Yazar "Yakar, Ümit" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İngilizce öğretiminde kesintisiz öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi(İnönü Üniversitesi, 2019) Yakar, ÜmitYabancı dil öğretiminde mobil araçların kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Mobil araçların öğrenme öğretme süreçlerinde aktif olarak kullanıldığı yöntemlerden biri de Kesintisiz Öğrenme yaklaşımıdır. Kesintisiz öğrenme, bireylerin örgün ve yaygın eğitim ortamlarında çeşitli araçlar yardımıyla zaman ve mekâna bağlı kalmadan kendi istedikleri biçimde sürekli bir öğrenme faaliyeti içinde olmalarıdır. Öğrencilerin okul içinde ve okul dışında kesintisiz bir şekilde öğrenmelerini sağlamak amacıyla farklı mobil ve dijital uygulamalar kullanılmaktadır. Temel işlevi iletişim olan WhatsApp ile oyunlaştırılmış bir öğrenci cevap sistemi olan Kahoot! uygulamaları da kesintisiz öğrenme yaklaşımı için uygun araçlardır. Bu çalışmanın amacı İngilizce dersinde kesintisiz öğrenme yaklaşımının başarı ve tutuma olan etkilerini deneysel bir bakış açısıyla incelemektir. Bu amaç doğrultusunda WhatsApp ve Kahoot! uygulamaları üzerinden yürütülen kesintisiz yabancı dil öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin başarılarına ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden iç içe karma desen yöntemi kullanılarak deneysel süreçten elde edilen nicel bulgular, odak grup görüşme yöntemi ile elde edilen nitel bulgularla açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İnönü Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu hazırlık programında 2018-2019 akademik eğitim döneminde öğrenim gören 47 öğrenci oluşturmuştur. Veri analizleri sonucunda ulaşılan bulgulara göre deney grubunda uygulanan kesintisiz öğrenme etkinliklerinin kontrol grubuna kıyasla öğrencilerin İngilizce dersine yönelik başarı ve tutumlarına anlamlı düzeyde etki etmediği görülmüştür. Yapılan nitel veri analizleri sonucunda kesintisiz öğrenme etkinliklerinin nasıl daha etkili bir şekilde kullanılabileceğine dair çıkarımlara ulaşılmıştır.