Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kara, Selma" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Pre-service Teachers’ Coursebook Evaluation and Adaptation: An Evaluation of 9th Grade English Coursebook
    (İnönü Üniversitesi, 2019) Kara, Selma
    Öz Öğretim materyalleri, dil sınıflarında önemli öğelerden biridir ve öğrencilerin dili öğrenmesini ve sınıfta yer alan dil pratiğini sağlar. Dil öğretmenlerinin çoğu ders kitaplarını sınıftaki temel materyal olarak kullanırlar ancak öğretmenin önemli bir rolü kullandığı ders kitabını değerlendirmektir. Öğretmenler hangi öğretim yöntemi veya yaklaşıma sahip olursa olsun, belirli bir grup öğrencinin öğrenim ihtiyaçlarını karşılamalıdır bu nedenle ders kitabı değerlendirme ve uyarlama önem kazanmaktadır. Bu çalışma iki taraflı bakış açısı sunmaktadır. Öncelikle, 9. sınıf ders kitabı olarak kullanılan Teenwise ile ilgili öğretmen adaylarının görüşlerini incelemektedir. İkinci olarak, öğretmen adayları öğrettikleri ders kitabı ünitelerinin etkili olmayan kısımlarını belirlemiş ve etkili bulmadıkları bölümleri daha iyi öğrenme sağlamak için uyarlamışlardır. Uyarlama analizinin amacı, ders kitabının beklentilerini karşılamadığı durumlarda öğretmenlerin hangi teknikleri kullandığını bulmaktır.. Ders kitabı değerlendirilmesi sonuçları, öğretmen adaylarının ders kitaplarını dil becerileri ve dil içeriği açısından yeterli bulduğunu göstermektedir. Ancak öğretmen adayları, dil bilgisi ve sözcük öğretimi ve etkinliklerinin geliştirilmesi gerektiğini düşünmektedirler. Öğretmen adaylarının ders kitabı uyarlamalarında en çok kullanılan tekniğin “ekleme”, “yeniden düzenleme” ve “değiştirme” olduğunu bulunmuştur. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının ders kitaplarını daha etkin bir şekilde kullanması ve öğretmen olduklarında öğretme öğrenme sürecine etkili katkı sağlamaları önemlidir. Bu nedenle, öğretmen adaylarını kullandıkları ders kitaplarını nasıl değerlendirecekleri ve ders kitaplarını güncel dil öğretim yaklaşımları ve öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda nasıl uyarlayacakları konusunda eğitmek gereklidir. Anahtar Kelimeler: öğretmen eğitimi, yabancı dil öğretiminde material değerlendirme, ders kitabı değerlendirmesi ve uyarlaması.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim