Yazar "Özbek, Ramazan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 15 / 15
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Alternatif Değerlendirme Araçlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018) Zelyurt, Hikmet; Özbek, RamazanÖz: Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak oluşturulan alternatif değerlendirme araçları, sonuçtan çok sürece yöneliktir. Performansa dayalı durum belirleme içinde yer alan proje ve performans görevleri, ilköğretimde en sık kullanılan ölçme ve değerlendirme teknikleri arasında yer almaktadır. Proje ve performans görevlerinin belirlenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması aşamalarında olumlu veya olumsuz durumlarla karşılaşılabilmektedir. Bu araştırmada, ilköğretim ikinci kademe öğretim programlarında yer alan proje ve performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen bu araştırma, 2010-2011 öğretim yılında Malatya il merkezinde bulunan 52 ilköğretim okulunun ikinci kademesinde görev yapan 802 branş öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış, araştırmanın alt amaçlarına yönelik olarak t-testi, ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin proje ve performans görevlerinin belirlenme süreci, uygulanma süreci, değerlendirilme süreci ve bu görevlerin sonuçlarına ilişkin maddelerde çeşitli değişkenler açısından farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin proje ve performans görevlerini belirlerken öğrencilerin gelişim düzeylerini, duyuşsal gelişim özelliklerini ve çevre şartlarını dikkate aldıkları, bu görevleri derse hazırlık olarak kabul ettikleri, öğrencilerin kendilerinin yapmalarını, başkasına yaptırmamalarını, internetten veya başka bir kaynaktan aynen aktarmamalarına dikkat ettikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe The evaluation of in-class instructional competences of branch teaching staff (the sample of Fırat University)(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009) Özbek, Ramazan; Yeşil, RüştüÖz: Sınıf içi öğretim etkinlikleri, birbirini takip eden ve birbirleriyle doğrudan ilişkili üç basamaktan oluşmaktadır. Bunlar; derse giriş etkinlikleri, geliştirme etkinlikleri ve sonuç etkinlikleridir. Öğrenmedeki başarı, bu basamaklarda yapılan etkinliklerin niteliği ile ilişkilidir. Öğretmenlere sınıf içi öğretim yeterliklerinin kazandırılması, öncelikle eğitim fakültelerinin sorumluluğundadır. Bu yeterlikler öğretmen adaylarına, eğitim fakültelerinde almış oldukları hizmet öncesi eğitim ile kazandırılmaktadır. Bu araştırma, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Öğretmenliği Bölümünde derslere giren alan öğretim elemanlarının sınıf içi öğretim etkinliklerinin niteliğine yönelik öğrenci görüşlerinin tespitine dönüktür. Öğretim elemanlarının sınıf içi öğretim yeterlikleri; dersin giriş, işleniş ve sonuçlandırma aşamaları ile olumlu bir sınıf ortamı oluşturma sürecindeki yeterlik düzeyleri ile bu basamaklar arasındaki ilişkiler değerlendirilmiştir. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Veriler, öğretmen adaylarına uygulanan anket ve değerlendirme formuyla elde edilmiştir. Veri toplama aracı, "giriş aşaması", "etkinlik aşaması" ve "sonuç aşaması" ve sınıf iklimi olmak üzere dört alt boyuttan ve toplam 37 sorudan oluşmaktadır. Veriler üzerinde, araştırmanın alt problemleri çerçevesinde aritmetik ortalama, t testi, Pearson's r korelasyon testi ve tek yönlü varyans analizi testleri uygulanmış; sonuçlar mevcut literatür ile karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Başlık (İngilizce): Ortaöğretim Alan öğretim elemanlarının sınıf içi öğretim yeterliklerinin değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Örneği) Öz (İngilizce): Educational activities in a classroom follow three directly related steps, which include introduction to lesson activities, developmental activities and conclusion activities. The success in learning is directly proportional with the quality of these teaching activities. To have teachers gain qualification for teaching is primarily the responsibility of Education Faculties. Pre-service training in the relevant departments of Education