Yazar "Sincar, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Analysis of Teacher’s Performance Evaluation at Private Schools: Kahramanmaraş and Gaziantep Sample(2019) Önen, Zerrin; Sincar, MehmetAbstract: This study aims to determine the views of administrators working at private schools in Kahramanmaraş and Gaziantep on evaluating teacher’s performance and to make some recommendations for an effective and sufficient teacher evaluation accordingly. This study explores questions such as what administrators think about implementing the evaluation results, whether there should be an evaluation system that diffrentiates by teacher competencies or not and how teacher’s performance evaluation systems contribute to teacher’s professional development. The data were gathered through semi-structred interview forms and analysed through the content analysis method.Öğe AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİNDE YÜKSELEN AĞ TOPLUMU VE EĞİTİM YÖNETİCİLERİ(Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 2008) Dönmez, Burhanettin; Sincar, MehmetÖz: Bu makalenin amacı, yükselen ağ toplumunun ışığında, eğitim yöneticilerinin liderlik ettikleri eğitim kurumlarını, bu ağın merkezine yerleştirebilmelerinin önemine dikkat çekmek ve bu konuda bir farkındalık yaratmaktır. Küreselleşen dünyada hızla yükselen ağ toplumu, ekonomide olduğu gibi eğitimde de sınırların kaldırılmasına, birleşmelere ve doğal olarak yeniliklerin yapılmasına olanak sağlamaktadır. Gelişen enformasyon teknolojilerinin oluşturduğu bir ağ şemsiyesi altında Türkiye’de eğitim politikaları ulusal ve küresel analizler yapılarak geliştirilmeli, Avrupa Birliği sürecinde hızlı adımlarla ilerlemek isteyen Türkiye’nin, bu vizyonun gereği olarak eğitim yöneticisi profilindeki değişime ivme kazandırılmalıdır. Bu nedenle okullar, okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler ağ toplumu ışığında rollerini yeniden tanımlamak durumundadırlar. Konuya eğitim yöneticileri açısından bakıldığında, çok yakın bir gelecekte, “Teknoloji Liderliği” eğitim yöneticilerinin en önemli rollerinden biri olacaktır. Avrupa Birliği süreci dikkate alındığında, farklı ülkelerden, farklı dillerde eğitim veren eğitim kurumları ile zorunlu bir etkileşim, hatta bilgi paylaşımı ve insan gücü hareketliliği söz konusu olacaktır. İşte bu noktada eğitim yöneticisi, doğru düğümlerle doğru bağlantıları kurarak, en sağlam ağı örebiliyorsa “ağ toplumunun eğitim yöneticisi” olabilecektir.Öğe Data-Based Change for Departmental Effectiveness in the English Preparatory Unit: A Longitudinal Case Study(Ani Yayincilik, 2009) Summak, M. Semih; Summak, A. Elcin (Goeren); Sincar, MehmetProblem: The major problem was: What will be the impact of a three-year evidence-based and mission-driven change program (to be launched between 1997-2000) on the proficiency level of English Preparatory Program students (of Gaziantep University) longitudinally, in terms of international compatibility? Purpose: The main purpose of this study was to inquire means and ways of assuring accountability as a tool for departmental effectiveness, through measurable performance indicators in the English Preparatory Department of Gaziantep University. Design and Methodology: This paper presents a longitudinal case study, embracing action research backed by a series of empirical analyses (time-variant and time-invariant) spanning a 9-year period. Statistical applications such as independent samples t-test, linear regression and correlation have constituted the backbone of the analyses. Findings: The proposed exemption criterion (500 PB-TOEFL) had no scientific base and was not justifiable in terms of minimum proficiency level required for the completion of the English Preparatory Program. Findings showed that the minimum English proficiency level was approximately equivalent to a score of 377 on the paper-based TOEFL, being far from the exemption criterion and international compatibility. Conclusions/Recommendations: It can be concluded that the average outputs of the English Preparatory Department (of Gaziantep University) were not found to be internationally compatible with refrence to TOEFL grades and, in great part, the exemption criterion and the English proficiency level attained at the EPD was/is still not accountable. Outsourcing can be an innovative alternative for improving efficiency at the English preparatory unit in question.