Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uğurlu, Celal Teyyar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Atatürk'ün eğitimsel liderliği
    (İnönü Üniversitesi, 2000) Uğurlu, Celal Teyyar
    [Abtsract Not Available]
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim Denetmenlerinin İletişim Becerileri ile Empatik Eğilim Düzeylerinin İncelenmesi
    (2012) Uğurlu, Celal Teyyar; Yıldırım, M. Cevat; Sincar, Mehmet; Özer, Niyazi; Beycioğlu, Kadir
    Öz: Bu araştırmada il eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri ve empatik eğilim düzeyleri ve iletişim becerileri ile empatik eğilimleri arasındaki ilişki betimlenmiştir. Araştırma, ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu oransız küme örnekleme yöntemiyle belirlenen 306 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, t testi, ANOVA ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada il eğitim denetmenlerinin cinsiyet, branş ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık görülmemiştir. İşten memnun olma değişkenine göre, il eğitim denetmenlerinden "evet" cevabı verenlerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmektedir. İl eğitim denetmenlerinin iletişim becerileri, empatik eğilimlerini yordamaktadır. İletişim beceri puanları ile empatik eğilim puanları birlikte değerlendirildiğinde, denetmenlerin empatik eğilim algılarının daha düşük olduğu söylenebilir. İl eğitim denetmelerinin hem iletişim becerilerinin niteliği hem de empatik eğilimlerinin niteliğini artırıcı çalıştay ve seminerler, il eğitim denetmenlerinin davranışlarını olumlu yönde etkileyecektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Examining the relationship between teachers' organizational justice perceptions and organizational cynicism levels
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017) Köybaşı, Fatma; Uğurlu, Celal Teyyar; Öncel, Aziz
    The purpose of this study was to determine the relationship between teachers’ organizational justice level and their organizational cynicism level. This quantitative study was designed in associational research model. A total of 313 teachers employed in primary schools in central district of Sivas, participated in this study. This study used two different instrument to gather data. One of them was organizational justice scale developed by Vance, Brooks and Tesluk (1997) and adopted into Turkish by Kalağan and Güzeller (2008). The other one was organizational cynicism scale developed by Niehoff and Moorman (1993) and adopted into Turkish by Polat (2007). To determine relationship between organizational justice and organizational cynicism, correlation analysis and simple and multiple regression analysis were performed. Results revealed that there was a high relationship between organizational justice and organizational cynicism. Results also mirrored that the sub dimensions of the organizational justices entitled operative and allocative justice predicted the organizational cynicism. Results of the study were discussed in line with the related literature.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gevşek yapılı sistemler olarak ilköğretim okullarında karar verme, liderlik ve çatışma: nitel bir araştırma
    (Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011) Dönmez, Burhanettin; Uğurlu, Celal Teyyar; Cömert, Melike
    Öz: Okullar, insanların yoğun olarak giriş-çıkış yaptıkları değişken ve sorunlu sosyal kurumlardır. İlişkilerin kontrolünü mekanik kurallarla yönetmek ve amaçları kestirmek her zaman mümkün olmayabilir. Bu nedenle, günümüzde daha özerk yapılı okulların gerekliliği hissedilir olmuştur. Bu bağlamda, örgütlerde ortak ve önemli üç kavramın karar verme, liderlik ve çatışma olduğu düşünülmektedir. Bu kavramlar okul için gerekli olan özerkliğin inşaasında ayrı bir katkı gücüne sahiptir. Bu çalışma, söz konusu gücü okulun yönetim yapısına katmak üzere yeniden yorumlanma gerekliliğinden doğmuştur. Çalışmanın yönteminde “Weick’in Gevşek Yapılı Sistemler Teorisi”nin bu kavramları okul için yeniden yorumlamada bir temel olabileceği anlayışı vardır. Araştırmanın yönteminde yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu amaçla Malatya ve Sivas illerinde 6 ilköğretim okulunda 24 öğretmen ile görüşme yapılmıştır. Çalışmada karar verme, liderlik ve çatışma kavramlarının okulların iş ve işleyişlerinde özerk bir yapıyı gerekli kıldığı sonucuna ulaşılmıştır Başlık (İngilizce): Desicion-making, leadership and conflict in primary schools as loosely coupled system Öz (İngilizce): Schools are in an intense interaction with the society and they are dynamic social institutions. Schools are loosely coupled systems with a lot of problems. In these systems, it is difficult