Yazar "Kaleci, Devkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemi olan moodle’da sınav yönetimi(Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011) Kaleci, DevkanÖz: Dünyada artan nüfus oranı ile kıt hale gelen kaynaklardan biri olan eğitim arzı devletler bütçesinde önemli bir orana sahiptir. Gerek öğretim kadrosunun temini gerekse parasal kaynakların kullanımı kronik sorunlar oluşturmakta ve diğer sarmal sorunların da etkisi ile her ülke için geçerli olmak üzere ideal değerlere ulaşım daima bir başka zamana ötelenmektedir. Eğitim içeriğini planlanan dersler, derslerin içeriğini ise ilgili yaşantılar oluşturmaktadır. Öğrenciye kazandırılan bu yaşantıların yine öğrencide kalan ve öğrencinin kullanabileceği nitelikteki izlerin objektif araçlar ile ölçülmesi de çok büyük önem taşımaktadır. Ders ile ilişkili olarak eğitim programlarının geliştirilmesi kadar ders içeriğinin ölçme ve değerlendirme ilkelerine göre objektif olarak belirlenmesi eğitsel açıdan çok büyük bir öneme sahiptir. Ancak kalabalık gruplara uygulanan testler için değerlendirme yönteminin uygulama aşamalarındaki güvenilirliği yapılan sınavın objektifliğini arttırır. Günümüzde web tabanlı eğitimde yaygın olarak kullanılan öğrenme yönetim sistemleri (LMS- Learning Management Systems) e-öğrenmeye paralel olarak hızlı bir gelişim içerisindedir. Açık kaynak kodlu bir öğrenme yönetim sistemi olan Moodle bu gelişimin ilk sıralarında yer almaktadır. Moodle sistemi, sınıf ortamında öğrenci ile eğitici arasında olası iletişim şekillerini web ara yüzü ile üst düzeyde destekleyen bir öğrenme yönetim sistemidir. Alanında kolay kullanımı, ücretsiz ve açık kaynak kodlu bir sistem olması ile eğitim sektöründe tercih edilen bir sistem haline gelmiştir. Bu çalışmada, Moodle’da soruların oluşturulması ve düzenlenmesi, sınav yönetimi ve sınav bitiminde sınav sonuçları ile ilgili istatistikler sunulmuştur.Öğe Analysis of computer and ınstructional technologies students’ academic success in ınternet-based programming course in terms of their learning styles(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2017) Kaleci, Devkan; Özhan, UğurBu çalışmada Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin İnternet Tabanlı programlama dersinden aldıkları notlar ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki ve öğrenme stillerine göre değerlendirme sınavlarının türünden (uygulamalı - klasik) aldıkları puanlar incelenmiştir. Araştırma 2012-2013 ve 2013- 2014 yılında İnternet tabanlı programlama dersini almış 60 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri (Versiyon 3.0) kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve tek yönlü varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre en öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stilleri çoktan aza doğru sırasıyla ayrıştıran (% 41,7), özümseyen (% 35), değiştiren (%13,3), yerleştiren (%10) şeklinde bulunmuştur. Öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stillerine göre vize, final ve ortalama not puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Vize sınavında öğrencilerin öğrenme stillerine göre not ortalamaları çoktan aza doğru sırasıyla ayrıştıran, özümseyen, yerleştiren, değiştiren şeklinde iken final sınavında yerleştiren, ayrıştıran, özümseyen ve değiştiren şeklinde olmuşturÖğe Design, Development, and Marketing Process of Video Games(Igi Global, 2017) Kaleci, Devkan; Tepe, TanselIn this study, general information about video game and video game sector, process of steps when designing, developing, and marketing a video game are presented in detail. Since game designers attempt to create their own type and develop new game type, there is no certain acceptance about suitable categorization for video games and certain number of video games types. For this reason, it is firstly mentioned about video game concept as well as systematically categorizing all game types in this study. Afterwards, each of these game categories and game types are described in details. Furthermore, it is aimed to raise awareness of researchers interested in this area, and to help in removing false or incomplete information about video games in the process of video game development.Öğe Experiential Investigation of Nonlinear Acoustic Field Structure in Two and Three Dimensions(Ieee, 2016) Kaleci, Devkan; Sahin, Ali; Karabocu, BakiIn this paper, two and three dimensional experimental nonlinear acoustic pressure fields that are produced by circular sources are presented. We developed an experiment systems to measure results of nonlinear acoustic pressure fields for the first three harmonic components along both acoustic and radial axis, in both two and three dimensions. The use of sub-harmonics to improve the lateral and axial image quality is also discussed. In addition, the experimental results are compared with theoretical results for the first three harmonics and are observed to essentially consistent with the theoretical results.Öğe İki ve üç boyutlu lineer olmayan aksutik alan yapılarının deneysel incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2007) Kaleci, Devkan[Abtsract Not Available]Öğe Self-efficacy of teacher candidates intended teaching profession(Elsevier Science Bv, 2014) Aydemir, Hasan; Duran, Munise; Kapidere, Metin; Kaleci, Devkan; Aksoy, Numan DurakThis research purposes to determine self-efficacy perceptions of teacher candidates studying in Inonu University, Faculty of Education and associate self-efficacy perceptions with gender and section type variables. Research has been done on 387 teacher candidates totally, which are studying in 4th grade of Inonu University Faculty of Education, in Departments of Classroom Teaching, Preschool Teaching, Computer Teaching and Education and Training of the Mentally Retarded. In this research the data obtained from Teachers' Self Efficacy Scale (Ogretmen Ozyeterlik olcegi), which developed by Tcshannen-Moran and Woolfolk-Hoy (2001) and Turkish validity and reliability study done by Capa, Cakiroglu and Sarikaya (2005). In data solving average (X-), t-test and One-Way Variance Analyse (ANOVA) test was provided. At the result of research, based approached findings, determined that the teacher candidates' self-efficacy subscales differentiated significantly according to gender and education type variables, but according to total score it wasn't differentiated significantly. (C) 2014 The Authors. Published by Elsevier Ltd.Öğe Web Based Interactive Online Creating Your Story Portal(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2016) Kaleci, Devkan; Korkmaz, OzgeThe development in technology affects every area of our lives as well as learning-teaching process. This situation makes it essential to give place to information technologies in educational applications. The purpose of this study is to create a web-based story writing portal which makes thinking enjoyable and increase creativity and creative writing. Based on a predetermined plan in this way, enhancing students' writing and thinking skills attainment has been intended. The study's being grounded on web-based and interactive is to provide students an environment far from fears, since mental and emotional comfort allow freedom in writing. Therefore, this study contributes to raise individuals who are creative, curious, able to think deeply and able to think freely in judgment and ideas. Thus, the study will be an important step to apply such a beneficial educational approach which intends to bring up creative individuals to meet the needs of present day.Öğe Web Tabanlı İnteraktif Çevrimiçi Öykünü Yarat Portalı(2016) Kaleci, Devkan; Korkmaz, ÖzgeÖz: Teknolojideki gelişmeler hayatın her alanını olduğu gibi, öğrenme-öğretme süreçlerini de etkilemektedir. Bu durum eğitsel uygulamalarda bilişim teknolojilerine yer verilmesi gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışmanın amacı düşünmeyi eğlenceli hale getirecek, yaratıcılığı ve yaratıcı yazmayı arttırmayı hedefleyen web tabanlı bir öykü yazma portalı ortaya koymaktır. Geliştirilen bu uygulama ile önceden belirlenen bir plana uygun şekilde öğrencilere yazma ve düşünme becerilerin kazandırılması ve mevcut becerilerinin arttırılması hedeflenmektedir. Çalışmanın web tabanlı ve interaktif olması öğrencilerin öykü yazma sürecinde yargılanma korkusundan uzak, zihinsel ve duygusal rahatlığın olduğu, özgürce yazabilecekleri bir ortam imkânı sunabilmektedir. Bu nedenle bu çalışma, yaratıcı, meraklı, derin düşünebilen, yargı ve fikirlerinde özgür olabilen gibi birçok özelliğe sahip bireylerin yetiştirilmesinde önemli katkılar sağlayabilecektir. Böylelikle yaratıcı bireyler yetiştirmeyi amaçlayan bir eğitim anlayışının uygulanması günümüzün gereksinimlerini karşılama adına önemli bir adım olacaktır.Öğe Yük altındaki kayaların gerilme-birim deformasyon değişimlerinin ultrasonik dalgalar yardımıyla izlenmesi ve önemli değişkenlerin esnek hesaplama yöntemleriyle değerlendirilmesi(2008) Tütmez, Bülent; Karakuş, Murat; Kaleci, Devkan[Abstract Not Available]