Yazar "Karasu, H. Pelin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Evaluation of hearing impaired and normal hearing students’ reading miscues by miscue analysis(2011) Karasu, H. Pelin; Girgin, Ümit; Uzuner, YıldızAbstract:Okuma hataları, okuyucunun dilin ipucu sistemleri ile metni anlamada kullandığı okuma stratejileri hakkında bilgi vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı öğrenciler ile işiten öğrencilerin öykülerdeki okuma hatalarının incelenmesidir. Araştırmaya İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi’nden (İÇEM) 24 koklear implantlı öğrenci ile Ziya Gökalp İlköğretim Okulu’ndan 24 işiten öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin okuma hatalarını değerlendirmede hata analizi yapılmıştır. Hata analizi çerçevesinde, dilin ipucu sistemlerini oluşturan sözdizimi, anlam, kullanım ve harf-ses ilişkisi ile öğrencilerin okuduğunu anlatma puanları incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları, İÇEM’e devam eden koklear implantlı öğrencilerin okuduğunu anlama becerisine ilişkin stratejileri kullanarak okuduklarını anlayabildiklerini, okuduğunu anlamada sözdizimi, anlam, kullanım ve harf-ses ilişkisini kullanabildiklerini göstermektedir. Araştırmada, işiten öğrenciler ile koklear implantlı öğrencilerin aynı türde okuma hataları yaptıkları, ancak koklear implantlı öğrencilerin hata sayılarının işiten öğrencilerden fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe İşitme engelli öğrenciler ve işiten öğrencilerin okuma hatalarının hata analizi ile değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2011) Karasu, H. Pelin; Girgin, Ümit; Uzuner, YıldızOkuma hataları, okuyucunun dilin ipucu sistemleri ile metni anlamada kullandığı okuma stratejileri hakkında bilgi vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı öğrenciler ile işiten öğrencilerin öykülerdeki okuma hatalarının incelenmesidir. Araştırmaya İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi’nden (İÇEM) 24 koklear implantlı öğrenci ile Ziya Gökalp İlköğretim Okulu’ndan 24 işiten öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin okuma hatalarını değerlendirmede hata analizi yapılmıştır. Hata analizi çerçevesinde, dilin ipucu sistemlerini oluşturan sözdizimi, anlam, kullanım ve harf-ses ilişkisi ile öğrencilerin okuduğunu anlatma puanları incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları, İÇEM’e devam eden koklear implantlı öğrencilerin okuduğunu anlama becerisine ilişkin stratejileri kullanarak okuduklarını anlayabildiklerini, okuduğunu anlamada sözdizimi, anlam, kullanım ve harf-ses ilişkisini kullanabildiklerini göstermektedir. Araştırmada, işiten öğrenciler ile koklear implantlı öğrencilerin aynı türde okuma hataları yaptıkları, ancak koklear implantlı öğrencilerin hata sayılarının işiten öğrencilerden fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.











