Yazar "Açak, Mahmut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 20
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 12 haftalık düzenli aerobik ve direnç egzersizlerinin orta yaş erkek ve kadınların vücut kompozisyonları üzerine etkisi(Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009) Kafkas, M. Emin; Açak, Mahmut; Karademir, TamerÖz: 12 haftalık düzenli aerobik ve direnç egzersizlerinin orta yaş erkek ve kadınların vücut bileşimlerine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya gönüllü 46 erkek (yaş: 33.8 ± 6.6 yıl, Beden Kitle İndeksi (BKİ): 27.9 ± 12.8 kg/m2) ve 29 kadın (yaş: 34.7 ± 4.5 yıl, BKİ: 26.8 ± 2.9 kg/m2) olmak üzere toplam 75 sedanter denek katılmıştır. Antrenmanın şiddeti % 60-70 olarak Karvonen metodu ile belirlendi. 12 hafta boyunca, haftada 3 gün, aerobik ve direnç egzersizleri ile çalışmalardan önce ısınma ve sonunda soğuma egzersizleri yaptırılmıştır. Deneklerin egzersiz programı öncesi ve sonrası vücut kompozisyonları, kan basınçları, el kavrama kuvveti ölçümleri yapılmıştır. Deneklerin ön ve son test karşılaştırmaları SPSS 11.0 paket programı kullanılarak paried t-testi ile analiz edilmiştir. Orta yaş kadın ve erkeklere uygulanan 12 haftalık aerobik ve direnç egzersizlerinin vücut ağırlığı (VA), BKİ, vücut yağ oranı (VYO), yağsız kas kitlesi (YKK), bel çevresi (BÇ), kalça çevresi (KÇ), bel-kalça oranı (BKO), el kavrama kuvveti (EKK), sistolik kan basıncı (SKB) ve diastolik kan basıncı (DKB) parametrelerinde istatistikî açıdan son testler lehine anlamlı farklılıklar meydana getirdiği tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak orta yaşlı erkek ve kadınlarda yapılan düzenli aerobik ve direnç egzersizlerinin deneklerin vücut kompozisyonları üzerinde olumlu etki yaptığı saptanmıştır.Öğe 2014 FIFA DÜNYA KUPASI ANALİZİYLE GELECEĞİN FUTBOLU(2017) Düz, Serkan; Açak, MahmutÖz: Bu çalışma, 2014 FIFA Dünya Kupasında çeyrek finale kalan sekiz takımın analizi yapılarak geleceğin futbolunu yorumlamak için yapılmıştır. Araştırma verileri, lnstat analiz sistemi ile birlikte müsabakaları yayımlayan uluslararası TV kanalı ve FIFA resmi internet sitesinden her takım için araştırmacıların belirlediği 51 farklı parametrenin analizi için elde edilmiştir. Müsabakalarda, atılan ve yenilen gollerin zaman dilimlerine göre dağılımı, bölgelere göre topa sahip olma yüzdeleri, atılan şut, isabetli şut, başarılı ve başarısız pas sayıları gibi teknik parametrelerin dağılımları analiz edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programında kaydedilmiş, frekans ve yüzde değerleri hesaplanarak yorumlanmıştır. 2014 Dünya kupası şampiyonu Almanya ikinci Arjantin ve üçüncü Hollanda olmuştur. Yapılan analiz sonucunda başarının tesadüf olmadığı ve sıralamanın da böyle olması gerektiği görülmüştür. Şampiyonada öne çıkan en önemli ve ana konularından birisi de sporcuların bireysel, grup ve takım taktiği konusundaki temel eğitim eksiklikleridir.Öğe Amatör spor kulüplerinin kuruluşu, kuruluş maliyeti ve vergilendirilmesi: bir amatör futbol takımı kuruluş örneği(İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 2016) Karabulut, Recep; Açak, MahmutBu araştırmanın amacı, Türkiye’de yeni kurulacak bir amatör spor kulübünün bünyesinde oluşturulacak futbol takımının kuruluş maliyetlerini, bir sezonda oynayacağı on sekiz takımlı bir ligdeki müsabaka maliyetlerini ve Dernekler Kanununa tabi olan bu spor kulüplerinin İlgili mevzuata göre tutması gereken defterler, belgeler ve düzenlemeler ile Kurumlar Vergisi, Gelir Vergisi ve Katma Değer Vergisi açısından mali yükümlülüklerinin neler olduğunu tasnif etmektir. Bu araştırmada, ayrıca yeni kurulan bir spor kulübünün futbol şubesi örnek olarak çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 futbol sezonunda kurulan bir Spor Kulübünün amatör futbol şubesi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Türkiye Futbol Federasyonunun 2015- 2016 sezonu amatör futbol liglerinde uygulanacak esaslar kitapçığından alınmıştır. Hesaplanan maliyetler ve elde edilen sonuçlar tablolar halinde sunulmuştur.Öğe The analysis of hearing impaired students’ self esteem according to some variables(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011) Açak, Mahmut; Karademir, TamerÖz: Bu araştırma, ilköğretim okullarında öğrenim gören işitme engelli öğrencilerin sportif etkinliklere katılım durumu ve bazı değişkenlere göre benlik saygılarının nasıl şekillendiğini ortaya koymak amacı ile yapılmıştır. Çalışmanın evrenini, 2010-2011 eğitim öğretim yılında 49 işitme engelli ilköğretim okulunda öğrenim gören 4316 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise, evrende yer alan okullardan, araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen, yaş ortalamaları 12.56 ± 2.51 olan ve 785’i erkek 489’u bayan toplam 1274 öğrenci oluşturmaktadır. Engel durumu dağılımına göre 784’ü hiç duymayan ve 490’ı kulaklık ile duyup konuşabilme yetisine sahip öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin sportif etkinliklere katılım ve bazı demografik bilgilerinin belirlenmesi için bazı soruların yer aldığı formda öğrencilerin benlik saygılarının belirlenmesi için Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucu, öğrencilerin benlik saygısı puan ortalamaları arasında cinsiyet değişkeni bakımından istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı, spor etkinliklerine katılım değişkenine göre ise benlik saygısı puan ortalamaları arasında spora katılım gösterenler lehine, engel durumu değişkenine göre kulaklık ile duyan öğrenciler lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. İşitme engelli sporcular üzerinde olumlu etkilere sahip olduğu düşünülen sportif ve sosyal faaliyetlerin artırılmasının işitme engelli öğrencilerin toplumla iletişim ve uyum sağlamada kolaylık göstermesi ve benlik saygılarının yükseltilmesi bakımından önemli olduğu belirlenmiştir.Öğe Are visual and auditory reaction times influenced by Ramadan fasting? Neuro performance study on healthy individuals(2019) Şenol, Deniz; Kısaoğlu, Aysegul; Canbolat, Mustafa; Çalışgan, Elisa; Düz, Serkan; Açak, Mahmut; Özbağ, DavutAbstract: Aim: The purpose of this study is to find out whether visual and auditory reaction time (VRT and ART) is influenced by Ramadan fasting in healthy individuals in terms of neuro performance. Materials and Methods: 60 healthy individuals (30 male, 30 female) with the mean age of 20.22±1.45 years participated in the study. First reaction measurement was collected on the second week of the date Ramadan fasting started and this period was called fasting period. Second reaction measurement was collected five days after Ramadan fasting ended and this period was called post-fasting period. VRT and ART of the samples who participated in the study were made with reaction timer device. 10 trials for sound and light stimuli were taken from each sample. The first five trials were considered as exercise and the average of the last five trials was determined as reaction time. The analysis of VRT and ART in fasting and post-fasting periods was conducted with Wilcoxon matched pairs test. In addition, Mann Whitney U test was used to analyze whether there were differences between fasting and post-fasting periods of males and females in terms of VRT and ART. Results: No statistical difference was found between the VRT and ART of males and females in fasting and post-fasting period (p>0.05). Conclusion: In this study which examined the effect of fasting on VRT and ART, it was found that males and females who participated in this study were not negatively influenced by Ramadan fasting in terms of neuro performance.Öğe Beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlik algıları ile mesleki kaygıları arasındaki ilişki(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2010) Kafkas, M. Emin; Açak, Mahmut; Çoban, Bilal; Karademir, TamerBu çalışma, beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlik algıları ile mesleki kaygı durumları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla çalışmaya, beden eğitimi spor öğretmenliği bölümlerinde okuyan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 130’u kadın, 217’si erkek toplam 347 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır. Beden eğitimi öğretmen adaylarına, Tschannen-Moran ve Hoy tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenilirlik çalışması Çapa ve diğ. tarafından yapılmış Öz-yeterlik ölçeği ile McCormack tarafından geliştirilen, geçerlik güvenirlik çalışması Özer ve diğ. tarafından yapılan Beden Eğitimi Öğretmenleri için Mesleki Kaygı ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öz-yeterlik durumunun cinsiyet, lisanslı spor yapma ve lise türü değişkenine göre anlamlı farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca öz-yeterlik ve mesleki kaygı durumları arasında orta düzeyde korelasyon olduğu da saptanmıştır.Öğe Beden eğitimi ve spor bölümlerinde, uygulamalı derslerde, uygulama anında meydana gelen sakatlıkların tesbiti(İnönü Üniversitesi, 1995) Açak, MahmutHer geçen gün sporun önemi, gündeme gelmesine paralel olarak, insanın zihin ve fizik yapısını geliştirdiği bilim adamları tarafından vurgulanmaktadır. Sağlıklı toplumların yetişmesinde hiç şüphesiz en büyük pay beden eğitimi öğretmenleridir. Beden Eğitimi öğretmeni yetiştirirken öğrenim sırasında sakatlanmaların olması gayet doğaldır. Üzücü olan bu sakatlanma oranının fazla olması, eğitim ve öğretimin aksamasına neden olan faktörlerin tesbiti ve çözüm yollarının bulunması gerekmektedir. Spor kültürü her ne kadar sınır tanımaz ise de spor öğretimin de meydana gelen sakatlıklar arasında farklılık arzetmektedir. Beden Eğitimi yetiştiren bölümlerde meydana gelen sakatlıklar öğrenci, öğretmen ve fiziki şartlardan kaynaklanmaktadır. Öğrencilerin dersi kaldıracak fiziki güce erişmeden yanlış yükleme yapılması, yeterli ısınma yapılmaması, öğretim metodundaki yanlışlıklar, kalitesiz malzeme kullanımı, saha ve salonların hijyenik şartlarda olmayışının yanında en büyük eksikliğin yetişmiş elemanın azlığı gibi faktörler sakatlanma oranını artırmaktadır. Fiziki şartlar oluşturulmadan açılan bölümlerde eğitimin seviyesinin düşüklüğü yanında sakatlanma oramda yüksektir. Beden Eğitimi ve Spor Bölümlerinde ortak bir müfredatın belirlenmemesi hatta öğrenci alımındaki farklı testlerin uygulanması bölümler arasındaki farklılıklardan sadece bir kaçını teşkil eder. Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde uygulamalı derslerde meydana gelen sakatlanma oranı % 78.84 ve % 73.33 gibi bir oranın çıkması düşündürücüdür. Yine cimnastik dersinde öğrencilerin sakatlanma değeri % 65.38 gibi bir oran olması, düşündürücü ve tedbir alınması gerekmektedir. Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde okuyan öğrencilerin sağlığının korunması birinci hedef olmalıdır. Zihinsel ve bedensel gelişim daha sonra gelmelidir. Yine sakatlık sonrası doktor kontrolünde rehabilitasyonun yapılma oranı en yüksek olan okulda % 28.02 olması olayın daha da içler acısı olduğunu göstermektedir.Öğe The effect of regular exercises using a specially designed arc support on pes planus feet: a case presentation(2017) Açak, Mahmut; Korkmaz, Mehmet FatihAbstract: This study was conducted to assess the effect of regular exercises done with specially designed insoles on pes planus. Pes planus occurs when the height of the medial longitudinal arch of the foot decreases or completely collapses. An 18 month of exercise plan was conducted on 1 year old male with rigid pes planus. In order to determine the development of the study on the participant, height, body weight, body fat percentage, 30 m, 60 m sprint tests, vertical jump test, a 12minute Cooper test, flexibility tests have been applied and podoscopy imaging techniques were used to detect pes planus. The tests were carried out two times, one before the study (pre-test) and at the end of it (post-test). A positive difference between the tests and the podoscope images showing that the arches of the feet came to be in normal sizes, prove a positive outcome. While the arches of the soles of his feet were measured to be zero in the first measurement, the height became 16 mm in the final measuring. It could be considered that the pes planus is eliminated as the participant now walk and run without pain and the soles of his feet seem normal. These positive developments have increased the participants' quality of lifeÖğe ENGELLİLERDE EGZERSİZ VE