to manage the relationships by using mechanic and strict rules as well as it may not be possible to presume the purposes of the people in these relationships. Therefore, the need for autonomously structured schools is increased in recent days. In order to achieve more autonomous schools, leadership, authority, and the conflict management are important concepts. These concepts have fundemental strength to contribute to settle autonomy in the school system. This study aims to reinterpret the mentioned concepts to investigate the integration of autonomy to the school system. In the method of the study, “Weick’s smoothly structured systems theory” was used as a basis to interpret the mentioned concepts in order to understand the school structure. As a result of the study, it was concluded that authority, leadership and conflict management requires more autonomy in the school systems within its work process and operation.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
    (Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 2009) Uğurlu, Celal Teyyar
    Öz: Öğrenmenin oluşumunu açıklamaya çalışan davranışçı, bilişsel, duyuşsal, nörofizyolojik ve yapılandırmacı kuramlar öğrenmenin oluşumunu açıklamada farklı noktalardan hareket ederler. Herhangi birisinin daha iyi olduğunu söylemek mümkün olmayabilir. Ancak öğrenmenin oluşumu anlayabilmemiz açısından bu kuramlar bizi aydınlatır. İlkokuma yazma öğretimini farklı yaklaşımlarla gerçekleştirilebilir. Yeni ilköğretim progarm değişikliği çerçevesinde 2005-2006 öğretim yılı itibariyle "ses temelli ilkokuma yazma öğretimi" yapılandırmacı kurama göre programa alınmıştır. Bugün "cümle yöntemi" ve "ses temelli öğrenme yöntemi" ni savunanlar kendilerine göre ve belli kuramsal temelde doğrularını ortaya koymaktadırlar. Bu çalışmada ise "ses temelli öğrenme yöntemi" Sivas merkez okullarındaki 8 birinci sınıfta, 8 sınıf öğretmeni ile yapılan görüşmeler ve 8 birinci sınıf gözlemi ile elde edilen veriler ışığında yapılandırmacı öğrenme kuramı çerçevesinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin ikinci grup seslerden sonra yeni ses, hece ve sözcük oluşturmada yaratıcı oldukları ve yeni hece ve sözcük birimleri oluşturdukları tespit edilmiştir. Öğretmenle, başlangıçta bitişik el yazısı ile ilk okuma yazma sürecine karşı çıkmış olsalar da özellikle ikinci grup seslerin bitimiyle birlikte il kokuma yazma öğretiminin eğlenceli bir şekilde yürütüldüğünü ifade etmişlerdir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Müdürlerin Okul Liderliği Davranışları: Öğretimsel Destek, İlişki ve Açıklık Düzeyleri
    (2017) Köybaşı Şemin, Fatma; Beycioğlu, Kadir; Uğurlu, Celal Teyyar; Özer, Niyazi
    Öz: Okul müdürlerinin öğretimsel davranış, iletişim ve açıklık düzeylerinin betimlenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu araştırmada, veri toplama tekniği olarak nicel ve nitel yöntemlerin bir arada yer aldığı karma yöntem kullanılmıştır. Çalışma, nicel verilerin elde edilmesinden sonra, nitel verilerle desteklenmiştir. Araştırmanın nicel boyuttaki çalışma grubu, 2014-2015 eğitim yılı Sivas ili merkez ilçe sınırlarında bulunan ilkokul ve ortaokullarda çalışan toplam 410 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlerin okul liderliğine ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla okul liderliği ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutundaki çalışma grubu nicel verilerin toplandığı okullardan 5 ilköğretim okulunda çalışan 15 öğretmenden oluşmaktadır. Nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Ölçekte yer alan üç boyuta paralel oluşturulan analizlerde, her boyuta ilişkin görüşler olumlu olumsuz temalara ayrılmıştır ve bu temalar altında okul müdürlerinin liderlik davranışlarına ilişkin görüşler kodlanmıştır. Okul liderliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin branş, kıdem, okuldaki öğretmen sayısı, mezun olunan fakülte değişkenine göre farklılaştığı fakat cinsiyet değişkenine göre farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda okul yöneticilerinin okul liderliği boyutlarından en çok öğretimsel, sonra iletişim ve en son açıklık boyutuna yönelik uygulamaların ağırlık kazandığı sonucuna varılmıştır
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine yöneticilerinin etik liderlik ve örgütsel adalet davranışlarının etkisi
    (2011) Uğurlu, Celal Teyyar; Üstüner, Mehmet