Faculties provides teacher candidates with these qualifications. This research targets the students’ opinions about the inside class activity qualifications of academicians in Social Area Teaching Department. Academicians’ qualifications for introduction, development and conclusion steps will be evaluated by using the opinions of students in this department. The research is based on survey model. Data is collected by using the observation and evaluation forms filled in by teacher candidates. Data collection tool includes four sub dimensions with 37 items: introduction, activities and result and classroom interaction. Data were analyzed using descriptive statistics, T test, Pearson's correlation test, one way Anova analyses and LSD tests and the results were explained in line with the current literature.Öğe EVALUATION OF PRE-SERVICE TEACHERS' OPINIONS CONCERNING THE OBJECTIVES OF THE CITIZENSHIP EDUCATION(2015) Özbek, Ramazan; Köksalan, BahadırDemokrasi, vatandaşlık ve hayat boyu öğrenme 21. yüzyılda uygulama ve düşüncede en önemli gündemdeki kavramlar arasındadır. Vatandaşlık eğitimi genel eğitimin ve demokrasi eğitiminin önemli bir parçasıdır. Vatandaşlık eğitimi yaygın olarak dört temel unsuru kapsayacak biçimde anlaşılmaktadır. Bunlar; a) politik katılım, b) eleştirel düşünme, c) toplumsal tutum ve d) değerler ile aktif katılımdır. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim bölümü, sosyal bilgiler öğretmenliği anabilim dalında okuyan öğretmen adaylarının, İlköğretim Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Programı kapsamında vatandaşlık eğitimi amaçlarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemi olarak tasarlanmıştır. Çalışmaya 8. Yarıyılda öğrenim gören 20 öğretmen adayı amaçlı örnekleme yöntemi ile katılmışlardır. Veri toplama aracında öğretmen adaylarına cevaplandırmaları için "İlköğretim Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi programı kapsamında vatandaşlık eğitiminin amaçlarına yönelik görüşleriniz nelerdir." sorusu açık uçlu olarak yöneltilmiştir. Araştırmacılar tarafından veriler nitel araştırma tekniklerden içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Öğretmen adaylarının görüşleri amaçların teorik bilgiden ziyade uygulamaya, bilinç düzeylerinin geliştirilmesine, hem kendi toplumunun hem de diğer toplumların değer yargılarına saygılı olma, toplumsal kurallara uygun davranma, iyi ve aktif vatandaş olarak sorumluluklar almaya yönelik olması gerektiği vatandaşlık eğitiminin amaçları arasında ağırlıklı olarak ifade edilmiştirÖğe THE EVALUATION OF THE PRE-SERVICE TEACHERS' OPINIONS ON THE OBJECTIVES OF CITIZENSHIP EDUCATION(RAMAZAN Ö., BAHADIR K. (2015). THE EVALUATION OF THE PRE-SERVICE TEACHERS' OPINIONS ON THE OBJECTIVES OF CITIZENSHIP EDUCATION, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), İnönü Üniversitesi, Malatya., 2015) Özbek, Ramazan; Köksalan, BahadırÖz: Demokrasi, vatandaşlık ve hayat boyu öğrenme 21. yüzyılda uygulama ve düşüncede en önemli gündemdeki kavramlar arasındadır. Vatandaşlık eğitimi genel eğitimin ve demokrasi eğitiminin önemli bir parçasıdır. Vatandaşlık eğitimi yaygın olarak dört temel unsuru kapsayacak biçimde anlaşılmaktadır. Bunlar; a) politik katılım, b) eleştirel düşünme, c) toplumsal tutum ve d) değerler ile aktif katılımdır. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim bölümü, sosyal bilgiler öğretmenliği anabilim dalında okuyan öğretmen adaylarının, İlköğretim Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Programı kapsamında vatandaşlık eğitimi amaçlarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemi olarak tasarlanmıştır. Çalışmaya 8. Yarıyılda öğrenim gören 20 öğretmen adayı amaçlı örnekleme yöntemi ile katılmışlardır. Veri toplama aracında öğretmen adaylarına cevaplandırmaları için "İlköğretim Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi programı kapsamında vatandaşlık eğitiminin amaçlarına yönelik görüşleriniz nelerdir." sorusu açık uçlu olarak yöneltilmiştir. Araştırmacılar tarafından veriler nitel araştırma tekniklerden içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Öğretmen adaylarının görüşleri