Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yorulmaz, Ezgi" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Edvard Grieg'in Op.7 piyano sonatının incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2020) Yorulmaz, Ezgi
    "Edvard Grieg'in Op.7 Piyano Sonatının İncelenmesi" adlı çalışmanın amacı, adı geçen eserin müzikal olarak detaylı bir şekilde inceleyerek, elde edilen verilerin yorumlanması ile hem icracılara hem de araştırmacılara kaynak oluşturmaktır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada betimsel tarama ve döküman analizi yöntemleri kullanılmıştır. Başta Ulusalcılık akımı, Norveç klasik müziği ve Edvard Grieg hakkında yerli ve yabancı ilgili kaynaklar üzerinde literatür taraması yapılarak detaylı bir şekilde araştırılmış, düşünsel ve teorik temelleri belirtilmiştir. Grieg ile aynı dönemde yaşamış olan ve Ulusalcılık akımından etkilenen diğer bestecilerin genel olarak müzikal özelliklerine değinilmiş ve özellikle Edvard Grieg'in yaşadığı dönemde uluslararası müzikte yeri ve önemi; hayatı ve sanat anlayışına bakarak irdelenmiştir. Bestecinin piyano yazısı ile ilgili yapılmış çalışmalar taranmıştır. Ulusalcılık akımından etkilenen besteciler ve bestecilerin ürettikleri eserlerde ulusların halk müziklerinden etkilenen formsal ve armonik değişkenler ele alınıp, dönemin şartlarına göre gelişimi ve teknik özellikleri incelenmiştir. Grieg'in piyano için bestelediği eserleri genel olarak değerlendirilip, eserleri hakkında bilgiler toplanmıştır. Grieg'in Op.7 numaralı piyano sonatının bestelenme süreci, bestecinin genel sanat anlayışını ne oranda yansıttıkları, karakter özellikleri araştırılıp bunlara dayanarak form analizi ve formu destekler nitelikte armonik analizler yapılmıştır. Sonuç olarak ilk ve son bölümlerin sonat allegrosu, ikinci bölümün sonatin, üçüncü bölümün ise üç bölmeli lied formunda olduğu görülmüştür. Tonal dizaynda ve formal yapıda her ne kadar Klasik Dönem sonat yapısından esinlenilen özellikler bulunsa da besteciye ve Ulusal müziğine has müzikal öğelerle bu temel yapılar kırılmıştır. Anahtar Sözcükler: Ulusalcılık, Edvard Grieg, Piyano Sonatı, Op.7

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim