Yazar "İlhan, Aziz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 7. Sınıf Öğrencilerine Yönelik Bir Orantısal Akıl Yürütme Beceri Testi (OAYBT) Geliştirilmesi(2023) Kırmızıgül, Hafize Gamze; İlhan, Aziz; Altay, BilalAraştırmanın amacı 7. sınıf öğrencilerinde orantısal akıl yürütme becerilerini teşhis etmek adına geçerli ve güvenilirliği kanıtlanmış bir beceri testi geliştirmektir. Bu bağlamda testin geliştirilme sürecinde karma yöntemin desenlerinden keşfedici sıralı desene göre araştırma süreci yürütülmüştür. Araştırmanın nitel kısmında doküman incelemesi yapılmış, uzman akademisyenlerden ve öğretmenlerden görüş alma işlemi gerçekleştirilmiştir. Nitel kısım ile kapssamlı bir alanyazın taraması gerçekleştirilmiş ve testin genel çerçevesi çizilmiştir. Nicel kısımda ise nitel kısımda toplanan veriler istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiş ve ölçme aracına son şekli verilmiştir. Araştırmanın katılımcıları Türkiye’nin Doğu Anadolu bölgesinde bulunan orta büyüklükteki bir ilinde beş farklı devlet ortokulunda öğrenimlerine devam etmekte olan 307 ortaokul 7. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. 21 çoktan seçmeli sorudan oluşan test için kapsam geçerliği madde indeks analizi ve yapı geçerliği çalışmaları sırasıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda Microsoft Excel ve Factor programları kullanılmıştır. Güvenirlik çalışmaları kapsamında ise KR-20 iç tutarlılık katsayısı 0,76 olarak hesaplanmıştır. Geçerlik ve güvenirlik analizleri sonucunda elde edilen teste yönelik ileride yapılacak araştırmalara önerilerde bulunulmuştur.Öğe The Effects of Using Cabri and GeoGebra Software on the Geometric Shapes Reasoning Skills of Mathematics Prospective Teachers(2020) İlhan, Aziz; Aslaner, RecepThe aim of this study on mathematics teaching process is to investigateeffect of using Cabri and GeoGebra Geometry Software to mathematicsprospective teachers on Geometrical Shapes Reasoning Skill (GSRS).For this reason, single-group pretest-posttest quasi-experimental designwas preferred from experimental research methods. The participants ofthe research, a university education faculty in Turkey which is locatedin the East Anatolian at the mathematics department 36 fourth grademathematics prospective teachers. As a data collection instrument, theGSRS Test developed by the researchers was used. Experimental groupwas trained for 14 weeks by using Cabri and GeoGebra software. Instudy, while there was no significant difference in pretest and posttestscores in terms of gender change, between the pretest-posttest scores ofthe prospective teachers it was concluded that the experimental processwas successful in favor of the posttest.Öğe Evaluating the Attitudes of University Students about Scientific Research(2016) İlhan, Aziz; Çelik, H CoşkunAbstract:The purpose of this study is to examine the sub-dimensions of approach towards research of college students, according to the variables of gender, class, taking a scientific research class or not, and studying in an associate or undergraduate program. The sample of this study is composed of 250 associate degree and 403 undergraduate degree students which have been selected with a suitable sampling method for this study which was carried out with universal screening method. A suitable sampling method has been selected for the easily reachable and applicable individuals being available, as for the constraints of time, money and manpower. The reason of including these students into the research group is the inclusion of a scientific research methods class in their curriculum. As the data collection tool, approach scale towards research which was developed by Çelik, Gazioğlu and Pesen (2012) was selected. For the analysis of the data, independent sampling t-test, oneway variance analysis, normality and Levene test were applied. According to the results obtained from the study, a significant difference was found in the sub-dimensions of interest, importance and motivation which are part of the sub-dimension of approach towards research as a subject of the study, for gender difference. However there has been no significant difference in subdimensions of usefulness and anxiety. Also, no significant difference was detected for the sub-dimensions of interest, importance and motivation when compared for the class variable and the variable of having a scientific research class or not. When compared for the associate/undergraduate degrees, there has been a significant difference for the sub-dimensions of the study which are importance, motivation and anxiety, however, no significant difference has been found for sub-dimensions of interest and usefulness. Considering the approach of the college