amaçların teorik bilgiden ziyade uygulamaya, bilinç düzeylerinin geliştirilmesine, hem kendi toplumunun hem de diğer toplumların değer yargılarına saygılı olma, toplumsal kurallara uygun davranma, iyi ve aktif vatandaş olarak sorumluluklar almaya yönelik olması gerektiği vatandaşlık eğitiminin amaçları arasında ağırlıklı olarak ifade edilmiştir Başlık (İngilizce): İLKÖĞRETİM ÖĞRETMEN ADAYLARININ VATANDAŞLIK EĞİTİMİNİN AMAÇLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Öz (İngilizce): Citizenship, democracy and lifelong learning are among the most recurrent terms on account of practice and thinking in the 21st century .Citizenship education is an important part of general education and democracy education. Citizenship education is commonly understood to include four main aspects such as (a) political literacy, (b) critical thinking, (c) social attitudes and (d) values and active participation. The purpose of this study is to evaluate the opinions of the pre-service teachers who study at the department of primary school education social sciences teaching, concerning the objectives of the citizenship education in the context with the curriculum of primary school citizenship and democracy education. This study was designed as a qualitative research method. 20 pre-service teachers in their 8th academic term participated into the study through the intentional sampling method. The question as "What are your opinions concerning the objectives of the citizenship education in the context with the curriculum of primary school citizenship and democracy education?" was used as an open ended question in the data collection tool to ask pre-service teachers' opinions. The data were analyzed through the content analysis which is one of the qualitative techniques by the researchers. Based on the pre-service teachers' opinions regarding the objectives of the citizenship, it was mostly stated that the objectives should be applicable rather than theoretical, develop awareness level, be respectful for the values of both ones' society and others, act according to social rules, undertake responsibilities as a good and active citizenÖğe İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN İNGİLİZCE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA VE BAŞARILARINA ETKİLERİ(2017) Kartal, Şefik; Özbek, RamazanÖz: Bu araştırmanın amacı İşbirlikli Öğrenme tekniklerinden Öğrenci Takımları- Başarı Bölümleri (ÖTBB) tekniğiyle ders işlenmesinin üniversite öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisini saptamaktır. Araştırmada kontrol gruplu ön test-son test deneysel araştırma modeli uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, deney grubunda bulunan öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarında olumlu yönde bir gelişme olduğu, kontrol grubunda bulunan öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarında ise anlamlı bir değişiklik olmadığı görülmüştür. Ön test-son test fark puanlarına ait ortalama puanlar karşılaştırıldığında ise deney grubunda bulunan öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarının, kontrol grubunda bulunan öğrencilerin tutumlarından daha olumlu olduğu tespit edilmiştir. Her iki grupta bulunan öğrencilerin uygulamalar sonucunda başarılarının anlamlı şekilde arttığı, ancak iki grubun ön testson test fark puanlarına ait ortalama puanlar arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştırÖğe LİSANSÜSTÜ EĞİTİM PROGRAMLARINDA ‘UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMASINA’ YÖNELİK ‘EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ’ AKADEMİSYENLERİNİN GÖRÜŞLERİ(Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 2017) Kaya, Mehmet; Akyol, Canan Çitil; Özbek, Ramazan; Pepeler, EzlamÖz: Bu araştırma, Eğitim Bilimleri Bölümü lisansüstü eğitim programlarında 'uzaktan eğitim uygulamasına' yönelik akademisyen görüşlerinin incelenmesini amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Bu doğrultuda Eğitim Bilimleri Bölümü'nde (PDR, EPÖ ve EYD) görev yapan akademisyenler ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri kaybını önlemek için ses kayıt cihazı kullanılmış, cihazdan