Yazar "Zincir, Handan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ebelik son sınıf öğrencilerinin aile planlaması eğitimi etkinliğinin değerlendirilmesi(Türk Tabipler Birliği, 2005) Ege, Emel; Timur Taşhan, Sermin; Zincir, HandanAraştırma, topluma aile planlaması konusunda danışmanlık yapacak olan ebelik öğrencilerinin, aile planlaması yöntemleri konusuna bakış açılarını değerlendirmek ve eğitimin etkinliğini saptamak amacıyla planlandı. İnönü Üniversitesi 2002-2003 öğretim yılında Malatya Sağlık Yüksekokulu ebelik bölümünde eğitim gören 30 öğrenci evreni oluşturmuş ve evrenin tamamı örnekleme alınmıştır. Eğitim öncesi yapılan uygulamada aile planlamasının tanımını tam olarak bilen öğrenci oranı %6.9 iken, bu oran eğitim sonrası %93.1'e çıkmıştır. Sağlık personelinin danışmanlık rolü ile ilgili yapılan değerlendirmede; eğitim öncesi öğrencilerin %58.6'sı, personelin rolünü yöntem seçimine yardım olarak tanımlarken, eğitim sonrası %89.7'si danışmanlık şeklinde tanımlamıştır. Sonuç olarak, aile planlaması kadının üreme sağlığını sürdürmede en önemli unsurlardan biridir. Bu bağlamda etkin danışmanlık öncelikle sağlık personelinin eğitiminden geçmektedir.Öğe Erken ve orta adölesan dönemindeki öğrencilerin sağlığı geliştirmeye yönelik eğitim gereksinimlerinin incelenmesi(Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2004) Geçkil, Emine; Çalışkan, Zekeriya; Zincir, HandanÖz: Adölesanların kendileri tarafından ifade edilen gereksinimlerin dikkate alınması onların kendi sağlık sorumluluklarını üstlenmelerine yardım etmemizi kolaylaştırabilir. Bu tanımlayıcı çalışmanın amacı erken ve orta adölesan dönemdeki öğrencilerin sağlığı geliştirmeye yönelik eğitim gereksinimlerini belirlemektir. Kasım 2000- Şubat 2001 tarihleri arasında yürütülen çalışmanın evrenini Malatya il merkezindeki iki ilköğretim okulunun 4.,5.,6.,7., ve 8. ci sınıflarındaki 2134 öğrenci oluşturdu. Örneklem rasgele örnekleme yöntemi ile seçilen 319 öğrenciden oluştu. Veriler 10 soruluk bir anket formu ile toplandı. Veriler yüzdelik ve Ki Kare ile değerlendirildi Öğrencilerin % 27.6’sı ilköğretim 7. sınıfta, çoğunluğu (% 65.5) 9-12 yaş grubunda ve % 52.7’si erkektir. Öğrencilerin en çok Çocuk Hakları (% 73), Fiziksel Eğitim ve Spor (% 67.7), Acil Durumlarda İlk Yardım (% 67.4), Kazalardan Korunma (% 66.5), Boş Zamanı Etkin Değerlendirme (% 66.1) konularında eğitime gereksinim duydukları saptandı. Cinsel eğitime 13-15 yaş grubundaki öğrenciler (p<0.05) ve erkekler (p<0.01) daha fazla ilgi duyarken 9-12 yaş grubundaki öğrencilerin çocuk hakları(p<0.05) ve kazalardan korunma (p<0.001) eğitimine daha fazla ilgi gösterdikleri belirlendi.Öğe Gebelikte beslenmenin değerlendirilmesi(Türk Tabipleri Birliği, 2005) Ege, Emel; Timur Taşhan, Sermin; Zincir, Handan; Oltuluoğlu, Hatice; Dursun, SelvihanBu çalışma gebelikte beslenmeyi değerlendirmek amacıyla kesitsel olarak planlanmıştır. Bu çalışmaya 15-49 yaş grubunda Malatya il merkezinde yaşayan 202 gebe kadın alınmıştır. Veriler Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 10.0 programında yüzdelik, ortalama, student t test ve tek yönlü varyans analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmada beden kitle indeksinin sonuçlarına göre, gebelerin yüzde 17.3'ü hafif şişman, yüzde 9.9'u şişman ve yüzde 4.5'i zayıf bulunmuştur. Gebelerin gebelik ve doğum sayısı ile beden kitle indeksi arasında anlamlı bir ilişki saptanm?ıştır. Çalışmada gebelerin yüzde 81.2'sinin gebelikte beslenme sorunu yasadışı belirlenmiştir. Ayrıca gebelerin yüzde 53.5'i vitamin ve mineral almamaktadır. Ek olarak, gebelerin yüzde 14.9'u kil, toprak ya da sıva alçı yeme eğilimleri olduğunu belirtmişlerdir. Gebe kadınların yüzde 20.8'inin gebelikleri sırasında sigara kullandıkları saptanmıştır.Öğe Malatya il merkezinde 40 yaş ve üzeri kadınların meme kanseri ve korunma konusunda bilgi, tutum ve davranışları(İnönü Üniversitesi, 1999) Zincir, HandanBOLUM VI ÖZET, SONUÇ VE ÖNERİLER Özet Bu araştırma Aralık 1998 -Aralık 1999 tarihleri arasında Malatya belediyeleri sınırlan içinde yaşayan 40 yaş üzeri arasındaki kadınların meme kanseriyle ilgili bilgi, tutum ve uygulama düzeylerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamına giren kadınların meme kanseri ile ilgili genel bilgi düzeyleri puanlandığında kadınların %55.4' ü 60 ve üzeri puan alırken, %44.6' sı 59 ve altında puan almıştır. Bilgi puan ortalaması 55.76±1.3' dir. İlkokul ve üzerinde eğitim görme, kendisinde ve yakınlarında meme kanseri bulunması ve orta-üst sosyoekonomik düzeye sahip mahallelerde yaşama durumu bilgi puanım artırıcı etkilerde bulunmaktadır. Kadınların, %54.1' kendi kendine meme muayenesi duymuştur. Kendi kendine meme muayenesini duyma durumu eğitim düzeyi yüksekliği, 40-49 yaş grubunda olma, orta ve üst sosyoekonomik düzey ve kendisinde yada yakınlarında meme kanseri olması gibi durumlarda anlamlı olarak artmaktadır. Kadınların %84.2' si hekimce yapılan meme muayenesini duymuş olup, klinik meme muayenesini duyma durumu eğitim düzeyi ile birlikte artmaktadır. Kadınların %54.8' si mammografî'yi duymuş olup, mammografiyi duyma 40-49 yaş grubunda, ortaokul ve üzeri eğitim görme,orta ve üst sosyoekonomik düzeyde olma ve kendisinde ve yakınlarında meme kanseri olanlarda anlamlı olarak yüksektir. Kadınların %39.3' ü kendi kendine meme muayenesini en az bir kez yapmış olup eğitim düzeyi yükseldikçe bu oran artmaktadır. Kadınların %21.1' i en az bir kez hekime meme muayenesi yaptırmıştır. Eğitim düzeyi artışı, sosyal güvenceye sahip olma ve kendisinde yada yakınlarında meme kanseri olması ile hekime muayene yaptırma oranı anlamlı olarak artmaktadır. Kadınların %13.8'i mammografi çektirmiştir. 40 - 49 yaş grubunda olma, eğitim düzeyi artışı ve yaşanılan mahallenin sosyoekonomik düzeyinin yükselmesi ile mammografi çektirme sıklığı anlamlı olarak artmaktadır. 60Öğe Social support and symptoms of postpartum depression among new mothers in Eastern Turkey(Wiley, 2008) Ege, Emel; Timur, Sermin; Zincir, Handan; Geckil, Emine; Sunar-Reeder, BulbinAim: The aim of the present study was to examine the relationship between symptoms of postpartum depression and social support in new mothers in a semi-rural province (Malatya) of Eastern Turkey. Methods: This is a descriptive, cross-sectional study. The study was conducted with a 12-item Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS) questionnaire, a 10-item Edinburgh Postnatal Depression Scale (EPDS) questionnaire, and a 16-item demographic/obstetric questionnaire designed by the authors. 364 women who were between 6 to 48 weeks postpartum were included in the study. Results: Symptoms of postpartum depression were negatively correlated with social support (-0.39, P = 0.000). The frequency of the prevalence of symptoms of postpartum depression was 33.2%. The study showed that EPDS mean score was related to several factors, including age, woman's education, woman's occupation, socioeconomic status of family, spouse's education, number of years married, parity, planned pregnancy, method of delivery, knowledge of infant care, sharing of problems with a close person, past psychiatric history and family support during the postnatal period in an Eastern province of Turkey. Conclusion: Symptoms of postpartum depression were negatively correlated among Turkish women living in the Malatya province of Eastern Turkey and were associated with the level of social support. The prevalence of postpartum depression was higher than in the published reports regarding most regions of Turkey, with the exception of Northeastern Turkey.