İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, mesleki müzik eğitimi kapsamında İnönü Üniversitesine
bağlı Devlet Konservatuvarı ile Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinde (GSF) öğrenim görmekte olan 73
üniversite öğrencisinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumları belirlenmiş, tutumlarının çeşitli
değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak
Tufan ve Güdek (2008) tarafından geliştirilen “Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çalışma grubunun müzik öğretmenliği mesleğine yönelik değer, sevgi ve
genel tutumlarının yüksek düzeyde olduğu; cinsiyet, öğrenim görülen okul/bölüm, ailede müzik eğitimcisi
olma durumu ve mesleğin tercih edilme nedeni değişkenlerinin, çalışma grubunun müzik öğretmenliği
mesleğine yönelik tutumları açısından anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır.
In this study where relational screening model has been used; from the point of professional music
education, attitude of 73 university students from State Conservatory and Faculty of Fine Arts and Design
under the body of İnönü University to profession of music teaching has been determined, and it's been
examined if their attitude varies in terms of various variables. In the research, "Attitude Scale to Profession of
Music Teaching" which was developed by Tufan and Güdek (2008) has been used as data collection tool. In
consequence of research, it's been analyzed that study group has high values, sympathy and general
attitude to profession of music teaching; that the variables of gender, educational school/department, the
existence of a member of music teaching in a family and reason of preferability of profession exhibit a
significant difference in terms of attitude of study group to profession of music teaching.