, matematik etkinlikleri, teknoloji ve çevre etkinlikleri, fizikselaktivite, gıda, tüketim, sağlık ve güvenlik etkinlikleri planlanmaktadır.Öğe HAYAT BİLGİSİ DERSİ 1. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN DEĞERLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(Turkish Studies (Elektronik), 2018) Duran, Munise; Solak, EsraÖz: Tüm toplumların kendine has ve evrensel değerleri vardır. İnsanın gelişimsel olarak görevlerinden biri de toplumla uyum içinde yaşamaktır. Bu nedenle insanoğlu içinde yaşadığı toplumun örf adet gelenek ve göreneklerini benimseyerek uygun davranışlar sergilemek için çaba sarf eder. Eğitimin görevlerinden biri ise var olan değerleri kuşaktan kuşağa aktararak varlığını korumaktır. Bu çalışmada; Hayat Bilgisi Dersi 1. Sınıf Öğretim Programındaki kazanımlar değerler açısından incelenmiştir. Bu amaçla araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır; 1. İlköğretim birinci sınıf Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ünitelerinde yer alan kazanımlardan hangileri Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında yer alan kök değerlerden hangileri ile ilişkilidir? 2. Programda belirtilen kök değerlerden en çok hangileri vurgulanmıştır? 3. Değerler hangi ünitelerde yoğunlaşmıştır? Araştırmanın modeli nitel araştırma geleneği içinde yer alan bir çalışmadır. Araştırmadan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle yapılmıştır. Çalışma, “2018 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında (İlkokul 1, 2 ve 3. Sınıflar)” belirlenen kök değerler olan “ adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve yardımseverlik” değerleri ile 1. sınıf Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki kazanımlar ile sınırlandırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre programda en çok vurgulanan değer sorumluk değeri olurken en az vurgulanan değerlerin adalet, dostluk, hoşgörü, tasarruf ve bilinçli tüketici değerleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca; en fazla değerin yer aldığı Munise DURAN - Esra SOLAK ünite “Okulumuzda Hayat” ünitesi olurken en az değerin yer aldığı ünite ise “Sağlıklı Hayat” ünitesi olmuştur. Başlık ( ): EXAMINATION OF THE GOALS IN THE LIFE SCIENCE LESSON 1. CLASS CURRICULUM IN TERMS OF VALUES Öz ( ): All societies have unique and universal moral values. One of the developmentalt asks of a person is to live in harmony with society. For this reason, man kinden deavors to display appropriate behaviors by adopting customs and tradition of the society in which they live. One of the tasks of education is toprotectit sexistence by transferring existing values. In this study; In the 2017-2018 education year, it was investigated which ones are related to the root values stated in the curriculum of the Life Science lesson curriculum implemented in the first grade. For this purpose, the following questions were searched in the research; What are the gains in primary education first class life science lesson curriculum units related to the root values in the Life Science lesson Curriculum? Which of the root values specified in the program are most frequently highlighted? Which units are the values concentrated on? The model of the research is the qualitative research. The data obtained from there search were made by descriptive analysis method. The study was carried out in the "2018 Life Science" curriculum (Primary School 1, 2 and 3. The study was conducted with the values of "justice, friendship, honesty, self - control, patience, respect, love, responsibility, patriotism and benevolence", which are the root values determined in the "2018 Life Science Curriculum (Primary School 1, 2 and 3 Classes)", and with Achievements in the first class Life Science lesson Curriculum. According to the obtained findings, the following results were achieved; While the most emphasized value in the program is the value of responsibility, the least emphasized values are justice, friendship, tolerance, saving and consciou sconsumer values. Also; unit in which the most values are located is the "Life at ourschool" unit, while the unit in which the least values are located is the "Healthy Life" unit.Öğe OKUL ÖNCESİ DÖNEM VELİLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ(2020) Duran, MuniseÖz: Hatay’ın bağımsızlığını elde etmesine giden üç yıllık sürecin başlangıcı, Fransa’nın 1936 yılında Suriye’ye bağımsızlık vereceğini açıklamasına dayanmaktadır. Misak-ı Millî sınırları içerisinde yer alan İskenderun Sancağı (Hatay), 20 Ekim 1921 tarihli Ankara Antlaşması ile Fransız mandası altındaki Suriye sınırları içinde bırakılmış ve bu sancağa özel bir yönetim şekli tanınmıştır. 1921 Ankara Antlaşması’nın Sancak’a ilişkin hükümleri 1923 Lozan Barış Antlaşması’nın 3.maddesi ile de teyit edilmiştir. Cumhurbaşkanı Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün sonraki yıllarda “Hatay” ismini verdiği İskenderun Sancağı, 1936 yılından itibaren Türk dış politikasının birinci derecede önemli meselesi hâline gelmiştir. 1936 yılında Fransa’nın Suriye bölgesindeki manda yönetimini kaldırarak, bölgeye bağımsızlık tanımaya karar vermesi üzerine Sancak’ta yaşayan Türklerin geleceğinin Suriye yönetimine bırakılması, Türkiye ve bölge halkı tarafından tepkiyle karşılanmıştır. Zira bahse konu karar ile Fransa, Suriye’den çekilirken Hatay da Suriye yönetimine bırakılıyordu. Türkiye, Hatay’ın bağımsızlığı için 1936 yılının Aralık ayında Milletler Cemiyeti nezdinde diplomatik girişimlerde bulunmuştur. Türkiye’nin kararlı tutumu bir süre sonra sonuç vermiş; İngiltere’nin de desteğiyle Türkiye ile Fransa arasında gerçekleştirilen görüşmeler neticesinde Hatay, 1937’de içişlerinde bağımsız, dışişlerinde Suriye’ye bağlı kendi anayasası olan ayrı bir bölge olarak, 1938 yılında ise bağımsız bir devlet olarak ortaya çıkmıştır. Özellikle 1937-1938 yıllarında Hatay konusunda Türkiye ile Fransa arasında yaşanan kriz en üst seviyeye ulaşmıştır. Hatay meselesinin olumlu bir safhaya geçebilmiş olması her şeyden önce Gazi Mustafa Kemal Atatürk, ardından İsmet İnönü idaresinin azimli ve kararlı politikası ile dönemin uluslararası siyasi konjonktürün tamamen değişmiş olması sayesindedir. Bağımsız Hatay Devleti’nin anavatana katılmasını sağlayan süreç, 1939 yılı başı itibariyle Avrupa’daki siyasi gelişmelerden dolayı hız kazanmıştır. Türkiye’nin Hatay’ın anavatana katılması yönündeki nihai hedefi, 1939 Mart ayından itibaren Avrupa’da olayların savaşa doğru bir yön alması ve Batılı devletlerin Barış Cephesi çabaları dolayısıyla gerçekleştirilmiştir. İngiltere ve Fransa için Türkiye'nin stratejik konumu çok değerliydi; bu sebeple olası bir savaşta Almanya ve İtalya’ya karşı Akdeniz’de Türkiye’nin müttefikliği gerekliydi. 1930’lı yıllardaki İngiltere’nin yatıştırma politikasına rağmen Almanya’nın Mart 1939’da Çekoslovakya’yı işgali, ardından İtalya’nın Nisan 1939 ayında Arnavutluk’u işgali, İngiltere’yi bir takım karşı tedbirler almaya itmiştir. Türkiye ve İngiltere arasında 12 Mayıs 1939'da ortak bir beyanname imzalanmıştır. Bahse konu beyanname ile iki ülke, savaşın Akdeniz bölgesine yayılması hâlinde taraflar arasında karşılıklı yardım ve iş birliği konularında anlaştıklarını ilan etmiştir. 12 Mayıs 1939 tarihli Türk-İngiliz Ortak Beyannamesi, Hatay sorunun çözümüne ilişkin bir dönüm noktası olmuş, bu durumda artık Fransa için Türkiye ile uzlaşmaktan başka bir yol kalmamıştır. Zira dönemin şartlarına bakıldığında Fransa’nın tek başına İngilizlerden ayrı bir politika izleyerek, Mihver Devletleri’ni oluşturan Almanya ve İtalya ile karşı karşıya gelmesi mümkün görülmemektedir. Dönemin siyasi gelişmeleri zoraki olarak Fransa’yı Türkiye ile anlaşmaya zorlamış; ancak Fransa, Hatay konusunu asgari zayiatla atlatmayı, bazı hakları elinde tutmayı amaçlamıştır. Fakat Türkiye’nin kararlı tutumu, aynı zamanda Avrupa’daki savaş öncesi siyasi durum dolayısıyla şartlar, Türkiye’nin lehine gelişmiş ve İkinci Dünya Savaşı’nın hemen öncesinde Hatay, anavatana katılmıştır. 17 Haziran 1939’da başlayan ve altı gün kadar devam eden Türk-Fransız görüşmeleri, 23 Haziran 1939 tarihinde Ankara’da “Türkiye ile Suriye arasında toprak sorunlarının nihai çözümüne ilişkin Antlaşma”nın imzalanmasıyla son bulmuştur. Fransa ile Hatay sorununun çözümü üzerine aynı gün öğleden sonra Paris’te Türk ve Fransız yetkililer arasında 12 Mayıs 1939 tarihli beyanname ile benzer mahiyette olan Türk-Fransız Ortak Beyannamesi imzalanmıştır. Sonuç itibariyle İkinci Dünya Harbi’nin hemen öncesinde Türkiye’nin dış politikasını İtalya ve Almanya gibi yayılmacı devletlere karşı İngiltere ve Fransa gibi statükodan yana yayılmacı karşıtı devletlerle işbirliği yönünde belirlediği görülmektedir. Bu suretle İkinci Dünya Harbi yaklaşırken Almanya ve İtalya’nın yayılmacı politikaları karşında Türkiye’nin jeopolitik önemini kavrayan Fransa, Hatay’ın Türkiye’ye katılmasına razı olmuştur. Çalışmanın ana materyalini, yerli ve yabancı arşiv belgelerinin yanı sıra konuya ilişkin temel başvuru eserleri oluşturmaktadır.Öğe Okul Öncesi Eğitim Programlarının Öz Bakım Becerileri Kapsamında Temel Sağlık Kurallarını İçermesi Bakımından İncelenmesi(2021) Duran, Munise; Arslan, Hande HasibeÖz Bu çalışmada 2002, 2006 ve 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nın temelini oluşturan kazanım, göstergelerinin ve 2013, 2018 yılında yayınlanan ‘Etkinlik Kitabı’nda bulunan etkinliklerin, öz bakım becerileri boyutunun kişisel hijyen, salgın vb. durumlardan korunma, önlem alma, hastalığa yakalanma ve atlatabilme bakımından içeriksel olarak analiz edilmesi amaçlanmıştır. 2002, 2006, 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nda ve 2013, 2018 yılında yayınlanan ‘Etkinlik Kitabı’nda yer alan etkinliklerden, öz bakım becerileri kazanım ve göstergelerini içeren etkinlikler seçilmiş, betimsel analiz ve içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim programlarında en fazla öz bakım becerilerinin yer aldığı program 2013 programıdır. en fazla öz bakım becerileri içeriğine sahip etkinliğe ise 2018 yılında yayınlanan rehber niteliğindeki etkinlik kitabında yer verilmiştir. Ayrıca yer alan etkinliklerin, öz bakım becerilerine kazanım olarak yeterince yer verirmediği, sağlık konusunda yeterince farkındalık oluşturulmadığı, sağlığı koruma ve hastalığa yakalanma durumunda yapılması gerekenler hakkında bilgileri aktarmada yeterli olmadığı tespit edilmiştir.Öğe Okul Öncesi Eğitim Programlarının Öz Bakım Becerileri Kapsamında Temel Sağlık Kurallarını İçermesi Bakımından İncelenmesi(2021) Duran, Munise; Arslan, Hande HasibeBu çalışmada Okul Öncesi Eğitim Programlarının Öz bakım becerileri kapsamında temel sağlık kurallarını içermesi bakımından İncelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2002, 2006 ve 2013 Okul Öncesi Eğitim Programlarının temelini oluşturan kazanım ve göstergeleri ile 2002, 2006 Okul Öncesi Eğitim Programı Öğretmen Kılavuz Kitabı, 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı Etkinlik Kitabı, 2018 yılında yayınlanan Etkinlik Kitabında yer alan etkinlikler öz bakım becerileri kapsamında incelenmiştir. belirtilen kitaplardaki örnek etkinlikler temel sağlık kuralları çerçevesinde hijyen durumlarına yer verme, salgın vb. hastalıklara karşı önlem alma, hastalığa yakalanma durumunda yapılacaklar bakımından betimsel içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre öz bakım becerilerine yönelik kazanımların en fazla yer aldığı program 2013 Okul Öncesi Eğitim Programıdır. Öz bakım becerileri kapsamında tasarlanan etkinlikler ise en fazla 2018 yılında yayınlanan etkinlik kitabında yer almaktadır. Ayrıca etkinlik kitaplarında yer alan etkinliklerin öz bakım becerileri kapsamında yeterince planlanmadığı, sağlık konusunda yeterince farkındalık oluşturmadığı, sağlığı koruma ve hastalığa yakalanma durumunda yapılması gerekenler hakkında bilgileri aktarmada yeterli olmadığı tespit edilmiştir.Öğe Ortaokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2013) Duran, Munise; Çeliköz, Nadir; Özdemir Topaloğlu, AyşegülThe aim of this study is to determine the social skills levels of students at the secondary school education. Through the use of a general screening model, social skill scale was applied to 291 students from the secondary schools in the city of Malatya. In collecting the data Matson’s social skill scale consisting of 47 items using a 5 point likert scale with appropriate and inappropriate social behaviors was used. The Cronbach Alpha internal consistency coefficients of the ‘inappropriate social behaviors’ sub-scale, ‘appropriate social behaviors’ subscale and the total social behaviors levels are 0.81, 0.83, 0.94, respectively. The findings of the study in which students’ social skill levels were compared based on their gender, grade, socio-economic level and the place they live in are as follows: (1) In terms of gender variable, girls have higher social skill levels than boys. (2) The places where students live do not affect their social skills. (3) Positive and negative behaviors vary according to the economic levels of the students. (4) Grade variable is influential on negative social behaviors, the higher the grade of students the more likely they reveal negative behaviors.Öğe Resimli Hikaye ve Masal Kitaplarında Geçen Vicdan Gelişimine Yönelik İfadelerin İncelenmesi(2021) Balık, Fatma; Duran, MuniseBu araştırma, okul öncesi döneme ait resimli hikâye ve masal kitaplarında vicdan gelişimini destekleyen ifadelerin neler olduğunu ve bu ifadelere ne oranda yer verildiğini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, okul öncesi dönem resimli hikâye ve masal kitaplarından amaçlı örnekleme yöntemleri ile seçilmiş; daha çok kapağında karakter veya değerler eğitimi yazan, 2009-2020 yılları arasında yayınlanan 155 kitaptır. Araştırmada içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Her bir kitap araştırmacılar tarafından iki kez dikkatle okunmuş ve vicdan gelişimini desteklediği düşünülen ifadeler araştırmacılar tarafından düzenlenen forma kaydedilmiştir. Bu ifadelere incelenmiş olan 155 kitaptan 91 kitapta rastlanmış; 64 kitapta ise hiç rastlanılmamıştır. Vicdan gelişimini desteklediği düşünülen 23 farklı ifade kaydedilmiştir. Bu ifadelerden kitaplarda en çok rastlanan üç ifade sırasıyla; “zor durumda-yardıma ihtiyacı olan kişilere yardım etmek”, “hatasını anlamak”, “başkalarına üzülmek-acımak-merhamet etmek” şeklindedir. Bu ifadelere rastlanan sayfa sayısının incelenen tüm sayfa sayısına oranı %11, 55 olarak bulunmuştur. Bu oran ve her bir ifadenin yer aldığı kitap sayısı düşük bulunmuştur. Çocuk eğitiminde yeri yadsınamayacak çocuk kitaplarında vicdan gelişimini destekleyen bu ifadelere daha çok yer verilmesi çocuğun bu ifadeleri içselleştirmesine ve kendi vicdan sistemini genişletip derinleştirmesine katkı sunacaktırÖğe Self-efficacy of teacher candidates intended teaching profession(Elsevier Science Bv, 2014) Aydemir, Hasan; Duran, Munise; Kapidere, Metin; Kaleci, Devkan; Aksoy, Numan DurakThis research purposes to determine self-efficacy perceptions of teacher candidates studying in Inonu University, Faculty of Education and associate self-efficacy perceptions with gender and section type variables. Research has been done on 387 teacher candidates totally, which are studying in 4th grade of Inonu University Faculty of Education, in Departments of Classroom Teaching, Preschool Teaching, Computer Teaching and Education and Training of the Mentally Retarded. In this research the data obtained from Teachers' Self Efficacy Scale (Ogretmen Ozyeterlik olcegi), which developed by Tcshannen-Moran and Woolfolk-Hoy (2001) and Turkish validity and reliability study done by Capa, Cakiroglu and Sarikaya (2005). In data solving average (X-), t-test and One-Way Variance Analyse (ANOVA) test was provided. At the result of research, based approached findings, determined that the teacher candidates' self-efficacy subscales differentiated significantly according to gender and education type variables, but according to total score it wasn't differentiated significantly. (C) 2014 The Authors. Published by Elsevier Ltd.