Yazar "Dursun, Onur Burak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dijital Materyallerde Kullanılan Etkileşimlerin Türlerine Yönelik Öğrenci Deneyimleri(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018) Taşlıbeyaz, Elif; Dursun, Onur Burak; Karaman, SelçukÖz:Tüm eğitim alanlarında dijital materyallerin kullanılması oldukça popülerdir. Öğrenciler de bu alanlarda kullanılan dijital materyallerin etkili öğrenmeyi destekleme açısından faydalı olduğunu düşünmektedirler. Son zamanlarda bu materyallere, etkiyi artırmak amacıyla etkileşim özelliği eklenmektedir. Dijital materyallerdeki etkileşim, kullanılan materyal ile ilgili kullanıcıya kontrol şansı veren ve kullanıcıların bilişsel süreçlerini aktifleştirmelerine yardım eden bir bileşen olarak tanımlanmaktadır. Etkileşimli videolar ile ilgili çalışmalara bakıldığında, bu videoların, öğrenme ve ilgi çekme açısından etkileşimiz olanlara nazaran daha etkili olduğu görülmektedir. Bu çalışmada ise öğrencilerin dijital materyallerde kullanılan etkileşim türlerine yönelik bilişsel süreçlerinin ve deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına yer verilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde öğrenim gören 36 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde öğrencilerden, etkileşimli bir materyali kullanmaları istenmiş ve onlara materyaldeki etkileşim türleri ile ilgili etkileşim türlerini değerlendirme anketi uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerden bu etkileşim türlerinin kullanım ve faydalarına yönelik görüşler, sesli düşünme protokolü yardımıyla alınmıştır. Elde edilen anket sonuçları betimsel analize tabi tutulmuştur. Sesli düşünme protokolünden elde edilen veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak; etkileşimli videolarda yer alan etkileşim türlerinin karar verme, akılda kalıcılığı sağlama konularında fayda sağladığı görülmüştür. Ayrıca videolarda en çok yönlendirme etkileşiminin beğenildiği ortaya çıkmıştır. Diyalog kurma etkileşiminin ise zihinsel süreçleri harekete geçirdiği için faydalı bulunduğu görülmüştür.Öğe Examining of the experiences of students about interaction types used in digital materials(İnönü Üniversitesi, 2018) Taşlıbeyaz, Elif; Dursun, Onur Burak; Karaman, SelçukAbstract: The use of digital materials is very popular in educational areas. Students have also considered digital materials used in educational areas are useful in terms of supporting effective learning. Recently, interaction has been added to improve effect of these materials. Interaction in digital materials can be defined as an element that enables the learners to control the material used and helps to activate the cognitive processes. It is seen that interactive videos are effective about learning and engagement than videos in many studies. In this study, it is aimed to examine the experiences and cognitive processes of students about interaction types used in digital materials according to interaction types. Case study from qualitative research methods was used in this study. The sample of research consists of 36 students at Medical Faculty in Ataturk University. Students were asked to use interactive material during research process. Interaction Types Evaluation Questionnaire was conducted to evaluate interaction types. The experiences about usage and benefits of interaction types were also obtained from the students with the help of think-aloud protocol. The data obtained from questionnaire were subjected to descriptive analysis, the data obtained from the think-aloud protocol were subjected to content analysis. Consequently, it has been found that the interaction types in interactive materials are beneficial for decision making and remembrance. It is come out that navigating interaction type is liked by students mostly. Dialoguing interaction type has seemed to be beneficial for acting mental processes of students. Keywords: Interaction types, interactive videos cognitive processes, think aloudÖğe Examining of the experiences of students about interaction types used in digital materials(İnönü Üniversitesi, 2018) Taşlıbeyaz, Elif; Dursun, Onur Burak; Karaman, SelçukÖz Tüm eğitim alanlarında dijital materyallerin kullanılması oldukça popülerdir. Öğrenciler