    Yönetici etik liderlik davranışı, örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık örgütsel davranışın etkilediği değişkenlerdir. Bu üç kavram örgütlerin amaçlarını gerçekleştirmesi açısından önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin örgütsel bağlılığına yöneticilerinin etik liderlik ve örgütsel adalet davranışlarının etkisini belirlemektir. Örnelclemi için, Hatay'daki her ilçede öğretmen sayısı 10'un üzerinde olan okullar tercih edilmiştir. Böylece 12 ilçede bulunan 635 ilköğretim okulundaki toplam 9004 öğretmen çalışma evrenini oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Etik Liderlik, Örgütsel Adalet ve Örgütsel Bağlılık ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, t testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallish testi, varyans analizi, korelasyon katsayısı, basit ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak, yönetici etik liderlik davranışı, okulların örgütsel adalet doğasına etki ederek öğretmenlerin okulları ile olan ilişkilerinde örgütsel bağlılık yaratmaktadır. Öğretmenlerin bağlılıklarının temelinde yöneticilerinin etik liderlik davranışları esnasında örgütsel adaleti sağlamaları yatmaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Okul Yönetiminde Etkileme ve Takas Kuramı
    (2006) Uğurlu, Celal Teyyar
    Öz: Günümüzde örgütler giderek daha fazla yeterliliğe sahip yöneticilere gereksinim duyuyor. Örgütü amaçları doğrultusunda en etkili şekilde yaşatmak için birçok örgüt değişkeninin dikkate alınması gerekmektedir. Bu çalışmada sözü edilen örgüt değişkenleri ve yönetici davranışlarının irdelenmesi amaçlanmıştır. Farklı etkileme yollarının örgüt kültürüne ve çalışanlarına etkisi kuramsal olarak irdelenmiş, etkili bir örgüt kültürü yaratmada liderlik, güç ve takas kuramı olgusu tartışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions
    (2012) Yıldırım, M. Cevat; Beycioğlu, Kadir; Uğurlu, Celal Teyyar; Sincar, Mehmet
    Abstract:Bu çalışmanın amacı, eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaşılan sorunları eğitim müfettişlerinin görüşlerine göre tespit etmektir. Bu çalışmada, durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin her ilinden 2’er eğitim müfettişi olmak üzere toplam 16 eğitim müfettişinin görüşü alınmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucuna göre, eğitim müfettişlerinin dört görev alanıyla ilgili çeşitli sorunların olduğu, özellikle sorunların birçoğunun eğitim müfettişliği sisteminin yapısından kaynaklandığı belirlenmiştir. Bunlara bağlı olarak, eğitim müfettişliği sisteminin yapısının yeniden gözden geçirilmesi ve bazı yapısal değişiklerin yapılmasının bir zorunluluk olduğu söylenebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    SENDİKAL ÖRGÜTLENME NEDENLERİ ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
    (2020) Uğurlu, Celal Teyyar; Arslan, Cihat
    Öz: Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin sendikal örgütlenmelerine etki eden nedenleri tespit edebilmek amacıyla bir ölçek geliştirmektir. Oluşturulan taslak form, uzman görüşüne sunulmuştur. Gelen dönütler doğrultusunda maddelerin kapsam geçerlik oranı .80’in altında değer alan maddeler çalışmadan çıkarılmıştır. Oluşturulan 30 maddelik deneme formu Sivas ilinde görev yapan 120 öğretmene uygulanmış, elde edilen veriler analiz edilmiştir. Deneme uygulaması sonucunda 18 maddeli, 3 boyutlu olduğu görülmüştür. Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ise 250 ölçek üzerinden yapılmıştır. Faktör yükü düşük ve binişik olan iki madde çıkarıldığında 16 maddeli ve 3 boyutlu bir ölçek oluşmuştur. Doğrulayıcı faktör analizinde ise 332 öğretmenden elde edilen veriler kullanılmıştır, faktör yükü düşük olan bir madde çıkarılarak 15 maddeli, 3 boyutlu, güvenirlik katsayısı .888 olan bir ölçek geliştirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A Study of Reliability and Validity of Informal Communication Scale
    (2014) Uğurlu, Celal Teyyar
    Abstract:Bu araştırma, okullarda inf ormal iletişim düzeyini ve inf ormal iletişimin hangi boyutlardan oluştuğunu belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışmasıdır. İnf ormal iletişim ölçeği için çalışma grubu, Sivas il merkezindeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarından seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yoluyla 25 ilköğretim okulu ve 10 ortaöğretim okulunda görev yap an bütün öğretmenlerdir. Okullarda görev yap an 1120 öğretmenden geri dönen ve işlenmeye uygun olan 670 öğretmen üzerinden çalışma yürütülmüştür. Öğretmenlerin 360 ı erkek, 310 u kadındır. Açımlayıcı f aktör analizi sonucunda inf ormal iletişim ölçeği dört f aktörlü bir ölçek olarak kabul edilmiştir. Doğrulayıcı f aktör analizi sonucunda, ölçeğin alt f aktörleri, birinci f aktör Arkadaşlık ikinci f aktör Eğlenme üçüncü f aktör Etkileme dördüncü f aktör Bilgi başlıklarıyla isimlendirilmiştir. Bu çalışma ile okullarda inf ormal iletişim düzeylerini belirlemek ve bu düzeylerin hangi alanlarda yoğunlaştığını tesp it etmek için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim