Yazar "Kaya, Zeynep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Geleneksel halk çalgılarının müzik öğretmenliğindeki yeri(İnönü Üniversitesi, 2013) İmik, Ünal; Kaya, ZeynepGeleneksel halk çalgılarının müzik öğretmenliğindeki yerini ve önemini, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda halk çalgılarına ayrılan payın yeterlilik düzeyini, bu kurumlardan mezun olmuş müzik öğretmenlerinin görüşlerinden faydalanarak sorgulamayı amaçlayan bu araştırmanın evrenini, Türkiye’deki Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dallarından mezun müzik öğretmenleri; örneklemini ise Malatya ilindeki 40 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, örneklem grubuna anket uygulanarak elde edilmiştir. Anket yoluyla elde edilen veriler, SPSS programı kullanılarak istatistiksel işlemlere tabii tutulup analiz edilmiş ve basit frekans dağılımları (f) ve yüzdelik (%) değerleri hesaplanmıştır. Elde edilen bulgular yorumlanarak sonuçlara ulaşılmaya çalışılmış ve bu sonuçlar doğrultusunda çözüm önerileri sunulmuştur.Öğe Koro eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımın tutum, öz-yeterlik algısı ve akademik başarıya etkisi(İnönü Üniversitesi, 2011) Kaya, ZeynepBu araştırmanın amacı; bir öğrenme kuramı olarak yapılandırmacı yaklaşımın, Müzik Öğretmenliği Programı öğrencilerinin yedi yarıyıl boyunca aldıkları ?Koro? dersine yönelik tutum, öz-yeterlik algısı ve akademik başarılarında ne ölçüde etkili olduğunu tespit etmektir. Araştırmanın yürütülmesinde kontrol gruplu öntest- sontest deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Buna göre araştırmanın çalışma grubunu; İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Programı 2010?2011 Eğitim-Öğretim Yılı, Bahar Yarıyılı 2.sınıf (n=30) öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Tutum, Öz-yeterlik Algısı, Akademik Başarı Ölçeği ve Uzman Görüşü Alma Formu kullanılmıştır. Buna göre öğrenciler; 2010?2011 Eğitim-Öğretim Yılı, Güz Yarıyılı, ?Koro II? dersinde aldıkları akademik başarı puanlarına göre eşleştirme yoluyla denklik gruplarına ayrılmış, deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Araştırmacı tarafından sekiz hafta ve haftada dört ders saati süresince, deney grubuna (n=15) yapılandırmacı (öğrenci merkezli), kontrol grubuna (n=15) ise geleneksel (öğretmen merkezli) koro eğitimi verilmiştir. Araştırma verilerinin analizi için nonparametrik testlerden faydalanılmış; bu testlerin istatistiksel çözümleri, SPSS.17 paket programıyla yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda; (a) Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı koro eğitimi verilen deney grubuyla, geleneksel yaklaşıma dayalı koro eğitimi verilen kontrol grubunun Öz-yeterlik Algısı Ölçeği sontest puanları arasında p<.05 anlamlılık düzeyinde deney grubu lehine farklılaşma olduğu ancak Akademik Başarı sontest puanları arasında ve Tutum Ölçeği sontest puanları arasında (p>.05) anlamlılık düzeyinde bir farklılaşma olmadığı, (b) Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı koro eğitimi verilen deney grubunun Tutum Ölçeği öntest-sontest puanları arasında sontest lehine farklılaşma olduğu ve Öz-yeterlik Algısı Ölçeği öntest-sontest puanları arasında sontest lehine farklılaşma olduğu ancak Akademik Başarı Ölçeği öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı, (c) Geleneksel yaklaşıma dayalı koro eğitimi verilen kontrol grubunun Tutum, Öz-yeterlik Algısı ve Akademik Başarı Ölçeği öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Müzik öğretmenliği programı1.sınıf öğrencilerinin bireysel ses eğitimi dersindeki başarılarını etkileyen faktörler(İnönü Üniversitesi, 2006) Kaya, ZeynepMÜZ K ÖĞRETMENL Ğ PROGRAMI 1.SINIF ÖĞRENC LER N N B REYSEL SES EĞ T M DERS NDEK BAŞARILARINI ETK LEYEN FAKTÖRLER Yüksek Lisans Tezi, Zeynep KAYA nönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haziran 2006 Danışman, Prof. K. Bülent B ROL ÖZET Bu araştırmada; Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Programı 1. sınıf öğrencilerinin Bireysel Ses Eğitimi dersindeki başarılarını etkileyen faktörler, öğrenci görüşlerine göre incelenip değerlendirilmiştir. Araştırmada, öğrencilerin bu dersteki başarılarını etkileyen faktörler, uygulanan anketin değerlendirilmesiyle, bulgular haline getirilmiş ve yorumlanmıştır. Bulguların yorumlanmasından sonra araştırma probleminin sonuçları saptanmış; öğrencilerin başarılarını etkileyen faktörler, olumlu ve olumsuz olmak üzere ikiye ayrılmış, olumlu faktörlerin devamına ve olumsuz faktörlerin önlenebilmesine yönelik öneriler getirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Müzik, Ses, Ses Eğitimi











