Yazar "Uslu, Turgut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğrenci Liderliği Ölçeği: Geçerlik ve Güvenlik Çalışması(2020) Gulabi, Deniz; Bekler, Halil İbrahim; Sağlam, Fevzi; Taşdemir, Zeki; Çeçen, Gültekin Sıtkı; Elmalı, Nurzat; Uslu, TurgutÇalışmanın amacı Türk Kültürü ile uyumlu ve üniversite öğrencilerinin liderlikalgılarını belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Nicelaraştırma yöntemlerinin kullanıldığı çalışma, 20 farklı devlet üniversitesindeki 1084lisans öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda 30 madde ve 6 alt boyuttanoluşan “Öğrenci Liderliği Ölçeği” geliştirilmiştir. 572 öğrenci ile yapılan AçımlayıcıFaktör Analizi (AFA) sonucunda ölçeğin Kaiser Mayer Olkin (KMO) değeri .901 veBartlett testi sonucu anlamlı bulunmuştur. Varimax döndürmesi neticesinde eldeedilen 30 madde ve 6 alt boyutlu ölçeğin toplam varyansın %51.304’ünü açıkladığıbelirlenmiştir. 512 lisans öğrencisi ile yapılan doğrulayıcı Faktör Analizinde (DFA) iseX2 = 1118.36; X2/df= 2.86; RMSEA = .06; RMR = .04; SRMR = .06; NFI = .94; NNFI =.96 ve CFI = .96 bulunarak elde edilen yapı doğrulanmıştır. Ölçeğin alt ve üst gruplart-testi sonucunda maddelerin ayırt edici olduğu ve Cronbach Alpha değeri AFA’dakullanılan veri seti için .888 ve DFA’da kullanılan veri seti için .906 bulunarak ölçeğinlisans öğrencilerinin öğrenci liderliği algılarını belirlemek için kullanımının uygunolduğu söylenebilir.Öğe Öğrenci Liderliği Ölçeği: Geçerlik ve Güvenlik Çalışması(2020) Uslu, Turgut; Aslan, MahireÖz Çalışmanın amacı Türk Kültürü ile uyumlu ve üniversite öğrencilerinin liderlik algılarını belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı çalışma, 20 farklı devlet üniversitesindeki 1084 lisans öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda 30 madde ve 6 alt boyuttan oluşan “Öğrenci Liderliği Ölçeği” geliştirilmiştir. 572 öğrenci ile yapılan Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) sonucunda ölçeğin Kaiser Mayer Olkin (KMO) değeri .901 ve Barlett testi sonucu anlamlı bulunmuştur. Varimax döndürmesi neticesinde elde edilen 30 madde ve 6 alt boyutlu ölçeğin toplam varyansın %51.304’ünü açıkladığı belirlenmiştir. 512 lisans öğrencisi ile yapılan doğrulayıcı Faktör Analizinde (DFA) ise X2 = 1118.36; X2/df= 2.86; RMSEA = .06; RMR = .04; SRMR = .06; NFI = .94; NNFI = .96 ve CFI = .96 bulunarak elde edilen yapı doğrulanmıştır. Ölçeğin alt ve üst gruplar t-testi sonucunda maddelerin ayırt edici olduğu ve Cronbach Alpha değeri AFA’da kullanılan veri seti için .888 ve DFA’da kullanılan veri seti için .906 bulunarak ölçeğin lisans öğrencilerinin öğrenci liderliği algılarını belirlemek için kullanımının uygun olduğu söylenebilir.Öğe Üniversite öğrencilerinin liderlik, akademik özyeterlik ve okula yabancılaşma algıları (Erzincan Üniversitesi örneği)(İnönü Üniversitesi, 2018) Uslu, TurgutÜniversite öğrencilerinin okula yabancılaşması, Türkiye'deki eğitim kurumlarında karşılaşılan bir problemdir. Bu durum, öğrencilerin okuldan soyutlanmasına, okulun anlamsızlaşmasına ve dolayısıyla da öğrencilerin okulu terk etmesine neden olabilmektedir. Öğrencilerin akademik özyeterlik ve liderlik algılarının onların okula yabancılaşma sorunuyla bağlantılı olabileceği düşünülmektedir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin liderlik, okula yabancılaşma ve akademik özyeterlik algıları arasındaki ilişkileri incelemektir. Bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Tabakalı örnekleme yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, 963 üniversite öğrencisinden veri toplanmıştır. Veri toplama araçları olarak "Öğrenci Yabancılaşma Ölçeği" (Çağlar, 2012), "Akademik Özyeterlik Ölçeği" (Ekici, 2012) ve araştırma kapsamında geliştirilen "Öğrenci Liderliği Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi ve yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, üniversite öğrencilerinin yüksek düzeyde liderlik ve orta düzeyde akademik özyeterlik ile okula yabancılaşma algısına sahip oldukları belirlenmiştir. Üniversite öğrencilerinin liderlik ve akademik özyeterlik algıları; cinsiyet değişkenine göre anlamlı şekilde farklılık göstermezken; daha önce bir işte çalışma, liderlik görevi yapma, sınıf düzeyi, genel ağırlıklı not ortalaması (GANO), fakülteye giriş puan türü ve etkinliklere uygulayıcı olarak katılma değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Diğer taraftan üniversite öğrencilerinin okula yabancılaşma algıları; liderlik görevi yapma, sınıf düzeyi ve etkinliklere uygulayıcı olarak katılma değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılık göstermezken; cinsiyet, daha önce bir işte çalışma, GANO, fakülte ve fakülteye giriş puan türü değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Son olarak üniversite öğrencilerinin liderlik algıları, onların akademik özyeterlik ve okula yabancılaşma algıları arasında tam aracılık rolü üstlenmektedir. Sonuç olarak liderlik becerilerinin geliştirilmesi yoluyla, öğrencilerin akademik özyeterlik algıları artırılabilirken, okula yabancılaşma düzeylerinin azaltılabileceği söylenebilir.