SPOR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ(2016) Coşkuner, Zeki; Karakaya, Yunus Emre; Açak, MahmutÖz: Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda Engellilerde Egzersiz ve Spor Eğitimi Bölümü öğrencilerinin engellilere yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırmanın örneklem grubunu bu bölümde spor eğitimi alan 120 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya veri toplamak amacıyla Yuker ve arkadaşları (1970) tarafından geliştirilen ve Özyürek (1977) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutum Ölçeği (Attitude Toward Disabled Person)" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgularda, sınıf değişkenine göre yetersizlik boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (F(2,117)=9,149; p<0.05). Farkın kaynağını bulmak için yapılan LSD testinde, 1. sınıf öğrencileri 2. ve 3. sınıf öğrencilerine göre daha olumlu yönde görüş bildirdikleri görülmüştür. Örneklem grupta, sınıf seviyesi arttıkça engelli bireylere yönelik genel tutumlarının olumsuz yönde etkilendiği belirlenmiştir. Sonuç olarak, bu bölümlerde spor eğitimi alan öğrencilerin olumsuz tutumlarının nedenleri konusunda farklı çalışmalar yapılmalıdır. Ayrıca ders müfredat çalışmaları, öğrenci alımı, akademik personellerin deneyimleri, öğrencilerin gittiği engelli okullarının fiziki şartları gibi konularda da araştırmalar yapılabilirÖğe Evaluation of professional skills of physical education teachers by deaf students(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016) Açak, MahmutIn this study, hearing impaired students include assessment of vocational skills by hearing-impaired students of sports competitions to prepare physical education teachers. This work; between 2013-2014 academic year Turkey Deaf Sports Championship was conducted with 142 students participating in the Championship. The championship football teams participating in the event is limited to the volleyball and basketball branches. This work be developed for the Hearing Impaired Athletes and Coaches Açak and Karademir Rating Scale was used. Sample frequency and percentage calculation was made in order to determine the distribution of the demographic variables. The scores obtained from the scale to assess the level of differentiation depending on the argument; multiple comparisons with dual independent t-test comparisons were tested using one-way analysis of variance. Difference LSD and Scheffe test aimed at finding the source of the difference in the situation were applied. Failing to understand the scale consisting of 12 questions was asked questions by 66.2% and sign language students answer was received. Who knows sign language was observed that measured positive than the coach. Multiplied by the number of coaches of athletes seems to be more positive assessment coach. The research group of the variable disability, age and the analysis made by the training has been found to be statistically significant variables. The more positive evaluation of basketball athletes to coach football players appear to be less satisfied. We can say this as a reason not to be satisfied with basketball due to the lack of communication in sign language because they know the vast majority of coaches.Öğe İşitme engelli futbolcuların yaralanma insidansı(İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu, (BESYO) Malatya, Türkiye, 2012) Açak, Mahmut; Karademir, TamerÖz: Araştırma, 2009-2010 futbol sezonunda aktif futbol oynayan 548 erkek işitme engelli futbolcunun spor yaralanmalarını tespit amacını taşımaktadır. Değerlendirmeler Fysion Blesreg anket formu kullanılarak yapılmıştır. Ankete katılanların yaşlarının ortalaması 26,8±8,2 yıl, beden kitle indeksi (BKİ) 23±4,1 kg/m2 dir. Araştırma kapsamında ulaşılan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 548 erkek işitme engelli futbolcunun 242 maçta toplam 1848 yaralanmaya maruz kaldığı ve bu sporculardan bazılarının birden çok kez yaralandığı tespit edilmiştir. Söz konusu sezonda (2009-2010) iki, üç, dört, beş, altı ve yedi defa yaralananların oranı sırasıyla; %29,6, %24,1, %19,7, %12, %9,9 ve %1,1 olarak belirlenmiştir. Futbolcuların yaralanmalarına yol açan nedenlerin; %89,7 si rakip oyuncu, %5,3 i takım arkadaşı ve %5 i de saha, top vb. ekipman kaynaklı olduğu anlaşılmıştır. Sakatlanmaların önlenmesinde antrenman ve maç öncesinde yeterli ısınma ve takiben germe egzersizlerine önem verilmelidir. Antrenman programları doğru antrenman tekniği, antrenmanın süresi, sıklığı ve şiddeti göz önüne alınarak hazırlanmalıdır. Kas kuvvet dengesizliklerinin giderilmesi, yapılan aktiviteye uygun malzeme kullanımı ve sert zeminde antrenman yapılmaması önemlidir. Futbolcularda denge ve mesafe kavramının geliştirilmesinde koordinasyon çalışmalarının çok faydalı olduğu bilinmelidir.Öğe İşitme engelli futsal sporcularının çeviklik ve görsel reaksiyon zamanının karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 2012) Açak, Mahmut; Karademir, Tamer; Taşmektepligil, Yalçın; Çalışkan, ErkanÖz: Bu araştırma, Türkiye işitme engelli futsal erkek milli takım sporcularının çeviklik ve görsel reaksiyon değerlerinin bazı değişkenler ile karşılaştırılması amacı ile yapılmıştır. Türkiye işitme engelli futsal milli takımını oluşturan erkek sporcuların İsviçre’de düzenlenen 3. İşitme Engelliler Avrupa Futsal Şampiyonası son hazırlık kampına katılan 16 erkek sporcudan veriler toplanmıştır. Deneklerin tamamı her iki kulakta en az 55 db işitme kaybı olan sporculardan oluşmaktadır. Araştırmaya katılan işitme engelli sporcuların yaş ortalaması 24.86 + 4.38 belirlenmiştir. Sporculara ışığa karşı olan görsel reaksiyon zamanlarının ölçülmesinde elektronik reaksiyon zaman ölçüm aleti olarak Newtest Reaction Timer 1/1000 kullanılmıştır. Sonuç olarak Türkiye işitme engelli futsal milli takımını oluşturan sporcuların el ve ayak görsel reaksiyon sürelerinin ortalamalarına bakıldığında; baskın ve baskın olmayan el ve ayak reaksiyon zamanlarında sporcular arasında fark olmadığı, sporcuların engel durumu değişkenine göre hiç duymayan sporcular ile kulaklık ile duyabilen sporcular arasında, hiç duymayan sporcular lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu, yine iki grubun çeviklik düzeylerinde kulaklık ile duyan sporcuların lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Başlık (İngilizce): The examination of agility and visual reaction values of hearing-impaired futsal sportsmen Öz (İngilizce): The present research was conducted with the purpose of comparing agility and visual reaction values of Turkish National Hearing Impaired Males’ Futsal Team with some variables. Data were collected from 16 male sportsmen from Turkish National Hearing-Impaired Futsal Team who participated in the last preparation camp of the 3rd European Futsal Championship of the Hearing Impaired organized in Switzerland. The experimental subjects consist of sportsmen who have at least 55 db hearing loss in both ears. Age mean of sportsmen who participated in the research was found to be 24,86 + 4.38. Newtest Reaction Timer 1/1000 was used as an electronic reaction chronograph for measuring visual reaction times of sportsmen against light. Finally, when hand and foot visual reaction times of sportsmen of the Turkish National Hearing-Impaired Futsal Team were examined; it was determined that there was not a difference among sportsmen in terms of dominant and non- dominant hand and foot reaction times; when compared according to impairment status there was a statistically significant difference between sportsmen who do not hear at all and sportsmen who can hear with the hearing aid in favor of sportsmen who do not hear at all; and there was a statistically significant difference at agility level of both groups in favor of sportsmen who hear with the hearing aidÖğe İşitme engelli öğrencilerin benlik saygılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2011) Açak, Mahmut; Karademir, TamerBu araştırma, ilköğretim okullarında öğrenim gören işitme engelli öğrencilerin sportif etkinliklere katılım durumu ve bazı değişkenlere göre benlik saygılarının nasıl şekillendiğini ortaya koymak amacı ile yapılmıştır. Çalışmanın evrenini, 2010-2011 eğitim öğretim yılında 49 işitme engelli ilköğretim okulunda öğrenim gören 4316 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise, evrende yer alan