Yazar "Güllü, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 27
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden eğitimi öğretmenlerinin liderlik sitilleri(Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009) Güllü, Mehmet; Arslan, CengizÖz: Bu çalısmanın amacı beden egitimi ögretmenlerinin liderlik stillerini tespit etmektir. Arastırma grubunu 90’ı bayan ve 175’i erkek olmak üzere toplam 265 beden egitimi ögretmeni olusturmaktadır. Arastırmada veri toplama aracı olarak Deniz ve Hasançebioglu (2003) tarafından gelistirilen “Ögretmen Liderlik Stili Ölçegi” ve 6 maddelik bilgi formu kullanılmıstır. Arastırma sonucunda beden egitimi ögretmenlerinin “Yarı Demokratik Liderlik Stili”ni sergiledikleri bulunmustur. Ayrıca ögretmenlerin cinsiyetlerine, hizmet yıllarına, egitim düzeylerine, okul düzeylerine ve okullarındaki ögrenci sayılarına göre liderlik stilleri arasında anlamlı bir fark bulanamazken ögretmenlerin çalıstıkları okullarının bulundugu yerlere göre liderlik stilleri arasında anlamlı farklılıkların oldugu bulunmustur. Başlık (İngilizce): Leadership styles of physical education teachers Öz (İngilizce): The aim of this study is to determine leadership styles of physical education teachers. Research group was composed of 265 physical education teachers, 90 women and 175 men. As data collection tools in this study, “Teacher Leadership Style Scale” developed by Deniz and Hasançebioglu (2003) and an inquiry form with 6items was used. As a result of this study, it was found that physical education teachers show semi-democratic Leadership style. Besides It was found that there was a difference in significance among leadership styles according to teachers’ places in which their working schools exist; while there wasn’t a difference in significance among leadership styles according to their sexualities, service years, education levels, school levels and students’ numbers in their schools.Öğe BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNE NİTEL BİR İNCELEME(2021) Öztürk Karataş, Emine; Güllü, MehmetÖz: Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemini temel alan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Malatya İlindeki görevli 30 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, yazılı doküman haline getirilmiş, Nvivo-9 programına aktarılarak betimselanaliz” ve “içerik analizi” yapılmıştır. Beden eğitiminde sınıf yönetimi diğer derslerden farklılık göstermektedir. Dersin geniş ve açık veya kapalı alanlarda yapılması ve bazı ders materyallerinin belirli kurallara uygun olarak kullanılma zorunluluğu, beden eğitimi öğretmeninin sınıf yönetimi konusunda beceriye sahip olmasını gerektirmektedir. Araştırmada, beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde iki ana tema ve 13 adet kodlamaya ulaşılmıştır. Birinci tema, öğrenme öğretme sürecini yönetme teması, ikinci tema ise öğrenci davranışlarını yönetme temasıdır. Malatya İlinde görevli beden eğitim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri konusunda yeterli seviyede oldukları, dersin işlenmesi için gerekli tesis, araç-gereç, fiziksel ortam ve öğrencilerin kıyafet sorunları ile karşılaşabildikleri ve beden eğitimi müfredatının tam olarak uygulanarak öğrencilerin kazanımlarının artırılmaya çalışıldığı söylenebilir. Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin sürekli geliştirilmesinin ve sınıf yönetiminde yeni yöntemler uygulanmasının, öğrencilerinin beden eğitimi kazanımlarının artırılmasını sağlayacağı önerilebilinir.Öğe BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNENİTEL BİR İNCELEME(2021) Öztürk Karataş, Emine; Güllü, MehmetBu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemini temel alan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Malatya İlindeki görevli 30 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, yazılı doküman haline getirilmiş, Nvivo-9 programına aktarılarak betimselanaliz” ve “içerik analizi” yapılmıştır. Beden eğitiminde sınıf yönetimi diğer derslerden farklılık göstermektedir. Dersin geniş ve açık veya kapalı alanlarda yapılması ve bazı ders materyallerinin belirli kurallara uygun olarak kullanılma zorunluluğu, beden eğitimi öğretmeninin sınıf yönetimi konusunda beceriye sahip olmasını gerektirmektedir. Araştırmada, beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde iki ana tema ve 13 adet kodlamaya ulaşılmıştır. Birinci tema, öğrenme öğretme sürecini yönetme teması, ikinci tema ise öğrenci davranışlarını yönetme temasıdır. Malatya İlinde görevli beden eğitim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri konusunda yeterli seviyede oldukları, dersin işlenmesi için gerekli tesis, araç-gereç, fiziksel ortam ve öğrencilerin kıyafet sorunları ile karşılaşabildikleri ve beden eğitimi müfredatının tam olarak uygulanarak öğrencilerin kazanımlarının artırılmaya çalışıldığı söylenebilir. Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin sürekli geliştirilmesinin ve sınıf yönetiminde yeni yöntemler uygulanmasının, öğrencilerinin beden eğitimi kazanımlarının artırılmasını sağlayacağı önerilebilinir.Öğe BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI(2021) Sağın, Ahmet Enes; Yücekaya, Mehmet Akif; Güllü, MehmetÖz: Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitim yeterliklerini ölçmek amacıyla bir ölçekgeliştirmektir. Bu amaçla literatür taraması yapılmış ölçek ve anketler incelenmiştir. Daha sonra beden eğitimiöğretmenlerinin uzaktan eğitim yeterliliklerinin neler olması gerektiği ile ilgili araştırmacılar tarafındanhazırlanan “yarı yapılandırılmış görüşme formu” ile uzaktan eğitimle ders işleyen 13 beden eğitimi öğretmeni ileyüz yüze görüşme yapılmıştır. Ardından oluşturulan taslak form uzmanlara gösterilerek görüşleri alınmıştır.Uzmanlardan gelen dönütler neticesinde kapsam geçerlik oranı belirlenmiş ve .80’in altında değer alan maddelerçalışmadan çıkarılmıştır. Oluşturulan 29 maddelik taslak form 316 beden eğitimi öğretmenine uygulanmış veveriler analiz edilmiştir. Yapılan Açımlayıcı Faktör Analiziyle (AFA) birlikte “Planlama ve TeknolojiKullanımı” “Uygulama ve Değerlendirme” olmak üzere 2 boyutlu ve toplam 18 maddelik bir yapıya ulaşılmıştır.Ölçekteki 18 maddenin açıkladığı toplam varyans oranının %48.840 olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ardındanyapılan Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) sonuçlarına göre modelin uyum iyiliği indekslerinin ?2/sd (1.95), GFI(.91), CFI (.94), AGFI (.89), NFI (.90), IFI (.94), RMSEA (.05) kabul edilebilir sınırlar içerisinde olduğubelirlenmiştir. Sonuçlar, beden eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitim yeterlikleri ölçeğinin (BEÖUEYÖ)geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.Öğe Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümlerinin Yeterliliği İle İlgili Öğretmen Görüşleri(2019) Güllü, Mehmet; Uğraş, SinanÖz: Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümlerinin yeterliliği hakkındaöğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırmada karma yöntemlerden yakınsayan paralel desenkullanılmıştır. Nitel araştırma grubunu, 20 beden eğitimi öğretmeni oluştururken nicel araştırmagrubunu 283 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, “yarıyapılandırılmış görüşme formu” ve “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerinin YeterliliğiÖlçeği (BESÖBYÖ)” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda beden eğitimi öğretmenleri mezunoldukları lisans programlarının Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okulların imkân ve şartlarına uygunnitelikte beden eğitimi öğretmeni yetiştirmediklerini ifade etmişlerdir. Ayrıca lisans dersleriniyürüten öğretim elemanlarının yeterli sayıda olmadıkları ve bazı derslerde nitelik bakımındanyetersiz kaldıklarını ileri sürmüşlerdir. Beden eğitimi öğretmenleri beden eğitimi ve sporöğretmenliği bölümlerinin tesis ve sosyal imkânlar açısından problemlerin olduğunu belirtmişlerdir.Öğe Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım(Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi, 2019) Uğraş, Sinan; Güllü, Mehmet; Yücekaya, Mehmet AkifÖz: Bu araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleklerinin ilk yıllarında karşılaştıkları sorunların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomolojik araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Adıyaman Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda çalışan beden eğitimi ve spor öğretmenleri oluşturmuştur. Katılımcıların seçiminde benzeşik örneklem ve maksimum çeşitlilik örneklem yöntemleri kullanılarak iki ayrı odak grup görüşmesi yapılmıştır. