Yazar "Geçkil, Emine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ebelik öğrencilerinin Adıyamanda yaptırdığı doğumlarda anne ve yenidoğanın genel özellikler ve riskler yönünden değerlendirilmesi(Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2004) Geçkil, Emine; Dündar, Özlem; Şahin, Türkan; Avcı, Aslı; Yavuz, KadriyeÖz: Bu tanımlayıcı araştırma Adıyaman'da doğum yapan annelerin ve yenidoğanların değerlendirilmesi amacıyla yapıldı. Çalışma Ekim 2002 - Haziran 2003 tarihleri arasında Adıyaman Doğum ve Çocuk Bakımevi'nde doğum yapan 1212 kadınla yüz yüze görüşme tekniği ile yürütüldü. Veriler yüzde ve ortalama ile değerlendirildi. Kadınların yaş ortalaması 27.33 ±5.71 idi. Kadınların % 32.9'unun 4 ve daha fazla gebelik yaşadığı, % 27.5'inin yaşayan çocuk sayısının 4 ve üstünde olduğu belirlendi. Yenidoğanların %1'i prematüre, %97.9'u baş gelişi ve %51.5'i kızdı. Bebeklerin ortalama ağırlığı 3407 ± 497 gram, boy uzunluğu ise 49.83 ± 1.47 cm idi. Apgar skorları incelendiğinde bebeklerin %2.2 'sinin hafif ve %0.7'sinin ağır asfikside olduğu saptandı.Öğe Erken ve orta adölesan dönemindeki öğrencilerin sağlığı geliştirmeye yönelik eğitim gereksinimlerinin incelenmesi(Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2004) Geçkil, Emine; Çalışkan, Zekeriya; Zincir, HandanÖz: Adölesanların kendileri tarafından ifade edilen gereksinimlerin dikkate alınması onların kendi sağlık sorumluluklarını üstlenmelerine yardım etmemizi kolaylaştırabilir. Bu tanımlayıcı çalışmanın amacı erken ve orta adölesan dönemdeki öğrencilerin sağlığı geliştirmeye yönelik eğitim gereksinimlerini belirlemektir. Kasım 2000- Şubat 2001 tarihleri arasında yürütülen çalışmanın evrenini Malatya il merkezindeki iki ilköğretim okulunun 4.,5.,6.,7., ve 8. ci sınıflarındaki 2134 öğrenci oluşturdu. Örneklem rasgele örnekleme yöntemi ile seçilen 319 öğrenciden oluştu. Veriler 10 soruluk bir anket formu ile toplandı. Veriler yüzdelik ve Ki Kare ile değerlendirildi Öğrencilerin % 27.6’sı ilköğretim 7. sınıfta, çoğunluğu (% 65.5) 9-12 yaş grubunda ve % 52.7’si erkektir. Öğrencilerin en çok Çocuk Hakları (% 73), Fiziksel Eğitim ve Spor (% 67.7), Acil Durumlarda İlk Yardım (% 67.4), Kazalardan Korunma (% 66.5), Boş Zamanı Etkin Değerlendirme (% 66.1) konularında eğitime gereksinim duydukları saptandı. Cinsel eğitime 13-15 yaş grubundaki öğrenciler (p<0.05) ve erkekler (p<0.01) daha fazla ilgi duyarken 9-12 yaş grubundaki öğrencilerin çocuk hakları(p<0.05) ve kazalardan korunma (p<0.001) eğitimine daha fazla ilgi gösterdikleri belirlendi.Öğe Malatya il merkezindeki 12 aylık bebeklerin bağışıklama durumu(2004) Ok, Şenay; Pehlivan, Erkan; Geçkil, EmineÖz: Bu araştırma annelerin aşılama ile ilgili bilgileri, inançları, aşılamaya etki edebilecek faktörlerin incelenmesi ve bebeklerin bağışıklama durumunu değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. 1998 Mart ayında Malatya il merkezinde bulunan 14 sağlık ocağında gerçekleştirilmiş kesitsel tipte bir alan araştırmasıdır. Bebeklerin 227(%87.3)'si BCG, 247(%95.0)'si DBT1, 241(%92.7) 'i DBT2, 233(%89.6) 'ö DBT3, 253(%97.3) 'ü OPV1, 245(%94.2)'i OPV2, 235(%90.4)'i OPV3, 202(%77.7)'si kızamık, 4(%1.5)'ü Hepatit Bl aşılarım olmuşlardır. Rutin aşı programında bulunan aşılarla tam olarak bağışıklanan bebek 230(%88.5) iken 30(%11.5)' unun aşısı eksiktir. Bebeklerin 42(%16.2)' si Ulusal Aşı Kampanya süresinde OPV ile aşılanmıştır. Araştırmaya katılan ailelerin sosyo-ekonomik düzeyi ile bebeklerin tam olarak aşılanması arasında fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır (p>0.05). Anne eğitimi ile bebekleri tam olarak aşılatmaları arasında istatistiksel farkın (p>0.05) anlamlı olmamasına rağmen, eğitim düzeyi yükseldikçe aşılanma oranları da artmaktadır. Anne eğitimi ile aşı sonrası ne yapacaklarını bilme durumları arasında istatistiksel olarak fark anlamlıdır (p<0.01). Ortaokul ve üzeri eğitimli 51(%89.5) anne aşı sonrası ne yapacağım bilmekte iken okur-yazar olmayan annelerde bu oran 28(%53.8)' dir. Bebeğin sağlık kontrolüne götürülmesi ile tam olarak aşılanması arasında fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır (p>0.05). Bebeğin sağlık kontrolüne götürülmesi ile annelerin aşı sonrası ne yapacaklarını bilip bilmemeleri arasında fark anlamlıdır (p<0.01). Bebekleri sağlık kontrolüne götüren annelerin 119(%93.7)' u aşı sonrası ne yapacağım bilmektedir. Sonuç olarak bebeklerin bağışıklama durumunu, anne eğitimi ve sosyo-ekonomik düzey değişkenleri etkilememektedir. Ancak annenin eğitim düzeyi yükseldikçe aşılama sonrası ortaya çıkabilecek sorunlarla nasıl baş edebileceklerini bilme düzeyi de yükselmektedir.Öğe OK Ş,PEHLİVAN E,GEÇKİL E (2004). Malatya il merkezindeki 12 aylık bebeklerin bağışıklama durumu. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7(1), 50 - 59.(Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2004) Ok, Şenay; Pehlivan, Erkan; Geçkil, EmineÖz:Bu araştırma annelerin aşılama ile ilgili bilgileri, inançları, aşılamaya etki edebilecek faktörlerin incelenmesi ve bebeklerin bağışıklama durumunu değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. 1998 Mart ayında Malatya il merkezinde bulunan 14 sağlık ocağında gerçekleştirilmiş kesitsel tipte bir alan araştırmasıdır. Bebeklerin 227(%87.3)'si BCG, 247(%95.0)'si DBT1, 241(%92.7) 'i DBT2, 233(%89.6) 'ö DBT3, 253(%97.3) 'ü OPV1, 245(%94.2)'i OPV2, 235(%90.4)'i OPV3, 202(%77.7)'si kızamık, 4(%1.5)'ü Hepatit Bl aşılarım olmuşlardır. Rutin aşı programında bulunan aşılarla tam olarak bağışıklanan bebek 230(%88.5) iken 30(%11.5)' unun aşısı eksiktir. Bebeklerin 42(%16.2)' si Ulusal Aşı Kampanya süresinde OPV ile aşılanmıştır. Araştırmaya katılan ailelerin sosyo-ekonomik düzeyi ile bebeklerin tam olarak aşılanması arasında fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır (p>0.05). Anne eğitimi ile bebekleri tam olarak aşılatmaları arasında istatistiksel farkın (p>0.05) anlamlı olmamasına rağmen, eğitim düzeyi yükseldikçe aşılanma oranları da artmaktadır. Anne eğitimi ile aşı sonrası ne yapacaklarını bilme durumları arasında istatistiksel olarak fark anlamlıdır (p<0.01). Ortaokul ve üzeri eğitimli 51(%89.5) anne aşı sonrası ne yapacağım bilmekte iken okur-yazar olmayan annelerde bu oran 28(%53.8)' dir. Bebeğin sağlık kontrolüne götürülmesi ile tam olarak aşılanması arasında fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır (p>0.05). Bebeğin sağlık kontrolüne götürülmesi ile annelerin aşı sonrası ne yapacaklarını bilip bilmemeleri arasında fark anlamlıdır (p<0.01). Bebekleri sağlık kontrolüne götüren annelerin 119(%93.7)' u aşı sonrası ne yapacağım bilmektedir. Sonuç olarak bebeklerin bağışıklama durumunu, anne eğitimi ve sosyo-ekonomik düzey değişkenleri etkilememektedir. Ancak annenin eğitim düzeyi yükseldikçe aşılama sonrası ortaya çıkabilecek sorunlarla nasıl baş edebileceklerini bilme düzeyi de yükselmektedir.