Yazar "Demirel, Erkan Turan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğe Hasta görüşlerine göre oluşan kurum ünü ile hasta tutum ve davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Turgut Özal tıp merkezi örneği(2011) Demirel, Erkan Turan; Derin, NeslihanÇalışma; kurum ünü ile kurum ününün varlığının bir sonucu olarak ortaya çıkan hasta güveni, hasta sadakati, hasta bağlılığı ve hasta özdeşlemesi arasında ilişki olup olmadığını ortaya koymak üzere gerçekleştirilmiştir. Erişilebilen evren, İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Turgut ÖZAL Tıp Merkezi polikliniklerinden ayakta tedavi hizmeti alan hastalardan ve hasta yakınlarından meydana gelmektedir. Çalışma, literatür tarama ve gözlem sonucunda oluşturulan anketin uygulanmasıyla tamamlanmıştır. Değerlendirmeye alman anket formu sayısı 238'dir. Değerlendirme sonucunda, katılımcıların kurum ününe ilişkin algılamaları "yüksek", diğer faktörlere ilişkin algılamaları ise "orta düzeyde" bulunmuştur. Ayrıca kurum ünü ile hasta güveni arasında pozitif yönde ve güçlü bir korelasyon tespit edilmiştir. Kurum ünü ile hasta sadakati arasında nispeten çok zayıf (pozitif), kurum ünü ile hasta bağlılığı arasındaçok az zayıf (pozitif) ve kurum ünü ile hasta özdeşleşmesi arasında zayıf (pozitif) bir ilişki bulunmaktadır.Öğe Seçmen görüşlerine göre belediye hizmet kalitesi: Bir ölçek geliştirme çalışması(2013) Demirel, Erkan Turan; Yatkın, Ahmet; Düsükcan, Muhammet; Derin, Neslihan; Çakınberk, Arzu; Güven, MehmetÖz: Bu çalışma, Türkçe yazına belediye hizmet kalitesinin ölçümüne yönelik bir ölçek kazandırma amacıyla yapılmıştır. Evren, TRB-1 Bölgesinde yer alan illerin merkezlerinde yaşayan seçmenlerdir. Çalışma, ölçülecek tutumun tanımlanması, deneme ölçeğinin düzenlenmesi ve deneme uygulaması, deneme ölçeğinden elde edilen verilerin analizi aşamaları izlenerek tamamlanmıştır. Öncelikle, ölçekle ilgili madde havuzu oluşturulmuştur. Pilot uygulamadan elde edilen ham veriler; betimleyici testler, güvenilirlik testi, madde-toplam korelasyonu testi , alt-üst %27 fark testi ve doğrulayıcı faktör analizi ile analiz edilmiştir. Sonuçta, ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu kanısına varılmıştır.Öğe Vatandaşların belediye hizmet kalitesi algılamaları üzerinde belediye başkanlarının liderlik (Hükümdar/hizmetkâr) özelliklerinin belirleyiciliği: TRB - I Bölgesi örneği(2013) Demirel, Erkan Turan; Yatkın, Ahmet; Düsükcan, Muhammet; Derin, Neslihan; Çakınberk, Arzu; Güven, MehmetÖz: Bu çalışmanın amacı, vatandaşların belediye hizmetlerinin kalitesini nasıl algıladıklarının ve bu kalite algılaması üzerinde belediye başkanlarının liderlik özelliklerinin belirleyiciliğinin tespit edilmesidir . Araştırmanın evrenini, TRB - Ibölgesinde yer alan il merkezi belediyelerinin sınırları içerisinde yaşayan seçmenler oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Sonuç olarak, hizmetkâr liderlik ile belediye hizmetlerinin kalitesi arasında güçlü ve pozitif bir ilişki bulunmuştur.Hükümdar liderlik ile belediye hizmetlerinin kalitesi arasında ise zayıf ve negatif bir ilişki bulunmuştur.