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Veri analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre “lisans eğitiminden kaynaklanan sorunlar ”, “yetersiz spor altyapısı ” ve “beklenti ve uyum sorunları ” olarak üç tema tespit edilmiştir. Çalışmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin, lisans eğitimindeki eksikler nedeniyle bazı sorunlar yaşadıkları, bunun yanında öğretmenlerin okullarda spor altyapısının yetersizliği nedeniyle etkinlikleri yapmada sorun yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Mesleklerinin ilk yıllarında öğretmenlerin kültürel farklılık, istediklerini gerçekleştirememe, danışman eksikliği, beklenti ve uyum sorunları yaşadıkları tespit edilmiştirÖğe Beden eğitimi ve spor yüksekokulu özel yetenek sınavına katılan adayların egzersizde benlik sunumlarının incelenmesi(2014) Görgüt, İlyas; Eski, Tolga; Güllü, MehmetÖz: Bu araştırmanın amacı özel yetenek sınavına katılan adayların egzersizde benlik sunumlarının incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli benimsenmiştir. Araştırma grubunu 2010-2011 Öğretim yılı Kastamonu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu özel yetenek sınavına katılan 59 bayan ve 198 erkek olmak üzere toplam 257 öğrenci oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Conroy, Motl ve Hall, (2000) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Özenir ve Aşçı (2005) tarafından yapılan Egzersizde Benlik Sunumu Anketi (Self Presentation in Exercise Questionnaire) ile araştırmacılar tarafından düzenlenen Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizi için önce normallik testi yapılmış ve normal dağılım göstermedikleri için nonparametrik testler uygulanmıştır. İkili karşılaştırmalar için Mann-Whitney U testi ve çoklu karşılaştırmalar için Kruskal Wallis varyans analizi yapılmış, istatistiksel olarak 0,05 anlamlı kabul edilmiştir. Araştırmada; cinsiyet, mezun olunan okul türü, spor branşı, spor yaşı, antrenörlük belgesine sahip olup olmama, ebeveynlerin eğitim durumu, özel yetenek sınavına hazırlık süresi ve ailenin ekonomik geliri değişkenlerinde anlam görülmezken (p>0,05) sadece lisanslı olup olmama değişkeninde başkalarını etkileme alt boyutunda anlam görülmüştür (p<0,05). Sonuç olarak beden eğitimi ve spor özel yetenek sınavına katılan adayların egzersizde benlik sunumunun sadece lisanslı olup olmama değişkeninde farklı olduğu, adaylar üzerinde branşı olmanın etki yapmadığı asıl etkinin beden eğitimi ve spor alanında eğitim görmek için çevrede izlenim oluşturma niyetinden kaynaklandığı görülmüştür.Öğe Beden Eğitimi Zümre Öğretmenlerinin İşbirliği Düzeyinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması(2020) Güllü, Mehmet; Uğraş, Sinan; Sağın, Ahmet EnesBu araştırmada beden eğitimi zümre öğretmenlerinin işbirliği düzeyinin belirlenmesi, beden eğitimi zümre öğretmenlerinin birbirleriyle olan yüksek ve düşük işbirliği düzeyinin sebeplerinin irdelenmesi ve bu duruma neden olan faktörlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Karma yöntem desenlerinden açıklayıcı desenin kullanıldığı araştırmada ilk olarak nicel boyutunda örneklem olarak Gaziantep ilinde görev yapmakta olan 125 beden eğitimi öğretmeni alınmıştır. Araştırmanın nitel boyutunu ise aşırı veya aykırı durum örneklemesi kullanılarak 125 öğretmenden nicel verileri sonucunda işbirliği düzey puanı en yüksek ve en düşük olan 10 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak Clark’ın geliştirdiği “Takım Çalışması” adlı ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılarak Çelebi, Vuranok, Turgut (2016) tarafından Türkçeye uyarlanan hali kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanması için ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında beden eğitimi öğretmenlerinin işbirliği düzeylerinin genel olarak yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin işbirliği düzeylerinin yüksek çıkmasına rağmen araştırmanın nitel kısmında öğretmenlerin işbirliği düzeylerini olumsuz yönde etkileyebilecek birçok etkenin olduğu ortaya çıkmıştır. Okuldaki zümre sayısının fazla olması, özellikle kalabalık okullarda beden eğitimi öğretmenlerinin malzeme ve saha kullanımına özen göstermemesi, Evrak işlerinin sadece belirli öğretmenlere yüklenmesi, öğretmenlerin sorumluluk duygusu ve işini sevme boyutunda sıkıntıların olması gibi etmenlerin beden eğitimi öğretmenlerinin işbirliği düzeyini olumsuz yönde etkilediği gözlemlenmiştir.Öğe Bir Beden Eğitimi Dersi Çiz(Eğitim ve Bilim, 2016) Temel, Cenk; Güllü, MehmetÖz: Bu araştırmanın amacı 11-12 yaş grubu öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin algılarının çizdikleri resimler aracılığıyla incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği benimsenmiştir. Araştırma grubunu Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerindeki 9 İl’deki 20 okulda öğrenim gören 11-12 yaş grubu 691 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen bulgulara göre, resimlerde dokuz temanın bulunduğu belirlenmiştir. Araştırma verileri, resimlerde yer alan her bir temanın frekans ve yüzdeleri alınarak analiz edilmiş ardından tablolaştırılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin beden eğitimi dersini; az sayıda ve aynı spor branşlarının sürekli tekrar edildiği, bunlara ilişkin temel tekniklerin öğrenildiği, derste spor algısının ve sportif performansın ön planda olduğu, derse erkek öğrenciler ile herhangi bir bedensel/zihinsel engelli bulunmayan öğrencilerin egemen olduğu, açık alanda yapılan, doğal çevre öğeleriyle ilişkilendirilen ve mutluluk veren bir ders olarak algıladıkları tespit edilmiştir. Başlık (İngilizce): Draw A Physical Education Lesson Öz (İngilizce): The aim of this study was to analyze the perceptions of students in the 11 - 12 age groups about physical education courses through the pictures they had drawn. The Document Analysis Technique, which is a qualitative research method, was used in the study. The study sample consisted of 691 students in the 11 - 12 age group who were enrolled in 20 schools in nine cities in different geographical regions of Turkey. According to the obtained findings, nine themes were identified in the pictures. The study data were analyzed by calculating the frequencies and percentages of each theme identified in the drawings. Then, the data were presented in tables. As a result, it was revealed that students perceived physical education classes as a course in which few sports branches were constantly repeated, the relevant basic techniques were taught, sports perception and athletic performance were prioritized. It is also perceived as a course where male students and students without mental/physical disabilities dominate, and which is performed outdoors, related with natural environment elements and give pleasure as well.Öğe Comparison Of Outdoor and Indoor Playground Qualifications of State and Private Kindergartens: Case of Malatya Province(2022) Güllü, Mehmet; Özcan, EcesuIn this study, it is aimed to contribute to the determination of the most appropriate spatial dimensions by comparing the dimensions of the indoor and outdoor playgrounds in private kindergartens and public kindergartens in Malatya. In this study, document analysis method was used. When the research findings are examined, it is seen that although there are not specifically multi-purpose halls in public schools other than classrooms, the playgrounds of public kindergartens have large areas where students can engage in activities comfortably compared to private institutions. Again, it has been found that public kindergartens have larger areas in indoor playgrounds compared to private kindergartens regarding quotas, in terms of quota based area measurements.In future research, applying motor skill tests to children studying in public kindergartens and private kindergartens, which have two different service standards, will provide detailed and targeted answers about field competencies from the results achieved.Öğe İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Malatya ili örneği)(İnönü Üniversitesi, 2004) Güllü, MehmetIV. ÖZET Bu çalışmanın amacı 2003-2004 eğitim ve öğretim yılı Malatya îli'de ilköğretim kinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenlerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışmada 6. sınıftan 338 öğrenci, 7. sınıftan 336 öğrenci ve 8. sınıftan 339 öğrenci olmak üzere toplam 1013 öğrenciye anket formu uygulanmıştır. Anket formu, beden eğitimi öğretmenlerinin davranışları, giyim tarzı, iletişim bece rileri, tutumları, tavırları, öğrencilere yaklaşımları, beden eğitimi dersi ders içi ve ders dışı etkinlikleri dahilinde hazırlanan 23 sorudan oluşmaktadır. Anket formu Malatya il genelinde 12 değişik okulda uygulanmıştır. Anket cevaplan SPSS 1 1 Windows paket programına kaydedilerek istatistiksel işlemler yapılmıştır. İstatis tiksel işlemler olarak öğrencilerin etkilenme oranlan sınıflara göre yüzdeler halinde veril miştir. Aynca öğrencilerin sınıflarına göre cevap oranlan arasında fark olup-olmadığını anlamak için 0,05 anlamlılık düzeyine göre kay-kare testi yapılmıştır. İstatistiksel işlemler sonucunda öğrencilerin beden eğitimi öğretmenlerinin davra nışlarım, tutumlarmı, tavırlarım, iletişim becerilerini, sportif teknik ve becerilerini, giyim tarzlarım yüksek düzeyde örnek olarak görmektedirler. Öğrenciler beden eğitimi öğretmen lerini duygusal açıdan kendilerine yalan hissetmektedirler. Öğrenciler beden eğitimi öğ retmenlerinin yaptırdığı sportif hareketler ile fiziksel olarak geliştiklerine inanmaktadırlar. Aynca öğrenciler beden eğitimi öğretmenlerinin onlan sosyalleştirdiklerine de yüksek dü zeyde inanmaktadırlar. Öğrencilerin sınıflarına göre beden eğitimi öğretmenlerinden etkilenme oranlan a- çısından çoğunlukla anlamlı düzeyde fark olduğu (P<0,05) görülmüştür. 