Öğe Eğitim Denetmenlerinin İletişim Becerileri ile Empatik Eğilim Düzeylerinin İncelenmesi(2012) Uğurlu, Celal Teyyar; Yıldırım, M. Cevat; Sincar, Mehmet; Özer, Niyazi; Beycioğlu, KadirÖz: Bu araştırmada il eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri ve empatik eğilim düzeyleri ve iletişim becerileri ile empatik eğilimleri arasındaki ilişki betimlenmiştir. Araştırma, ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu oransız küme örnekleme yöntemiyle belirlenen 306 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, t testi, ANOVA ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada il eğitim denetmenlerinin cinsiyet, branş ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık görülmemiştir. İşten memnun olma değişkenine göre, il eğitim denetmenlerinden "evet" cevabı verenlerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmektedir. İl eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri, empatik eğilimlerini yordamaktadır. İletişim beceri puanları ile empatik eğilim puanları birlikte değerlendirildiğinde, denetmenlerin empatik eğilim algılarının daha düşük olduğu söylenebilir. İl eğitim denetmelerinin hem iletişim becerilerinin niteliği hem de empatik eğilimlerinin niteliğini artırıcı çalıştay ve seminerler, il eğitim denetmenlerinin davranışlarını olumlu yönde etkileyecektir.Öğe Eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri ile empatik eğilim düzeylerinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2012) Uğurlu, C. Teyyar; Yıldırım, M. Cevat; Sincar, Mehmet; Özer, Niyazi; Beycioğlu, KadirIn this study, empathetic tendencies and communication skills of education supervisors was investigated. It was also aimed to explore the relation between supervises’ communication skills and empathetic tendencies. The study group of this descriptive study was 306 supervisors chosen through cluster sampling method. In the analysis of data, ANOVA, t test, and regression analysis were used. Results showed that there was no meaningful difference in terms of participating supervisors’ gender, branch and seniority. According to the satisfaction with job variable, however, a meaningful difference was observed in support of the supervisors satisfied with their jobs. Results also showed that communication skills of supervisors predict their empathetic tendencies. As communication skill and empathetic tendency levels are evaluated together, it can be said that supervisors’ perceptions of empathetic tendencies are lower. It can be asserted that workshops and seminars aiming to increase city education supervisors’ both communication skills and empathetic tendencies will affect their behaviors positively.Öğe Eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaştıkları sorunlar(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2012) Yıldırım, M. Cevat; Beycioğlu, Kadir; Uğurlu, C. Teyyar; Sincar, MehmetBu çalışmanın amacı, eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaşılan sorunları eğitim müfettişlerinin görüşlerine göre tespit etmektir. Bu çalışmada, durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin her ilinden 2’er eğitim müfettişi olmak üzere toplam 16 eğitim müfettişinin görüşü alınmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucuna göre, eğitim müfettişlerinin dört görev alanıyla ilgili çeşitli sorunların olduğu, özellikle sorunların birçoğunun eğitim müfettişliği sisteminin yapısından kaynaklandığı belirlenmiştir. Bunlara bağlı olarak, eğitim müfettişliği sisteminin yapısının yeniden gözden geçirilmesi ve bazı yapısal değişiklerin yapılmasının bir zorunluluk olduğu söylenebilir.Öğe İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin görüşleri(2011) Sincar, Mehmet; Aslan, BattalBu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerineilişkin sınıf ve branş öğretmenlerinin algılarını belirlemektir. Karma yönteminkullanıldığı bu araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma tekniklerikullanılmıştır. Araştırmanın verileri nicel yöntem açısından “Teknoloji LiderliğiRolleri Envanteri”, nitel yöntem açısından ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniğikullanılarak toplanmıştır. Nicel yöntem açısından örneklem belirleme yöntemiolarak olasılığa dayalı örneklem çeşitlerinden biri olan tabakalı örneklemekullanılmıştır. Örnekleme alınan 14 ilköğretim okulundaki 386 öğretmenincevapladığı veri toplama aracı değerlendirmeye alınmıştır. Bu çalışmanın nitel veritoplama boyutunda amaçlı örnekleme dayalı olarak maksimum çeşitlilik örneklemeyöntemi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelere toplam 18 öğretmenkatılmıştır. Katılımcıların, ilköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliğirollerine ilişkin görüşlerinin; branş (çalışma alanı), cinsiyet ve öğrenci mevcudu(görev yaptıkları okullarda yer alan öğrenci mevcutları) bağımsız değişkenlerinegöre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla parametrik analizteknikleri kullanılmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesi ise içerik analizi ilegerçekleştirilmiştir. Sınıf ve branş öğretmenlerinin görüşlerine göre ilköğretim okuluyöneticilerinin, teknoloji liderliği rolleri olan insan merkezlilik, vizyon ve iletişim veişbirliği rollerini kısmen, destek rolünü yeterince sergiledikleri belirlenmiştir. Nicelaraştırma teknikleriyle elde edilen bulguların, nitel araştırma tekniklerinden eldeedilen bulgular tarafından da desteklendiği görülmüştür. İlköğretim okuluyöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin sınıf ve branş öğretmenleriningörüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Cinsiyet