Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Genç, Bilal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Batı felsefesi ve dilbiliminde nesnellik miti: Bizim nesnellik mitine karşı yaptığımız itiraz
    (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2018) Genç, Bilal
    Bu yazı, George Lakoff ve Mark Johnson tarafından yazılan Metaphor We Live By (1980) adlı kitabın 195-209. sayfaları arasındaki “The Myth of Objectivism in Western Philosophy and Linguistics” başlıklı bölümden tercüme edilmiştir. Kitabın tamamı İthakı Yayınları tarafından Türkçe’ye tercüme edilip yayımlanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Differences in english Vocabulary use: Insights from spoken learner corpus and native speaker corpus
    (Eğitim ve Bilim, 2013) Genç, Bilal
    Öz: Bir dili anadil olarak konuşan ve o dili anadil olarak konuşmayanların yazılı ve sözlü üretimlerinin karşılaştırılması, araştırmacılara her iki metin türü arasındaki benzerlik ve ayrım noktalarını araştırma olanağı sunmuştur. Bu çalışma, küçük bir Anadil Bütüncesi (10973 sözcük) ile daha küçük bir Anadilden Olmayan Bütünce (2331) karşılaştırmasını yapar: Her iki gruptaki katılımcılara bir konuşma ödevi verilmiş ve bunun sonucunda üretilen Anadil Bütüncesi ile Anadilden Olmayan Bütünceleri Concordance adlı bilgisayar yazılımı yardımıyla nicel açıdan analiz edilmiştir. Çalışma iki işlevsel kategori ile (tanımlık ve ilgeç) üç içerik kategorisine (adlar, önadlar ve fiiller) odaklanır. Sonuçlara göre konuşmacıların sözcük seçimlerindeki sınırlı tercihleri nedeniyle tanımlık ve ilgeç kullanımında büyük oranda bir örtüşme varken ad ve fiil kullanımında da yakın benzerlik görülmüştür. Önad kullanımında ise iki grup arasında kayda değer bir ayrım görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A longitudinal study of effects of European language portfolio on reading skill
    (Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2013) Göksu, Ali; Genç, Bilal
    Abstract: Bu iki yıllık boylamsal çalışmanın amacı, standart dil testleri ile lise öğrencilerinin okuma becerilerinde Avrupa Dil Portfolyosu nun (ADP) etkilerini araştırmaktır. Katılımcılar, Avrupa Ortak Başvuru Metni ndeki (AOBM) öğeleri içeren ankete verdikleri cevaplara göre seçilen yirmi öğrenciden oluşmaktadır. KET ve PET sınavlarının yanı sıra, kendini değerlendirme testi de çalışma grubunun doğrulamasını yapmak için ön test ve son test olarak uygulandı. Gruba, AOBM deki seviyeler için hazırlanan materyallerle okuma yaptırıldı. Her öğrenci, öğrenme süreci boyunca okuma ile ilgili pek çok aktivite gerçekleştirdi. Çalışma, katılımcıların okuma becerilerindeki başarılarına ve yeterlikleri hakkındaki algılarına ADP nun önemli bir katkısı olduğunu gösterdi.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Topical Structure in Argumentative Essays of EFL Learners and Implications for Writing Classes
    (Journal of Language and Linguistic Studies, 2016) Kılıç, Mehmet; Genç, Bilal; Bada, Erdoğan
    Öz: Denemelerdeki tümceciklerin konu organizasyonunu inceleyen araştırmalar, bir tümceciği sonraki tümceciklere bağlayan dört adet geçiş türünün var olduğunu ortaya koymaktadır. Bunlar paralel geçiş, sıralı geçiş, uzatılmış paralel geçiş ve uzatılmış sıralı geçiştir. Deneme yazanların bağdaşıklık ve tutarlılık oluşturma becerilerini, konu geçişlerini uygun ve yeterli biçimde yapıp yapamamalarına bakarak değerlendirebiliriz. Başka bir deyişle, konu yapılandırmasının düzgün yapıldığı denemelerin daha bağdaşık ve tutarlı olduğunu söyleyebiliriz. Bu gerçeğe dayalı olarak, bu çalışma İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türklerin yazdığı denemelerdeki konu yapısını incelemeyi amaçlamıştır. Bunu yapmaktaki özel hedeflerimiz, (1) İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türklerin tümcecikler arasında konu bağlantıları oluşturma becerilerini değerlendirmek, (2) onların