Yazar "Erdemir, Nuri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 8. Sınıf Öğrencilerin Okul Psikolojik Danışmanı Kavramına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Malatya İli Örneği)(2019) Erdemir, Nuri; Sumbas, Ezgi; Umur Erkuş, Zeynep; Tunca, AslıÖz: Bu araştırmanın amacı Malatya ili Battalgazi ve Yeşilyurt merkez ilçelerindeki 8. sınıf öğrencilerin okul psikolojik danışmanı kavramına ilişkin görüşlerini inceleyerek öğrencilerin okul psikolojik danışmanı kavramına yönelik zihinsel imgelerini ortaya koymaktır. Bunun için araştırmacılar tarafından seçilen ortaokullarda öğrenim gören, ankette okul psikolojik danışmanından yardım aldığını belirten, 8. sınıf öğrencilerinden araştırmaya gönüllü katılan, 137 öğrenciyle çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler 8. sınıf öğrencilerine sorulan “Okulumdaki psikolojik danışman …….....… benziyor. Çünkü………” biçiminde açık uçlu sorularla toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğrenciler tarafından üretilen metaforlardan Yakışıklı / güzel / karizmatik biri olarak okul psikolojik danışmanı, ailemizden biri olarak okul psikolojik danışmanı, dost / arkadaş / sırdaş olarak okul psikolojik danışmanı, psikolog / psikiyatrist / danışman / uzman olarak okul psikolojik danışmanı, bilgin / bilgi toplayan / bilgi veren bir kişi olarak okul psikolojik danışmanı, koşturan, hareketli bir kişi olarak okul psikolojik danışmanı ve bir lider, yol gösteren olarak okul psikolojik danışmanı olmak üzere 7 tema oluşturulmuştur. Bu temalarının, okul psikolojik danışmanlarının daha çok olumlu yönlerini vurguladığını söylemek mümkündür. Buna ek olarak bazı temaların psikolojik danışmanının iş alanına yönelik bilgileri de içerdiği görülmektedir.Öğe Clinical features and follow-up results of the patients with methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA) in orthopedic practice(2018) Erdemir, Nuri; Korkmaz, Mehmet Fatih; Duman, Yücel; Arslan, Aydın; Sevimli, ReşitAbstract: Treatment of the infections caused by methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA) strains in orthopedic patients is a difficult and laborious process for both the patient and physician. Staphylococcus aureus(S. aureus) is one of the leading causes of community-acquired and nosocomial infections. In this study, we aimed to investigate the susceptibilityof the MRSA strainsisolated in orthopedic patients cultured for different reasons in our clinic to various antibiotics, and to evaluate clinical characteristics of the patients and factors affecting the prognosis. A total of 40 patients with MRSAisolated in our orthopedics clinic between December 2012 and November 2016 were retrospectively analyzed. Data including age, sex, comorbidities, previous surgeries, and previous antibiotic treatments were obtained from patients’ files and electronic information system. Of 40 patients, 60% were male, and 56% were over 60 years old. While 80% of the patients underwent an orthopedic surgery, 20% of them received no surgical intervention before the diagnosis. A total of 90% were in-patients, and the mean length of hospital stay was 22 days. The mean time from the date of hospitalization to the isolation of MRSA was 12 days. According to the consultation findings, in the clinical recovery process of the patients and in the treatment algorithm given to those patients, vancomycin and teicoplanin were found to be among the most important treatment options, in addition to significant debridement to be done, for MRSA strains. Our study results suggestthat, in addition to the surgical debridement, timely antibiotherapy is of utmost importance to reduce mortality and morbidity in MRSA-positive orthopedic patients.Öğe Farklı Tür Liselerde Öğrenim Gören Öğrencilerin İnternet Kullanım Durumları İle Saldırganlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Gaziantep İli Örneği)(2021) Erdemir, Nuri; Özkamalı, EyyüpBu araştırmada farklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilerin İnternet kullanım durumları ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Örneklem Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil ilçelerindeki 9 faklı lise türünde öğrenim gören öğrencilerden, her sınıf düzeyinden tesadüfi olarak seçilmiştir; 603’ü kız, 411’i erkek, toplam 1014 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan İnternet Kullanım Durumları Anketi’ne ek olarak “Saldırganlık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri betimsel istatistik, oneway ANOVA ve t-testi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda liselerde öğrenim gören öğrencilerin İnternet kullanım durumlarına göre saldırganlık düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyet, İnternet kullanımı, İnternet kullanım yeri, İnternet kullanım amacı, İnternet kullanım süreleri, İnternet kullanım zamanları, genel olarak kullandıkları İnternet siteleri, İnternette oynadıkları oyun türleri, İnternette karşılaştıkları olumsuz içeriklere göre öğrencilerin saldırganlık ölçeği puan ortalamaları anlamlı bir şekilde değişmektedir. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak uygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Öğe Mobbing Aracı Olarak Ölçme ve Değerlendirme Ölçeği(2019) Şad, Süleyman Nihat; Özer, Niyazi; Yurtçu, Meltem; Erdemir, NuriÖz: Öğretim elemanlarının pedagojik yetersizlikleri, ölçme ve değerlendirme süreçlerinin öğrenciler üzerinde bir baskı ya da cezalandırma aracına dönüşmesine neden olabilir. Bu suistimalin süreğen hale gelmesi ise öğrencilerde psikolojik yıldırmaya (mobbing) yol açabilir. Üniversite öğrencilerinin ölçme değerlendirme süreçlerinde mobbinge maruz kalma düzeylerini ölçebilecek geçerli, güvenilir ve kullanışlı bir ölçek geliştirmeyi amaçlayan bu araştırma bir karma yöntem araştırması olarak desenlemiştir. Bu amaçla “Mobbing Aracı olarak Ölçme-Değerlendirme Ölçeği”nin [MAÖDÖ] maddeleri nitel bir veri toplama ve analiz süreci ile geliştirilmiş ve ardından psikometrik özellikleri İnönü Üniversitesine bağlı 23 farklı MYO/Fakülte/Enstitü’de öğrenim görmekte olan 1850 öğrenciden elde edilen veriler analiz edilerek incelenmiştir. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda tek faktörden oluşan ölçeğin makul düzeyde varyans açıklama oranına (%63), yüksek faktör yük değerlerine (.745-.843) ve madde-toplam korelasyon katsayılarına (r=.652-.770) sahip olduğu; takip eden doğrulayıcı faktör analizinde ise yapının kabuledilebilir ya da mükemmel uyum iyiliği değerleriyle doğrulandığı [X2/sd=42.439/12=3.537; RMR= 0.042; GFI= 0.986, AGFI= 0.968; CFI= 0.991; NFI= 0.987; RMSEA=0.054] görülmüştür. Ayrıca ölçek maddelerinin ortalama varyans açıklama değerleri (AVE = .56) ve kompozit güvenirlik (CR = .90) katsayılarından hareketle yapının yakınsak geçerliliğinin ve güvenilirliğinin yeterli olduğu anlaşılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa (?= .902) ve Guttman test yarılama (r= .878) yöntemleriyle hesaplanan içtutarlılık katsayıları da ölçekten elde edilen puanların yüksek düzeyde güvenirliğe sahip olduğunu göstermektedir. Toplam 7 maddeden oluşan 5’li Likert formatındaki MAÖDÖ’nden alınan minimum ve maksimum puanlar 7-35 arasında değişmekte olup alınan puanların artması öğrencilerin ölçme değerlendirme aracılığıyla mobbinge maruz kalma düzeylerinin de arttığını göstermektedir.Öğe Okul yöneticilerinin okul rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili görüşleri(2017) Erdemir, Nuri; Kış, AliAmaç: Okul yöneticilerinin çeşitli rol ve görevleri vardır: Araştırma ve planlama, örgütleme, rehberlik, izleme, denetim ve değerlendirme, iletişim ve yönetim bu rol ve görevlerden öne çıkanlarıdır. İlgili mevzuat hükümleri doğrultusunda, okul müdürü diğer çalışanlarla birlikte okulu yönetir. Okullarda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri o okulun kendine özgü bir programdır. Programın işlevselliği okul çalışanlarının ortak anlayış birliğine dayanır. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine ilişkin çalışanlar arasındaki ortak anlayış yöneticilerin desteğiyle sağlanabilir. Bu araştırma, Malatya ilindeki ilkokul, ortaokul ve liselerde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini yürütmekten sorumlu olan okul yöneticilerinin okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri ile ilgili görüşlerini belirlemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu çalışma okul yöneticileri ve psikolojik danışmanların rolleri, görevleri ve beklentileri konusunda karmaşıklığın ortadan kalkmasını ve okulun iki önemli iç ögesinin işbirliğine katkı sağlayabilir. Yöntem: Araştırmanın örneklemi için Malatya ili Battalgazi ve Yeşilyurt merkez ilçelerindeki ilkokul, ortaokul ve liselerinde görev yapan 78’i müdür ve 92’si müdür yardımcısı toplam 170 okul yöneticisi olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda ulaşılabilir örnekleme tekniği ile belirlenmiş ve evrenin %28,7’sine ulaşılmıştır. Verilerin çözümlemesinde, betimsel analiz, ikili karşılaştırmalarda non-parametrik testlerden Mann Whitney U, çoklu karşılaştırmalar için ise Kruskal Wallis hipotez testleri kullanılmıştır. Bulgular: Bulgulara göre okul yöneticileri, okuldaki rehberlik hizmetlerinin sınıf ve branş öğretmenlerince etkili bir şekilde yürütülemeyeceğini, psikolojik danışmanın okuldaki birimde sürekli bulunması gerektiğini ve rehberlik hizmetlerinin öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik eğitim seminerleri ile sınırlı tutulamayacağını belirtmişlerdir. Her okulda bir psikolojik danışman bulunması, psikolojik danışmanın öğrenciyi birebir tanımasının önemi, okul yönetimi, veli ve öğretmen iletişimini sağlayan bir birim, okuldaki sorunlara büyümeden müdahale ettiğini, öğrencilerin gelişiminin takip edilmesinde etkin rol oynadığını belirtmişlerdir. Okuldaki rehberlik servisinin okuldaki sorunlara büyümeden müdahale ettiği düşüncesindeyim.’ maddesine ilkokul ve ortaokulda görev yapan yöneticiler katıldıklarını belirtirken lise de görev yapan yöneticiler katılmadıklarını belirtmişlerdir. Sonuçlar ve Öneriler: Bu araştırma ve sonuçlarının tüm okullara genellenebilmesi mümkün değildir. Bu nedenle araştırma sonuçlarının özellikle karma yöntemlerle daha geniş örneklem gruplarıyla test edilmesi konuya ilişkin başka önemli ayrıntılara ulaşmasında yardımcı olabilir. Liselerde görev yapan yöneticilerin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin görüşleri konusunda daha detaylı araştırmalar yapılabilir.Öğe ORTAOKUL YÖNETİCİLERİNİN VE ÖĞRETMENLERİNİN PSİKOLOJİK DANIİMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ SERVİSİNDEN BEKLENTİLERİ (MALATYA İLİ)(2019) Erdemir, Nuri; Sumbas, Ezgi; Umur Erkuş, Zeynep; Genç, Hulisi; Tunca, AslıÖz: Araştırmanın amacı ortaokullarda müdürü, müdür yardımcısı ve öğretmenlerin psikolojik danışma ve rehberlik servisine yönelik görüşlerinin ve beklentilerinin değerlendirilmesidir. Bu araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında Malatya ili ve ilçelerinde ortaokullarda görev yapmakta olan 175 yönetici ve öğretmen oluşturmaktadır. İlk olarak “Okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri servisi sizin için ne ifade ediyor?” sorusu kullanılmaktadır. Alınan cevaplar sonucunda; “Yol gösteren”, “Yardım eden”, “Yönlendiren”, “Bilgi veren”, “Önlem alan”, “Öğrenciyi tanıma faaliyetlerinde bulunan” ve “Öğretmen veli idare ilişkilerinde köprü / işbirliği sağlayan” temalarına ulaşılmıştır. İkinci olarak “Öğrencilerinizi okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri servisine hangi durumlarda yönlendiriyorsunuz?“ sorusu kullanılmıştır. Cevaplar; “Sınıf rehber öğretmeni sorunu çözemediğinde”, “Sorunu olan öğrenciler”, “Sorunu olmayan öğrenciler” ve “Okul idaresi sorunu çözemediğinde” şeklindedir. Üçüncü olarak; “Okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri servisinden mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik konusunda beklentileriniz nelerdir?“ sorusu kullanılmıştır. Cevaplar; İşini severek yapma”, “Alanında uzmanlık”, “Daha çok mesleki rehberlik”, “Daha çok eğitsel rehberlik”, “Daha çok kişisel rehberlik”, “Velilerle daha çok iletişim” ve “Öğrencilere PDR servisinin ne olduğunu kavratma” şeklindedir. Müdür, müdür yardımcısı ve öğretmenlerin işbirliği içinde çalışması ve beklentilerin karşılanabilmesi için; okul psikolojik danışmanlarının rehberlik servisini tanıtıcı hem okul yönetimi ve öğretmenler hem de öğrencileri kapsayan seminerler verebilir.