101Öğe İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR OYUN BAĞIMLILIKLARININ İNCELENMESİ(2012) Güllü, Mehmet; Arslan, Cengiz; Dündar, Aykut; Murathan, FatihBu çalışma ilköğretimde öğrenim gören öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılıkları incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubunu Adıyaman il merkezi ilköğretim okullarında öğrenim gören 298i kız ve 227si erkek olmak üzere toplam 525 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Horzum, Ayas ve Balta (2008) tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerine Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmış ve bu test sonucunda değişkenlerin normal dağılım göstermedikleri görüldüğünden ikili karşılaştırmalar için Mann-Whitney U ve Çoklu Karşılaştırmalar için KruskalWallis testi kullanılmıştır. Öğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılık puanlarının cinsiyet, sınıf ve evde bilgisayar olması değişkenlerine göre anlamlı düzeyde (p<0,05) farklılaştığı görülürken; öğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılık puanlarının, anne ve babanın meslekleri, ailenin aylık geliri ve okul dışı boş zaman değişkenlerine göre anlamlı düzeyde (p>0,05) farklılaşmadığı görülmüştür. Sonuç olarak ilköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunlarına karşı bağımlılıkları yüksek olduğu bulunmuştur. Bu sonuç dahilinde velilere ve öğretmenlere öğrencilerin fiziksel hareket edecekleri ortamlar hazırlamalar, öğrencileri sportif veya sosyal kulüplere yönlendirmeliler ve öğrencilerin çeşitli hobiler edinecekleri aktivitelere teşvik etmelilerdir.Öğe İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR OYUN BAĞIMLILIKLARININ İNCELENMESİ(Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 2012) Güllü, Mehmet; Arslan, Cengiz; Dündar, Aykut; Murathan, FatihÖz:Bu çalışma ilköğretimde öğrenim gören öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılıkları incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubunu Adıyaman il merkezi ilköğretim okullarında öğrenim gören 298 i kız ve 227 si erkek olmak üzere toplam 525 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Horzum, Ayas ve Balta (2008) tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerine Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmış ve bu test sonucunda değişkenlerin normal dağılım göstermedikleri görüldüğünden ikili karşılaştırmalar için Mann-Whitney U ve Çoklu Karşılaştırmalar için KruskalWallis testi kullanılmıştır. Öğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılık puanlarının cinsiyet, sınıf ve evde bilgisayar olması değişkenlerine göre anlamlı düzeyde (p<0,05) farklılaştığı görülürken; öğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılık puanlarının, anne ve babanın meslekleri, ailenin aylık geliri ve okul dışı boş zaman değişkenlerine göre anlamlı düzeyde (p>0,05) farklılaşmadığı görülmüştür. Sonuç olarak ilköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunlarına karşı bağımlılıkları yüksek olduğu bulunmuştur. Bu sonuç dahilinde velilere ve öğretmenlere öğrencilerin fiziksel hareket edecekleri ortamlar hazırlamalar, öğrencileri sportif veya sosyal kulüplere yönlendirmeliler ve öğrencilerin çeşitli hobiler edinecekleri aktivitelere teşvik etmelilerdir. Başlık (İngilizce):RESEARCH ABOUT COMPUTER GAME ADDICTIONS OF ELEMANTARY STUDENTS Öz (İngilizce):This study has done for researching the addictions of computer games of students studying in elementary level. The research group consists of 525 students 298 of whom are girls and 227 of whom are boys in primary schools in the center of Adıyaman. For this research Computer game addiction scale for kids has used which developt by Horzum, Ayas and Balta (2008) KolmogorovSmirnov test was applied to the research data and as it was seen that variables didnt show normal distribution as a result of this test , for paired comparisons Mann-Whitney test and for multiple comparisons Kruskal Wallis test was applied.When student doesnt do their duty because of computer game (Third Factor), grade avarege points X=4,48. When student chosing computer game instead of different activities (Forth Factor), grade avarege points X=3,95. It shows us differences on students between boy or girl,class, having computer at home or not. Meaningful level (p<0,05) Also it didnt effect students computer game addict grade point having either different Father and Mothers Jobs, families mountly income and having empty time out of school. Meaninful level (p>0,05). Result; Elementary School students highly addict to computer games, Families and Teachers has to prepare physical movement places for students and encouraging students to sports or social clup and try to give them different hobby avtivities.Öğe İLKÖĞRETİM OKULLARINDA BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİ- NİN SEÇMELİ SPOR ETKİNLİKLERİ DERSİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GENEL GÖRÜŞLERİ(Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009) Güllü, Mehmet; Güllü, Esin; Güllü, Abdullah; Tekin, MuratÖz: Bu araştırmanın amacı Malatya ili ilköğretim okullarında beden eğitimi öğretmenlerinin seçmeli spor etkinlikleri dersi uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmaya rastgele yöntemle seçilmiş 19'u bayan ve 64'üi erkek olmak üzere 83 beden eğitimi öğretmeni katılmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen 12maddelik bir anket uygulanmıştır. Veriler yüzdeler (%) halinde anlamlı çapraz çizelgeler ile sunulmuştur. Öğretmenlerin görüşleri arasındaki farklılıklar ?= 0,50 anlamlılık düzeyinde Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Varyans Analizi ile sınanmıştır. Sonuç olarak, ilköğretim okullarının tamamına yakınında seçmeli ders olarak spor etkinlikleri dersinin tercih edildiği görülmüştür. Ancak bu dersi beden eğitimi öğretmenlerinin dışında okul yöneticileri ile sınıf öğretmenlerinin de okuttukları görülmüştür. Bunların yanında öğretmenleri dersin öğretim programı hakkında olumlu görüşlere sahip olduğu ve bu ders için haftalık 2 ders saatinin yeterli olduğunu belirtmişlerdir. Fakat bu ders için verilen semineri ve rehberlik hizmetlerini çok yetersiz bulmuşlardır. Yine öğretmenler spor etkinlikleri dersinin yürütülmesinde okulun tesis ve olanaklarını kısmen yeterli bulmuşlar, ünitelendirilmiş yıllık planlarında belirttikleri etkinliklerin yıl boyunca ancak yarısını uygulayabilmişlerdir. Bu etkinlikler ile diğer derslerdeki ilgili kazanımları çok az ilişkilendirerek uygulamışlardır. Bununla birlikte öğretmenlerin cinsiyetlerinin bu görüşlerini fazla etkilemediği, ancak öğretmenlerin hizmet yıllarının bu görüşlere büyük etkisinin olduğu sonucu bulunmuşturÖğe Investıgatıon of Respiatory Parameters, Hand-Eye Coordinations And Body Mass Indexes of Superior Intelligence Students Between 8 and 9 Years(2020) Akçınar, Faruk; Güllü, Mehmet; Akçınar, Serpil; Arslan, CengizAbstract: Abstract: The aim of this study was to investigate respiratory parameters, hand-eye coordination and body mass indexes of gifted students aged 8-9 years. The population of the research consists of 124 students from 23,228 students in the second year in Malatya. The research group consists of 73 students (37 girls and 36 boys). To determine students' intelligence levels as data collection tools Wechsler Intelligence Scale for Children (Savaşır and Şahin, 1995) was applied, Mir Spirolab III brand spirometer is used for measurement of the functions, dart was performed for hand-eye coordination and weight and height measurements were taken for Body Mass Index (BMI). One - way ANOVA was used for comparisons. Significance level was tested with ? = 0.05. The findings of the study showed that children with normal intelligence (n = 4) Wisc-r had a total of 105.75 ± 2.36; children with bright intelligence (n = 10) 114.30 ± 2.40; children with superior intelligence (n = 26) 124.30 ± 2.71; children with very high intelligence (n = 22) 134.18 ± 2.48; genius group (n = 11) children were found to score 145.73 ± 3.95. There was no statistically significant difference (p> 0.05) between FVC, FEV1, PEF, Dart mean and BMI according to intelligence groups of children. As a result, there was no significant difference between respiratory parameters, hand-eye coordination and BMI according to intelligence levels of 8-9 years old children. Therefore, it can be said that gifted children do not have any physical difference compared to the children in the other intelligence group.