de bu alanlarda kullanılan dijital materyallerin etkili öğrenmeyi destekleme açısından faydalı olduğunu düşünmektedirler. Son zamanlarda bu materyallere, etkiyi artırmak amacıyla etkileşim özelliği eklenmektedir. Dijital materyallerdeki etkileşim, kullanılan materyal ile ilgili kullanıcıya kontrol şansı veren ve kullanıcıların bilişsel süreçlerini aktifleştirmelerine yardım eden bir bileşen olarak tanımlanmaktadır. Etkileşimli videolar ile ilgili çalışmalara bakıldığında, bu videoların, öğrenme ve ilgi çekme açısından etkileşimiz olanlara nazaran daha etkili olduğu görülmektedir. Bu çalışmada ise öğrencilerin dijital materyallerde kullanılan etkileşim türlerine yönelik bilişsel süreçlerinin ve deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına yer verilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde öğrenim gören 36 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde öğrencilerden, etkileşimli bir materyali kullanmaları istenmiş ve onlara materyaldeki etkileşim türleri ile ilgili etkileşim türlerini değerlendirme anketi uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerden bu etkileşim türlerinin kullanım ve faydalarına yönelik görüşler, sesli düşünme protokolü yardımıyla alınmıştır. Elde edilen anket sonuçları betimsel analize tabi tutulmuştur. Sesli düşünme protokolünden elde edilen veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak; etkileşimli videolarda yer alan etkileşim türlerinin karar verme, akılda kalıcılığı sağlama konularında fayda sağladığı görülmüştür. Ayrıca videolarda en çok yönlendirme etkileşiminin beğenildiği ortaya çıkmıştır. Diyalog kurma etkileşiminin ise zihinsel süreçleri harekete geçirdiği için faydalı bulunduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Etkileşim türleri, etkileşimli video, bilişsel süreçler, sesli düşünme.Öğe Is Serum Progranulin Level a Biomarker in Autism and Cognitive Development Disorders?(Aves, 2022) Ozgeris, Fatma Betul; Kurt, Nezahat; Ucuz, Ilknur Ibili; Yilmaz, Kubra Kocak; Keles, Mevlut Sait; Cayir, Atilla; Dursun, Onur BurakObjective: Cognitive developmental delay is a picture of the group of early-onset chronic diseases that affect 1.5-10% of children. Autism spectrum disorders are neurodevelopmental diseases with a genetic basis and abnormal brain development, characterized by disorders in areas that make up interpersonal relationships, such as communication, social cognition, and processing of emotional signals. Immune system dysfunction is thought to play a role in the pathogenesis of some neurological disorders, including autism. Progranulin is thought to be a regulator of the innate immune response. The purpose of this study was to look at plasma levels of progranulin, an anti-inflammatory neurotrophic factor, in children with autism spectrum disorder and cognitive developmental delay. Materials and Methods: The study was conducted on 52 children who were patients and 35 healthy children. Of the 52 children of the patient group. 32 were diagnosed with CDD and 20 were diagnosed with cognitive developmental delay-autism spectrum disorder. Serum progranulin concentrations were measured using a human-specific sandwich enzyme-linked immunosorbent assay. Results: Serum progranulin concentration was statistically lower in the patient group (110.746 +/- 26.04) than in the healthy control group (137.346 +/- 30.02). There was a statistically significant difference between the groups in levels of serum progranulin (p= .000). Receiver operating characteristic analysis was performed to evaluate the potential of progranulin as a biomarker to distinguish patients with cognitive developmental delay-autism spectrum disorder from healthy children. It detected a moderate area under the curve (0.743 +/- 0.06) value and a more significant P value for progranulin (P=.000). Conclusion: Progranulin deficiency in patients with autism spectrum disorder-cognitive developmental delay may result in decreased neurotrophic support for many years, with cumulative damage associated with unregulated inflammation that may play a role in autism spectrum disorder-cognitive developmental delay. We believe that low progranulin levels could be a biomarker for autism spectrum disorder-cognitive developmental delay.