okullardan, araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen, yaş ortalamaları 12.56 ± 2.51 olan ve 785’i erkek 489’u bayan toplam 1274 öğrenci oluşturmaktadır. Engel durumu dağılımına göre 784’ü hiç duymayan ve 490’ı kulaklık ile duyup konuşabilme yetisine sahip öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin sportif etkinliklere katılım ve bazı demografik bilgilerinin belirlenmesi için bazı soruların yer aldığı formda öğrencilerin benlik saygılarının belirlenmesi için Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucu, öğrencilerin benlik saygısı puan ortalamaları arasında cinsiyet değişkeni bakımından istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı, spor etkinliklerine katılım değişkenine göre ise benlik saygısı puan ortalamaları arasında spora katılım gösterenler lehine, engel durumu değişkenine göre kulaklık ile duyan öğrenciler lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. İşitme engelli sporcular üzerinde olumlu etkilere sahip olduğu düşünülen sportif ve sosyal faaliyetlerin artırılmasının işitme engelli öğrencilerin toplumla iletişim ve uyum sağlamada kolaylık göstermesi ve benlik saygılarının yükseltilmesi bakımından önemli olduğu belirlenmiştir.Öğe İşitme engelli ve işitme engelli olmayan futbolcuların benlik saygıları ve saldırganlık düzeylerinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2015) Açak, Mahmut; Kaya, OktayÇalışmamızın amacı, engel grubunda yer alan işitme engelli futbolcular ile işitme engelli olmayan futbolcuların benlik saygısı ve saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelenip, gruplar arasında karşılaştırma yapmaktır. Bu çalışmanın örneklem gurubunu işitme engelliler 1. liginde futbol oynayan 95 futbolcu ile 1. amatör kümede futbol oynayan ve işitme engelli olmayan 309 futbolcudan oluşmaktadır. Araştırma için gerekli verileri toplamada, Kişisel Bilgi Formu, Benlik Saygısı Ölçeği ile Saldırganlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan işiten futbolcular ile işitme engelli futbolcuların benlik saygıları orta düzeyde çıkmıştır. Çalışmaya katılan sporcuların saldırganlık puan ortalamalarının engel durumuna göre genel saldırganlık değerleri incelendiğinde işitme engelli futbolcuların genel saldırganlık değerleri x =153,53 olarak belirlenirken, işiten futbolcuların saldırganlık değerleri ise x =114,00’dür. Sonuç olarak işitme engelli futbolcuların benlik saygıları arttıkça genel saldırganlık düzeylerinin de artığı söylenebilir. Ancak alt ölçeklerle birlikte düşünüldüğünde bu ilişkinin ölçeğin atılganlık boyutundan kaynaklandığı söylenebilir. İşiten futbolcuların benlik saygıları arttıkça genel saldırganlık düzeylerinin azaldığı söylenebilir.Öğe Lise öğrencilerinin futbol fanatiklik düzeylerinin incelenmesi(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018) Yıldız, Hacı; Açak, MahmutBu çalışmanın amacı öğrencilerin futbol taraftarlığı fanatiklik eylemlerini ve fanatiklik düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında Gaziantep il merkezinde bulunan resmi okullarda eğitimine devam eden ve Anadolu Lisesinde okuyan 669 öğrenci, Meslek Lisesinde okuyan 301 öğrenci, Fen Lisesinde okuyan 393 öğrenci ve İmam Hatip Lisesinde okuyan 255 öğrenci, bunların 851 erkek ve 767 kadın toplam 1618 öğrenciden oluşmaktadır. Gaziantep il merkezinde eğitim gören lise öğrencilerinin futbol taraftarlarının fanatiklik eylemlerini incelenmek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında 13 maddeden oluşan “Futbol Taraftarı Fanatiklik Ölçeği” (FTFÖ) kullanılmıştır. Veri analiz sürecinde elde edilen veriler nicel olarak SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Okul türü , tuttuğu takım, gelir seviyesi, lisanslı ürün ve takım takibi değişkenine göre taraftarlık tutumları arasında hem şiddete yönelik hem de kurumsal aidiyet alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların % 2,5’i fanatik, % 13,8’i takım taraftarı ve % 83,7’si futbolsever olarak bulunmuştur.Öğe MALATYA'DA SPOR MERKEZLERİNE DEVAM EDEN BİREYLERİN SPORDAN VE SPOR MERKEZLERİNDEN BEKLENTİLERİNİN KARŞILANMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ(2016) Karataş, Özgür; Açak, MahmutÖz: Bu araştırmanın amacı; Malatya'da spor merkezlerine devam eden bireylerin spordan ve spor merkezlerinden beklentilerinin karşılanma düzeylerinin incelenmesidir. Sağlıklı yaşam ve spor merkezleri tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de sayıları giderek artan ve hizmet sektöründe geniş bir yer kaplayan sektör haline gelmiştir. Özellikle yoğun iş temposu ve hareketsiz yaşantıya maruz kalan insanların fiziksel, sosyal ve zihinsel anlamda kendilerini tamamlamak için, sağlıklı yaşam ve spor merkezlerine ciddi anlamda ilgi gösterdiği bilinmektedir. Araştırmanın evrenini Malatya ilinde spor merkezlerine devam eden bireyler oluştururken, örneklemini ise bu spor merkezlerinden yararlanan 836 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada Bingöl (2010)'ün "Spor merkezlerinden beklentilerin karşılanma düzeyi ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde spss paket programı kullanılmıştır. Araştırmamıza katılan bireylerin spordan ve spor merkezlerinden beklentilerin karşılanma düzeyi cinsiyet değişkenine göre spor merkezlerine devam eden bireylerin spordan ve spor merkezlerinden beklentilerinin karşılanma düzeyleri arasında anlamlı farklılığa rastlanmadığı görülmüştür(p<0.05). Yaş değişkenine göre spor merkezlerine devam eden bireylerin spordan ve spor merkezlerinden beklentilerinin karşılanma düzeyleri arasında anlamlı farklılığa rastlanmadığı görülmüştür(p<0.05). Eğitim düzeyleri değişkenine göre spor merkezlerine devam eden bireylerin spordan ve spor merkezlerinden beklentilerinin karşılanma düzeyleri arasında anlamlı farklılığa rastlanmadığı görülmüştür (p>0.05). Gelir düzeyleri değişkenine göre spor merkezlerine devam eden bireylerin spordan ve spor merkezlerinden beklentilerinin karşılanma düzeyleri arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür (p=0.002). Spor yapma zamanı değişkenine göre spor merkezlerine devam eden bireylerin spordan ve spor merkezlerinden beklentilerinin karşılanma düzeyleri arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür (p=0.001). Sonuç olarak; bireylerin "Spor merkezlerinden beklentilerin karşılanma düzeyi ölçeği" maddelerine verdikleri cevaplara göre Malatya'da spor merkezlerine devam eden bireylerin spordan ve spor merkezlerinden beklentilerinin yüksek oranda karşılandığı sonucuna ulaşılmıştırÖğe Spor sponsorluğunda sektörel yaklaşımlar(SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 2009) Karademir, Tamer; Devecioğlu, Sebahattin; Çoban, Bilal; Açak, Mahmut; Kafkas, M. EminÖz: Sponsorluk bir olay ya da faaliyet için direk bir kuruluş yerine bir organizasyon tarafından bir olaya ya da faaliyete yönlendirilen kaynakların karşılanmasıdır. Sponsorluk aracılığı ile sporu kullanan şirket, markalar, dolaylı olarak reklam çalışmalarını gerçekleştirmektedirler. Sosyal anlamdaki spor pazarlaması için firmaların sporu kullanmak üzere sponsorluk yatırımında bulunmadığı görülür. Ancak bu alan için üretilecek toplumsal sosyal sorumluluk projeleri kurumların pazarlama hedefleri için çok etkin bir sahadır. Spor sponsorluğu büyük kitlelere hitap edebilmesi nedeniyle, özellikle ürünlerini ve hizmetlerini kısa zamanda bu kitlelere tanıtmak isteyen firmalarca yapılmaktadır. Bu araştırmanın amacı; Türkiye de spor sponsorluğunda sektörel yaklaşımları tespit etmektir Araştırmada; Veri toplama aracı olarak “anket yöntemi” kullanılmıştır. Anket 2007- 2008 yılında kendi illerinde kurumlar vergi sıralamasında ilk 100 e giren işletmeler arasından “tesadüfî örneklem” yolu ile seçilmiş toplam 109 işletmede gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak; Spor sponsorluğuna “tekstil sektörü” nün ilgi gösterdiği, “otomotiv ve sağlık” sektörünün, sporda sponsorluğun “sosyal bir sorumluluk olduğu”nu “gıda ve akaryakıt” sektörlerinin “ürünlerini tanıtımları” ile ilgili olarak, spor sponsorluğuna katılım sağladıkları, sponsor olarak “hedef kitlelerine ulaşım” sağlamada “gıda ve otomotiv” sektörlerinin ön plana çıktığı görülmüştür.Öğe Sporun yaşam becerilerine etkisi ölçeğinin türk kültürüne uyarlanması(2018) Düz, Serkan; Açak, MahmutAmaç: Bu araştırmanın amacı, Cronin ve Allen (2017) tarafından geliştirilen “Sporun Yaşam Becerilerine Etkisi Ölçeği (SYBEÖ)”ni Türkçeye uyarlayarak sporun yaşam becerilerine katkısını belirleyemeye olanak sağlayan bir tanı aracı elde etmektir. Yöntem: Bu amaç doğrultusunda ölçek maddeleri Türkçeye çevrildikten sonra tekrar İngilizceye çevirisi yapılmıştır. Daha sonra çeviriler arasındaki tutarlılık incelenmiş, herhangi bir anlam kaybı olmadığı görüldükten sonra 43 madde ve sekiz alt boyuttan oluşan orijinal ölçek düzenli spor yapan 482 sporcuya uygulanmıştır. Yapı geçerliliği ve güvenilirliğini sınamak için iç tutarlılık katsayısı (Cronbach’s α) ve Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) işlemleri yapılmıştır. Bulgular: Analizler sonucunda, ölçek özgün hali ile karşılaştırıldığında uyarlanan ölçek maddelerinin faktör boyutundaki dağılımlarında farklılık olduğu tespit edilmiştir. AFA’dan elde edilen bulgular, uyarlanan ölçeğin yedi alt boyut ve toplam 31 maddeden oluştuğu ve faktör yapısının da kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir. Güvenirlik çalışması kapsamında iç tutarlık katsayısı .92 olarak hesaplanmıştır. Test–tekrar test güvenirlik çalışması için hesaplanan Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısının (r=.89) da yüksek düzeyde ve anlamlı olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar ve Öneriler: Sonuç olarak uyarlanan ölçek, Türk kültüründe kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araçtır.Öğe Üniversiteli Sporcuların Psikolojik Dayanıklılık Düzeylerinin İncelenmesi(2019) Karademir, Tamer; Açak, MahmutÖz: Bu çalışma üniversitede eğitim öğrenim gören sporcu öğrencilerin ele alınan bazı değişkenlere göre psikolojik dayanıklılık düzeylerinin nasıl şekillendiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde 220 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve Yetişkinler için Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği’nin kısa formu kullanılmıştır. Araştırma grubunun cinsiyet değişkenine göre psikolojik dayanıklılık düzeylerinde erkekler lehine fark olduğu tespit edilmiştir. Yaş değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Bu çalışma sonucunda; psikolojik dayanıklılık düzeylerinin cinsiyete göre farklılık gösterdiği ve erkeklerin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Yaş değişkeninin psikolojik dayanıklılık düzeyini belirlemede etkili olduğu ve 18-21 yaş grubundakilerin aldığı puan ortalamalarının daha düşük olduğu görülmüştür. Ayrıca gelir durumu yüksek olan öğrencilerin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin de yüksek olduğu bulunmuştur.Öğe Yıldız erkek milli ve amatör badmintoncuların bazı fiziksel, fizyolojik ve antropometrik parametrelerinin karşılaştırılması(Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009) Kafkas, M. Emin; Taşkıran, Celal; Arslan, Cengiz; Açak, MahmutÖz: Bu çalışmada; yıldız milli ve amatör düzeyde erkek badmintoncuların bazı fiziksel, fizyolojik ve antropometrik parametrelerinin karşılaştırılması amaçlandı. Araştırmaya gönüllü 10 yıldız milli (yaş: 11.20 ± 0.6) ve 10 amatör (yaş: 11.80 ± 0.63) erkek badmintoncu olmak üzere 20 sporcu katıldı. İstatistiksel veriler SPSS paket programında Mann Whitney U testi ile değerlendirildi. Yıldız milli ile amatör sporcular arasında fiziksel ve fizyolojik testlerden 30, 60 m, zik-zak (4x10m), pençe kuvveti, dikey sıçrama ve reaksiyon zamanı testlerinden sağ, sol el ışık, sol el ve sol ayak ses testi parametreleri yönünden mili sporcular lehine anlamlı fark bulunmuştur. Milli sporcular ile amatör sporcular arasında yapılan antropometrik ölçümlerden vücut yağ oranı ile çevre ölçümlerinden karın çevresi ölçümlerinde milli sporcular lehine anlamlı fark tespit edilmiştir. Badminton milli ve amatör sporculara yapılan ölçümlerden omuz, göğüs, kalça, üst kol, üst ve alt bacak çevresi, otur uzan esnekliği, anaerobik güç, sağ el ve sağ ayak ses, sağ ve sol ayak ışık reaksiyon testleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Sonuç olarak; araştırmada karşılaştırılan yıldız milli ve amatör sporcular arasındaki farkın nedeni, yıldız milli düzeyde sporcu olabilmek belli düzeyde fiziksel, fizyolojik ve antropometrik parametrelere sahip olmayı gerektirmektedir.