students towards research, we might say that additional optional classes could be added into the curriculum, together with the research methods classÖğe Examination of mathematics teacher candidates' reasoning skills on geometric shapes in terms of university and class level variables(İnönü Üniversitesi, 2018) İlhan, Aziz; Aslaner, RecepÖz Bu çalışmada, matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerileri üniversite ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından İncelenmiştir. Bu nedenle çalışmada tarama türlerinden ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde bulunan iki üniversitede 2015-2016 güz döneminde öğrenim görmekte olan 266 matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan GŞAYB testi kullanılmıştır. Katılımcıların sınıf düzeyleri temel alınarak Frekans (f), Yüzde (%) ve Ortalama (𝑋�̅) değerlerinden, verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre; ANOVA, Tukey ve t-testlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilere göre matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerilerinin orta düzeyde olduğu, bu düzeyin sınıflar arasında anlamlı farklılığa sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca üniversite değişkenine göre de anlamlı farklılık gösterdiği sonucu elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular neticesinde matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme beceri düzeylerini geliştirecek öğretim yöntemlerini içeren deneysel çalışmaların yapılabileceği tavsiye edilmiştir. Anahtar Kelimeler Şekilsel kavram kuramı, geometrik muhakeme, geometri öğretimi.Öğe Geometri Konularının Öğretiminde Dinamik Geometri Yazılımı Kullanımının İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Görsel Matematik Okuryazarlık Algı Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi(2017) İlhan, Aziz; Aslaner, RecepBu araştırmanın amacı, geometri konularının öğretiminde Dinamik Geometri Yazılımları (DGY) kullanmanın ilköğretim matematik öğretmen adaylarının görsel matematik okuryazarlık algılarına etkisini incelemektir. Çalışmada deneysel araştırma yöntemlerinden tek gruplu öntest-sontest yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Doğu Anadolu bölgesinde orta büyüklükte bir üniversitenin eğitim fakültesinde alan seçmeli geometri öğretimi dersini alan 36 matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak İlhan (2015) tarafından geliştirilmiş Görsel Matematik Okuryazarlık Algısı Ölçeği (GMOYAÖ) kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarına 14 hafta boyunca DGY' lerden Cabri II Plus ve Geogebra yazılımları kullanılarak eğitim verilmiştir. Eğitim sürecinin başında ve sonunda GMOYAÖ öntestsontest olarak uygulanmış, öntest ve sontest ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olup olmadığına bağımlı gruplarda "t testi" kullanılarak bakılmıştır. Araştırmanın sonucu öğretmen adaylarının GMOYAÖ öntest-sontest puanları arasında son test lehine anlamlı farklılık olduğunu göstermiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular ve sonuçlara göre benzer alanlarda çalışmak isteyen araştırmacılara bazı önerilerde bulunulmuştur.Öğe İlköğretim matematik öğretmen adaylarının görsel matematik okuryazarlık algı düzeyleri ile geometri konusunda akıl yürütme beceri ve performans düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2019) İlhan, AzizBu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının görsel matematik okuryazarlık algıları, geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerileri ve geometri performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde bulunan İnönü ve Siirt Üniversitesi eğitim fakültelerinde 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören matematik öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise bu üniversitelerde öğrenim gören 252 Kadın, 132 Erkek toplam 384 matematik öğretmen adayıdır. Araştırmada zaman ve işgücü koşulları açısından var olan sınırlılıklar sebebiyle örneklem belirlenirken bu iki üniversite seçilmiş, uygun örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmanın asıl uygulamalarının yapıldığı bölümde ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri İlhan (2015) tarafından geliştirmiş olan görsel matematik okuryazarlık algı ölçeği, geometrik şekiller üzerine akıl yürütme beceri testi ve geometri performans testi ile toplanmıştır. Çalışma verileri betimsel istatistikler, t-testi, ANOVA, Tukey Testi, Cohen's f, Cohen's d etki büyüklüğü değerleri ve yapısal eşitlik modeli yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırmada görsel matematik okuryazarlık algısı, geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisi ve geometri performansı verileri cinsiyet değişkenine göre karşılaştırıldığında erkeklerin