Yazar "Merter, Feridun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Cumhuriyetten günümüze lise programlarında yer alan Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili amaç, içerik ve öğretim yöntemleri(2011) Merter, Feridun; Yılmaz, HaticeBu çalışmada 1924 yılından başlayarak Cumhuriyetten günümüze kadar yapılan lise Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji programlarının Atatürk ilke ve inkılâplarının genç nesillere benimsetilmesi bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. 1970 yılına kadar yapılan programlar, dersle ilgili konu başlıklarından ve açıklamalardan oluşmaktadır. Bu nedenle bu araştırmanın kapsamı içerisinde yanıt aramaya çalışılan bazı kısımların eksik kalacağı muhakkaktır. Atatürkçülük konularının bütün derslere aktarılması 1986 yılından sonra olmuştur. Bu dönemden önce Atatürkçülük konularına, Tarih dersi içerisinde verilen T.C. İnkılâp Tarihi dersinde yer verilmiştir. Buna rağmen 1986 öncesi ve sonrasındaki bütün Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji programları incelenerek, Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili konu başlığı, açıklama, yöntem vb. konulara araştırmada ele alınmıştır. Cumhuriyetten bu yana hazırlanan Felsefe ve Psikoloji programlarında Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili bir şey bulunmadığı için bu dersler araştırmanın kapsamı dışında tutulmuştur.Öğe Cumhuriyetten günümüze lise programlarının Atatürk ilke ve inkılâplarını genç nesillere benimsetmesi bakımından değerlendirilmesi(2010) Merter, Feridun; Yıldız, HaticeÖz: Bu çalışmada 1924 yılından başlayarak Cumhuriyetten günümüze kadar yapılan lise Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji programlarının Atatürk ilke ve inkılâplarının genç nesillere benimsetilmesi bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. 1970 yılına kadar yapılan programlar, dersle ilgili konu başlıklarından ve açıklamalardan oluşmaktadır. Bu nedenle bu araştırmanın kapsamı içerisinde yanıt aramaya çalışılan bazı kısımların eksik kalacağı muhakkaktır. Atatürkçülük konularının bütün derslere aktarılması 1986 yılından sonra olmuştur. Bu dönemden önce Atatürkçülük konularına Tarih dersi içerisinde verilen T.C. İnkılâp Tarihi dersinde yer verilmiştir. Buna rağmen 1986 öncesi ve sonrasındaki bütün Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji programları incelenerek, Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili konu başlığı, içerik, yöntem ve açıklamalar araştırmada verilmiştir. Cumhuriyetten bu yana hazırlanan Felsefe ve Psikoloji programlarında Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili bir şey bulunmadığı için bu dersler araştırmanın kapsamı dışında tutulmuştur. Araştırmada ulaşılan Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji öğretim programlarındaki Atatürk ilke ve inkılâpları ile ilgili hedef, içerik, yöntem ve araç-gereçler ayrı ayrı sunulmuştur.Öğe Değer Aktarma Yaklaşımına Göre Hayat Bilgisi Dersinde Sorumluluk Eğitimi(Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2019) Demir, Fehmi; Merter, FeridunÖz: Milli Eğitim Bakanlığı tarafından birinci, ikinci ve üçüncü sınıflar için hazırlanan Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında, her ne kadar öğrencilere kazandırılacak değerler açık olarak belirlenmişse de bu değerlerin nasıl kazandırılacağı ve kazanılıp kazanılmadığının nasıl ölçülüp değerlendirileceği ile ilgili herhangi bir bilgiye yer verilmemiştir. Ayrıca değerler eğitiminin etkili bir şekilde verilmediği birçok araştırmacı tarafından tespit edilmiştir. Değerlerin Hayat Bilgisi dersinde doğrudan öğretilmesi durumunda değer kazanımının olumlu yönde etkilenebileceği düşünülmüştür. Bu kapsamda araştırmanın amacı Hayat Bilgisi Dersinde sorumluluk değerini kazandırmada değer aktarma yaklaşımının nasıl bir değişim gösterdiğini ortaya koymaktır. Bunun için öğrenci sorumlulukları, yaklaşımın basamaklarına uygun olarak ünite kazanımları ile ilişkilendirilmiştir. Bu bütünleştirmeye ait ders planları, ikinci sınıf Hayat Bilgisi dersi ikinci ünite süresince çalışma grubuna uygulanmıştır. Araştırma, karma araştırma desenlerinden yakınsayan paralel desen olarak tasarlanmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2017–2018 eğitim öğretim yılında Batman il Merkezindeki bir ilkokulun ikinci sınıfına devam eden bir şubedeki öğrencilerdir. Veri toplama araçları olarak Açık Uçlu Soru Formu ve Sorumluluk Kazanım Testi kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, nicel ve nitel analiz yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucuna göre uygulamanın yapıldığı şubedeki öğrencilerin belirlenen sorumlulukları kazandıkları ve değerlerin doğrudan kazandırılmasına dayanan değer aktarma yaklaşımının öğrencilere ailevi ve kişisel sorumlulukları kazandırmada olumlu yönde bir değişim gösterdiği tespit edilmiştirÖğe DEĞERLERİN KAYBOLMA DURUMUNA İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(Turkish Studies (Elektronik), 2015) Merter, Feridun; Şekerci, HanifiÖz: Değerler bir toplumun birlik ve beraberliğini sağlayan önemli dinamiklerden biridir. Çeşitli ülkelerde ve ülkemizde artan adli vakalar, aile yapısının bozulması, cinayetler, hırsızlık, yolsuzluk, irtikap, zimmete para geçirme, adaletsizlik, haksızlık, adam kayırma, hoşgörüsüzlük, eleştiriye kapalı olma, empati yapmama, eleştirel düşünme eksikliği gibi durumlar, değerlerin toplumsal yaşamda ciddi anlamda aşınmaya uğradığını göstermektedir. Bu anlamda araştırmada değerlerin kaybolma durumları sınıf öğretmenlerinin görüşleri dikkate alınarak değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan anketteki değerler Spanger, Schwartz, Rokeach ile Acat-Aslan tarafından sınıflandırılan ve ilgili literatürde yer alan değerlerdir. Değerlerin kaybolma durumlarını belirlemek için, frekans ve yüzde alma tekniği kullanılmıştır. Bunun yanında değerlerin kaybolma durumlarına ilişkin görüşlerin cinsiyet değişkeni, mesleki kıdem, görev yeri, en son mezun olunan okul türü, gazete takibi ve doğum yeri değişkenleri açısından karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığını belirlemek amacıyla, kay kare testi yapılmış, anlamlılık düzeyi olarak 0,05 seçilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre adalet, eleştiriye açık olma, empati, adil olma, kanaatkarlık, emeğe saygı, dürüstlük, cömertlik, alçak gönüllülük değerleri araştırmaya katılan öğretmenlerin çok büyük bir bölümü tarafından kaybolmuş ve kaybolmaya yüz tutmuş değerler olarak değer olarak görmektedir. Araştırma sonuçlarına dayanarak, günlük yaşamda değerlerin yaşaması için okul öncesi eğitimden yüksek eğitime kadar değerler eğitimine yer verilmesi önerilmiştir. Bunun yanında kişiler iş yaparken ve hizmet verirken de değerler eğitimi ile etkinliklerin içerisinde yer almalıdırÖğe An investigation of the relationships between teachers’ competency with lesson planning, designing learning environments and materials, and their socio-cultural characteristics(Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2012) Bozaslan, Hasan; Genç, Gülten; Kaya, Ahmet; Merter, FeridunÖz: Bu araştırmada, ilköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin eğitim programlarınauygun olarak dersi planlama, sınıf ortamını düzenleme ve konuya uygun materyal hazırlamadaki yeterlikleri ile sosyo-kültürel özellikleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Anket, Gaziantep il merkezinde ikisi özel, dördü devlet okulu, Nizip ilçesinde birisi özel, altısı devlet okulu ve ilçeye bağlı üç köy okulu olmak üzere toplam16 ilköğretim okulunda uygulanmıştır. Anketi toplam 159 sınıf öğretmeni yanıtlamıştır. Elde edilen veriler, SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Çözümleme sonucunda p<.05 düzeyinde anlamlı bulunan sonuçlar, tablolarlagösterilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda anne ve babalarının eğitim düzeyi ve maddi durumu yüksek olan, özel okulda çalışan, sınıf mevcudu 15 ile 20 arası olan sınıf öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur.Öğe Kızların Okullaşması Açısından Bazı Avrupa Birliği Topluluğu Üyesi Ülkeler ve Asya Ülkelerinin Karşılaştırılması(Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2007) Merter, FeridunÖz: Egitimi, Kadınların Okullasma Durumları,Kadınların Okullasmalarını Etkileyen Faktörler,Kadınların Fakülte Tercihleri,Çalıstıkları Meslekler Türkiye ile karsılastırılarak ayrıntılı bir sekilde incelenmistir.Ayrıca kadın egitiminin ve kadınların okullasma oranlarının yükselmesinin toplumsal kalkınmada ve kültürel sermaye birikimindeki etkileri de arastırılmıstır.Öğe Ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2012) Merter, Feridun; Kartal, Şefik; Çağlar, İsmailÖz: Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programına ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik tanımlayıcı nitelikte bir çalışmadır. Araştırma Genel Tarama Modeli kapsamında ilişkisel tarama modeline dayalıdır. Araştırma verilerine ulaşmak için Nevşehir ve Konya illerinde görev yapan 115 İngilizce öğretmenine bir anket uygulanmıştır. Anket formunun hazırlanmasında ilgili literatür taranmış, benzer araştırmalarda kullanılan geçerlik ve güvenilirlikleri test edilmiş veri toplama araçlarından yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenler ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının Kazanımlar, İçerik ve Ölçme –Değerlendirme İlişkisini yeterli görmemekte bu değişkenler arasında uygun ilişkilerin kurulmadığını düşünmektedirler. Öğretmenlerin ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının Öğretmeöğrenme Süreci (Etkinlikleri) ve İçeriği ile ilgili düşünceleri de genel olarak olumsuz yöndedir. Öğretmenlere göre programda önerilen etkinlikler ve içerik yeterli değildir. Öğretmenlerin programın en olumsuz yönü olarak proje ve performans görevlerini gördüklerini söylemek mümkündür.Öğe SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ(Turkish Studies (Elektronik), 2014) Merter, Feridun; Bozkurt, EyüpÖz: Eğitim öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü yer olan okulların temel amaçlarından biride öğrencileri topluma yararlı, sorumlu ve toplum ile barışık olarak yaşayabilecek şekilde yetiştirmektedir. Okullar değişen ve gelişen toplumlara ayak uydurmak ve kendilerini yenilemek zorundadır. Toplum içerisinde okullar değişimin ve gelişimin öncüsü olarak yer almaktadırlar. Okullar bu değişimi çağdaş ve bilimsel yeniliklere göre sağlamakta, toplum ihtiyaçlarına göre kendini yenilemektedir. Okullar bu değişimleri sağlamanın yanında toplumun milli ve manevi değerlerini de öğrencilere kazandırmak zorundadır. Gelişimin ve değişimin öncüsü olan okullar nesiller arasında kültürel çatışmanın olmaması ve toplumun değerlerinin aktarılmasını sağlayan bir kurumdur. Okullar tüm bu görevleri gerçekleştirmek için iyi eğitim almış, gerekli donanımlara sahip öğretmenlere ihtiyaç duymaktadır. Ülkemizde eğitim fakülteleri öğretmen yetiştirme anlamında roller üstlenmiştir. Eğitim fakültesi öğrencileri dört yıl aldıkları eğitim sonrasında öğretmen olabilmekte ve öğrencilere milli ve manevi değerleri aktarmaktadır. Çocukların emanet edileceği öğretmen adaylarının değerlere bakış açısı, verdiği önem ve değerlerden haberdar olma düzeyleri, değerlerin aktarılmasında ve öğretilmesinde önemli bir yer ve öneme sahiptir. Bu çalışmada aldıkları eğitim sonucunda öğretmen olacak sınıf öğretmeni adaylarının değerler eğitimine bakış açılarını öğrenmek amaçlanmıştır. Değerler eğitimine ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerini almayı hedefleyen bu araştırma tarama modelinde olup betimsel bir nitelik arz etmektedir. Araştırmanın örneklemini Fırat Üniversitesi Sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören 147 öğrenci oluşturmaktadır. Anket formu toplam 3 bölümden oluşmaktadır. Anket formunun birinci bölümünde demografik veriler bulunmakta ve bu demografik verilere dayalı olarak görüş maddeleri karşılaştırılmıştır. Anketin ikinci bölümünde ise değerler eğitimine ilişkin toplam 21 görüş maddesi bulunmaktadır. Araştırmadan elde edilen verileri çözümlemede "aritmetik ortalama", "yüzde" ve "frekans" kullanılmış; öğrenci görüşlerinin, demografik verilere dayalı değişkenlerden etkilenme derecesi de bağımsız gruplar t testi ile test edilmiştir