Yazar "Zelyurt, Hikmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2018 Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programının Önceki Programlarla Karşılaştırılması(2021) Zelyurt, HikmetBu çalışmanın amacı 2018 yılında eğitim fakültelerinde uygulamaya konulan okul öncesi öğretmenliği lisans programını 1997 ve 2006 lisans programları ile karşılaştırmalı olarak incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yükseköğretim Kurulu tarafından oluşturulan 1997, 2006 ve 2018 okul öncesi öğretmenliği lisans programları incelenmiştir. Elde edilen bulguların çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda 2018 okul öncesi öğretmenliği lisans programının 1997 ve 2006 programları ile farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. 2018 okul öncesi öğretmenliği lisans programında yer alan zorunlu alan eğitimi ders sayısı ve toplam ders saatleri geçmişten günümüze doğru azalmaktadır. Özellikle 2018 lisans programlarında uygulamalı ders saatlerinin önceki programlara göre azaltıldığı ve önceki programlarda MB, GK ve AE kategorilerinde yer alan bazı derslerin 2018 programında kategorilerinin değiştirildiği görülmüştür. 1997 ve 2006 programlarında zorunlu ders kategorisinde yer alan bazı dersler 2018 lisans programında seçmeli ders kategorisine alınmıştır. Önceki programlarda yer alan bazı dersler isim ve içeriklerinde değişiklikler yapılarak 2018 lisans programında yerini almıştır. Seçmeli ders çeşitliliğinin ise 2018 lisans programlarında arttırıldığı görülmektedir.Öğe Alternatif Değerlendirme Araçlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018) Zelyurt, Hikmet; Özbek, RamazanÖz: Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak oluşturulan alternatif değerlendirme araçları, sonuçtan çok sürece yöneliktir. Performansa dayalı durum belirleme içinde yer alan proje ve performans görevleri, ilköğretimde en sık kullanılan ölçme ve değerlendirme teknikleri arasında yer almaktadır. Proje ve performans görevlerinin belirlenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması aşamalarında olumlu veya olumsuz durumlarla karşılaşılabilmektedir. Bu araştırmada, ilköğretim ikinci kademe öğretim programlarında yer alan proje ve performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen bu araştırma, 2010-2011 öğretim yılında Malatya il merkezinde bulunan 52 ilköğretim okulunun ikinci kademesinde görev yapan 802 branş öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış, araştırmanın alt amaçlarına yönelik olarak t-testi, ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin proje ve performans görevlerinin belirlenme süreci, uygulanma süreci, değerlendirilme süreci ve bu görevlerin sonuçlarına ilişkin maddelerde çeşitli değişkenler açısından farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin proje ve performans görevlerini belirlerken öğrencilerin gelişim düzeylerini, duyuşsal gelişim özelliklerini ve çevre şartlarını dikkate aldıkları, bu görevleri derse hazırlık olarak kabul ettikleri, öğrencilerin kendilerinin yapmalarını, başkasına yaptırmamalarını, internetten veya başka bir kaynaktan aynen aktarmamalarına dikkat ettikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe ANNE BABA EĞİTİMİNİN AİLE ÇOCUK İLİŞKİLERİNE ETKİSİ(Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 2016) Özel, Erdoğan; Zelyurt, HikmetÖz: Bu çalışmada, 5-7 yaş grubunda çocuğu olan ebeveynlere verilen anne baba eğitimlerinin aileçocuk ilişkisine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan anne baba eğitim programlarında anne babalara çocukların gelişimsel özellikleri, çocukla verimli vakit geçirme ve oyun, çocukla iletişim, akran ilişkileri, çocukta problem davranışlar ve başa çıkma yolları, anne-baba tutumları, çocuklara davranış kazandırma ve çocuklarda alışkanlık eğitimi konularında sunumlar yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Malatya il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel okulların anasınıflarına ve ilkokul 1. sınıfa devam eden, 5-7 yaş aralığındaki çocukların anneleri ve babaları oluşturmuştur. Araştırmada 5-7 yaşında çocuğa sahip olan ebeveynlere yapılan anne-baba eğitimi programlarının, aile-çocuk ilişkilerine etkisini belirlemek amacıyla ön test- son test kontrol gruplu desen örneği kullanılmıştır. Araştırmada deney, kontrol gurubu; ön-test son test ölçek puanlarının karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı tespit etmek amacıyla t-testi kullanılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda anne-baba eğitiminin ebeveynlerin çocuklarını daha iyi tanımalarını sağladığı, çocuklarıyla olan iletişimlerini daha sağlıklı ve etkili hale getirerek olumlu yönde etkilediği görülmüştür Başlık (İngilizce): THE EFFECT OF PARENT EDUCATION ON PARENT-CHILD RELATIONSHIP Öz (İngilizce): This study aimes to investigate the effects of the parent education programmes on the relationship between the parents, who had 5-7 year-old children, and their kids. The parent education programmes are about developmental stages of children, spending efficient time with children, communication with children, peer relations, child behavior problems and ways of coping with those, parents' attitudes, developing child's behavior and habit formation. The population of the study is consisted of parents of five to seven year old children who were at the kindergartens and first graders affiliated to the Ministry of National Education in Malatya. In order to identify the effects of parent education on parent-child relationship, the pretest-posttest experimental design was used. T-test was used in order to determine the difference between the control group and the experimental groups and to compare the pre-test and post test scores. As a result of the study, the parent education makes parents know their children better and has a positive effect on their communication with their childrenÖğe ÇOCUĞUN TOPLUMSAL CİNSİYET GELİŞİMİ ÜZERİNDE AİLENİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ(2018) Zelyurt, HikmetÖz: Bu çalışmada çocuğun toplumsal cinsiyet gelişimi üzerinde ailenin etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nicel araştırma metodojisine uygun olarak betimsel araştırma kullanılıp tarama yöntemi tercih edilmiştir. Örneklem olarak 2017-2018 öğretim yılı Malatya ilinde 0-6 yaş aralığında çocuğa sahip 100 aile, okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören 5-6 yaş arası 54 çocuk ve 10 oyuncakçı seçilmiştir. Araştırmada veriler anket ve kontrol listesi yoluyla elde edilmiştir. Üç farklı örneklem grubu için üç farklı anket formu oluşturulmuştur. Veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde okul öncesi 5-6 yaş arası çocukların kıyafet, oyun, oyuncak ve renk tercihi ile güç algısı, ebeveyn görevleri ve çift cinsiyet davranışları konularında verdikleri cevapların çoğunluğunun cinsiyetçi tutum gösteren cevaplar olduğunu göstermiştir. Ailelerin çocuklarına oyuncak seçiminde cinsiyetçi bir tutumla renk tercihinde bulunduğunu belirlenmiştir. Oyuncak tercihinde ebeveynlerin %25,8’inin oyuncağın eğitimsel değerine, %14’ünün oyuncağın güvenliğine, %11,7’sinin oyuncağın fiyatına, %11,4’ünün oyuncağın dayanıklılığına, %11,4’ünün çocuğun oyuncağı kendisinin seçmesine, %8’inin oyuncağın kalitesine, diğerlerinin ise oyuncağın ebeveynin çocuğuyla ilişki kurabilmesine katkısı, oyuncağın piyasadaki popülerliği, diğer ana/babalardan alınan tavsiyeler, oyuncağın ambalajı/paketlenmesi, oyuncağın satıldığı noktaya rahat erişim sağlanması, reklamlarda görmeye önem verdiği görülmektedir. Bir başka sonuç genelde ailede çocuklara en çok oyuncak alan kişilerin babalar olduğu tespit edilmiştir. Oyuncakçılar tarafından verilen cevaplar incelendiğinde çocuğun cinsiyetçi tutum göstermesi ve oyuncak seçiminde ailenin etkisi olduğu anlaşılmakla beraber oyuncak sektörünün de çocuğun kendi cinsiyet yargılarını oluşturmasında bir etkisi olduğunu göstermektedir.Öğe EĞİTİM FAKÜLTELERİNDE UYGULANAN 2018 LİSANS PROGRAMLARININ ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ(2022) Zelyurt, Hikmet; Sucu, AyferBu araştırmada, eğitim fakültelerinde uygulanan 2018 lisans programlarının öğretim elemanları tarafından değerlendirme düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Karma yöntemin kullanıldığı bu araştırmada çalışma grubunu İnönü Üniversitesi, Adıyaman Üniversitesi, Dicle Üniversitesi ve Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği programlarında görev yapan 63 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Öğretim elemanlarının görüşleri için 21 sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Ayrıca beş adet açık uçlu yarı yapılandırılmış soru ile görüşleri alınmıştır. Anket soruları 5’li likert tipine göre hazırlanmış olarak derecelendirilmiştir. Anket sorularına verilen cevapların frekans ve % değerleri bulunmuş; açık uçlu sorularda ise içerik analizi yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının 2018 lisans programında yer alan derslerin dönemlerinin değiştirilmemesinin ve meslek bilgisi ve genel kültür derslerinin ulusal kredileri birleştirilerek fakülteler arasında standartlık sağlamasının programın olumlu yönlerinden olduğu görüşündedir. Programda özellikle uygulama ders saatlerinin ve alan eğitimi derslerinin yetersiz ve programın teori ağırlıklı olması yönünde eleştirilerde bulunulduğu da görülmüştür. Öğretim elemanları bazı derslerin meslek bilgisi ve alan eğitimi kategorisine alınması gerektiği görüşündedir. Ayrıca öğretim elemanlarının 2018 lisans programının uygulamada kalması yönünde görüş belirttikleri görülmüştür.Öğe İlkokul Birinci Sınıfı Okutan Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimde 444 Düzenlemesine İlişkin Görüşleri(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015) Zelyurt, Hikmet; Özel, ErdoğanÖz: Bu araştırmada 2012-2013 Eğitim Öğretim yılında Malatya İl merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokul 1. Sınıfları okutmuş olan sınıf öğretmenlerinin eğitimde 4+4+4 düzenlemesinin ilk uygulama sonuçlarına göre sınıflarında bulunan 72 ay ve altındaki çocukların okula uyumu, fiziksel gelişimi ve uygulanan program ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. 1. sınıfların değerlendirilmesi amacıyla öğretmen görüşlerini saptamaya yönelik bir anket oluşturulmuştur. Ankette yer alan maddeler sınıf öğretmenlerinin kendi algılamaları, çocuğun gelişimi, okulların fiziki imkânları ve program açısından 4+4+4 düzenlemesinin değerlendirmeleri bakımından incelenmiştir. Araştırma sonunda SPSS 17,0 analiz paket programı kullanılmıştır. Anket içinde yer alan veriler bu şekilde analiz edilerek değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda 72 ay altı çocukların tuvalet ihtiyaçlarını kendi başlarına karşılayamadıkları, kıyafetlerini tek başlarına giyip çıkaramadıkları, birtakım kuralları (sıra bekleme vb.) bilmedikleri, görsel hafızalarının gelişmediği, dikkatlerinin çabuk dağıldığı, iletişim kuramadıkları gibi durumlar tespit edilmiştir. Başlık (İngilizce): The Views of the First Grade TeachersOn 4 + 4 + 4 Educational Regulation Öz (İngilizce): In this study, It was aimed to analyze the views of the teachers who taught first graders and working at public primary schools during 2012-2013 education year on school adaptation, physical development of the students under 72 months according to the first results of 4+ 4+4 regulation. In the study, descriptive method which is one of the qualitative research methods was used. A questionnaire was created in order to determine the teachers' views. The questionnaire consisted of four headings. These were the new education system in terms of classroom teachers, development of children, physical possibilities of the schools and the curriculum and the program. The data was analyzed by using SPSS 17.0 software package. According to the results in terms of the development of children, children under 72 months couldn't make their toilet on their own, couldn't change their clothes alone, didn't know the rules (wait in line, etc.).Öğe Investigation of Parents' Views Regarding the Recognition and Education of Specially Talented Individuals in Early Childhood Period(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2021) Asik, Mesut; Zelyurt, HikmetThis study was conducted with the parents of 30 children aged between 7 and 15 years with a mean age of 9.47 who were officially diagnosed as gifted individuals. Parents' views on recognizing and training gifted individuals in early childhood were examined. It is aimed to determine the characteristics of gifted individuals in early childhood and to reveal parental experiences about their education. Parents of students attending Malatya Science and Art Center (BILSEM) participated in this research. Semi-structured interviews were conducted with 30 parents who voluntarily participated in the study. In this study, which was carried out with a phenomenological design, which is one of the qualitative research methods, a transcript of each interview was written from the audio recordings for data analysis. The answers were grouped under the main coding title and categorized. Subcoding was obtained from the categorized responses. In the sub-coding, similar expressions gathered under one heading were listed and the final tables were obtained. The tables were analyzed and the findings were obtained. The results obtained from the findings were summarized and interpreted in line with the sub-problems of the research. From the results of the research, it is understood that the most distinctive features of gifted individuals in early childhood are the advanced level in learning, motivation and language-speaking. In order to recognize the child in the early period, giving importance to the education of parents and preschool teachers, directing them to intelligence tests and developing a diagnostic program for these children are among the findings.Öğe Liselerde ders geçme ve kredi sisteminin uygulamasında karşılaşılan sorunlar konusunda danışman öğretmenlerin görüşlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 1994) Zelyurt, Hikmet[Abtsract Not Available]Öğe Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yabancı Dil Eğitimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi(2016) Zelyurt, Hikmet; Konca, Ahmet Sami; Özel, ErdoğanÖz: Eğitimin evrenselleşmesi ve bilginin hızlı yayılması ile birlikte öğretmenlerin yabancı dile sahip olması profesyonel gelişimleri açısından daha önemli bir hale gelmiştir. Bu çalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının yabancı dil eğitimine yönelik tutumları incelenmiştir. Bu amaçla okul öncesi öğretmenliğinde okuyan 196 öğrenciye Yabancı Dil Öğretimi Tutum Ölçeği ve kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul öncesi öğretmen adayları yabancı dilin öncelikli ve gerekli olduğunu vurgularken aynı zamanda mevcut yabancı dil eğitiminin nitelikli ve yeterli olduğuna dikkat çekmişlerdir. Ayrıca, öğretmen adaylarının cinsiyetleri ve algıladıkları yabancı dil düzeylerinin yabancı dil eğitimine yönelik tutumlarını önemli derecede etkilediği belirlenmiştir. Ancak, öğretmen adaylarının mezun oldukları lise türlerinin yabancı dil eğitimine yönelik tutumları üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Bu sonuçlar, yabancı dilin önemi konusunda belirli bir farkındalığı olan okul öncesi öğretmen adaylarının yabancı dil eğitimi hususunda desteklenmesi gerektiğini ortaya koymaktadırÖğe OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN PORTFOLYO DEĞERLENDİRMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ(Turkish Studies (Elektronik), 2018) Zelyurt, Hikmet; Karakaş, BeyzaÖz: Eğitimde değerlendirme, öğrencilerin edindikleri kazanımları tespit etmeye olanak sağlaması açısından önemlidir. Etkili bir değerlendirme yapabilmek için değerlendirme çok yönlü olmalıdır. Çok yönlü değerlendirme seçeneklerinden birisi portfolyodur. Portfolyo, öğrencilerin çalışmalarını, kat ettikleri aşamaları ve başarılarını ortaya çıkaran öğrenci çalışmalarının toplamıdır. Okul öncesi dönem çocuklarının değerlendirilmesinde de kullanılan ve çocukların ortaya çıkardıkları ürünlerin bir derlemesi olan portfolyolar, sonuca değil sürece yönelik bilgi veren, çocukların gelişimlerini takip edebilmeyi sağlayan değerlendirme araçlarıdır. Portfolyo değerlendirmenin birçok artısı olmasına rağmen, öğretmenler tarafından kullanımı çok yaygın değildir. Bu nedenle bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin portfolyo değerlendirmeye yönelik görüşlerini belirlemek ve bu görüşlerin bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Aydın, Eskişehir, Kahramanmaraş ve Malatya illerinde bağımsız anaokulları, anasınıfları ve özel okullarda öğretmenlik yapmakta olan 40 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmenlerin portfolyoya ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleriyle analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin %30’u portfolyo dosyası oluşturmadıklarını, %67.5’i portfolyo dosyalarıyla ilgili lisans eğitimi sırasında yeterince bilgilendirilmediklerini, %75’i ise portfolyo tutma becerilerini öğretmenlik yaptıkları süreç içerisinde geliştirdiklerini belirtmişlerdir. Öğretmenlerin %70’i portfolyo dosyası oluşturduklarını söylemelerine rağmen %82.5’i portfolyo raporu düzenlemediklerini belirtmişlerdir. Öğretmenlere portfolyo oluşturmanın basamakları kavratılmalı ve rapor tutmaları teşvik edilmelidir. Sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.Öğe ÖZEL GEREKSİNİMLİ VE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÇOCUKLARIN EBEVEYNLERİNİN ÖZEL EĞİTİME İLİŞKİN METAFOR KULLANIMININ KARŞILAŞTIRILMASI(2020) Zelyurt, HikmetÖz: Günümüz eğitim sisteminde özel eğitime gereksinim duyan çocuklar ile normal gelişim gösteren çocuklar aynı ortamlarda öğrenim görmektedir. Normal gelişim gösteren çocukların özel gereksinimli çocuklara bakışları ailelerinden etkilenmektedir. Bu araştırmanın amacı da özel gereksinimi olan çocukların ebeveynleri ile normal gelişim gösteren çocukların ebeveynlerinin özel eğitime bakış açısı ve metaforları arasında farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini özel gereksinimli 22 çocuğun anne babası ile normal gelişim gösteren 23 çocuğun anne babası olmak üzere toplamda 45 anne baba oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar genel olarak incelendiğinde özel gereksinimli çocuğu olan anne babaların metaforları sıkıntı, eziyet, zorluk gibi olumsuz kavramlardan oluşurken; normal gelişim gösteren çocuğu olan anne babaların metaforlarının ise çiçek, huzur, mutluluk gibi olumlu kavramlardan oluştuğu tespit edilmiştir.Öğe ÖZEL GEREKSİNİMLİ VE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÇOCUKLARIN EBEVEYNLERİNİN ÖZEL EĞİTİME İLİŞKİN METAFOR KULLANIMININ KARŞILAŞTIRILMASI(2020) Zelyurt, HikmetGünümüz eğitim sisteminde özel eğitime gereksinim duyan çocuklar ile normal gelişim gösteren çocuklar aynı ortamlarda öğrenim görmektedir. Normal gelişim gösteren çocukların özel gereksinimli çocuklara bakışları ailelerinden etkilenmektedir. Bu araştırmanın amacı da özel gereksinimi olan çocukların ebeveynleri ile normal gelişim gösteren çocukların ebeveynlerinin özel eğitime bakış açısı ve metaforları arasında farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini özel gereksinimli 22 çocuğun anne babası ile normal gelişim gösteren 23 çocuğun anne babası olmak üzere toplamda 45 anne baba oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar genel olarak incelendiğinde özel gereksinimli çocuğu olan anne babaların metaforları sıkıntı, eziyet, zorluk gibi olumsuz kavramlardan oluşurken; normal gelişim gösteren çocuğu olan anne babaların metaforlarının ise çiçek, huzur, mutluluk gibi olumlu kavramlardan oluştuğu tespit edilmiştir.Öğe Teachers’ views about alternative assessment tools(İnönü Üniversitesi, 2018) Zelyurt, Hikmet; Özbek, RamazanÖz Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak oluşturulan alternatif değerlendirme araçları, sonuçtan çok sürece yöneliktir. Performansa dayalı durum belirleme içinde yer alan proje ve performans görevleri, ilköğretimde en sık kullanılan ölçme ve değerlendirme teknikleri arasında yer almaktadır. Proje ve performans görevlerinin belirlenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması aşamalarında olumlu veya olumsuz durumlarla karşılaşılabilmektedir. Bu araştırmada, ilköğretim ikinci kademe öğretim programlarında yer alan proje ve performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen bu araştırma, 2010-2011 öğretim yılında Malatya il merkezinde bulunan 52 ilköğretim okulunun ikinci kademesinde görev yapan 802 branş öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış, araştırmanın alt amaçlarına yönelik olarak t-testi, ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin proje ve performans görevlerinin belirlenme süreci, uygulanma süreci, değerlendirilme süreci ve bu görevlerin sonuçlarına ilişkin maddelerde çeşitli değişkenler açısından farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin proje ve performans görevlerini belirlerken öğrencilerin gelişim düzeylerini, duyuşsal gelişim özelliklerini ve çevre şartlarını dikkate aldıkları, bu görevleri derse hazırlık olarak kabul ettikleri, öğrencilerin kendilerinin yapmalarını, başkasına yaptırmamalarını, internetten veya başka bir kaynaktan aynen aktarmamalarına dikkat ettikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Alternatif Değerlendirme Araçları, Proje Görevi, Performans Görevi