ortalamalarının kadınlardan yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, görsel matematik okuryazarlık algısı ve geometri performans puanları incelendiğinde üçüncü sınıfların en yüksek ortalamaya sahip olduğu görülürken geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisi puanları incelendiğinde en yüksek ortalamaya ikinci sınıfların sahip olduğu görülmektedir. Araştırmada matematik öğretmen adaylarının ölçek ve test puanları cinsiyet değişkenine göre incelendiğinde, görsel matematik okuryazarlık algısı, alt boyutları, geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisi ve geometri performansı puanlarının aralarında anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur. Çalışmada yapılan ANOVA testi sonucunda görsel matematik okuryazarlık algısı, alt boyutları, geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisi ve geometri performansı için sınıflar arası farklılığın anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Hesaplanan Cohen's f etki büyüklüğü değerleri sınıflar arası farklılıkların orta veya düşük düzeyde olduğunu göstermiştir. Bu farklılık sınıflar arasında teker teker araştırıldığında bazı sınıflar arasında anlamlı farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Bu farklılıkların Cohen's d etki büyüklüğü değerleri incelendiğinde de sınıflar arasında yüksek, orta veya düşük düzeyde anlamlı etkilerin bulunduğu görülmektedir. Çalışmada değişkenler arasındaki korelasyon değerleri incelendiğinde görsel matematik okuryazarlık algısı ile geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisi yada geometri performansı arasında orta düzeyde, geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisi ile geometri performansı arasında yüksek düzeyde korelasyon ilişkisi bulunmuştur. İlişkinin yönü ve büyüklüğü hakkında daha detaylı bilgiler elde etmek için yol analizi yapılmıştır. Ana modele ait yol analizi verileri incelendiğinde görsel matematik okuryazarlık algısının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisi ve geometri performansı üzerinde orta düzeyde bir etkisinin bulunduğu görülmektedir. Ayrıca geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisi ile geometri performansı arasında güçlü düzeyde bir etkinin bulunduğu da tespit edilmiştir. Bununla beraber ana modeldeki değişkenler arasındaki t değerleri anlamlı bulunmuştur. Ancak alt modelde görsel matematik okuryazarlık algısının örüntü alt boyutunun geometri performansı ile arasındaki ilişkinin pozitif yönde düşük ve anlamsız olduğu görülmüştür. Bu sebeple bu yol analizi kaldırılmış ve model yeniden düzenlenmiştir. Oluşturulan yeni model ve yol analizi katsayıları neticesinde görsel matematik okuryazarlık algısının alt boyutları ile geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisi arasında pozitif yönde orta düzeyde etki olduğu belirlenmiştir. Görsel matematik okuryazarlık algısının görsel algı, geometrik bilgi, uzamsal zeka ve somutlaştırma alt boyutları ile geometri performansı arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir etki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisi ile geometri performansı arasında pozitif yönde yüksek düzeyde bir etki mevcuttur. Yapısal regresyon modeli analizi sonuçlarına göre, görsel algı, geometrik bilgi, uzamsal zeka, somutlaştırma örüntü oluşturma alt boyutları ve görsel matematik okuryazarlık algısı kaynakları geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisini doğrudan ve dolaylı olarak pozitif yönlü ve anlamlı bir şekilde etkilemektedir. Modelde görsel matematik okuryazarlık algısı kaynaklarının toplam etkileri incelendiğinde kaynakların geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisi için oldukça önemli bir değişken olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca, görsel algı, geometrik bilgi, uzamsal zeka, somutlaştırma ve görsel matematik okuryazarlık algısı kaynakları geometri performansını doğrudan ve dolaylı olarak pozitif yönlü ve anlamlı bir şekilde etkilemektedir. Modelde görsel matematik okuryazarlık algısı kaynaklarının toplam etkileri incelendiğinde kaynakların geometri performansı için oldukça önemli bir değişken olduğu anlaşılmaktadır. Çalışmada son olarak ana ve alt modele ait uyum değerleri incelenmiş, kurulan modellerin, değişkenler arasındaki ilişkileri kabul edilebilir veya iyi düzeyde yordadığı tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular neticesinde görsel matematik okuryazarlık algısı, geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerisi ve geometri performansı kavramlarının akademik alan ve matematik öğretiminde kullanımına ilişkin önerilerde bulunulmuştur.