Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yakar, Ümit" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İngilizce öğretiminde kesintisiz öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
    (İnönü Üniversitesi, 2019) Yakar, Ümit
    Yabancı dil öğretiminde mobil araçların kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Mobil araçların öğrenme öğretme süreçlerinde aktif olarak kullanıldığı yöntemlerden biri de Kesintisiz Öğrenme yaklaşımıdır. Kesintisiz öğrenme, bireylerin örgün ve yaygın eğitim ortamlarında çeşitli araçlar yardımıyla zaman ve mekâna bağlı kalmadan kendi istedikleri biçimde sürekli bir öğrenme faaliyeti içinde olmalarıdır. Öğrencilerin okul içinde ve okul dışında kesintisiz bir şekilde öğrenmelerini sağlamak amacıyla farklı mobil ve dijital uygulamalar kullanılmaktadır. Temel işlevi iletişim olan WhatsApp ile oyunlaştırılmış bir öğrenci cevap sistemi olan Kahoot! uygulamaları da kesintisiz öğrenme yaklaşımı için uygun araçlardır. Bu çalışmanın amacı İngilizce dersinde kesintisiz öğrenme yaklaşımının başarı ve tutuma olan etkilerini deneysel bir bakış açısıyla incelemektir. Bu amaç doğrultusunda WhatsApp ve Kahoot! uygulamaları üzerinden yürütülen kesintisiz yabancı dil öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin başarılarına ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden iç içe karma desen yöntemi kullanılarak deneysel süreçten elde edilen nicel bulgular, odak grup görüşme yöntemi ile elde edilen nitel bulgularla açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İnönü Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu hazırlık programında 2018-2019 akademik eğitim döneminde öğrenim gören 47 öğrenci oluşturmuştur. Veri analizleri sonucunda ulaşılan bulgulara göre deney grubunda uygulanan kesintisiz öğrenme etkinliklerinin kontrol grubuna kıyasla öğrencilerin İngilizce dersine yönelik başarı ve tutumlarına anlamlı düzeyde etki etmediği görülmüştür. Yapılan nitel veri analizleri sonucunda kesintisiz öğrenme etkinliklerinin nasıl daha etkili bir şekilde kullanılabileceğine dair çıkarımlara ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The effect of gamified student response systems on students' achievement, motivation and anxiety levels in English Language Teaching
    (İnönü Üniversitesi, 2024) Yakar, Ümit; Şad, Süleyman Nihat; Karsak, Hanife Gülhan
    Günümüz sınıflarındaki zorluklardan biri, zamanlarının çoğunu mobil oyunlarda, uygulamalarda veya diğer dijital platformlarda geçiren öğrenciler arasında bağlılık ve motivasyon yaratmak ve sürdürmektir. Bu nedenle, birçok eğitimci öğrenci motivasyonunu, katılımını veya başarısını artırmak için öğretim ortamında oyun ve oyun unsurlarını kullanmaktadır. Dijital olmayan formlarıyla eğitsel oyunlar, 1952'de oyunu çocuklar için bilişsel bir gelişim deneyimi olarak tanımlayan Piaget ile başlayarak popüler hale gelmiştir. Eğitsel oyunların dijital formları giderek daha yaygın hale gelmekte ve sınıf içinde ve dışında öğretim aracı olarak kullanılmaktadır. Son zamanlarda çevrimiçi veya yüz yüze sınıflarda yaygın olarak kullanılmaya başlanan öğrenci yanıt sistemleri de içerdikleri oyun öğeleri sayesinde öğrencilerin ilgisini çeken bu yeni oyunlaştırılmış dijital öğretim araçlarından biridir. Bu çalışma, oyunlaştırılmış öğrenci yanıt sistemlerinin İngilizce öğretiminde öğrencilerin başarı, motivasyon ve kaygı düzeyleri üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın araştırma yöntemi gömülü açıklayıcı karma desendir. Araştırmanın nicel verileri, İnönü Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programında öğrenim gören üç farklı İngilizce öğrenen grup ile gerçekleştirilen deneysel süreçten elde edilmiştir. Deneysel işlem öncesinde ve sonrasında grupların başarı, motivasyon ve kaygı düzeylerine ilişkin veriler elde edilmiş ve analiz edilmiştir. Deney gruplarındaki öğrenciler Kahoot ve Socrative adlı oyunlaştırılmış öğrenci yanıt sistemleri ile hazırlanan biçimlendirici değerlendirme testlerini, kontrol grubu öğrencileri ise kâğıt tabanlı biçimlendirici değerlendirme testlerini almışlardır. Nicel bulgular, kâğıt tabanlı biçimlendirici testleri alan öğrencilerin en yüksek ortalama puanları elde ettiğini göstermiş ve geleneksel değerlendirme yöntemlerinin daha yüksek akademik başarıya elverişli daha yapılandırılmış ve odaklanmış bir ortam sağlayabileceğini düşündürmüştür. Nitel veriler de bunu desteklemekte ve öğrencilerin, zorluklar ve kaygı ortak temalar olmasına rağmen, bilgiyi pekiştirmek ve sağlamlaştırmak için kâğıt tabanlı testlerin eğitsel faydalarına değer verdiklerini ortaya koymuştur. Buna karşılık, Kahoot ve Socrative gibi oyunlaştırılmış öğrenci yanıt sistemlerinin, eğlenceli ve etkileşimli yapıları nedeniyle katılımı ve motivasyonu artırdığı, ancak aynı zamanda kaygıya neden olduğu görülmüştür.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim