Yazar "Uzun, Meliha" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul öğrencilerinin sportif etkinliklere katılma ve fiziksel aktiviteden hoşlanma durumlarının belirlenmesi(İnönü Üniversitesi, 2017) Uzun, Meliha; Yurdadön, Ülker; İmamoğlu, Osman; Çon, Musa; Çavuşoğlu, Gül; Taşmektepliğil, M. YalçınBu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin sportif etkinlikler yapma ve fiziksel aktiviteden hoşlanma durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim döneminde dört ortaokuldaki öğrencilerden rastgele yöntemle seçilen 512 kız, 489 erkek olmak üzere toplam 1001 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve Kendzierski ve DeCarlo (1991) tarafından geliştirilen “Fiziksel Aktivite Hoşlanma Ölçeği (FAHÖ)” kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde; ikili karşılaştırmalarda t testi, çoklu karşılaştırmalar için ise Anova (Tek yönlü varyans analizi) testi kullanılmıştır. 11-14 yaş aralığındaki öğrencilerin %61,6’sının okul dışında yaptığı bir spor faaliyetinin olduğu belirlenmiştir. Okul dışı spor yapanlar ve yapmayanlar arasında Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma Ölçeğinde olumlu düşünce boyutu ile toplam puanda okul dışı spor yapanlar lehine anlamlı fark görülmüştür (p<0.001). Ayrıca sınıf düzeyine göre FAHÖ olumsuz düşünce ve toplam puanda anlamlı fark tespit edilirken (p<0.05), olumlu düşüncede anlamlı fark bulunmamıştır (p>0.05). İkamet ettikleri yere göre ise FAHÖ olumlu düşünce, olumsuz düşünce ve toplam puanda istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir (p<0.001). Öğrencilerin sportif aktiviteden hoşlanma durumunda sınıf düzeyi ve ikamet edilen yerin etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Spor yapma durumu ve sıklığının fiziksel aktiviteden hoşlanmayı artırdığı söylenebilir. Öğrencilerin günlük aktiviteleri arasında sportif aktivitelere daha fazla yer verilmelidir.