alınan veriler NVIVO 10.0 paket programında analiz edilmek üzere deşifre edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde hem betimsel analiz hem de içerik analiz yapılmış, katılımcıların ifade ettikleri çarpıcı fikirleri sık sık doğrudan alıntılar ile verilmiştir. Araştırma sonucunda akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının genel olarak olumsuz olduğu ve genel anlamda uzaktan eğitimin geleneksel yüz yüze eğitimin gölgesinde kaldığı bulgulanmıştır Başlık (İngilizce): VIEWS OF ACADEMICIANS IN 'DEPARTMENT OF EDUCATIONAL SCIENCES' ABOUT 'DISTANCE EDUCATION APPLICATION' AT POST-GRADUATE EDUCATION PROGRAMS Öz (İngilizce): This research aims to investigate views of academicians on ‘distance education application’ in postgraduate programs of educational sciences department. In the study ‘case study model’ which is one of qualitative research models was used. Research group was constructed using criterion sampling that is one of the purposive sampling methods. Therefore interviews were conducted with academicians in Educational Sciences Department. Semi structured interview form designed by researchers were used to collect data. A voice recorder device was used to prevent data loss, then datas collected from the device were decoded to analyze them in NVIVO 10.0 package programme. Both descriptive analysis and content analysis were made. Impressive sentences of participants often were given with direct citations. As a result of the study it was found that thoughts of academicians about distance learning are generally negative, and distance learning is overshadowed by traditional face to face educationÖğe Mesleki Gelişim Etkinlikleri Ölçeğinin Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2020) Eroğlu, Mehmet; Özbek, RamazanBu araştırmanın amacı Kwakman (1999) tarafından geliştirilen ve Dijkstra (2009) tarafından güncellenenmesleki gelişim etkinlikleri ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılmasıdır. Orijinal formu 3 boyut ve40 madde olan ölçeğin uyarlama çalışmalarının ilk aşamasında dilsel ve kültürel eşdeğerlik çalışmasıyapılmıştır. Ölçekteki 5 madde kültürel yapıya uygun olmadığından uzman görüşüyle çıkarılarak 35 maddelikuygulama formu oluşturulmuştur. Araştırmanın verilerini toplamak için İnönü Üniversitesi Bilimsel Araştırmave Yayın Etiği Kurulu’ndan etik uygunluk raporu (Tarih: 03/08/2017, Karar no: 2017/3/2), Elazığ İl MilliEğitim Müdürlüğü'nden araştırma izni (Tarih: 28/03/2017, Sayı: 79137285-604.01.01-E.4143261) alınmıştır.Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için 748 öğretmenden veri toplanmıştır. Yapılan açımlayıcı faktöranalizinde, toplam varyansın %59.37’ sini açıklayan faktör yükleri .80 ile .49 arasında olan 22 maddedenoluşan 4 boyutlu ölçek elde edilmiştir. Yapılan doğrulayıcı faktör analizinde iyi uyumu gösteren ?2/sd = 2.30,TLI = .95, CFI = .95, RMSEA = .048, SRMR = .042 uyum indeksi değerleri elde edilmiştir. Oluşan faktörlerölçeğin orijinal hali dikkate alınarak işbirliği etkinlikleri, güncelleme etkinlikleri, paylaşım etkinlikleri veyansıtma etkinlikleri olarak adlandırılmıştır. Bu sonuçlar ölçme aracının yapısal geçerliğinin olduğunu ortayakoymuştur. Ölçeğin güvenirlik analizleri için Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı hesaplanmıştır. CronbachAlpha iç tutarlılık katsayıları, işbirliği etkinlikleri için .88, güncelleme etkinlikleri için .84, paylaşımetkinlikleri için .88, yansıtıcı etkinlikler için, .70 iken ölçeğin geneli için .92 olarak hesaplanmıştır. Sonuçolarak uyarlaması yapılan öğretmenlerin mesleki gelişime katılımlarını ölçebilecek mesleki gelişim etkinlikleriölçeği, 4’lü likert tipinde 22 maddeden oluşan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştir.Öğe ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL MEDYA KULLANIMINA İLİŞKİN TUTUMLARI: MALATYA İL ÖRNEĞ(2018) Kırnık, Dilek; Pepeler, Ezlam; Özbek, RamazanÖz: Her geçen gün internetin hayatımızda daha çok yer almasıyla sosyal medya, vazgeçilemez bir iletişim ortamı olmuştur. İnternet aracılığıyla kullanılabilen sosyal iletişim araçları, kullanıcılarının sosyal yetkinliklerini, mesleğe yönelik algılarını ve iletişim tercihlerini etkilemektedir. Kullanıcıların zamanlarının çoğunu geçirdikleri sosyal medyanın ne düzeyde ve hangi amaçlarla kullanıldığını belirlemek için kullanıcıların algılarının (tutumlarının) bilinmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın temel amacı öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımına ilişkin tutumlarını ortaya koymaktır. Tarama modeline göre desenlenen araştırmada Otrar ve Argın (2015) tarafından geliştirilen Sosyal Medya Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesinin son sınıfında öğrenim gören 285 öğretmen adayı oluşturmaktadır. İstatistik programıyla yapılan analiz sonucunda öğretmen adaylarının sosyal medyaya yönelik tutumlarına öğrenim görülen bölüm, internet bağlantısı olma durumu, bilgisayar sahibi olma durumu, internet bağlantısı olma zamanı değişkenlerinin etki etmediği; cinsiyet, internete bağlanmak için kullanılan cihaz türü, herhangi bir sosyal ağ üyeliği olma durumu, interneti kullanma amacı ve günlük internet kullanma süresi değişkenlerinin etki ettiği bulunmuştur.Öğe Öğretmen Adaylarının Kendi Kendine Öğrenmeye İlişkin Hazırbulunuşluklarının İncelenmesi(2017) Özbek, Ramazan; Eroğlu, Mehmet; Donmuş Kaya, VildanÖz: Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının kendi kendine öğrenmeye ilişkin hazırbulunuşluk (KKÖH) düzeylerini bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırma, tarama (survey) modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 akademik yılında Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerine devam eden 436 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Fisher, King ve Tague (2001) tarafından geliştirilen ve Salas (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan KKÖHÖ ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının genel olarak KKÖH düzeylerinin yüksek olduğu, kadın öğretmen adaylarının ise KKÖH düzeylerinin erkek öğretmen adaylarından daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında öğretmen adaylarının KKÖH düzeyleri sınıf düzeyine göre değişmezken, okudukları bölüme göre farklılık göstermektedir. Öğretmen adaylarının öğrenme isteklerinin ortalama günlük ders çalışma süresine göre farklılaştığı belirlenmiştirÖğe Öğretmenlerin Mesleki Gelişimine İlişkin Milli Eğitim Şurası Kararlarının İncelenmesi(2016) Eroğlu, Mehmet; Özbek, Ramazan; Şenol, CemÖz: Araştırmanın amacı, 1939-2014 yılları arasında toplanan Milli Eğitim Şuralarında mesleki gelişim ile ilgili olarak alınan kararları incelemektir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, 1939-2014 yılları arasında yapılmış olan Türk Milli Eğitim Şura kararları oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama yöntemi olarak yazılı doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan yazılı dokümanlar, 1939-2014 yılları arasında yapılmış olan 19 Milli Eğitim Şurasının rapor içerikleridir. Veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Bu çalışmada, 9 şurada mesleki gelişime ilişkin kararların alındığı, özellikle son iki şurada bu kararların yoğunlaştığı görülmektedir. Mesleki gelişime ilişkin kararların alındığı ilk şura 9. şuradır. Bunun yanında 11., 18. ve 19. şuralarda mesleki gelişim üzerinde durulmuştur. Mesleki gelişime ilişkin kararlar incelendiğinde hizmetiçi eğitim, mesleki gelişim fırsatlarının sağlanması, mesleki gelişim yaklaşımının oluşturulması, kariyer geliştirme ve ödüllendirme ve kurumlar arası işbirliği temalarının öne çıktığı belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre, mesleki gelişimin eğitim sistemi için öneminin fark edildiği ve bunların kararlara yansıtıldığı tespit edilmiştirÖğe Ortaöğretim alan öğretim elemanlarının sınıf içi öğretim yeterliklerinin değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi örneği)(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009) Özbek, Ramazan; Yeşil, RüştüSınıf içi öğretim etkinlikleri, birbirini takip eden ve birbirleriyle doğrudan ilişkili üç basamaktan oluşmaktadır. Bunlar; derse giriş etkinlikleri, geliştirme etkinlikleri ve sonuç etkinlikleridir. Öğrenmedeki başarı, bu basamaklarda yapılan etkinliklerin niteliği ile ilişkilidir. Öğretmenlere sınıf içi öğretim yeterliklerinin kazandırılması, öncelikle eğitim fakültelerinin sorumluluğundadır. Bu yeterlikler öğretmen adaylarına, eğitim fakültelerinde almış oldukları hizmet öncesi eğitim ile kazandırılmaktadır. Bu araştırma, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Öğretmenliği Bölümünde derslere giren alan öğretim elemanlarının sınıf içi öğretim etkinliklerinin niteliğine yönelik öğrenci görüşlerinin tespitine dönüktür. Öğretim elemanlarının sınıf içi öğretim yeterlikleri; dersin giriş, işleniş ve sonuçlandırma aşamaları ile olumlu bir sınıf ortamı oluşturma sürecindeki yeterlik düzeyleri ile bu basamaklar arasındaki ilişkiler değerlendirilmiştir. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Veriler, öğretmen adaylarına uygulanan anket ve değerlendirme formuyla elde edilmiştir. Veri toplama aracı, "giriş aşaması", "etkinlik aşaması" ve "sonuç aşaması" ve sınıf iklimi olmak üzere dört alt boyuttan ve toplam 37 sorudan oluşmaktadır. Veriler üzerinde, araştırmanın alt problemleri çerçevesinde aritmetik ortalama, t testi, Pearson's r korelasyon testi ve tek yönlü varyans analizi testleri uygulanmış; sonuçlar mevcut literatür ile karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Educational activities in a classroom follow three directly related steps, which include introduction to lesson activities, developmental activities and conclusion activities. The success in learning is directly proportional with the quality of these teaching activities. To have teachers gain qualification for teaching is primarily the responsibility of Education Faculties. Pre-service training in the relevant departments of Education Faculties provides teacher candidates with these qualifications. This research targets the students’ opinions about the inside class activity qualifications of academicians in Social Area Teaching Department. Academicians’ qualifications for introduction, development and conclusion steps will be evaluated by using the opinions of students in this department. The research is based on survey model. Data is collected by using the observation and evaluation forms filled in by teacher candidates. Data collection tool includes four sub dimensions with 37 items: introduction, activities and result and classroom interaction. Data were analyzed using descriptive statistics, T test, Pearson's correlation test, one way Anova analyses and LSD tests and the results were explained in line with the current literature.Öğe PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ TUTUMUNA ETKİSİ(2020) Kırnık, Dilek; Arı, Erkan; Özbek, RamazanÖz: Eğitime yönelik yapılan güncel yaklaşımlar öğretmenlik mesleğinin gelişmesini sağlamıştır. Artık toplumda öğretmenlik mesleği her üniversite mezunu birey tarafından yapılabilecek bir meslek olarak görülmemektedir. Çünkü bir toplumu geliştiren temel unsurlardan biri eğitim; eğitimin temel unsurlarından biri olan öğretmenlik uzmanlık gerektiren bir meslektir. Bu sebeple farklı branşlarda lisans eğitimi almış ancak öğretmen olmak isteyen kişilere pedagojik formasyon eğitimi verilmektedir. Toplumun çağdaş medeniyet seviyesine ulaşmasını sağlayan öğretmenlerin kanunlarla belirlenen “genel kültür, özel alan bilgisi ve pedagojik formasyona sahip olmak” gibi niteliklerin yanında mesleğe yönelik tutumlarını belirlemek önemli görülmüştür. Bu çalışmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışmada betimsel yöntem kapsamında tarama metodu kullanılmıştır. 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesi pedagojik formasyon eğitimine katılan öğretmen adaylarına öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada Çetin (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin anket formuna vermiş oldukları cevaplar puanlandırıldıktan sonra, bu veriler istatistik programına aktarılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ölçeğin sevgi boyutunda son test, değer boyutunda ön test lehine farklılık bulunmuştur. Ölçeğin uyum boyutunda ise bir farklılık tespit edilmemiştir.Öğe Teachers’ views about alternative assessment tools(İnönü Üniversitesi, 2018) Zelyurt, Hikmet; Özbek, RamazanÖz Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak oluşturulan alternatif değerlendirme araçları, sonuçtan çok sürece yöneliktir. Performansa dayalı durum belirleme içinde yer alan proje ve performans görevleri, ilköğretimde en sık kullanılan ölçme ve değerlendirme teknikleri arasında yer almaktadır. Proje ve performans görevlerinin belirlenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması aşamalarında olumlu veya olumsuz durumlarla karşılaşılabilmektedir. Bu araştırmada, ilköğretim ikinci kademe öğretim programlarında yer alan proje ve performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen bu araştırma, 2010-2011 öğretim yılında Malatya il merkezinde bulunan 52 ilköğretim okulunun ikinci kademesinde görev yapan 802 branş öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış, araştırmanın alt amaçlarına yönelik olarak t-testi, ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin proje ve performans görevlerinin belirlenme süreci, uygulanma süreci, değerlendirilme süreci ve bu görevlerin sonuçlarına ilişkin maddelerde çeşitli değişkenler açısından farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin proje ve performans görevlerini belirlerken öğrencilerin gelişim düzeylerini, duyuşsal gelişim özelliklerini ve çevre şartlarını dikkate aldıkları, bu görevleri derse hazırlık olarak kabul ettikleri, öğrencilerin kendilerinin yapmalarını, başkasına yaptırmamalarını, internetten veya başka bir kaynaktan aynen aktarmamalarına dikkat ettikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Alternatif Değerlendirme Araçları, Proje Görevi, Performans GöreviÖğe Uzaktan Eğitim İle Verilen İngilizce Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri: Muş Alparslan Üniversitesi Örneği(Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2018) Pepeler, Ezlam; Özbek, Ramazan; Adanır, YahyaÖz: Bu araştırma, Muş Alparslan Üniversitesinde uzaktan eğitim ile verilen İngilizce dersine yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Muş Alparslan Üniversitesine bağlı fakülte ve yüksekokullarda öğrenim görmekte olup, 2016-2017 güz döneminde İngilizce dersini uzaktan eğitim yoluyla alan 2411 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 420 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla 36 maddeden oluşan beşli Likert türünde Uzaktan Eğitimle Yürütülen Yabancı Dil I (İngilizce) Dersi Öğretim Programını Değerlendirme Ölçeği (İÖPDÖ) kullanılmıştır. Öğrencilerin uzaktan eğitim ile verilen İngilizce dersine yönelik görüşlerinin genel anlamda olumsuz olduğu ve en olumsuz boyutun ise ürün boyutu olduğu görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin Yabancı Dil I dersinin uzaktan eğitimle verilmesinin İngilizce bilgilerini geliştirmede etkili olmadığı görüşüne sahip oldukları görülmüştür. Başlık (İngilizce): Students’ Views On English Lesson Taught Through Distance Education: Muş Alparslan University Sample Öz (İngilizce): The aim of this study is to investigate the views of the students about English lesson which is taught through distance education at Muş Alparslan University. Descriptive survey model which is a quantitative research model has been used in the study. The universe of the research is composed of 2411 students who took English lesson through distance education at Muş Alparslan University during the autumn semester of 2016-2017 academic year. In order to collect the data of the study, a 5 Likert type scale of 36 items with the name of The Scale of Evaluating the Curriculum of Foreign Language 1 (English) Lesson Taught Through Distance Education (SECFL) has been used. Students’ views about the English lesson taught through distance education are generally negative and the most negative component is the product component. Moreover, the students are of the opinion that the English lesson taught through distance education isn’t effective in developing their English language level.Öğe Yurtlarda barınan öğrencilerin sosyal ve psikolojik sprunları ve bu sorunların çözümü için önerilebilecek bir eğitim programının amaçları(İnönü Üniversitesi, 1990) Özbek, Ramazan[Abtsract Not Available]