Öğe LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİ SPORTMENLİK DAVRANIŞLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ(SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 2017) Koç, Yakup; Güllü, MehmetÖz: Bu çalışmanın amacı; lise öğrencilerinin beden eğitimi dersi sportmenlik davranışlarının bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma örneklemini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Erzincan il merkezindeki devlet okullarına devam eden toplam 550 lise öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada Koç (2013), tarafından ortaokul öğrencileri için geliştirilen "Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği (BEDSDÖ)" ile Kiper, (1984) tarafından geliştirilen "Saldırganlık Envanteri" kullanılmıştır. Öğrencilerin ölçeklerden aldıkları puanlar cinsiyetlerine, aile ekonomik durumuna, okul başarı durumuna ve en çok ilgilendikleri spor türüne göre incelenmiştir. Ayrıca sportmenlik değerleriyle, Saldırganlık Envanterinden elde edilen değerlerin ilişkisi (Pearson) test edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 15 ve LISREL 8,7 programları kullanılmıştır. Veriler ışığında beden eğitimi dersi sportmenlik davranışlarının öğrencilerin cinsiyetlerine ve ilgilendikleri spor türüne göre farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin beden eğitimi dersi sportmenlik davranışlarıyla saldırganlık değerleri arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Bu bulgular doğrultusunda beden eğitimi dersi için planlanacak sportmenlik uygulamalarında öğrencilerin saldırganlık davranışlarını azaltmaya ve atılganlık davranışlarını geliştirmeye yönelik etkinliklere yer verilmesinin önemli olduğu düşünülmektedirÖğe LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ CİNSİYET DEĞİŞKENİNE GÖRE İNCELENMESİ: META ANALİZ(2020) Böke, Hulusi; Güllü, Mehmet; Kış, AliÖz: Öğrencilerin beden eğitimi derslerine yönelik tutumlarının cinsiyet değişkeni açısından farklılık gösterdiği düşünülmektedir. Çalışma, öğrencilerin cinsiyet değişkeninde ve sahip oldukları bazı sosyo-demografik özelliklerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemiştir. Beden eğitimi dersiyle, edinilmesi planlanan kazanımların ölçülmesi ve bu yönde öngörüde bulunulması gerekmektedir. Çalışmanın modelini, araştırma sonuçlarını sentezleme yöntemlerinden biri olan meta-analiz yöntemi oluşturmuştur. Lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumları incelenmiş; cinsiyet değişkenine göre literatürde bulunan araştırmalar bu çalışmanın temel veri kaynağını oluşturmuştur. Yapılan testler sonucunda çalışmada, yayın yanlılığının olmadığı ortaya konulmuştur. Sabit etkiler modeline göre ortalama etki büyüklüğü değeri erkek öğrenciler lehine g=0,287, rastgele etkiler modelinde 0,271’lik bir etki büyüklüğü bulunmuştur. Yapılan moderatör analizi sonucunda araştırma bölgesi (p=0,638), çalışmanın türü (p=0,622), araştırmacının cinsiyeti (p=0,432) gibi değişkenlerin hesaplanan ortalama etki büyüklüğü için bir moderatör olmadığı belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeninin, lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları üzerinde önemli ölçüde bir etki oluşturmadığı söylenebilir. Sonuç olarak beden eğitimi dersine yönelik erkek öğrencilerin kız öğrencilere kıyasla olumlu tutumlarının hafif düzeyde farklılaşması söz konusudur. Bu yönüyle kız öğrencilerin derse olan olumlu tutumlarının geliştirilmesi gerekmektedir. Öğretmenlerin derslerinde kız öğrencilerin etkinliklere daha çok katılımını sağlayacak faaliyet ve etkinliklere yer vermeleri tavsiye edilmektedir.Öğe OKUL TAKIMLARINDA YER ALAN SPORCU ÖĞRENCİLERLE YER ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL SERMAYE DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ(2020) Sağın, Ahmet Enes; Güllü, MehmetÖz: Sosyal sermaye kişinin kendisi ve toplum için oldukça önemli bir değerdir. Bu değerin varlığı pozitif bir katkı sağlarken yokluğunda ise birçok olumsuz durumun oluşması muhtemeldir. Bu araştırmada lisanslı olarak okul takımında yer alan sporcu öğrencilerle yer almayan öğrencilerin sosyal sermaye düzeylerinin belirlenip demografik özellikleriyle karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bunun için Huang’ın (2008) geliştirmiş olduğu “İlköğretim Öğrencileri Sosyal Sermaye Ölçeğinin” Ardahan ve Ezici (2014) tarafından ilköğretim ikinci kademe öğrencileri için Türkçeye uyarlanan hali kullanılmıştır. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep İli İslahiye İlçesinde ortaokulda okuyan 198 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen veriler normal dağılım gösterdiğinden betimsel istatistiklerin yanında, Bağımsız Örneklem T Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin sosyal sermaye düzeyleri ile okul spor takımında olma değişkeni arasında ölçeğin tüm alt boyutlarında lisanslı spor yapan okul takımındaki öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Cinsiyet değişkeninde ölçeğin dört alt boyutunda da kadın öğrencilerin sosyal sermaye düzey ortalamaları erkeklerden yüksek çıksa da sadece “Öğretmenden Yardım İsteme” alt boyutunda kadınlar lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Sınıf düzeyi değişkeninde ise genel olarak öğrenciler arasında fark çıkmazken, okul takımında yer alan sporcu öğrenciler arasında “arkadaşlardan yardım isteme” alt boyutunda 7. sınıflar lehine anlamlı bir fark çıkmıştır. Bu sonuçlara göre öğrencilerin eğitim-öğretim ortamında sosyal sermaye düzeylerini geliştirebilmeleri adına, sadece zorunlu olarak akademik kaygıyla bulundukları ortamların haricinde bir araya gelebilecekleri ve bir bütün olarak (bilişsel, duyuşsal ve psikomotor) gelişebilecekleri sportif ortamlar oluşturulması önerilmektedir.Öğe Ortaokul Öğrencileri için Voleybol Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi(2020) Böke, Hulusi; Güllü, MehmetBu araştırmada, öğrencilerin voleybola karşı tutumlarını ölçen bir ölçek geliştirme amaçlanmıştır. 30 ortaokul öğrencisinevoleybol ile ilgili kompozisyon yazdırılarak betimsel analiz yapılmıştır. Öğrencilere kompozisyonlar yazdırılarak alan yazındakikaynaklar taranmış ve 60 maddelik ölçek taslağı oluşturulmuştur. Ölçek taslağı alanında uzman 8 öğretim üyesine sunulmuştur.Ölçek taslağı uygulaması sonucunda toplam 528 (277’i kız ve 251’i erkek) öğrencinin eksiksiz ve hatasız bir şekilde doldurduğuölçek formu bilgisayar programına yüklenmiştir. İlk olarak olumsuz sorular ters çevrilerek istatistik programına kaydedilmiştir.Kaydedilen verileri test etmek için Açıklayıcı ve Doğrulayıcı faktör analizi (AFA ve DFA) yöntemleri uygulanmıştır. Açıklayıcıfaktör analizi çerçevesinde başvurulan Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) puanı 0,96 ve Bartlett Test sonucu anlamlı (p<0,01)bulunmuştur. Analizde maddeler tek faktörde toplanmış ve faktör yük değeri 0,50 ve üzeri olan 18 madde seçilmiştir. Maddelerinfaktör yüklerinin 0,54 ve 0,74 arasında değişim gösterdiği belirlenmiştir. Tek faktörün, %44,97 oranında bir varyansı açıkladığıgörülmüştür. Madde-toplam korelasyonunda, maddelerin 0,48 ile 0,69 arasında korelasyon katsayısına sahip olduklarıgörülmüştür. AFA neticesinde ölçekte bulunan 18 madde Lisrel 8.8 istatistik paket programına DFA yapmak amacıylayüklenmiştir. DFA’ya yönelik uyum indekslerinin gerekli şartları sağladığı görülmüştür. Böylece, 16 maddesi bulunan ölçek,AFA ile DFA neticesinde geçerliliği karşılanmış bir ölçektir. Aynı şekilde, ölçeğin iç tutarlılığı (Cronbach Alfa) 0,92; yapıgüvenirliliği 0,92; açıklanan varyansı 0,43 olan güvenilirliği karşılanmış bir ölçektir. Ortaokul öğrencilerine yönelik geliştirilenvoleybol tutum ölçeği, geçerli ve güvenilir bir ölçektir. Son hali ile ölçek olumlu 16 maddeden oluşmaktadır.Öğe Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Ürettikleri Metaforlar(Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2017) Namlı, Aysel; Temel, Cenk; Güllü, MehmetÖz: Bu araştırmanın amacı ortaokul seviyesindeki öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin algılarını metafor yardımıyla ortaya çıkarmaktır. Araştırma verileri 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Elazığ ve Malatya illerinde öğrenimlerine devam eden 173 kız, 194 erkek toplam 367 ortaokul öğrencisinden elde edilmiştir. Araştırmada "Beden Eğitimi Dersi..............gibidir, çünkü..........." cümlesi yer alan yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilip yorumlanmıştır. Araştırmhttp: //abc.trdizin.ulakbim.gov.tr/logina bulgularına göre öğrencilerin ürettikleri metaforların "ders içeriği, geliştirici, rahatlama, neşe verici, sevgi, bakış açısı, aktivite sağlayıcı, keşfedici" başlıklarında ve sekiz kategoride toplandığı görülmüştür. Araştırma sonucunda, öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin üretmiş oldukları metaforlarda beden eğitimi dersine karşı olumlu algılarının bulunduğu tespit edilmiştir.