genellikle tercih ettiği konu geçişi türü/türlerini tespit etmek ve (3) geçiş oluşturmak için kullandıkları dil yapılarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla, araştırmacılar Türkiye'nin üç farklı üniversitesinden (Gaziantep, İnönü ve Hakkari) 81 İngiliz Dili Eğitimi bölümü öğrencisinin yazdığı denemeler üzerinde Konu Yapısı Çözümlemesi (KYÇ) uygulamışlardır. Yapılan çözümleme İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türklerin konu yapılandırmasında olması gereken beceriye sahip olmadıklarını göstermektedir. Araştırma, aynı zamanda, katılımcıların genellikle paralel ve sıralı geçiş türlerini kullanırken, uzatılmış geçiş türlerini daha az sıklıkla tercih ettiklerini ortaya koymuştur. Son olarak, çözümlememiz katılımcıların paralel geçiş için zamirleri, sıralı geçiş için ise yeni isim öbeklerini kullandıklarını göstermiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Types and functions of repetitions in the narrations of Turkish sperkers of French
    (Novitas-Royal, 2010) Genç, Bilal; Mavaşoğlu, Mustafa; Bada, Erdoğan
    Öz: Söylem analizi araştırmaları, tekrarın çeşitli türleri ve işlevi olduğunu göstermiştir. Bu çalışma 83 Fransızca öğrencisinin söylemindeki tekrarları inceleyerek tartışmaya katkıda bulunur. Tekrar, bir dilin konuşmacısının konuşmayı veya diyaloğu geliştirmesine ve sürdürmesine yardımcı olur ve hem anadil konuşmacıları hem de anadilden olmayan konuşmacılar tarafından en çok kullanılan iletişim stratejisidir. Bu çalışmada ele alınan veriler Fransızca öğrenen Türk öğrencilerin hem sözcük hem de sözcük grubu seviyesindeki tekrarları zaman kazanmak ve/veya önceki konuşmayı düzeltmek amacıyla kullandığını göstermiştir. Aynı zamanda gerek zaman kazanma gerekse tamir amaçlı olsun sözcük grubu (GS) tekrarlar sözcük seviyesi (SS) tekrarlardan daha fazla kullanılmıştır. Başlık (İngilizce): Öz (İngilizce): Research in discourse analysis has revealed that there are various types and functions of repetitions. This study adds to this discussion by examining the repetitions in the discourse of 83 learners of French. Repetition helps the speakers of a language to develop and maintain a conversation or speech; and is one of the mostly employed communication strategies by both native and non-native speakers. The data discussed in this study reveal that Turkish speakers of French employ repetitions both at word and group levels with the aim of stalling and/or repairing previous utterances. The study also suggests that either for stalling or repairing, group level (GL) repetitions were observed to be employed more frequently compared to word level (WL) repetitions
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Wilde’ın the happy prince ve Swift’in a modest proposal adlı eserlerinde artgönderimler
    (2010) Genç, Bilal; Elkılıç, Gencer
    Öz: Sadece gerçek yaşamdaki dil kullanımında değil, edebi eserlerdeki dil kullanımında da hem yazılı, hem sözlü söylemde bütünlük sağlayan gönderim biçimleri kulanılmaktadır. Bu çalışmadaki amacımız Oscar Wilde (1854-1900) tarafından yazılan The Happy Prince-Mutlu Prens (1888) adlı kısa hikayedeki ve Jonathan Swift (1667-1745) tarafından yazılan A Modest Proposal-Mütevazi Bir Öneri (1729) adlı deneme yazısında bulunan artgönderim kullanımlarını karşılaştırmaktır. Hikaye ve deneme yazısı üzerinde yapılan nicel çözümleme hem Wilde, hem de Swift’in anlatılarına bağıntı sağlamak için çoğunlukla adıllardan faydalandığını, belirli tanımlık ve işaret sıfatı/adılı gibi artgönderimlerinin daha az kullandıldığı göstermiştir. Her iki eserde de “such+a(n) isim” veya “such+çoğul isim” gibi artgönderimlerin hiç kullanılmadığı gözlenmiştir. Bu konu hakkındaki daha önceki çalışmalarla karşılaştırıldığında hem diğer çalışmalarda hem de bu çalışmada incelen eserlerde adıl kullanımının baskın olduğu görülmüştür..

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim