Dünya kültür tarihinin en önemli duraklarından birisi hiç şüphesiz yaşadığımız topraklar olan Anadolu'dur. Bu coğrafyanın temsilcileri olarak sayısız sanatkar, halk sanatçısı, ozanlar ve daha nicelerini içinden yetiştirmiş bir toplum olarak sahip olduğumuz sanat kurumlarının daha nitelikli ve işler halde olmasını sağlayacak tedbirleri almalı ve bu konuda yapılacak çalışmalara yol açacak politikalar geliştirmeliyiz. Sanat eğitimin en önemli ayaklarından birisi olan devlet konservatuvarlarından yetişen öğrencilerin sanat çalışma sahasına çıktıkları andan itibaren karşılaşacakları zorluklarla mücadele etme, sorunları çözebilme ve çalışma sahaları hakkında yeterli donanıma sahip olma durumlarını etkileyen birçok parametreden bahsedilebilir. Birçok parametre arasında belki de en önemlisi konservatuvar öğrencilerinin eğitimlerini aldıkları ve konservatif eğitim içinde meslek çalgısı olarak ifade edilen husustur. Bir konservatuvar öğrencisi eğitim hayatı süresince seçmiş olduğu meslek çalgısı alanında gerek teori gerekse uygulama alanında uzmanlaşmak için gereken mesaiyi harcamakla yükümlüdür. Bu bağlamda eğitmenleri tarafından yapılan yönlendirmeler ve mevcut müfredatın işlerliği de büyük önem taşımaktadır. Sahada yapılan araştırmalar göstertmektedir ki konservatuvar okuyan öğrencilerin meslek çalgısı seçimleri bilinçli bir sanat birikiminden ziyade beğeni veya kulaktan dolma bilgilerle şekillenmekte ya da yanlış tercihlerle baş başa kalınarak meslek yaşamı süresince sıkıntılı bir durum olarak şekil bulmaktadır. Öğrencilerin konservatuvar eğitimi öncesi ve konservatuvar eğitimi süresince meslek çalgısı seçimini etkileyen faktörlerin değerlendirildiği çalışmamızda, öğrencilerle birebir görüşme yoluyla anketler yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar yazılı ve istatistik değerlendirme programları da kullanılarak tablolar haline dönüştürülmüştür.
One of the most important stops in the history of world culture is undoubtedly Anatolia. As the representatives of this geography, we should take measures to ensure that the art institutions that we have as a society that has raised countless artists, folk artists, poets and more, should be more qualified and functioning, and we should develop policies that will lead to the work to be done in this field. One of the most important feet of art education, the state conservatories grow up from the moment they come out of the art work field to combat the difficulties they will encounter, solve problems and have enough equipment to work in the field can be mentioned about many parameters affecting. Among the many parameters, perhaps the most important point is that the conservatory students receive their education and they are expressed as a professional instrument in conservative education. A conservatory student is obliged to spend the necessary time in order to specialize in the field of theory and practice in the field of profession chosen by him during his education. In this context, the guidance made by the instructors and the functioning of the current curriculum are also of great importance. Researches on the field show that the choice of vocational instruments of students who study at conservatory is shaped by acclaimed or heeled information rather than a conscious art accumulation, or they find their shape as a troubled situation during their professional life. In our study, the factors affecting the selection of the profession instrument during the conservatory education and the conservatory education were evaluated and the questionnaires were conducted by one-to-one interviews with the students. The results were converted into tables by using written and statistical evaluation programs.