değişkeni açındansınıf öğretmenlerinin görüşleri arasında ilköğretim okulu yöneticilerinin vizyonrolüne ilişkin; branş öğretmenlerinin görüşleri arasında ise iletişim ve işbirliği rolüneilişkin istatistiksel bakımdan anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Öğrenci mevcudu değişkeni açısından sınıf öğretmenlerinin görüşleri arasında ilköğretimokulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin anlamlı bir farklılıkbulunmamıştır. Öğrenci mevcudu değişkeni açısından branş öğretmenleriningörüşleri arasında ise ilköğretim okulu yöneticilerinin insan merkezlilik ve vizyonrollerine ilişkin anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Öğe İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin bir inceleme (Gaziantep ili örneği)(İnönü Üniversitesi, 2009) Sincar, MehmetBu çalışmanın amacı, sınıf ve dal (branş) öğretmenlerinin algılarına göre ilköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini belirlemek ve bu rollere ilişkin bir inceleme yapmaktır. Karma yöntemli olan bu araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Nicel yöntem açısından araştırmacı tarafından geliştirilen ?İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rolleri Ölçeği?, nitel yöntem açısından ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2008?2009 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkâmil merkez ilçelerinde görev yapan 6023 sınıf ve dal öğretmeninden oluşmaktadır. Nicel yöntem açısından örneklem belirleme yöntemi olarak olasılığa dayalı örneklem çeşitlerinden biri olan tabakalı örnekleme kullanılmıştır. Örnekleme alınan 14 ilköğretim okulundaki 386 öğretmenin cevapladığı ölçekler değerlendirmeye alınmıştır. Bu çalışmanın nitel veri toplama boyutunda amaçlı örnekleme olarak maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelere toplam 18 öğretmen katılmıştır. Katılımcıların, ilköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin görüşlerinin; dal, cinsiyet, kıdem ve öğrenci mevcudu bağımsız değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla varyansların homojen olduğu durumlarda parametrik analiz teknikleri, varyansların homojen olmadığı durumlarda ise parametrik olmayan analiz teknikleri kullanılmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesi ise içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre ulaşılan sonuçlar şunlardır: Sınıf ve dal öğretmenlerinin görüşlerine göre ilköğretim okulu yöneticilerinin, teknoloji liderliği rolleri olan insan merkezlilik, vizyon ve iletişim ve işbirliği rollerini kısmen, destek rolünü yeterince sergiledikleri belirlenmiştir. Nicel araştırma teknikleriyle elde edilen bulguların, nitel araştırma tekniklerinden elde edilen bulgular tarafından da desteklendiği görülmüştür. İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin sınıf ve dal öğretmenlerinin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Cinsiyet değişkeni açından sınıf öğretmenlerinin görüşleri arasında ilköğretim okulu yöneticilerinin vizyon rolüne ilişkin; dal öğretmenlerinin görüşleri arasında ise iletişim ve işbirliği rolüne ilişkin istatistiksel bakımdan anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Kıdem değişkeni açısından sınıf öğretmenlerinin görüşleri arasında ilköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerinin tamamına ilişkin anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Kıdem değişkeni açısından ise dal öğretmenlerinin görüşleri arasında ilköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrenci mevcudu değişkeni açısından sınıf öğretmenlerinin görüşleri arasında ilköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrenci mevcudu değişkeni açısından dal öğretmenlerinin görüşleri arasında ise ilköğretim okulu yöneticilerinin insan merkezlilik ve vizyon rollerine ilişkin anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Öğe The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions(2012) Yıldırım, M. Cevat; Beycioğlu, Kadir; Uğurlu, Celal Teyyar; Sincar, MehmetAbstract:Bu çalışmanın amacı, eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaşılan sorunları eğitim müfettişlerinin görüşlerine göre tespit etmektir. Bu çalışmada, durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin her ilinden 2’er eğitim müfettişi olmak üzere toplam 16 eğitim müfettişinin görüşü alınmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucuna göre, eğitim müfettişlerinin dört görev alanıyla ilgili çeşitli sorunların olduğu, özellikle sorunların birçoğunun eğitim müfettişliği sisteminin yapısından kaynaklandığı belirlenmiştir. Bunlara bağlı olarak, eğitim müfettişliği sisteminin yapısının yeniden gözden geçirilmesi ve bazı yapısal değişiklerin yapılmasının bir zorunluluk olduğu söylenebilir.Öğe Reliability and validity study of technology leadership roles of the elementary school administrators(Elsevier Science Bv, 2009) Aslan, Battal; Sincar, Mehmet1. Problem Statement It can be said that one of the best ways of being able to see the future and taking massive change decisions on the right time about this aim is to be in reconciliation with information technologies. It can be thought that this reconciliation is possible by perceiving the change and then by changing our some habits in harmony with technology. The societies that perceive the change in a right way, the societies that can not or perceive the change mistakenly will able to affect their future in a negative or positive way according to their way of perceptions. There have been various instruments developed to explore technology leadership in education setting. Most of them are technology leadership proficiencies of school administrators. Thus, new instruments for different approaches have to be developed in school management. This study have aimed to develop an instrument which intends to technology leadership roles of the elementary school administrators. 2. Purpose of the Study The main purpose of this study was to develop a scale of technology leadership roles of elementary school administrators according to the perceptions of teachers who were working for elementary schools. 3. Method Descriptive method was used in the study. The validity and reliability studies of the scale were administered to 354 teachers who were working for elementary schools in Gaziantap, Sanliurfa, Hatay and Batman. The data were analyzed by SPSS. The structural validity of the scale was examined by principle components factor analysis. The reliability coefficients of the scale were examined by the Cronbach Alpha technique. 4. Findings and Results Data analysis showed that that the scale has four factors. In the first factor which includes the factor load values change between .745 and .581, in the second factor with seven items factor load values change between .753 and .531, in the third factor that consists of factor load values change between .716 and .532 and on the other hand in the fourth factor of 5 items he factor load values change between .611 and .743 and it was determined these 4 factors explain %68 of the total variance. The reliability of the scale internal consistency coefficient (Cronbach Alpha) was computed. For the low dimensions of the scale Cronbach Alpha is calculated as in an order, 1st dimension .94; 2nd dimension .92; 3rd dimension .91 and 4th dimension .91. The Cronbach Alpha that was calculated for the reliability of the whole scale is .97. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reservedÖğe Teacher Power Use in the College Classroom: Turkish Students' Views(Elsevier Science Bv, 2014) Ozer, Niyazi; Ugurlu, C. Teyyar; Sincar, Mehmet; Yildirim, M. Cevat; Beycioglu, KadirThe primary focus of this study is to determine the undergraduate students' perceptions of teacher power use (ie, coercive, reward, expert, legitimate, and referent power) and it was also aimed to investigate whether or not students' views differ significantly in terms of gender, class level and department variables. To this end we, firstly, conducted a pilot study to investigate the validity and reliability of the Teacher Power Use Scale. Turkish adoptation, validity and reliability studies of the scale were done by data gathered from a total number of 395 undergraduate students. For validity studies, exploratory and confirmatory factor analyses were carried out, and also item-total correlations were estimated. For reliability studies, Cronbach Alpha and test-retest correlation coefficients were estimated. Overall findings demonstrated that Turkish version of the scale had high validity and reliability scores. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd.Öğe The Views Of Teachers Towards Perception Of Discipline In Schools(Elsevier Science Bv, 2015) Ugurlu, Celal Teyyar; Beycioglu, Kadir; Kondakci, Yasar; Sincar, Mehmet; Yildirim, Cevat; Ozer, Niyazi; Oncel, AzizDescribing the perception of discipline for teachers from teachers' perspectives constitutes the purpose of this study. For that purpose, answers for the questions below have been sought: i. What does perception of discipline mean to you? ii. What does perception of student discipline mean to you? iii. What is your sense of discipline you want to constitude at school? In this qualitative study, case study model has been used. For this purpose, 20 teachers from 10 elementary institutions (secondary and primary) have been interviewed in the manner of reflecting the diversity of individuals, who may be a party to the studied problem, at maximum level. In our study where we have taken a look at teachers' perceptions of the perception of discipline at schools: The overall influence of the perception of discipline on teachers, our teachers' general views on student discipline, the differences of the disciplined and undisciplined students have been put forward. It has been understood that among our teachers' views on the perception of discipline, the categories of order, rules, volunteering and autonomy have been of the utmost priority. (C) 2015 Published by Elsevier Ltd.