Öğe Kesintisiz (dikişsiz) öğrenme: bir derleme çalışması(2016) Şad, Süleyman Nihat; İlhan, Aziz; Poçan, SerdalBu çalışmanın amacı özgün adı seamless learning olan ve ülkemizde eğitim literatürüne yeni giren kesintisiz (dikişsiz) öğrenme kavramına ilişkin yapılmış çalışmalara ait bir derleme sunmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda ulusal ve uluslararası veri tabanları “seamless learning”, “mobile seamless learning” ve “seamless” anahtar kelimeleri kullanılarak taranmıştır. Tarama sonucunda ulaşılan toplam 39 çalışma incelenerek kesintisiz (dikişsiz) öğrenme kavramıyla ilgili alan yazının en belirgin özellikleri derlenmiştir. Bilimsel çalışmalar, yayınlanma yılı, çalışmanın yapıldığı ülke, çalışma grubu/katılımcılar, çalışmada ele alınan ders/konu alanı, araştırmanın amacı, bulguları, sonuçları ve önerileri başlıkları altında kategorize edilmiştir. Yapılan derleme sonucunda kesintisiz öğrenmeyle ilgili araştırma trendinin özellikle 2013 yılında belirgin bir artış göstermeye başladığı, çalışmaların özellikle uzak doğu (Singapur, Hong Kong, Tayvan) ve ABD’de yoğunlaştığı, ilköğretim öğrencileriyle yapılan çalışmalar ile kuramsal çalışmaların ağırlıkta olduğu, konu alanı itibariyle de yabancı dil öğretimi ve fen bilgisi öğretiminin ön plana çıktığı görülmüştür. Çalışmaların amaçları, bulguları, sonuç ve önerileri açısından yapılan inceleme sonucunda araştırmalar kavramsallaştırma, kesintisiz öğrenme ortamı tasarımı, ilişkili alanlar ve akademik başarı olmak üzere dört kategori altında betimlenerek sunulmuştur.Öğe MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRSEL MATEMATİK OKURYAZARLIK ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ(2020) İlhan, Aziz; Aslaner, RecepBu çalışmada matematik öğretmen adaylarının görsel matematik okuryazarlık algıları ve altboyutları cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını,Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde bulunan iki Üniversitesinin eğitim fakültelerinde2016-2017 öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören 384 (252 bayan, 132 Erkek)matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem belirlenirken bu ikiüniversite seçilerek uygun örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmada ilişkisel taramamodeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri İlhan (2015) tarafından geliştirmiş olan görselmatematik okuryazarlık algı ölçeği ile toplanmıştır. Çalışma verileri betimsel istatistikler, t -testi, ANOVA testi ile analiz edilmiş, sonuçlar Cohen’s f ve Cohen’s d etki büyüklüğüdeğerleri yardımıyla yorumlanmıştır. Araştırma verileri cinsiyet değişkenine görekarşılaştırıldığında erkeklerin kadınlara göre daha yüksek ortalamaya sahip olduğu tespitedilmiştir. Görsel matematik okuryazarlık algısı puanları incelendiğinde öğretmenadaylarından üçüncü sınıfların en yüksek ortalamaya sahip olduğu görülmektedir.Araştırmada matematik öğretmen adaylarının ölçek puanları cinsiyet değişkenine göreincelendiğinde, görsel matematik okuryazarlık algısı ve alt boyutları puanlarının aralarındaanlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ancak ANOVA testi sonucunda görsel matematikokuryazarlık algısı için sınıflar arası farklılığın anlamlı olduğu tespit edilmiştir. HesaplananCohen’s f etki büyüklüğü değerleri sınıflar arası farklılıkların orta ve düşük düzeydeolduğunu göstermiştir. Bu farklılık sınıflar arasında araştırıldığında bazı sınıflar arasındaanlamlı farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Bu farklılıkların Cohen’s d etki büyüklüğüdeğerleri incelendiğinde de sınıflar arasında yüksek, orta veya düşük düzeyde anlamlıetkilerin bulunduğu görülmektedir. Çalışmada değişkenler arasındaki korelasyon değerleriincelendiğinde görsel matematik okuryazarlık algısı ile alt boyutları arasında yüksek düzeydebir ilişki bulunmuştur.Öğe Matematik öğretmen adaylarının uygulanan güncel ve eski lisans programlarına ilişkin görüşleri(2021) İlhan, Aziz; Tukal, Tayfun; Poçan, SerdalBu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının güncel ve eski lisans programlarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Nitel desende tasarlanan araştırmanın katılımcılarını Türkiye’nin Doğu Anadolu bölgesinde bulunan bir ildeki üniversiteden uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş 169 (126 kadın, 43 erkek) matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş “Lisans Programı İçin Yapılandırılmış Görüş Formu” kullanılmıştır. Çalışma verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerine göre eski programın nitelikli öğretmen yetiştirme noktasında dezavantajlarının avantajlarından daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Matematik öğretmen adayları alan bilgisi, pedagoji ve genel kültür noktalarında konu/içerik ve pratik/uygulama anlamında eski programı avantajlı bulurken, alan bilgisi, pedagoji, genel kültür ve staj noktalarında dezavantajlı bulmaktadır. Bunun yanında yeni program için öğretmen adaylarının görüşleri ele alındığında nitelikli öğretmen yetiştirme noktasında programın avantajlarının dezavantajlarının önüne geçtiği tespit edilmiştir.Öğe Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Şekiller Üzerine Akıl Yürütme Becerilerinin Üniversite ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018) İlhan, Aziz; Aslaner, RecepÖz: Bu çalışmada, matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerileri üniversite ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından İncelenmiştir. Bu nedenle çalışmada tarama türlerinden ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde bulunan iki üniversitede 2015-2016 güz döneminde öğrenim görmekte olan 266 matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan GŞAYB testi kullanılmıştır. Katılımcıların sınıf düzeyleri temel alınarak Frekans (f), Yüzde (%) ve Ortalama (???? ?) değerlerinden, verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre; ANOVA, Tukey ve t-testlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilere göre matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme becerilerinin orta düzeyde olduğu, bu düzeyin sınıflar arasında anlamlı farklılığa sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca üniversite değişkenine göre de anlamlı farklılık gösterdiği sonucu elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular neticesinde matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekiller üzerine akıl yürütme beceri düzeylerini geliştirecek öğretim yöntemlerini içeren deneysel çalışmaların yapılabileceği tavsiye edilmiştir.Öğe Ortaokul Öğrencilerinin Bakış Açısından Cebir Öğrenme Alanı(2022) İlhan, Aziz; Poçan, Serdal; Tukal, Tayfun; Kırmızıgül, Hafize GamzeAritmetikten cebire geçişte öğrencilerin sorun yaşadıkları bilinmektedir. İçeriğindeki soyut kavramlar, cebirin öğrenciler tarafından zor bir konu olarak görülmesine sebep olmaktadır. Bu bağlamda ortaokul öğrencilerinin gözünden cebir konusunun incelenmesi önemli görülmektedir. Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin cebir öğrenme alanına ilişkin metaforlarını ve görüşlerini incelemektir. Çalışma nitel türdedir. Araştırmanın katılımcılarını Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesinde bulunan bir ildeki ortaokullar içerisinden uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş bir okulda öğrenim gören 132 (88 kız, 44 erkek) ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş cebirsel ifadeler ve denklem konularına yönelik anket formu kullanılmıştır. Çalışma verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmada cebir öğrenme alanı cebirsel ifadeler ve denklemler teması altında incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin cebir öğrenme alanına yönelik oluşturmuş oldukları metaforların, çoğunlukla terazi, harfler topluluğu, apartman, teknolojik cihaz ve tahterevalli başlıkları altında toplandığı görülmektedir. Ayrıca çalışmada öğrencilerin cebir öğrenme alanına yönelik algıları, farkındalıkları ve hissettikleri tablolar ve doğrudan alıntılar ile okuyucuya aktarılmıştır. Araştırma bulguları çerçevesinde bu alanda çalışacak araştırmacılara cebirsel ifadeler ve denklem konularıyla ilgili önerilerde bulunulmuştur.Öğe A Research about Mathematical Visualization Perceptions of Mathematics Teacher Candidates in Terms of Some Variables(2021) İlhan, Aziz; Tukal, TayfunAbstract: This study was conducted to examine mathematical visualization perceptions of mathematics teacher candidates in terms of gender, grade level, and parental educational status. Survey model was used. The population of the research consisted of mathematics teacher candidates who studied at the faculty of education of a university in the Southeastern Anatolia part of Turkey. The sample of the study consisted of 231 mathematics teacher candidates (159 Female, 72 Male) chosen by simple random sampling method from this population. In the study, Mathematical Visualization Perception Scale was used for getting data. The data were analyzed using SPSS. The descriptive analysis, study variable; average, percentage, and standard deviation were used. In addition, unpaired t-test for analyzing variation about gender variable, ANOVA, and LSD tests were preferred for analyzing variation about grade level and parental education status. As a result of the study findings, it was determined that the level of mathematical visualization perceptions of mathematics teacher candidates was no significant difference in terms of gender, but it was a significant difference in terms of grade level. Furthermore, math visualization perception level significantly differed according to parental education status.