Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yavuz, Zeynel Abidin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Malatya Turgut Özal Tıp Merkezinde ayaktan fizik tedavi almak amacıyla fizik tedavi polikliniğine başvuran hastalarda memnuniyet durumlarının değerlendirilmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2024) Yavuz, Zeynel Abidin; Kurt, Osman
    Amaç: Bu çalışmada, Turgut Özal Tıp Merkezi fizik tedavi ve rehabilitasyon polikliniğine başvurup, ayaktan fizik tedavi hizmeti alan hastaların memnuniyet düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Kesitsel tipte olan çalışma fizik tedavi ve rehabilitasyon polikliniğine başvurup, tedavi hizmeti alan hastalara yapılmıştır. Katılımcılara sosyodemografik özelliklerinin ve hastane ile ilgili fikirlerinin sorulduğu anket yapılmış ve Ayaktan Hasta Memnuniyeti Ölçeğinin soruları yöneltilmiştir. Verilerin analizinde Kolmogorov Smirnov testi, Kikare testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi, Spearman korelasyon testi kullanılmıştır. Analizlerde istatistiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Çalışmaya 78'i erkek ve 120'si kadın olmak üzere toplam 198 hasta dahil edilmiştir. Katılımcılara hastane hakkındaki memnuniyetsizlikleri sorulmuş ve temizlik yetersizliği 30.8% ile memnuniyetsizliğin en fazla olduğu konu olarak belirtilmiştir. Hastalara hastaneyi tercih etme nedenleri sorulduğunda, %38.4 ile en çok verilen cevap hastanenin olanaklarının genişliği olmuştur. Hastaların %89.4'ü hastaneyi başkalarına da önerme düşüncesindedir. Hastaneyi önermeyi düşünenlerin toplam başvuru sayısı (p=0.036) önermeyi düşünmeyenlerin toplam başvuru sayısından anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur. Hastaneyi önermeyi düşünenlerin bekleme süresi (p=0.007) anlamlı şekilde düşük bulunmuştur. Erkeklerin (p=0.003), hastanenin havalandırma ve ısı sistemlerini yeterli bulanların (p<0.001), hastanenin temizliğini yeterli bulanların (p<0.001) toplam memnuniyet puanı anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur. Ölçek toplam puanı ile yaş (r=0.177, p=0.013) arasında pozitif; ölçek toplam puanı ile toplam başvuru sayısı (r=-0.159, p=0.025) ve muayene bekleme süresi (r=-0.290, p<0.001) arasında negatif yönde anlamlı korelasyon bulunmuştur. Sonuç: Çalışmamızda olumlu deneyimler (geniş olanaklar, temizlik) hastaneyi önerme eğilimi ile ilişkilendirilmiştir. Bekleme sürelerinin uzaması hastaneyi önermede negatif etki göstermiştir. Yaş ile memnuniyet arasında pozitif korelasyon belirlenmiş olup, başvuru sayısı ve bekleme süresi ile memnuniyet arasında ise negatif korelasyonlar belirlenmiştir. Bu bulgular, hizmet kalitesinin arttırılmasının gerektiğini vurgular. Anahtar kelimeler: Ayaktan fizik tedavi hizmeti, Fizik tedavi ve rehabilitasyon, Hasta memnuniyeti

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim