Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Turkay, Hikmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin sporda güdülenme kaynakları ve stresle başa çıkma tarzları
    (İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2014) Turkay, Hikmet; Sökmen, Tamer
    Bu araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin sporda güdülenme kaynakları ile stresle başa çıkma stilleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2012 yılında Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nun çeşitli bölümlerinde (Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü, Spor Yöneticiliği Bölümü, Antrenörlük Eğitimi Bölümü ve Rekreasyon Bölümü) okuyan 60 kız, 93 erkek olmak üzere toplam 153 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; "Sporda Güdülenme Ölçeği ile ‘’Stresle Başa Çıkma Tutumları Envanteri’’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu katsayısı kullanılmıştır. Araştırmada, içsel güdülenme ve dışsal güdülenme ile aktif başa çıkma arasında yüksek düzeyde ve pozitif yönde; güdülenememe ile aktif aktif başa çıkma arasında orta düzeyde ve negatif yönde bir ilişki bulunmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Beden eğitimi ve spor etkinliklerinin vıı ve vııı. Sınıf ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerileri üzerine etkisi
    (İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2016) Çeviker, Abdulkerim; Turkay, Hikmet; Aydın, Ali Dursun
    Bu araştırmada, beden eğitimi ve spor etkinliklerine (atletizm, futbol, basketbol, voleybol vb.) katılan 7. ve 8. sınıf ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerinin beden eğitimi ve spor ile ilişkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve sporun öğrencilerin problem çözme becerileri üzerisindeki etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara’nın Altındağ ilçesi Osmangazi Ortaokulu’nda 2014-2015 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 161’i erkek, 122’si kız toplam 283 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Problem Çözme Envanteri ve araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin sosyo-demografik özellikler bakımından problem çözme becerileri düzeyleri arasındaki farklılığı test etmek için tek yönlü varyans analizi (ANOVA), grup farklılıklarına bakmak için Tukey HSD ve Independent Sample t testi kullanılmıştır. Araştırmada sonuç olarak; ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerileri toplam puanları ile yaş ve sınıf düzeyleri gibi değişkenler arasında anlamlı fark bulunmazken, cinsiyet, anne ve baba eğitim düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim